Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseurat esitetään mediassa negatiivisena tapatumana mutta pride positiivisessa

Vierailija
27.06.2026 |

Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva

Näin meihin vaikutetaan

Kommentit (256)

Vierailija
201/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle seuraa haukkana tarratoimikuntaa ja koettaa nostaa jotain yleistä raivoa siitä, etteivät lessut innostu muuttamaan uskonkäsityksiään muutaman tarra-aktivistin vuoksi.

Katsoin dokkarin, en ymmärrä miksi sinne meni tarraamaan ihmisiä, jotka kertoivat etteivät usko. Ihmettelen miksi nämä ateistit eivät ole tarraamassa myös moskeijoita.

Olikohan dokkarissa yksi, joka uskoi ja haluaisi olla yhä lestadiolaistouhuissa mukana ja hänen kohdallasn tajuan miksi kaipaa muutosta. 

Miten outo valinta yleltä keskittyä noin massiivisessa tapahtumassa niihin muutamaan, jotka vastustavat siellä suunnilleen kaikkea. Missä on vastaava dokkari priden vastustajista? Vaikka tuskin heistä koetettaisiin yhtä sinnikkäästi maalata uhreja. 

Vierailija
202/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki iltap,*skojen toimittajat ovat ilmeisesti vasemmistolaisen journalismikoulutuksen käyneitä. Siinä syy.

 

 Hyviä asioita ovat: feminismi,  viher-vasemmistolaisuus, konservatiivismin vastainen liberalismi, slam, kommun*smi, kehity*maista m*ahanmuutto, hom*seksuaalisuus, heterovastaisuus, ydinperhevastaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle seuraa haukkana tarratoimikuntaa ja koettaa nostaa jotain yleistä raivoa siitä, etteivät lessut innostu muuttamaan uskonkäsityksiään muutaman tarra-aktivistin vuoksi.

Katsoin dokkarin, en ymmärrä miksi sinne meni tarraamaan ihmisiä, jotka kertoivat etteivät usko. Ihmettelen miksi nämä ateistit eivät ole tarraamassa myös moskeijoita.

Olikohan dokkarissa yksi, joka uskoi ja haluaisi olla yhä lestadiolaistouhuissa mukana ja hänen kohdallasn tajuan miksi kaipaa muutosta. 

Miten outo valinta yleltä keskittyä noin massiivisessa tapahtumassa niihin muutamaan, jotka vastustavat siellä suunnilleen kaikkea. Missä on vastaava dokkari priden vastustajista? Vaikka tuskin heistä koetettaisiin yhtä sinnikkäästi maalata uhreja. 

Heillä kaikilla oli tausta liikkeessä ja olivat itse kokeneet, mitä poissulkeminen liikkeessä  on. Siksi suvikset oli kohde, ei moskeijat. 

Vierailija
204/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin rikos on olla tajuamatta, että Raamattu on aikansa lapsi ja tuote. 

Suurin rikos? Kuunnella maallikkosaarnaajia ja niellä purematta kaikki, mitä kuulee. 

Vierailija
205/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki iltap,*skojen toimittajat ovat ilmeisesti vasemmistolaisen journalismikoulutuksen käyneitä. Siinä syy.

 

 Hyviä asioita ovat: feminismi,  viher-vasemmistolaisuus, konservatiivismin vastainen liberalismi, slam, kommun*smi, kehity*maista m*ahanmuutto, hom*seksuaalisuus, heterovastaisuus, ydinperhevastaisuus.

Unohdin vielä seuraavat asiat: rikosten paljousalennukset, viiden tähden hotelli vankilana, murhaajien vapauttaminen tekemään uudestaan rikoksia. Kaikki taattua vasemmistolaista linjaa.

Vierailija
206/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajien kateus valkoihoiseen ydinperheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomitalebaanit ulos ja Suomi suomalaisille. Aavikon huuhaat aavikolle. Ota Ukko Ylijumala sydämeesi. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
208/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajat tuntuvat kärsivän muutenkin seksimaniasta. 

Ei jaksaisi sitä jatkuvaa, toinen toistaan limaisempien otsikoiden tulvaa ja ylelläkin tuntuu olevan jalkovälipakkomielle niin telkkarin kuin radionkin puolella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
209/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle esittää tarratoimiikunnan suurina sankareina.

Vierailija
210/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin rikos on olla tajuamatta, että Raamattu on aikansa lapsi ja tuote. 

Suurin rikos? Kuunnella maallikkosaarnaajia ja niellä purematta kaikki, mitä kuulee. 

Näille kristinusko on pahinta ikinä. Avosylin ja kritiikittä otetaan puolestaan vastaan muut uskonnot, vaikka niiden oppien takia tehtäisiin miten hirveitä. Sanovat että kritiikki on fobiaa ja uskonto on rauhan uskonto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
211/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle esittää tarratoimiikunnan suurina sankareina.

Sankareita he ovatkin. Yhdenvertaisuuden puolesta muutama tyyppi kymmenien tuhansien joukossa. 

Vierailija
212/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen päiväkotityöntekijän on oltava valmis opettamaan näitä uskontojuhlia kuin vettä vaan.

https://www.theseus.fi/handle/10024/916700

Erika Gueissaz, Annamaija Kalliomäki, Hanna Loppukaarre 
Suurten uskontojen juhlat lasten kanssa. Selkeäkielinen katsomuskasvatusopas varhaiskasvatuksen ammattilaisille ja lapsille 
36 sivua ja 3 liitettä 
Kevät 2026 
Diakonia-ammattikorkeakoulu 
Sosionomi (AMK)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
213/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska näemme ylen ylistävän jutun heterotoimikunta marssi pridessä

Vierailija
214/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle esittää tarratoimiikunnan suurina sankareina.

Sankareita he ovatkin. Yhdenvertaisuuden puolesta muutama tyyppi kymmenien tuhansien joukossa. 

Ainoastaan se, joka yhä oli uskossa oli rohkea tuonne mennessään, sillä hän halusi aidosti takaisin. Muista tuli vaikutelma että on kiva provota ja uhriutua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
215/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on aina ollut.

Suomi on niin uskontovastainen maa.

Uskontovastaisuuteen ovat syyllisiä uskovaiset itse. Voisivat aloittaa maineen parannuksen vaikka kymmenen käskyn noudattamisesta.

Ei uskonnossa mitään vikaa ole. Eihän se ole kuin yksi sosiaalinen standardi. Itse erosin kirkosta kun silloiset hyväksytyt standardit tulivat paheiksi ja silloiset paheet muutuivat kirkon silmissä hyveiksi.

 

Hyväksytyt sosiaaliset standardit (Ihanne ja normi)
- Ahkeruuden vaatimus: Oman elannon ansaitseminen rehellisellä työllä ja oman kutsumuksen täyttäminen yhteiskunnassa.
- Oman ristin kantaminen: Vastoinkäymisten, surun ja arjen vaikeuksien sietäminen hiljaa ja valittamatta.
- Kristillinen nöyryys: Konstailematon tavallisuus, ryhmään sulautuminen ja itsestään numeron tekemättömyys.
- Totuudellinen realismi: Oman vajavuuden ja arjen ongelmien myöntäminen suoraan ilman teeskentelyä.
- Omatunnonvapauden suominen: Naapurin yksityisyyden kunnioittaminen ja hänen antamisensa elää omassa rauhassaan.
- Yhteisöllinen lähimmäisenrakkaus: Lojaalius omalle työporukalle ja heikoimpien puolustaminen yhteisessä rintamassa.
Paheksutut sosiaaliset standardit (Kielto ja tabu)
- Synnillinen laiskuus: Velttoilu, toimettomuus ja tietoiseksi valinnaksi otettu muiden siivellä eläminen.
- Moraalinen avuttomuus: Vastuun pakoilu omasta elämästä ja turha yhteiskunnan tukien varaan heittäytyminen.
- Pröystäilevä ylpeys: Rahoilla elvistely, itsensä nostaminen muiden yläpuolelle ja herroittelu.
- Tekopyhä hurskastelu: Synnittömän kulissin pystyssä pito ja muiden edessä paremman ihmisen esittäminen.
- Moraalinen kyttäys: Toisten ihmisten elämän dumaaminen ja herkeämätön muiden asioihin sekaantuminen.
- Ahne itsekkyys: Oman edun tavoittelu muiden kustannuksella ja pyrkyryys ilman solidaarisuutta.
 

Loistavasti kiteytetty. Kirkko keskittyy nykyään kaikkeen muuhun kuin ydintehtäväänsä. Kirkon kuuluisi olla nykyajassa kuin loistava majakka, joka ohjaa laivat ohi petollisten karikoiden. 

Vierailija
216/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva"

 

Nuo mainitus asiathan ovat vain tosiasioita. Kristinusko kuten kaikki muutkin abrahamilaiset uskonnot ovat homofoobisia, rasistisia ja muutenkin ahdasmielisiä. Pride on tosiaan värikäs tapahtuma, sen voi todeta käymällä Pride-tapahtumassa.

Vierailija
217/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska näemme ylen ylistävän jutun heterotoimikunta marssi pridessä

Sanoisin että pitää oottaa n. vuosikymmen. Ensin että transkupla on roiskahtanut kunnolla kasvoille, sitten muutama vuosi piilotellaan noloina nurkassa ja lopulta on aika kertoa, miten liikkeen aktiiviset allyt olivatkin harhaanjohdettuja ja oikeastaan hekin vain uhreja tässä kaikessa, mikä toki pitää paikkansakin. 

Vierailija
218/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva"

 

Nuo mainitus asiathan ovat vain tosiasioita. Kristinusko kuten kaikki muutkin abrahamilaiset uskonnot ovat homofoobisia, rasistisia ja muutenkin ahdasmielisiä. Pride on tosiaan värikäs tapahtuma, sen voi todeta käymällä Pride-tapahtumassa.

Kärsitkö fobiasta? 

Vierailija
219/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osuus marssijoista ylipainoisia. En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
220/256 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle esittää tarratoimiikunnan suurina sankareina.

Sankareita he ovatkin. Yhdenvertaisuuden puolesta muutama tyyppi kymmenien tuhansien joukossa. 

Mitä yhdenvertaisuudesta puuttuu vielä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän