Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alex Stubbin ABSURDI vetoomus suomalaisille miehille!

Vierailija
27.06.2026 |

Siis aivan absurdi vetoomus suomalaisille miehille!!! Minä olen 48 vuotias suomalainen mies, enkä ole koskaan kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa naista kohtaan! Älä ALEX STUBB yleistä tuota shittiä koskemaan kaikkia suomalaisia miehiä! KOHDISTA VETOOMUKSESI niihin miehiin, jotka oikeasti käyttäytyvät väkivaltaisesti naisia kohtaan!!!

MIES 48

Kommentit (330)

Vierailija
281/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubbista voi jokainen olla mitä mieltä hyvänsä, mutta jokainen fiksu aikuinen mies on ymmärtänyt ja sisäistänyt sen, että mitä paremmin naiset voivat yhteiskunnassa, sitä paremmin myös miehet voivat.

Saat siis sen mistä luovut.

PS. Miksi tätä kommentti piti ketjusta poistaa? Menikö miehillä tunteisiin? 

Naiset voivat paremmin suvunmiesten kontrollissa. Suomessa on kokeiltu päinvastaista vaihtoehtoa ja ulina vain yltyy. Aika koota yhteen tulokset ja todeta virhe. Mielestäni ihan kannattava kokeilu kuitenkin, koska eihän siitä aiemmin ollut tietoa, että akkavalta johtaa tähän. Kaikki olisi teoriassa voinut sujua hyvin ja tuloksena kauniin harmoninen yhteiselo. Vaan ei.

Se, että sinä haluat panna serkkutyttöä, ei tarkoita sitä, että veljesi haluaisi panna. Onneksi isäsi halusi panna kaikkia kaksijalkaisia tikapuista myöden, jotta sinäkin voit tänään mölistä netissä.

Vierailija
282/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää yksinkertaisesti mitä tässä nyt haetaan? Jos itse ei ole ikinä käynyt naisiin käsiksi niin mitä silloin pitäisi tehdä asialle? Ei ole kettuilua eikä vähättelyä vaan ihan rehellinen kysymys. 

Oletko koskaan puuttunut naisiin kohdistuvaan fyysiseen väkivaltaan tai edes naisia vähättelevään argumentaatioon?

Miksi pitäisi puuttua? Feministit ovat sanoneet itse, etteivät he kaipaa miestä suojelijakseen.

Et kai oikeasti kuvittele, että Timo Vornanen voisi suojella nuoria naisopiskelijoita Helsinkiläisessä yökerhossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko esim. kertonut asiattomia vitsejä naisista tai nauranut niille?

Vain kun kertojana on ollut nainen. Vai mitä tuossa tilanteessa tulisi tehdä? Jos nauraa on sovinisti ja jos ei naura, niin loukkaa silloin naista.

Miehen itsetunto ei riitä kertomaan, että naisen vitsit eivät ole soveliaita?

Vierailija
284/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mentaaliakrobatialla joku voi kiukustua Stubbin vetoomuksesta? Kalahtiko kalikka vai mikä on hätänä?

Koska tuossa on syyllisiä vain miehet. Kenenkään muun väkivallantekoja ei tuomita. Ainoastaan sukupuolen perusteella tapahtuva väkivalta.

Aloitetaan nyt siitä oikeasti isomman mittakaavan ongelmasta eli miesten suorittamasta väkivallasta. Sillä korjaantuisi jo päälle 90% väkivaltatapauksista.

Vierailija
285/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja naismaiset narisistimiehet syyllistyy aina kiusaamiseen yms. Tavallinen möllöttäjä ei ketään kiusaa raisk aa tai ahdistele. 99% kantasuomalaisista miehistä menee samaan kategoriaan kuin minäkin. 

Vierailija
286/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli ei syyllisty rikoksiin, vaan yksilöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
287/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuositasolla Suomessa tehdään nykyisin noin 70–90 henkirikosta. Historiallisesti suurin osa (noin kaksi kolmasosaa) henkirikosten uhreista on miehiä. Naisiin kohdistuvia henkirikoksia on viime vuosina ollut vuosittain noin 20–24.

 

Joten kannattaisi keskittyä miesuhrien vähentämiseen niin kokonaismäärä putoaisi enemmän 

Ongelma on, että ketään ei kiinnosta kuollut mies. Samoin lasten tapoissa, jos tappaja on nainen, tapaus ei ylitä juuri uutiskynnystä. Jos tekijä olisi mies, A-Studio ja Sofia Virta olisivat äänessä. Lehdistö määrää nykyään yhteiskunnan suunnan. Vauvat kärsivät.

Ketään ei kiinnosta kuollut mies? Uutisoitiinko mistään niin paljon kuin Janne Puhakan henkirikoksesta? Onko uutisoitu mistään niin paljon kuin Jukka S. Lahden surmasta? Ja kivenkovaan väität, että ketään ei kiinnosta kuollut mies?

Virantoimituksessa kuolleista poliiseista uutisoidaan vuodesta toiseen lehdissä ja somettajat tekevät kilvan videoita. Taitaa olla kaikki surmatut miehiä. Surmaajina ketkäs muutkaan kuin miehet. 

 

Miesten luoma ongelma, joten toivottavasti miehet myös ratkaisevat ongeman. Vai tarvitaanko taas naista?

Ei ole miesten luoma ongelma. Murhaaja on vastuussa, ei muut miehet. Sinun pitää mennä vaatimaan ongelman ratkaisua tekijöiltä, niiltä murhaajilta.  

Vierailija
288/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole pahojen ihmisten pahuus, vaan hyvien ihmisten hiljaisuus, joku viisas on näin sanonut.

 

Kerro sinä ap, että miksi miehet hermostuvat niin, kun puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta? Miksi miehet, jotka eivät käyttäydy väkivaltaisesti naisia kohtaan, kuulevat sen syytöksenä itseään kohtaan?

Kuka muka jättää puuttumatta asiaan, väkivaltaan, jos sellaiseen törmää? Tässä kampanjoinnissa absurdia on juuri se että näköjään oikeasti kuvitellaan että on joku väkivallan kulttuuri, jonka sallimuksen puitteissa väkivaltaa tehdään ja sitä ei muuten tapahtuisi. Siis mitä ihmettä?

Kun puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta, puhutaan nimenomaan väkivallan kulttuurista, joka väkivaltaan johtaa. Väkivaltaa tuskin saa koskaan ihmistä kokonaan karsittua, mutta jos kyselytutkimuksen mukaan suuri osa miehistä on sitä mieltä, että nainen voi omalla käytöksellään ansaita väkivallan, että naisen kuuluu totella miestään, niin tämä on juuri sitä juuritason asennetta joka äärimmillään koituu naisen kuolemaksi.  Raiskauskulttuurin pyramidi havainnollistaa tätä helpostiymmärrettävästi, löytyy googlettamalla.

 

Et vielä kertonut miksi väkivallattomat miehet kuulevat vetoomuksen syytöksenä?

Naisen oma käytös voi olla vaikka väkivaltaa. Tällöin miehellä on oikeus käyttää väkivaltaa itsepuolustukseen.

Ei ole mitenkään automaattisesti. Esimerkiksi jos nainen vaikkapa sanallisesti pitelee pahoin miestä, niin miehellä ei ole oikeutta lyödä takaisin. Jos vetoaa itsepuolustukseen, niin tilanne arvioidaan aina erikseen.

Lain mukaan noin, moraalin mukaan toisin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
289/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä arvostellaan Stubbia koulukiusaajaksi. Mutta ajatteletteko, että ihminen ei voisi oppia ja muuttua? 

 

Vai onko Jussi Halla-aho edelleen sitä mieltä, että "Trump on parasta, mitä Yhdysvalloille ja länsimaailmalle on tapahtunut piiitkään aikaan" ja Mauri Peltokangas sitä mieltä, että "Suomeen tarvitaan Venäjän ja Unkarin kaltaista kansallismielistä johtotyyliä, ei näitä bensan hintaa korottavia ja Voguen kuvauksissa juoksevia kassaneitejä."?

Vierailija
290/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä arvostellaan Stubbia koulukiusaajaksi. Mutta ajatteletteko, että ihminen ei voisi oppia ja muuttua? 

 

Vai onko Jussi Halla-aho edelleen sitä mieltä, että "Trump on parasta, mitä Yhdysvalloille ja länsimaailmalle on tapahtunut piiitkään aikaan" ja Mauri Peltokangas sitä mieltä, että "Suomeen tarvitaan Venäjän ja Unkarin kaltaista kansallismielistä johtotyyliä, ei näitä bensan hintaa korottavia ja Voguen kuvauksissa juoksevia kassaneitejä."?

Minä ainakin olen muuten paitsi että ei sentään Putinin diktaruuria kaivata 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
291/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuositasolla Suomessa tehdään nykyisin noin 70–90 henkirikosta. Historiallisesti suurin osa (noin kaksi kolmasosaa) henkirikosten uhreista on miehiä. Naisiin kohdistuvia henkirikoksia on viime vuosina ollut vuosittain noin 20–24.

 

Joten kannattaisi keskittyä miesuhrien vähentämiseen niin kokonaismäärä putoaisi enemmän 

Ongelma on, että ketään ei kiinnosta kuollut mies. Samoin lasten tapoissa, jos tappaja on nainen, tapaus ei ylitä juuri uutiskynnystä. Jos tekijä olisi mies, A-Studio ja Sofia Virta olisivat äänessä. Lehdistö määrää nykyään yhteiskunnan suunnan. Vauvat kärsivät.

Ketään ei kiinnosta kuollut mies? Uutisoitiinko mistään niin paljon kuin Janne Puhakan henkirikoksesta? Onko uutisoitu mistään niin paljon kuin Jukka S. Lahden surmasta? Ja kivenkovaan väität, että ketään ei kiinnosta kuollut mies?

Puhakka taisi olla jossain määrin tunnettu julkisuudessa jo ennestään ja suurin syy runsaaseen uutisointiin saattoi olla myös hänen seksuaalinen suuntautumisensa.

Vierailija
292/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan virossa millaiset raiskaus tilastot? Tosi mielenkiintoista koska viro on niin lähellä ja säilyttänyt mono-kulttuurin, sanonut feminismille ja mokkakikkeleille kiitos ei. 

 

Veikkaan, että väkivaltatilastot on karuja, mutta raiskaukset jäävät marginaaliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
293/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuositasolla Suomessa tehdään nykyisin noin 70–90 henkirikosta. Historiallisesti suurin osa (noin kaksi kolmasosaa) henkirikosten uhreista on miehiä. Naisiin kohdistuvia henkirikoksia on viime vuosina ollut vuosittain noin 20–24.

 

Joten kannattaisi keskittyä miesuhrien vähentämiseen niin kokonaismäärä putoaisi enemmän 

Ongelma on, että ketään ei kiinnosta kuollut mies. Samoin lasten tapoissa, jos tappaja on nainen, tapaus ei ylitä juuri uutiskynnystä. Jos tekijä olisi mies, A-Studio ja Sofia Virta olisivat äänessä. Lehdistö määrää nykyään yhteiskunnan suunnan. Vauvat kärsivät.

Ketään ei kiinnosta kuollut mies? Uutisoitiinko mistään niin paljon kuin Janne Puhakan henkirikoksesta? Onko uutisoitu mistään niin paljon kuin Jukka S. Lahden surmasta? Ja kivenkovaan väität, että ketään ei kiinnosta kuollut mies?

Virantoimituksessa kuolleista poliiseista uutisoidaan vuodesta toiseen lehdissä ja somettajat tekevät kilvan videoita. Taitaa olla kaikki surmatut miehiä. Surmaajina ketkäs muutkaan kuin miehet. 

 

Miesten luoma ongelma, joten toivottavasti miehet myös ratkaisevat ongeman. Vai tarvitaanko taas naista?

Ei ole miesten luoma ongelma. Murhaaja on vastuussa, ei muut miehet. Sinun pitää mennä vaatimaan ongelman ratkaisua tekijöiltä, niiltä murhaajilta.  

Miehet tappavat miehiä ja miehet tutkivat miesten tekemiä tappoja, missä miehet ovat tappaneet miehiä, mutta ei ole millään tavalla miesten luoma ongelma. Sinun kaltaista pelleä ei ole nähty sitten Pelle Hermannin.

Vierailija
294/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mentaaliakrobatialla joku voi kiukustua Stubbin vetoomuksesta? Kalahtiko kalikka vai mikä on hätänä?

Koska tuossa on syyllisiä vain miehet. Kenenkään muun väkivallantekoja ei tuomita. Ainoastaan sukupuolen perusteella tapahtuva väkivalta.

Aloitetaan nyt siitä oikeasti isomman mittakaavan ongelmasta eli miesten suorittamasta väkivallasta. Sillä korjaantuisi jo päälle 90% väkivaltatapauksista.

Vastaukseni poistettiin.

Naisten väkivallantekoja ei ilmoiteta kovin herkästi. Otatko naiselta pataan on asenne joka näkyy muuallakin kuin hätäkeskuspäivystyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
295/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2024 virossa parisataa raiskausta ilmoitettu poliisille. Suomessa 910 raiskausta samana vuonna kirjattu. Suurempi väkiluku, mutta miksi Suomessa tasa-arvon luvatussa maassa raiskataan niin paljon enemmän? 

Vierailija
296/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se vetosi. Pitäisikö miesten käydä kimppuun jos joku kohtelee naista kaltoin. Ei semmoinenkaan väkivalta ole sallittua. Väkivaltaan tottuneelta voi tulla kokemattomalla helposti pataankin. Toisekseen jos nainen ei älyä lähteä väkivaltaisesta suhteesta niin on siinä omaakin vikaa. Nuo käyttävät usein runsaasti päihteitä molempien osalta ja semmoiseen ei kannata kenenkään sekaantua. Se on semmoista elämää jossa on jatkuva väkivallan uhka osana arkipäivää. 

Joa nainen wi lähdw väkivaltaisesta suhteesta, on harvoin kyse siitä, ettei "älyäisi lähteä". Kyse on pakottavasta kontrollista ja pelosta. Monia naisia on kumppani uhannut läheisten/lasten vahingoittamisella, itsemurhalla, mustamaalaamisella jne. niin pitkään, että toivo vapaudesta on karissut. Myös taloudellinen väkivalta pitää tiukasti ansassa.

 

Nämä naiset tarvitsevat isien, veljien ja miespuolisten kavereiden ja työtovereiden tukea myös irtaantumisessaan väkivaltaisesta suhteesta. Usein juuri näistä väkivaltainen kumppani pyrkiikin pitämään naisensa erossa. Eristämällä on helppo hallita.

Naiset eivät siis pysty auttamaan toisiaan 

Auttavat jo ja paljonkin. Nyt kutsutaan myös miehiä mukaan. Ennen oli useammille miehille kunnia-asia suojella naisia ja lapsia. Se, että vaalitaan tasa-arvoa, ei poista sitä, että toinen toistensa ihnisoikeuksia ja turvaa puolustetaan.

Vierailija
297/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli ei syyllisty rikoksiin, vaan yksilöt.

Jännästi miehissä on kuitenkin valtava enemmistö tekemässä  väkivaltarikoksia. Mistä tämä johtuu?

Vierailija
298/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keskiverto suomalaismiehellä pitää olla heikko itsetunto, jos Stubbin vetoomus menee tunteisiin.

Ei mene tunteisiin.

Ihmettelen mitä minun pitäisi tehdä jos Keijo hakkaa Kaisaa Keravalla?

Miehisyytesi suhteen tunnut olevan kuitenkin epävarma, kun et tiedä mitä pitäisi tehdä. Vastauksiakin kyselet naisten vauvafoorumilta. 

Etkö voisi ensi alkuun tuomita Keijon teon vahvasti ja jopa omalla nimelläsi vaikkapa HS keskusteluissa tai kokeilla josko kirjoituksesi julkaistaisiin HS mielipiteissä. Siinä olisi alku. Tarpeeksi moni kun näin tekisi, niin voisi alkaa Keijoa jo ainakin hävettämään matala otsainen toimintansa.

Vierailija
299/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väkivallan paheksuminen on kiinni sukupuolesta tai etnisyydestä tai seksuaalisuudesta?

Onko Stubb sitä mieltä ettei nainen tai musta tai homoseksuaali voi tehdä väkivaltaa?

Tilastot ystäväni, tilastot. Naisten ja homojen tekemä väkivalta on marginaalista miehiin verrattuna. Mikä miehillä on hätänä?

Miksi vastaukseni poistettiin?

Sinunko mielestäsi väkivalta on oikeutettua mikäli se on marginaalista? Entä jos mies pahoinpitelee mustan transnaisen? Tämähän on todella marginaalinen tapahtuma ja sinun teoriallasi hyväksyttävää...

Vierailija
300/330 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä Kok kansanedustajan fiksu kommentti oli täällä?

Naisiin kohdistuva väkivalta on kasvussa. Vuonna 2025 uhreja oli viidenneksen enemmän kuin 2024. 

Siksi on syytä nostaa asia julkiseen keskusteluun. Jokainen lyönti, raiskaus, tai muu väkivallan teko on yksi liikaa. 

Olemme yli vuosisadan ajan kehittäneet Suomesta yhä tasa-arvoisempaa ja naisille turvallisempaa maata olla ja elää. 

Suurimmalle osalle suomalaisia miehiä naisten suojeleminen on osa minää. Se on syvälle iskostunut, alkukantainen periaate.

Ymmärrän, että on helppoa olla periaatteellinen ja hyveellinen kun asiat ovat hyvin. Se on huomattavasti vaikeampaa kun asiat ovat huonosti. 

Työttömyys, päihteet, masennus, stressi, tai yleinen näköalattomuus syö ihmistä ja koettelee periaatteitamme, sukupuoleen katsomatta. Kun olemme kovilla, on yhä vaikeampi tehdä oikein.

Silti. Naisia ei lyödä. Suomalainen mies tietää tämän.

Siksi pidän presidentin ulostuloa epäonnistuneena. Varsinkin kun tiedämme että merkittävä osa naisiin kohdistuvan väkivallan kasvusta on muun kuin suomalaisen miehen tekemää. 

Paasikiven sanoin, kaiken viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen.

Myös muutos alkaa tosiasioiden tunnustamisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä