Suviseurat esitetään mediassa negatiivisena tapatumana mutta pride positiivisessa
Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva
Näin meihin vaikutetaan
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki normaalijärkiset ovat uskontovastaisia. Järkevä ihminen ei usko satuihin eikä mielikuvitusolentoihin. Kristinusko ei myöskään Lähi-idän tuotteena kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Kristinusko ei olekaan satua. VT ennustaa monien ihmisten suulla Jeesuksen tulon. Sadusta tai kertomuksesta erottaa Jeesuksen Kristuksen lihaksitulo, inkarnaatio. Se yhdistää kertomuksen ja historiallisen todellisuuden. Jeesus on historian henkilö, josta esim ajankaskumme alkoi.
Näin on kirjoitettu. Ei milloinkaan ole niin huudettu Jumalaa apuun kuin hirvittävän sodan aikana. Suomalaiset Jumalaa pilkkaavat ja kieltäjät huusivat Jumalaa apuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea kristitty ei vihaa vaan rakastaa kaikkia, myös homoja ja transihmisiä. Eikö koko homman ydinidea ole rakkaus?
Kristittynä luet Raamatusta, että Jumala ei hyväksy samaa sukupuolta olevien välisiä seksisuhteita, vaan Jumalan sana Raamatussa tuomitsee ne syntielämäksi.
Kumpi seuraavista on rakkautta?
1. Kristittynä kannustat samaa sukupuolta olevia harjoittamaan keskenään seksiä vastoin Jumalan tahtoa ja tuet heidän harjoittamaansa syntielämää. Kehoittaako Raamattu meitä harjoittamaan syntiä vai välttämään sitä?
2. Kristittynä haluat myös homojen ja lesbojen pelastuvan, joten kerrot heille Jumalan tahdosta Raamatussa ja kehoitat heitä välttämään syntielämää. Jumala on luonut myös homot ja lesbot, mutta millään ihmisryhmällä ei ole erillistä oikeutta tehdä syntiä ja elää Jumalan tahdon vastaisesti.
Rakkautta on se, että haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan, joten haluaa kertoa Jumalan tahdosta siitä tietämättömälle, jotta hänkin ymmärtäisi, mikä elämässä on tärkeintä: ei yksittäiset nautinnot ja himot tässä ajassa, vaan ikuinen pelastus Jumalan luona taivaassa.
Raamatussa tuomitaan myös heterojen välinen seksi ennen avioliittoa. Vl-lestadiolaisissa on paljon sinkkuja ja hekin pidättäytyvät seksistä, koska se selvästi kielletään Raamatussa. Sen sijaan, että alkaisi vaatimaan oppien muuttamista Raamatun vastaisiksi, kristityn tulee rukoilla Jumalalta voimaa elää Raamatun sanan mukaista elämään ja voimaa välttää syntielämää.
Mikä sinusta ylipäätään tekee kristityn? Sehän vaatii uskon Kristukseen, jonka sanomiset tai rooli ei kiinnosta näemmä tippaakaan. Kristityn kuvittelisi tietävän, mitä Jeesuksen kerrotaan sanoneen rakkaudesta.
Vuorisaarnan kultainen sääntö
"Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" ja rakkauden kaksoiskäsky
"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille."
Että rakkautta on se, että rakastat sitä jumalaasi, mutta sehän ei toki tee sinusta kristittyä. Keskity kymmeneen käskyyn ja vanhaan testamenttiin, kun näytät ottavan oppisi sieltä. Jeesus ei kehota ihmistä seuraamaan toisten ihmisten seksielämää ja kehottelemaan suuntaan tai toiseen. Jeesus ei mainitse kertaakaan samaa sukupuolta olevia, vain avioliiton ja aviorikoksen.
Tietysti voidaan sopia, että tahdot ihmisten tekevän sinulle sen minkä teet heille. Sopinee, että tullaan sellaisella sekalaisia kristinuskon suuntauksia, uuden testamentin eri versioita ja paria lahkoa edustavalla sakilla kertoilemaan Kristuksesta sinulle.
-- eri, VL-suvusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Ullalla taas satiaisia?
Koko perheellä on. Jättävät lääkkeet käyttämättä ja jatkavat vaan perheen sisäistä seksiä.
Sukupuolitaudit taitaapi kuitenkin olla muiden kuin lestadiolaisten juttu. Pitäiskö yleistää? Sullakin helminäppyjä varmaan alapää täynnä? Vai miten 🤣
En kyllä ole huomannut että suviseuroja esitettäisiin muuten kuin uteliaisuudella. Mytta pride esitetään joo positiivisena
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime vuonna suviksilla. Täytyy myöntää tunsin kateutta perheille kun itse olen lapseton.
Kyllä siinä kateus vaihtuisi savuna ilmaan, kun yli 40v synnytä lasta nro 17, etkä voi tietää onko tämäkään vielä se viimeinen.
Rajansa kaikella, ei ehkä ole kiva olla vasten tahtoisesti lapseton, mutta ei se synnytys koneena olokaan mukavaa ole. Ne lapset pitäisi sitten vielä jaksaa hoitaa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki normaalijärkiset ovat uskontovastaisia. Järkevä ihminen ei usko satuihin eikä mielikuvitusolentoihin. Kristinusko ei myöskään Lähi-idän tuotteena kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Kristinusko ei olekaan satua. VT ennustaa monien ihmisten suulla Jeesuksen tulon. Sadusta tai kertomuksesta erottaa Jeesuksen Kristuksen lihaksitulo, inkarnaatio. Se yhdistää kertomuksen ja historiallisen todellisuuden. Jeesus on historian henkilö, josta esim ajankaskumme alkoi.
Näin on kirjoitettu. Ei milloinkaan ole niin huudettu Jumalaa apuun kuin hirvittävän sodan aikana. Suomalaiset Jumalaa pilkkaavat ja kieltäjät huusivat Jumalaa apuun.
"Kukaan ei ole ateisti juoksuhaudassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime vuonna suviksilla. Täytyy myöntää tunsin kateutta perheille kun itse olen lapseton.
Kyllä siinä kateus vaihtuisi savuna ilmaan, kun yli 40v synnytä lasta nro 17, etkä voi tietää onko tämäkään vielä se viimeinen.
Rajansa kaikella, ei ehkä ole kiva olla vasten tahtoisesti lapseton, mutta ei se synnytys koneena olokaan mukavaa ole. Ne lapset pitäisi sitten vielä jaksaa hoitaa.....
Sompuilla helposti 10 lasta ja hyvin varaa asua maamme kalleimmassa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole huomannut että suviseuroja esitettäisiin muuten kuin uteliaisuudella. Mytta pride esitetään joo positiivisena
Nämä tarratoimikuntalaiset puhuivat kuin Lauri Ojala Suvivirrestä. Verisesti loukkaantuneina.
Vierailija kirjoitti:
Pridellä on nyt sellainen asema että harva uskaltaa kritisoida julkisesti omalla naamalla ja nimellä. Jopa pidättäytyminen ottamasta kantaa tulkitaan epäsuvaitsevaisuudeksi.
Joakim Vigelius kritisoi, ja aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhalestadiolaiset järjestävät Suviseurat omilla rahoillaan toisin kuin Pride. Helsingin kaupungin rahaa on runsaasti mukana Pridekinkereissä.
Myös sosiaali- ja terveysministeriö on antanut Helsinki Pridelle 210 500€ tälle vuodelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime vuonna suviksilla. Täytyy myöntää tunsin kateutta perheille kun itse olen lapseton.
Kyllä siinä kateus vaihtuisi savuna ilmaan, kun yli 40v synnytä lasta nro 17, etkä voi tietää onko tämäkään vielä se viimeinen.
Rajansa kaikella, ei ehkä ole kiva olla vasten tahtoisesti lapseton, mutta ei se synnytys koneena olokaan mukavaa ole. Ne lapset pitäisi sitten vielä jaksaa hoitaa.....
Sompuilla helposti 10 lasta ja hyvin varaa asua maamme kalleimmassa kaupungissa.
Miten se "älä valehtele" meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhalestadiolaiset järjestävät Suviseurat omilla rahoillaan toisin kuin Pride. Helsingin kaupungin rahaa on runsaasti mukana Pridekinkereissä.
Myös sosiaali- ja terveysministeriö on antanut Helsinki Pridelle 210 500€ tälle vuodelle.
Ääliömäistä rahankäyttöä, nyt kun palveluita suljetaan ja lopetetaan "hyvinvointialueilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime vuonna suviksilla. Täytyy myöntää tunsin kateutta perheille kun itse olen lapseton.
Kyllä siinä kateus vaihtuisi savuna ilmaan, kun yli 40v synnytä lasta nro 17, etkä voi tietää onko tämäkään vielä se viimeinen.
Rajansa kaikella, ei ehkä ole kiva olla vasten tahtoisesti lapseton, mutta ei se synnytys koneena olokaan mukavaa ole. Ne lapset pitäisi sitten vielä jaksaa hoitaa.....
Sompuilla helposti 10 lasta ja hyvin varaa asua maamme kalleimmassa kaupungissa.
Miten se "älä valehtele" meni?
Neljä vaimoa saa olla musulla.
Vierailija kirjoitti:
Yritin löytää Uuden-Suomen sivuilta positiivista juttua Pridesta. En löytänyt. Miksi?
Pride laittoi muutama vuosi sitten kokoomuksen pannaan, koska kokoomus ei äänestänyt eduskunnassa heidän mielensä mukaisesti. Uusi Suomi on kokoomuksen lehti.
No täällä uskovainen biseksuaali mitäs siihen sanotte
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki normaalijärkiset ovat uskontovastaisia. Järkevä ihminen ei usko satuihin eikä mielikuvitusolentoihin. Kristinusko ei myöskään Lähi-idän tuotteena kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Kristinusko ei olekaan satua. VT ennustaa monien ihmisten suulla Jeesuksen tulon. Sadusta tai kertomuksesta erottaa Jeesuksen Kristuksen lihaksitulo, inkarnaatio. Se yhdistää kertomuksen ja historiallisen todellisuuden. Jeesus on historian henkilö, josta esim ajankaskumme alkoi.
Näin on kirjoitettu. Ei milloinkaan ole niin huudettu Jumalaa apuun kuin hirvittävän sodan aikana. Suomalaiset Jumalaa pilkkaavat ja kieltäjät huusivat Jumalaa apuun.
"Kukaan ei ole ateisti juoksuhaudassa".
Ei tullut apuun edes vanhoillislestadiolaisille ja sinnepä jäi sekä puoli sukua että kaikkien kotiseudun takaisin tulleiden miesten usko. Se vaimoväki, joka ei jäänyt leskeksi kokoontui edelleen katsomaan kuka on raskaana, kuinka moni aiemmista 10+ lapsesta on kelläkin elossa ja joko vanhin tytär odottaa, parhaassa tapauksessa äidin kanssa yhtäaikaa. Miehet meni "kattomaan hevosta" ja tallissa oli pullo ja radio.
Isoisä kertoi 80-luvun alussa tämän kasetille vanhimmalle enolle ja hankki television. Mummo katsoi vahingossa Heikki Hietamiestä ja Lauantaitansseja.
Nimimerkillä: Äidin puolelta 56 serkkua.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä miten uskikset huutaa lgbt+ väestä eniten eikä toisinpäin. Se on jännä miten uskonnon ”sanoman” levitys ei ole tuputtamista mutta priden ja pridekansan OLEMASSAOLO on jotenkin tuputtamista.
Make it make sense.
LGBT-väki on ok, Pride ei. Pride on poliittinen ja epätasa-arvoinen järjestö, joka kohteelee jopa omia työntekijöitään huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime vuonna suviksilla. Täytyy myöntää tunsin kateutta perheille kun itse olen lapseton.
Kyllä siinä kateus vaihtuisi savuna ilmaan, kun yli 40v synnytä lasta nro 17, etkä voi tietää onko tämäkään vielä se viimeinen.
Rajansa kaikella, ei ehkä ole kiva olla vasten tahtoisesti lapseton, mutta ei se synnytys koneena olokaan mukavaa ole. Ne lapset pitäisi sitten vielä jaksaa hoitaa.....
Sompuilla helposti 10 lasta ja hyvin varaa asua maamme kalleimmassa kaupungissa.
Miten se "älä valehtele" meni?
Neljä vaimoa saa olla musulla.
Jep. Niillä voi tosiaan olla monta vaimoa. Miettikää, että jos 4 vaimoa ja jokainen synnyttää 10 lasta!
Vierailija kirjoitti:
No täällä uskovainen biseksuaali mitäs siihen sanotte
Ota identiteetti Jeesuksesta. Niin kristityt tekevät. Minäkin sillä tiellä.
Oikeastaan tässä on peruste sille, miksi niin moni lestadiolainen vielä haluaa olla piireissä. On yhteisö johon kuulua, on pysyvyyttä ja siten voi luottaa että näin elämä kulkee eteenpäin. On selkeät askelmerkit elämässä.
"Taviksilla" nykyään kun perheet ja suvut on pieniä, eikä ole vastaavaa kuulumista uskonnolliseen yhteisöön, yhteisö täytyy etsiä jostakin muualta. Ja kun kaikille on kaikkea, kaikki on mahdollista, jopa sukupuoli on vaihdettavissa, tänään tätä ja huomenna tuota. Pysyvyyden kokemus jää ehkä puuttumaan?