Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suviseurat esitetään mediassa negatiivisena tapatumana mutta pride positiivisessa

Vierailija
27.06.2026 |

Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva

Näin meihin vaikutetaan

Kommentit (298)

Vierailija
261/298 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana olet osallistunut Pride-kuukauden ja Pride-marssin kustannuksiin sekä suoraan että epäsuorasti. Tukea on tullut valtion ja kuntien avustuksina, julkisten tilojen käytön kautta, poliisin ja muiden viranomaisten turvallisuus- ja liikennejärjestelyinä sekä julkisten organisaatioiden Pride-osallistumisen ja viestinnän kustannuksina. 

Oletko tyytyväinen veroeurojesi käyttöön?

Priden osalta olen. Maailmassa on edelleen aivan liikaa rasismia ja seksuaalisuuden monimuotoisuuden kieltämistä. Päivi Räsänen on siitä valitettava esimerkki.

Vierailija
262/298 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä miten uskikset huutaa lgbt+ väestä eniten eikä toisinpäin. Se on jännä miten uskonnon ”sanoman” levitys ei ole tuputtamista mutta priden ja pridekansan OLEMASSAOLO on jotenkin tuputtamista.

Make it make sense.

Niin, media on täynnä uskisrummutusta, mutta se on kuulemma eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/298 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hilkuttia nuo lehdet on täynnä tuota kulttitouhua. Ketä kiinnostaa oikeasti. Yäk

Vierailija
264/298 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime vuonna suviksilla. Täytyy myöntää tunsin kateutta perheille kun itse olen lapseton.

Kyllä siinä kateus vaihtuisi savuna ilmaan, kun  yli 40v synnytä lasta nro 17, etkä voi tietää onko tämäkään vielä se viimeinen.

Rajansa kaikella, ei ehkä ole kiva olla vasten tahtoisesti lapseton, mutta ei se synnytys koneena olokaan mukavaa ole. Ne lapset pitäisi sitten vielä jaksaa hoitaa.....

Sompuilla helposti 10 lasta ja hyvin varaa asua maamme kalleimmassa kaupungissa.

Miten se "älä valehtele" meni? 

Neljä vaimoa saa olla musulla. 

Montako vaimoa sinulla saa olla? Vanha testamenttihan sallii moniavioisuuden ja kappas, se on samaa kamaa kaikissa abrahamilaisissa uskonnoissa. Avioliitto sattuu nyt kuitenkin olemaan juridinen sopimus. Suomessa moniavioisuus on kielletty, joten se on se ja sama montako puolisoa kukin katsoo itselleen kuuluvan. 

Ainoat valtiot, joissa moniavioisuutta ei ole rajoitettu ovat Saudi-Arabia, Arabiemiraatit, Qatar, Jordania (tosin 99% on yksiavioisia) ja Sudan. Yllättäen kristityt Uganda, Chad ja Kenia ovat laillistaneet moniavioisuuden viimeisen 20 vuoden sisällä. Muuta sinne.

Vierailija
266/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antikristuksen henki vaikuttaa täällä jo erittäin voimakkaana.

Vierailija
267/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime vuonna suviksilla. Täytyy myöntää tunsin kateutta perheille kun itse olen lapseton.

Kyllä siinä kateus vaihtuisi savuna ilmaan, kun  yli 40v synnytä lasta nro 17, etkä voi tietää onko tämäkään vielä se viimeinen.

Rajansa kaikella, ei ehkä ole kiva olla vasten tahtoisesti lapseton, mutta ei se synnytys koneena olokaan mukavaa ole. Ne lapset pitäisi sitten vielä jaksaa hoitaa.....

Sompuilla helposti 10 lasta ja hyvin varaa asua maamme kalleimmassa kaupungissa.

Montako vaimoa sinulla saa olla? Vanha testamenttihan sallii moniavioisuuden ja kappas, se on samaa kamaa kaikissa abrahamilaisissa uskonnoissa. Avioliitto sattuu nyt kuitenkin olemaan juridinen sopimus. Suomessa moniavioisuus on kielletty, joten se on se ja sama montako puolisoa kukin katsoo itselleen kuuluvan. 

Ainoat valtiot, joissa moniavioisuutta ei ole rajoitettu ovat Saudi-Arabia, Arabiemiraatit, Qatar, Jordania (tosin 99% on yksiavioisia) ja Sudan. Yllättäen kristityt Uganda, Chad ja Kenia ovat laillistaneet moniavioisuuden viimeisen 20 vuoden sisällä. Muuta sinne.

Jaa missä kohtaa moniavioisuus on sallittu? 

Vierailija
268/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on aina ollut.

Suomi on niin uskontovastainen maa.

Uskontovastaisuuteen ovat syyllisiä uskovaiset itse. Voisivat aloittaa maineen parannuksen vaikka kymmenen käskyn noudattamisesta.

Ovatko sitten himovastaisuuteen syyllisiä homot itse? Naisvastaisuuteen naiset? Jne.

Vierailija
269/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskontovastaisuuteen ovat syyllisiä uskovaiset itse. Voisivat aloittaa maineen parannuksen vaikka kymmenen käskyn noudattamisesta.

Ovatko sitten himovastaisuuteen syyllisiä homot itse? Naisvastaisuuteen naiset? Jne.

Nyt kun tarkemmin pohtii, niin onhan ne. 

Vierailija
270/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana olet osallistunut Pride-kuukauden ja Pride-marssin kustannuksiin sekä suoraan että epäsuorasti. Tukea on tullut valtion ja kuntien avustuksina, julkisten tilojen käytön kautta, poliisin ja muiden viranomaisten turvallisuus- ja liikennejärjestelyinä sekä julkisten organisaatioiden Pride-osallistumisen ja viestinnän kustannuksina. 

Priden osalta olen. Maailmassa on edelleen aivan liikaa rasismia ja seksuaalisuuden monimuotoisuuden kieltämistä. Päivi Räsänen on siitä valitettava esimerkki.

Onpa Pride suvaitsevainen ja tasa-arvoinen. LOL! Kaikille on tilaa, ja kaikilla on oikeus olla oma itsensä, mutta Päivi Räsäsen saa kanseloida, kuten eilisessä kulkueessakin nähtiin. Oletteko koskaan ajatelleet, että Päivi Räsänen kuuluu paljon pienempään vähemmistöön kuin LGBT+. Miksi hänellä ei ole oikeuksia omaan mielipiteeseensä?

Vierailija
271/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Ap sitten tekisit medialle? Säätäisit mediaa rajoittavia lakeja? 

Vierailija
272/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää. Jeesus totesi tämän Johannekselle mm. lestadiolaisten suviseuroista. Nimi Laodikea tulee kreikan kielen sanoista laos (kansa) ja dike (oikeus, tuomio). 

Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:  Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

Lestadiolaiset ovat unohtaneet sen tärken opin, jonka Jeesus opetti.  Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".

Vierailija
273/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suviseuroista kirjoitetaan, lehdestä löytyy myös juttu ex-suviseuralaisesta, joka kertoo miten hirveän kurjaa elämä oli. Kun kirjoitetaan Pridestä, ei löydy vastaavaa juttua esim. detransitioituneesta tyypistä.

Mun puolesta molemmat porukat saavat juhlia ihan vapaasti, mutta median hyvin yksiääninen vaikuttaminen on ilmiönä erittäin kiinnostava. Pistää miettimään, mitä kaikkia muita asioita meille kerrotaan vastaavan suodattimen läpi.

Moniko on pakotettu transukupuoliseksi?

Ja moniko on vapaaehtoisesti ryhtynyt vanhoillislestadiolaiseksi?

Molempiin vastaus on noin 0.

Vierailija
274/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suviseuroista kirjoitetaan, lehdestä löytyy myös juttu ex-suviseuralaisesta, joka kertoo miten hirveän kurjaa elämä oli. Kun kirjoitetaan Pridestä, ei löydy vastaavaa juttua esim. detransitioituneesta tyypistä.

Mun puolesta molemmat porukat saavat juhlia ihan vapaasti, mutta median hyvin yksiääninen vaikuttaminen on ilmiönä erittäin kiinnostava. Pistää miettimään, mitä kaikkia muita asioita meille kerrotaan vastaavan suodattimen läpi.

Moniko on pakotettu transukupuoliseksi?

Ja moniko on vapaaehtoisesti ryhtynyt vanhoillislestadiolaiseksi?

Molempiin vastaus on noin 0.

Totta lestaksi pakotetaan ja aivopestään.

Vierailija
275/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko tarkentaa missä kohti sallii moniavioisuuden? 

Vanhan Testamentin henkilöt tekivät jatkuvasti asioita mitkä ei olleet ok ja seuraukset olivat karut. Se oikeastaan on semmoinen punainen lanka läpi kirjan, seurata miten tottelematonta sakkia israelilaiset olivat. 

Vierailija
276/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa Pride suvaitsevainen ja tasa-arvoinen. LOL! Kaikille on tilaa, ja kaikilla on oikeus olla oma itsensä, mutta Päivi Räsäsen saa kanseloida, kuten eilisessä kulkueessakin nähtiin. Oletteko koskaan ajatelleet, että Päivi Räsänen kuuluu paljon pienempään vähemmistöön kuin LGBT+. Miksi hänellä ei ole oikeuksia omaan mielipiteeseensä?

Tää heidän "rakkaus on rakkautta"-rakkaus on kaukana siitä mitä Raamattu tarkoittaa rakkaudesta puhuessaan. 

Vierailija
277/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää heidän "rakkaus on rakkautta"-rakkaus on kaukana siitä mitä Raamattu tarkoittaa rakkaudesta puhuessaan. 

Raamatun rakkaus on kuolemista vihamiestensä puolesta, "minun ruumiini, teidän edestänne annettu."

"Rakkaus on rakkautta"-rakkaus on omien intohimojen armoille heittäytymistä. Aborttipositiivinen liike, eli "sinun ruumiisi, minun puolestani annettu".

Kristus <> antikristus. 

Vierailija
278/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomi on niin uskontovastainen maa."

Suviseurat on vähemmistöuskonnon istumalihasten maraton harjoitus.

Vierailija
279/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onpa Pride suvaitsevainen ja tasa-arvoinen. LOL! Kaikille on tilaa, ja kaikilla on oikeus olla oma itsensä, mutta Päivi Räsäsen saa kanseloida"

Hahmoa Päivi Räsänen ei terveessä yhteiskunnassa olisi olemassa. Päivi Räsänen syntyi ja kasvoi lapsuudensa vankilassa ja luulee edelleen kaikkien tarvitsevan uskoontuloa.

Vierailija
280/298 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voisitko tarkentaa missä kohti sallii moniavioisuuden? 

Vanhan Testamentin henkilöt tekivät jatkuvasti asioita mitkä ei olleet ok ja seuraukset olivat karut. Se oikeastaan on semmoinen punainen lanka läpi kirjan, seurata miten tottelematonta sakkia israelilaiset olivat."

raamatun tarinoissa jumala antoi vaimoja. Et sä niin pöljä ole, että otat kaikki raamatun tarinan kirjaimellisesti faktana? Vai oletko? Tiedätkö miten juutalaiset tulkitsevat myyttejään?