Suviseurat esitetään mediassa negatiivisena tapatumana mutta pride positiivisessa
Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva
Näin meihin vaikutetaan
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Kumpi onkaan se moraaliton tapahtuma...
Suviseurat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se on aina ollut.
Suomi on niin uskontovastainen maa.
Uskontovastaisuuteen ovat syyllisiä uskovaiset itse. Voisivat aloittaa maineen parannuksen vaikka kymmenen käskyn noudattamisesta.
Ei uskonnossa mitään vikaa ole. Eihän se ole kuin yksi sosiaalinen standardi. Itse erosin kirkosta kun silloiset hyväksytyt standardit tulivat paheiksi ja silloiset paheet muutuivat kirkon silmissä hyveiksi.
Hyväksytyt sosiaaliset standardit (Ihanne ja normi)
- Ahkeruuden vaatimus: Oman elannon ansaitseminen rehellisellä työllä ja oman kutsumuksen täyttäminen yhteiskunnassa.
- Oman ristin kantaminen: Vastoinkäymisten, surun ja arjen vaikeuksien sietäminen hiljaa ja valittamatta.
- Kristillinen nöyryys: Konstailematon tavallisuus, ryhmään sulautuminen ja itsestään numeron tekemättömyys.
- Totuudellinen realismi: Oman vajavuuden ja arjen ongelmien myöntäminen suoraan ilman teeskentelyä.
- Omatunnonvapauden suominen: Naapurin yksityisyyden kunnioittaminen ja hänen antamisensa elää omassa rauhassaan.
- Yhteisöllinen lähimmäisenrakkaus: Lojaalius omalle työporukalle ja heikoimpien puolustaminen yhteisessä rintamassa.
Paheksutut sosiaaliset standardit (Kielto ja tabu)
- Synnillinen laiskuus: Velttoilu, toimettomuus ja tietoiseksi valinnaksi otettu muiden siivellä eläminen.
- Moraalinen avuttomuus: Vastuun pakoilu omasta elämästä ja turha yhteiskunnan tukien varaan heittäytyminen.
- Pröystäilevä ylpeys: Rahoilla elvistely, itsensä nostaminen muiden yläpuolelle ja herroittelu.
- Tekopyhä hurskastelu: Synnittömän kulissin pystyssä pito ja muiden edessä paremman ihmisen esittäminen.
- Moraalinen kyttäys: Toisten ihmisten elämän dumaaminen ja herkeämätön muiden asioihin sekaantuminen.
- Ahne itsekkyys: Oman edun tavoittelu muiden kustannuksella ja pyrkyryys ilman solidaarisuutta.
Loistavasti kiteytetty. Kirkko keskittyy nykyään kaikkeen muuhun kuin ydintehtäväänsä. Kirkon kuuluisi olla nykyajassa kuin loistava majakka, joka ohjaa laivat ohi petollisten karikoiden.
Ei ehdi kun pitää jahdata uskovia pappeja ulos kirkosta. Niin on kiire, etteivät piispat ole tainneet ehtiä kommentoimaan edes emerituspiispansa ulostuloja erinäisistä aiheista. Kuten semmoisesta pikkuseikasta ettei hänestä Jeesus ole Jumala, tai siitä ettei ole ruumiin ylösnousemusta, vaan ylösnousemus on täällä nyt, kun elämme oikein. No, kyseinen emeritus toki kannattaa niin naispappeja, kuin homohäitä, eli nykykirkko ei ilmeisesti näe ongelmaa opetuksessaan.
Lapsilta pitäis kieltää moinen aivopesutapahtuma ja helvetillä pelottelutapahtuma.
Kävin viime vuonna suviksilla. Täytyy myöntää tunsin kateutta perheille kun itse olen lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska näemme ylen ylistävän jutun heterotoimikunta marssi pridessä
Sanoisin että pitää oottaa n. vuosikymmen. Ensin että transkupla on roiskahtanut kunnolla kasvoille, sitten muutama vuosi piilotellaan noloina nurkassa ja lopulta on aika kertoa, miten liikkeen aktiiviset allyt olivatkin harhaanjohdettuja ja oikeastaan hekin vain uhreja tässä kaikessa, mikä toki pitää paikkansakin.
Mietin myös, miten kävisi, jos Samettiorkidea kavereineen kävisi liimailemassa tarroja Pride-alueella?
Jos joku ei tunne, hän on detransitioirunut eli ns katuja. Matala ääni jäi.
Ei suviseuroihin pidä puuttua. Niitä on järjestetta jo sata vuotta. Ihmisillä on oikeus omaan lahkoonsa ja todella se pitää hyväksyä . Pride ei ole kuin eräänlainen demonstraatio. Ei pride sisällä mitään omaa uskoa tai tavoitetta. Kunhan vaaditaan toisilta "kääntymystä" mokomaan prideen.
Lestadiolaiset eivät KÄÄNNYTÄ ketään, he hyväksyvät jokaisen elämäntavan.
Asiasta enempää tietämättä, jotkut maksettuna ilmeisesti voivat siis mennä toisten järjestämille juhlille liimailemaan omia agendojaan ja juttujaan. Mitenkähän kävisi jos Pridemarssilla olisi henkilöitä joilla plakaatit Jeesus on Herra ja tulevaisuus turvattu. Eivät saisi varmaankaan kauaa kuljeskella arvostettuna. Yhdenvertaisuudesta ja suvaitsevaisuudesta ei kyllä olisi mitään tietoa. Mitäköhän media asiasta kirjoittaisi. Saman-arvoisuudesta ei pidä puhua jos sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki normaalijärkiset ovat uskontovastaisia. Järkevä ihminen ei usko satuihin eikä mielikuvitusolentoihin. Kristinusko ei myöskään Lähi-idän tuotteena kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Antaa olla rauhassa ei-järkeviä. Nauti sinä muista kesätapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se on aina ollut.
Suomi on niin uskontovastainen maa.
Uskontovastaisuuteen ovat syyllisiä uskovaiset itse. Voisivat aloittaa maineen parannuksen vaikka kymmenen käskyn noudattamisesta.
Ei uskonnossa mitään vikaa ole. Eihän se ole kuin yksi sosiaalinen standardi. Itse erosin kirkosta kun silloiset hyväksytyt standardit tulivat paheiksi ja silloiset paheet muutuivat kirkon silmissä hyveiksi.
Hyväksytyt sosiaaliset standardit (Ihanne ja normi)
- Ahkeruuden vaatimus: Oman elannon ansaitseminen rehellisellä työllä ja oman kutsumuksen täyttäminen yhteiskunnassa.
- Oman ristin kantaminen: Vastoinkäymisten, surun ja arjen vaikeuksien sietäminen hiljaa ja valittamatta.
- Kristillinen nöyryys: Konstailematon tavallisuus, ryhmään sulautuminen ja itsestään numeron tekemättömyys.
- Totuudellinen realismi: Oman vajavuuden ja arjen ongelmien myöntäminen suoraan ilman teeskentelyä.
- Omatunnonvapauden suominen: Naapurin yksityisyyden kunnioittaminen ja hänen antamisensa elää omassa rauhassaan.
- Yhteisöllinen lähimmäisenrakkaus: Lojaalius omalle työporukalle ja heikoimpien puolustaminen yhteisessä rintamassa.
Paheksutut sosiaaliset standardit (Kielto ja tabu)
- Synnillinen laiskuus: Velttoilu, toimettomuus ja tietoiseksi valinnaksi otettu muiden siivellä eläminen.
- Moraalinen avuttomuus: Vastuun pakoilu omasta elämästä ja turha yhteiskunnan tukien varaan heittäytyminen.
- Pröystäilevä ylpeys: Rahoilla elvistely, itsensä nostaminen muiden yläpuolelle ja herroittelu.
- Tekopyhä hurskastelu: Synnittömän kulissin pystyssä pito ja muiden edessä paremman ihmisen esittäminen.
- Moraalinen kyttäys: Toisten ihmisten elämän dumaaminen ja herkeämätön muiden asioihin sekaantuminen.
- Ahne itsekkyys: Oman edun tavoittelu muiden kustannuksella ja pyrkyryys ilman solidaarisuutta.
Loistavasti kiteytetty. Kirkko keskittyy nykyään kaikkeen muuhun kuin ydintehtäväänsä. Kirkon kuuluisi olla nykyajassa kuin loistava majakka, joka ohjaa laivat ohi petollisten karikoiden.
Ei ehdi kun pitää jahdata uskovia pappeja ulos kirkosta. Niin on kiire, etteivät piispat ole tainneet ehtiä kommentoimaan edes emerituspiispansa ulostuloja erinäisistä aiheista. Kuten semmoisesta pikkuseikasta ettei hänestä Jeesus ole Jumala, tai siitä ettei ole ruumiin ylösnousemusta, vaan ylösnousemus on täällä nyt, kun elämme oikein. No, kyseinen emeritus toki kannattaa niin naispappeja, kuin homohäitä, eli nykykirkko ei ilmeisesti näe ongelmaa opetuksessaan.
Riekkinen on pihalla.
Ap yllätettiin masturboimasta ja nyt häpeän tunteet nousevat pintaan. Nyt näitä aloituksia tulee yksi toisen jälkeen lievittämään ahdistuksen ja häpeän tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilta pitäis kieltää moinen aivopesutapahtuma ja helvetillä pelottelutapahtuma.
Voisitko tarkemmin kertoa mitä aivopesulla tarkoitat? Tunnut tuomitsevan tietämättä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ap yllätettiin masturboimasta ja nyt häpeän tunteet nousevat pintaan. Nyt näitä aloituksia tulee yksi toisen jälkeen lievittämään ahdistuksen ja häpeän tunteita.
Tuo ahdistus tuntuuu olevan yleisempää ns. ei uskovien keskuudessa. Mikä se häpeä siinä asiassa on?
Vierailija kirjoitti:
Onko Ullalla taas satiaisia?
Koko perheellä on. Jättävät lääkkeet käyttämättä ja jatkavat vaan perheen sisäistä seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska näemme ylen ylistävän jutun heterotoimikunta marssi pridessä
Sanoisin että pitää oottaa n. vuosikymmen. Ensin että transkupla on roiskahtanut kunnolla kasvoille, sitten muutama vuosi piilotellaan noloina nurkassa ja lopulta on aika kertoa, miten liikkeen aktiiviset allyt olivatkin harhaanjohdettuja ja oikeastaan hekin vain uhreja tässä kaikessa, mikä toki pitää paikkansakin.
Mietin myös, miten kävisi, jos Samettiorkidea kavereineen kävisi liimailemassa tarroja Pride-alueella?
Jos joku ei tunne, hän on detransitioirunut eli ns katuja. Matala ääni jäi.
Eiköhän sielläkin tarrojen liimailijoita ole tarpeeksi. Ja mitä siitä, senkun on.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki normaalijärkiset ovat uskontovastaisia. Järkevä ihminen ei usko satuihin eikä mielikuvitusolentoihin. Kristinusko ei myöskään Lähi-idän tuotteena kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Kristinusko ei olekaan satua. VT ennustaa monien ihmisten suulla Jeesuksen tulon. Sadusta tai kertomuksesta erottaa Jeesuksen Kristuksen lihaksitulo, inkarnaatio. Se yhdistää kertomuksen ja historiallisen todellisuuden. Jeesus on historian henkilö, josta esim ajankaskumme alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki normaalijärkiset ovat uskontovastaisia. Järkevä ihminen ei usko satuihin eikä mielikuvitusolentoihin. Kristinusko ei myöskään Lähi-idän tuotteena kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
No islamin opitko ne ovat sinulle herkkua? Se laajenee ja laajenee, kohta tiedät missä olet menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska näemme ylen ylistävän jutun heterotoimikunta marssi pridessä
Sanoisin että pitää oottaa n. vuosikymmen. Ensin että transkupla on roiskahtanut kunnolla kasvoille, sitten muutama vuosi piilotellaan noloina nurkassa ja lopulta on aika kertoa, miten liikkeen aktiiviset allyt olivatkin harhaanjohdettuja ja oikeastaan hekin vain uhreja tässä kaikessa, mikä toki pitää paikkansakin.
Mietin myös, miten kävisi, jos Samettiorkidea kavereineen kävisi liimailemassa tarroja Pride-alueella?
Jos joku ei tunne, hän on detransitioirunut eli ns katuja. Matala ääni jäi.
Eiköhän sielläkin tarrojen liimailijoita ole tarpeeksi. Ja mitä siitä, senkun on.
Mitä Yle/ HS kertoo heistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap yllätettiin masturboimasta ja nyt häpeän tunteet nousevat pintaan. Nyt näitä aloituksia tulee yksi toisen jälkeen lievittämään ahdistuksen ja häpeän tunteita.
Tuo ahdistus tuntuuu olevan yleisempää ns. ei uskovien keskuudessa. Mikä se häpeä siinä asiassa on?
Ei mitään. Sitäpaitsi apn äiti vain rohkaisee tuota käytöstä, mutta sitten alkaa pilkkaamaan ja uhkaa soitolla sosiaaliviranomaisille ja poliisille.
Kaikki normaalijärkiset ovat uskontovastaisia. Järkevä ihminen ei usko satuihin eikä mielikuvitusolentoihin. Kristinusko ei myöskään Lähi-idän tuotteena kuulu suomalaiseen kulttuuriin.