Iranin sodan karu seuraus: Yhdysvaltojen turvatakuiden arvo laskenut roimasti
Kommentit (41)
Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.
Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.
Usa ei pystynyt turvaamaan tuolla alueella edes omia tukikohtiaan. Toisella osapuolella ei ollut edes ilmavoimia käytössä ja Usalla oli suvereeni ilmaherruus Iranin ilmatilassa. Silti oli vaikeuksia ja piti tehdä huono sopimus että sai sodan tauolle..
Ei sotia voiteta ilmavoimilla eikä ohjuksia ampumalla. Pitää olla kykyä ja halua maajoukkojen käyttöön.
Ei tarvita usaa turvaksi kun euroopan punavihreät iloiten liittyvät nalle puhin ja putlerin joukkoihin. Näin on ollut aina ja on aina oleva.
Ne olis voinut jyrätä sen oaskan halutessaan. Antoi mahdollisuuden
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita usaa turvaksi kun euroopan punavihreät iloiten liittyvät nalle puhin ja putlerin joukkoihin. Näin on ollut aina ja on aina oleva.
Ei ole, koska Neuvostoliittoa ei enää ole ja Kiina on kommunistinen vain nimellisesti, molempien ideologia on suoraan Hitleriltä kopioitu. Sekä Kiina että Venäjä nimenomaan inhoavat punavihreitä ja tunne on molemminpuolinen.
Voit siis mieluummin vaikka kaivaa persettäsi kuin yrittää elvyttää tuota 1990-luvun alussa kuopattua rintamalinjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne olis voinut jyrätä sen oaskan halutessaan. Antoi mahdollisuuden
Eivät voineet, koska edes ohjusvarastojen tuhlaaminen tyhjiksi ei riittänyt ja Trumpilla ei ole palleja lähettää maajoukkoja.
Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne olis voinut jyrätä sen oaskan halutessaan. Antoi mahdollisuuden
Eivät voineet, koska edes ohjusvarastojen tuhlaaminen tyhjiksi ei riittänyt ja Trumpilla ei ole palleja lähettää maajoukkoja.
Sille kansalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita usaa turvaksi kun euroopan punavihreät iloiten liittyvät nalle puhin ja putlerin joukkoihin. Näin on ollut aina ja on aina oleva.
Ei ole, koska Neuvostoliittoa ei enää ole ja Kiina on kommunistinen vain nimellisesti, molempien ideologia on suoraan Hitleriltä kopioitu. Sekä Kiina että Venäjä nimenomaan inhoavat punavihreitä ja tunne on molemminpuolinen.
Voit siis mieluummin vaikka kaivaa persettäsi kuin yrittää elvyttää tuota 1990-luvun alussa kuopattua rintamalinjaa.
Kalikka viuh kops, aijj...
Joo joo pääasiahan tuossa on ettei iran pysty auttamaan n-l ää.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion.
Hehe, koko entinen johto eliminoitu, ydinpommitehtaat lasitettu. Ei rysyjen eikä nalle puhin supertorjunta-aseet edes huomanneet mitään. Ja Iranin sinne tänne sinkoilevat vesiputkiohjukset aiheuttavat lähinnä hilpeyttä. Pelkkä puhe merimiinoista toki riittää laivavakuuttajat peräytymään sopimuksista.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.
Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.
venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa lähi-idässä jenkit joutuivat taistelemaan niin, ettei vastassa ollutkaan vuohipaimenia ruosteisine kivääreineen. Iran on monella sektorilla teknologisesti edistynyt valtio, eikä mikään kehitysmaa. Lisäksi tässä sodassa ei ole käytetty maajoukkoja nimeksikään. Nyt on nähty, että amerikkalaisten sotilaallinen herruus ei olekaan niin mahtava kun vastassa on varteenotettava vihollinen. Tässähän kävi nyt niin, että Trump kärsi rökäletappion.
Jonnet ei muista Aavikkomyrskyä? 1991 Irak oli maailman 4. suurin sotakoneisto, jolla oli tuoretta sotakokemusta Irania vastaan ja todistettu valmius käyttää kemiallisia aseita. Koalitio menetti kymmenittäin hävittäjiä alasammuttuina. Kuwaitin aavikolla käytiin suuria panssaritaisteluitakin.
Ei Irak mikään beduiinilauma ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihme, Trump seuraa Putinin esimerkkiä ja kohta mitkään sopimukset eivät ole edes sen paperin arvoisia, joille sopimukset on kirjoitettu.
Eli mitäs sovittais Putlerin kanssa? Einiivvitunmmitäänkoskaanikinä.
venäläiset ei muutenkaan pidä sopimuksia, niin siinä ei ole tullut muutosta.
Maksoivat mm. NL:n velat sentilleen takaisin jokaiselle velkojalle. Sanoisin että puhut paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne olis voinut jyrätä sen oaskan halutessaan. Antoi mahdollisuuden
Eivät voineet, koska edes ohjusvarastojen tuhlaaminen tyhjiksi ei riittänyt ja Trumpilla ei ole palleja lähettää maajoukkoja.
Sille kansalle
Ei antanut kansallekaan mahdollisuutta, koska ei tukenut oppositiota eikä aseistanut pappishallintoa vastustaneita, ilman aseita ja ulkopuolista tukea heillä ei ole mitään mahdollisuutta taistella väkivaltakoneistoa vastaan. Sen sijaan oranssi ja juoppo-Pete ammuttivat ohjuksia kouluihin ja asuntoihin ja ilmoittivat hävittävänsä koko Iranin kansan.
Et usko itsekään noita selityksiäsi, että oranssi läski olisi antanut Iranin kansalle mitään mahdollisuutta muuhun kuin kitua ja kuolla.
Trumpetti sössii kaiken mihin koskee.