Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iranin sodan karu seuraus: Yhdysvaltojen turvatakuiden arvo laskenut roimasti

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpetti sössii kaiken mihin koskee.

Vierailija
2/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usa ei pystynyt turvaamaan tuolla alueella edes omia tukikohtiaan. Toisella osapuolella ei ollut edes ilmavoimia käytössä ja Usalla oli suvereeni ilmaherruus Iranin ilmatilassa. Silti oli vaikeuksia ja piti tehdä huono sopimus että sai sodan tauolle..

Vierailija
4/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sotia voiteta ilmavoimilla eikä ohjuksia ampumalla. Pitää olla kykyä ja halua maajoukkojen käyttöön.

Vierailija
5/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita usaa turvaksi kun euroopan punavihreät iloiten liittyvät nalle puhin ja putlerin joukkoihin. Näin on ollut aina ja on aina oleva.

Vierailija
6/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä maa ko siellä taas russuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olis voinut jyrätä sen oaskan halutessaan. Antoi mahdollisuuden

Vierailija
8/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita usaa turvaksi kun euroopan punavihreät iloiten liittyvät nalle puhin ja putlerin joukkoihin. Näin on ollut aina ja on aina oleva.

Ei ole, koska Neuvostoliittoa ei enää ole ja Kiina on kommunistinen vain nimellisesti, molempien ideologia on suoraan Hitleriltä kopioitu. Sekä Kiina että Venäjä nimenomaan inhoavat punavihreitä ja tunne on molemminpuolinen.

Voit siis mieluummin vaikka kaivaa persettäsi kuin yrittää elvyttää tuota 1990-luvun alussa kuopattua rintamalinjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne olis voinut jyrätä sen oaskan halutessaan. Antoi mahdollisuuden

Eivät voineet, koska edes ohjusvarastojen tuhlaaminen tyhjiksi ei riittänyt ja Trumpilla ei ole palleja lähettää maajoukkoja.

Vierailija
10/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne olis voinut jyrätä sen oaskan halutessaan. Antoi mahdollisuuden

Eivät voineet, koska edes ohjusvarastojen tuhlaaminen tyhjiksi ei riittänyt ja Trumpilla ei ole palleja lähettää maajoukkoja.

Sille kansalle

Vierailija
12/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita usaa turvaksi kun euroopan punavihreät iloiten liittyvät nalle puhin ja putlerin joukkoihin. Näin on ollut aina ja on aina oleva.

Ei ole, koska Neuvostoliittoa ei enää ole ja Kiina on kommunistinen vain nimellisesti, molempien ideologia on suoraan Hitleriltä kopioitu. Sekä Kiina että Venäjä nimenomaan inhoavat punavihreitä ja tunne on molemminpuolinen.

Voit siis mieluummin vaikka kaivaa persettäsi kuin yrittää elvyttää tuota 1990-luvun alussa kuopattua rintamalinjaa.

Kalikka viuh kops, aijj...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo pääasiahan tuossa on ettei iran pysty auttamaan n-l ää.

Vierailija
14/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion. 

Hehe, koko entinen johto eliminoitu, ydinpommitehtaat lasitettu. Ei rysyjen eikä nalle puhin supertorjunta-aseet edes huomanneet mitään. Ja Iranin sinne tänne sinkoilevat vesiputkiohjukset aiheuttavat lähinnä hilpeyttä. Pelkkä puhe merimiinoista toki riittää laivavakuuttajat peräytymään sopimuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimit saa tukkapöllyä 😊

Vierailija
17/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Vierailija
18/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion. 

Jonnet ei muista Aavikkomyrskyä?   1991 Irak oli maailman 4. suurin sotakoneisto, jolla oli tuoretta sotakokemusta Irania vastaan ja todistettu valmius käyttää kemiallisia aseita.  Koalitio menetti kymmenittäin hävittäjiä alasammuttuina.  Kuwaitin aavikolla käytiin suuria panssaritaisteluitakin.

 

Ei Irak mikään beduiinilauma ollut.

Vierailija
19/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.

Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.

venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.

Maksoivat mm. NL:n velat sentilleen takaisin jokaiselle velkojalle.  Sanoisin että puhut paskaa.

Vierailija
20/41 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne olis voinut jyrätä sen oaskan halutessaan. Antoi mahdollisuuden

Eivät voineet, koska edes ohjusvarastojen tuhlaaminen tyhjiksi ei riittänyt ja Trumpilla ei ole palleja lähettää maajoukkoja.

Sille kansalle

Ei antanut kansallekaan mahdollisuutta, koska ei tukenut oppositiota eikä aseistanut pappishallintoa vastustaneita, ilman aseita ja ulkopuolista tukea heillä ei ole mitään mahdollisuutta taistella väkivaltakoneistoa vastaan. Sen sijaan oranssi ja juoppo-Pete ammuttivat ohjuksia kouluihin ja asuntoihin ja ilmoittivat hävittävänsä koko Iranin kansan.

Et usko itsekään noita selityksiäsi, että oranssi läski olisi antanut Iranin kansalle mitään mahdollisuutta muuhun kuin kitua ja kuolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan