Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseurat esitetään mediassa negatiivisena tapatumana mutta pride positiivisessa

Vierailija
27.06.2026 |

Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva

Näin meihin vaikutetaan

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on ahdistavia tapahtumia, eri syistä.

Vierailija
182/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pridessä näin myös epänaisellisia lesboja  ja muita reppanoita.

Sinuna en arvostelisi ketään. :D

Miten niin minuna? Et  edes tiedä kuinka kaunis tai komea olen.

Olet sisältä kuvottava ja sitä on vaikea korjata.

Tosikkokin olet vielä. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pridessä näin myös epänaisellisia lesboja  ja muita reppanoita.

Sinuna en arvostelisi ketään. :D

Miten niin minuna? Et  edes tiedä kuinka kaunis tai komea olen.

Olet sisältä kuvottava ja sitä on vaikea korjata.

Tosikkokin olet vielä. 😅

Osoita se hauska kohta kommenteistasi sillä minä en näe sellaisia.

Vierailija
184/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuli Kaivarista - ihana päivä! 

Nyt menen mieheni kanssa uimaan. :)

M35

"Miehesi".

Vierailija
185/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pridessä näin järkyttävän näköisiä blösiä naisia, siilitukkaisia, rumia...

Onneksi on pride. On jokin paikka turvana kaltaisiltadi haukkujilta. Siitä.pridessä.on kyse. Jokainen saa olla oma itsensä ilman pilkkaa.

Vierailija
186/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pridessä näin järkyttävän näköisiä blösiä naisia, siilitukkaisia, rumia...

Onneksi on pride. On jokin paikka turvana kaltaisiltadi haukkujilta. Siitä.pridessä.on kyse. Jokainen saa olla oma itsensä ilman pilkkaa.

Paitsi me ihmisvihaajat, miksi me ei saada tulla prideen nyyh :( te ette suvaitse meidän suvaitsemattomuutta.


T. Average persu mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nuorten haastatteluja suviksista. Tosi selkeäsanaisia ja reippaita. Ei kyllä välittynyt mitenkään ankea fiilis.

Toistavat ulkoa opittua. Meillä asui lessuja naapurissa ja lapset puhuivat helvetistä ja paholaisesta jo alakouluikäisinä, pelottelivat meidän "uskonnottomien" lapsia.

Vierailija
188/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston agenda pannaan siis käytäntöön

Miten vasemmisto liittyy kumpaankaan?

 

Olet joko umpityhmä tai pelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pridessä näin järkyttävän näköisiä blösiä naisia, siilitukkaisia, rumia...

Uutispläjäys: Ne ei oo siellä sun silmäniloksi.

Silleen surullista, kun se habitus yleensä tarkoittaa jotain traumapohjaista mielenterveyttä rasittavaa ongelmaa. 

Vierailija
190/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nuorten haastatteluja suviksista. Tosi selkeäsanaisia ja reippaita. Ei kyllä välittynyt mitenkään ankea fiilis.

Toistavat ulkoa opittua. Meillä asui lessuja naapurissa ja lapset puhuivat helvetistä ja paholaisesta jo alakouluikäisinä, pelottelivat meidän "uskonnottomien" lapsia.

Selkeäsanaisia ja reippaita ei yleensä tarkoita samaa kuin lapsi tai nuori, joka on opetettu vastaamaan  "oikein". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat yhtä vastenmielisiä ja negatiivisia.

Vierailija
192/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea kristitty ei vihaa vaan rakastaa kaikkia, myös homoja ja transihmisiä. Eikö koko homman ydinidea ole rakkaus?

Kristittynä luet Raamatusta, että Jumala ei hyväksy samaa sukupuolta olevien välisiä seksisuhteita, vaan Jumalan sana Raamatussa tuomitsee ne syntielämäksi. 

 

Kumpi seuraavista on rakkautta? 

 

1. Kristittynä kannustat samaa sukupuolta olevia harjoittamaan keskenään seksiä vastoin Jumalan tahtoa ja tuet heidän harjoittamaansa syntielämää. Kehoittaako Raamattu meitä harjoittamaan syntiä vai välttämään sitä?

 

2. Kristittynä haluat myös homojen ja lesbojen pelastuvan, joten kerrot heille Jumalan tahdosta Raamatussa ja kehoitat heitä välttämään syntielämää. Jumala on luonut myös homot ja lesbot, mutta millään ihmisryhmällä ei ole erillistä oikeutta tehdä syntiä ja elää Jumalan tahdon vastaisesti. 

 

Rakkautta on se, että haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan, joten haluaa kertoa Jumalan tahdosta siitä tietämättömälle, jotta hänkin ymmärtäisi, mikä elämässä on tärkeintä: ei yksittäiset nautinnot ja himot tässä ajassa, vaan ikuinen pelastus Jumalan luona taivaassa.

 

Raamatussa tuomitaan myös heterojen välinen seksi ennen avioliittoa. Vl-lestadiolaisissa on paljon sinkkuja ja hekin pidättäytyvät seksistä, koska se selvästi kielletään Raamatussa. Sen sijaan, että alkaisi vaatimaan oppien muuttamista Raamatun vastaisiksi, kristityn tulee rukoilla Jumalalta voimaa elää Raamatun sanan mukaista elämään ja voimaa välttää syntielämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea kristitty ei vihaa vaan rakastaa kaikkia, myös homoja ja transihmisiä. Eikö koko homman ydinidea ole rakkaus?

Tähän sopinee lause: "Jumala on rakkaus, mutta rakkaus ei ole Jumala."

 

Kristinuskon ydin on risti, jossa Jumalan poika kuolee syntiemme puolesta. Siinä on selvimmin Jumalan rakkaus. 

Vierailija
194/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea kristitty ei vihaa vaan rakastaa kaikkia, myös homoja ja transihmisiä. Eikö koko homman ydinidea ole rakkaus?

Lue Mario Bergnerin kirja "Rakkauden uusi suunta". Suosittelen ihan kaikille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhoillislestadiolaiset tunnetaan Suomessa ennen kaikkea rehellisyydestä, lainkuuliaisuudesta, ahkeruudesta, vastuunkannosta ja poikkeuksellisen vahvasta vapaaehtoistyöstä"

 

- Bisneksenteossa lestadiolaiset eivät ole sen kristillisempiä kuin muutkaan päinvastoin moraali voi olla hyvinkin joustava.

Vierailija
196/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston agenda pannaan siis käytäntöön

Miten vasemmisto liittyy kumpaankaan?

Pride on täysin politisoitunut vasemmiston käsissä. 

Pride täysin politisoitunut vasemmiston käsissä? Ymmärsitkö itsekään mitä tarkoitit?

Yritätkö oikeasti käyttää pelkkää inttämistä argumenttina?

Vierailija
197/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea kristitty ei vihaa vaan rakastaa kaikkia, myös homoja ja transihmisiä. Eikö koko homman ydinidea ole rakkaus?

Kristittynä luet Raamatusta, että Jumala ei hyväksy samaa sukupuolta olevien välisiä seksisuhteita, vaan Jumalan sana Raamatussa tuomitsee ne syntielämäksi. 

 

Kumpi seuraavista on rakkautta? 

 

1. Kristittynä kannustat samaa sukupuolta olevia harjoittamaan keskenään seksiä vastoin Jumalan tahtoa ja tuet heidän harjoittamaansa syntielämää. Kehoittaako Raamattu meitä harjoittamaan syntiä vai välttämään sitä?

 

2. Kristittynä haluat myös homojen ja lesbojen pelastuvan, joten kerrot heille Jumalan tahdosta Raamatussa ja kehoitat heitä välttämään syntielämää. Jumala on luonut myös homot ja lesbot, mutta millään ihmisryhmällä ei ole erillistä oikeutta tehdä syntiä ja elää Jumalan tahdon vastaisesti. 

 

Rakkautta on se, että haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan, joten haluaa kertoa Jumalan tahdosta siitä tietämättömälle, jotta hänkin ymmärtäisi, mikä elämässä on tärkeintä: ei yksittäiset nautinnot ja himot tässä ajassa, vaan ikuinen pelastus Jumalan luona taivaassa.

 

Raamatussa tuomitaan myös heterojen välinen seksi ennen avioliittoa. Vl-lestadiolaisissa on paljon sinkkuja ja hekin pidättäytyvät seksistä, koska se selvästi kielletään Raamatussa. Sen sijaan, että alkaisi vaatimaan oppien muuttamista Raamatun vastaisiksi, kristityn tulee rukoilla Jumalalta voimaa elää Raamatun sanan mukaista elämään ja voimaa välttää syntielämää.

Tämähän se. Todellista rakkautta on varoittaa lähimmäistään, kun aikaa vielä on. On sitten hänen asiansa kuunteleeko neuvoja vai ei. 

Suurin viharikos on olla tuppisuuna ja nauraa vain partaansa katsoa kun toinen kulkee kohti katastrofia. 

Vierailija
198/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea kristitty ei vihaa vaan rakastaa kaikkia, myös homoja ja transihmisiä. Eikö koko homman ydinidea ole rakkaus?

Kristittynä luet Raamatusta, että Jumala ei hyväksy samaa sukupuolta olevien välisiä seksisuhteita, vaan Jumalan sana Raamatussa tuomitsee ne syntielämäksi. 

 

Kumpi seuraavista on rakkautta? 

 

1. Kristittynä kannustat samaa sukupuolta olevia harjoittamaan keskenään seksiä vastoin Jumalan tahtoa ja tuet heidän harjoittamaansa syntielämää. Kehoittaako Raamattu meitä harjoittamaan syntiä vai välttämään sitä?

 

2. Kristittynä haluat myös homojen ja lesbojen pelastuvan, joten kerrot heille Jumalan tahdosta Raamatussa ja kehoitat heitä välttämään syntielämää. Jumala on luonut myös homot ja lesbot, mutta millään ihmisryhmällä ei ole erillistä oikeutta tehdä syntiä ja elää Jumalan tahdon vastaisesti. 

 

Rakkautta on se, että haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan, joten haluaa kertoa Jumalan tahdosta siitä tietämättömälle, jotta hänkin ymmärtäisi, mikä elämässä on tärkeintä: ei yksittäiset nautinnot ja himot tässä ajassa, vaan ikuinen pelastus Jumalan luona taivaassa.

 

Raamatussa tuomitaan myös heterojen välinen seksi ennen avioliittoa. Vl-lestadiolaisissa on paljon sinkkuja ja hekin pidättäytyvät seksistä, koska se selvästi kielletään Raamatussa. Sen sijaan, että alkaisi vaatimaan oppien muuttamista Raamatun vastaisiksi, kristityn tulee rukoilla Jumalalta voimaa elää Raamatun sanan mukaista elämään ja voimaa välttää syntielämää.

Raamattu on ihmisten (miesten) kirjoittama kokoelma muinaisilta ajoilta. Jeesus rakasti kaikkia ja minä seuraan Jeesuksen oppeja. Siksi minä saan olla homo ja rakastaa aivan vapaasti.
 

Jos raamatusta saa poimia omaan elämään sopivia oppeja, tämä on minun oppini.
 

Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.

Vierailija
199/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash. Jumala on niin " ihmismäinen" siksi, että se on ihmisten keksintöä. Taivaan Isäksi kutsuminen on ovelaa, sillä jokainen kaipaa rakastavaa isää, oli sellainen itsellä tai ei. Emotionaalista tunteiden lypsämistä, tavallaan.

 

  Tarina jumalasta, jolla on poika, taas löytyy samantapaisena monista kulttuureista ja tämä Lähi- Idän tarina on vain niistä yksi versio. Samoin tarina maailman synnystä on universaali. 

Vierailija
200/214 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin rikos on olla tajuamatta, että Raamattu on aikansa lapsi ja tuote. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän