Airfryer eli kiertoilmakypsennin ehdolla turhakkeeksi
Onko teillä kotona kiertoilmakypsennin? Ja onko se ollut kovassa käytössä vai jäänyt nurkkaan keräämään pölyä ja koduttamaan ostoksena?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tekee ruuasta rasvaista
Tekee rasvaista silloin, kun laitat siihen rasvaista ruokaa kypsymään. Paljastinko ruokavaliosi?
Aivot tarvitsevat rasvaa. Näpytät älypuhelinta lihavana ja sinulla kestää vastaamiseen yli 10 sekuntia. Olet tuhonnut itsesi.
Miksi helevetissä minä käyttäisin jotakin puhelimenromua, kun parempiakin selailulaitteita on olemassa? Kyllä se sinä olet ne omat aivosi pilannut jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Miksi ruuasta tulee kevyempää ja terveellisempää kuin uunissa?
Vai että terveellisempää? Ei ole terveellisempää ja ei maistu miltään kun kaikki nesteet katoaa ruoasta. Näitä käyttää lyhyet ja lihavat miehet joilla on liian kiire laihduttaa samalla kun "rakastavat" 10+ vuotta nuorempaa pikkutyttöä. Lapsi ja koira vielä siihen päälle niin hyvä tulee... ;D
Siitoshullulla on taas lääkitys pielessä. Vaihteeksi. Näitä käyttää myös pitkät ja hoikat naiset, kuten minä. Vaan sekös palstahullua ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy ja käytän monta kertaa viikossa. Mun mielestä ainakin todella kätevä laite. Sähkölaskutkin pienentyneet paljon, kun ei tarvitse läheskään niin usein lämmittää uunia jne. 😄
se imee enemmän sähköä kuin uuni läski. läskit ei lähde kiertoilmalla
Jaahas. Taas oikea asiantuntija paikalla, lol. Airfryer kuluttaa monikertaisesti vähemmän sähköä kuin uuni. Käytössä lähes joka päivä ja kuukauden sähkölasku oli 8€.
Missä valtakunnassa maksta sähköstä vain 8 euroa homo?
Meillä kotona ja mökillä airfryer.Paras keksintö ikinä,ihan jatkuvassa käytössä molemmat.Ei tule normi uunia käytettyä enää ollenkaan.Airfryer nopea ja sillä voi tehdä mitä vaan.Ruokaa,leipoa,"keitän"kananmunatkin sillä😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Airfryer on pieni kiertoilmauuni, siinä ei sen kevyempää tai kaloripitoisempaa ruoasta saa kuin normaaliuunissakaan. Tuo riippuu ihan siitä mitä kypsennät. Jos vertaat upporasvassa kypsentämiseen tai rasvakeittimeen, silloin ruoasta saa kevyempää airfryerissa.
Airfryer on valmistettu muovista. Teidän lapsista tulee transsuja.
Mikroaaltouunissakin on valitettavasti paljon muovia, samoin esim. useissa vedenkeittimissä jne. Joitakin airfryereita saa myös ilman teflonpinnoitetta.
Yhden-kahden hengen talouden paras keittiölaite! Helppo myös lasten ja nuorten käyttää, valmistuu äkkiä hyvät pizzat ja ranut. Meiltä löytyy af myös asuntoautosta, jossa käytetään lähes päivittäin.
Vierestä katselin pari vuotta kun miesystävä käytti kotonaan ja olin sitä mieltä, etten tarvitse, vaikka lapset pyysi hankkimaan. Sitten sain kaverilta hänen vanhan, kun vaihtoi isompaan,ja huomasin, miten todella näppärä laite. Voisin hyvin luopua uunista ja mikrosta, mutta fraierista en 😄
Vierailija kirjoitti:
AI:
Airfryerin terveyshyödyt ja ominaisuudet tiivistettynä:
Pienempi energiansaanti: Vähentynyt öljyn käyttö vähentää merkittävästi ruoan sisältämää rasvaa ja kalorimäärää.
Haitallisten yhdisteiden vähentyminen: Tutkimusten mukaan ilmafriteeraus voi vähentää haitallisten yhdisteiden, kuten akryyliamidin (jota syntyy muun muassa tärkkelyspitoisten ruokien ruskistuessa kovassa kuumuudessa), muodostumista verrattuna perinteisiin uppopaistomenetelmiin.
Monipuolisuus: Laite soveltuu erinomaisesti vihannesten, lihan, kanan ja kalan kypsentämiseen
Tekoälyvastauksista voi suksia vaikka hevon vttuun. Naurettavaa kyvyttömyyttä kommunikoida.
Vierailija kirjoitti:
Yhden-kahden hengen talouden paras keittiölaite! Helppo myös lasten ja nuorten käyttää, valmistuu äkkiä hyvät pizzat ja ranut. Meiltä löytyy af myös asuntoautosta, jossa käytetään lähes päivittäin.
Vierestä katselin pari vuotta kun miesystävä käytti kotonaan ja olin sitä mieltä, etten tarvitse, vaikka lapset pyysi hankkimaan. Sitten sain kaverilta hänen vanhan, kun vaihtoi isompaan,ja huomasin, miten todella näppärä laite. Voisin hyvin luopua uunista ja mikrosta, mutta fraierista en 😄
Joo taatusti hyvä homma kun siitä imeytyy muovia ruokaan ja elimistöön. Ei ihme että Suomi on tuhottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On turhake! Ja luulin sen olevan hyvä kun kehuttiin. Lahjakortilla hankin oikein kalliin yli 200€ laitteen, mutta eihän tuolla tee mitään. Hidas, joku kana, kestää paljon kauemmin kuin sähkö uunissa ennenkuin on rapean kypsä, lämpimät voileivät, esim tonnikala, tomaatti juusto, tuossa on joku vi.tun puhallin joka heittää juustot pois leipien päältä. Tuolla ei tee yhtään mitään.
Jos tekee jotain kevyttä painoltaan, kuten voileipiä, niin kannattaa laittaa leivinpaperi ja leivät vuokaan.
Kiitos vinkistä. Niihin oli erinomainen laite, kun juusto oli tosi pehmeää ja pysyi leivällä, mutta tavalliset oltermannit eivät kyllä pysy.
Muuten kyllä hyvin hidas laite jos on tottunut paistamaan kanat kypsiksi ja vähän rapeaksi, ranskalaiset rapeaksi, kestää, kestää ja kestää, kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On turhake! Ja luulin sen olevan hyvä kun kehuttiin. Lahjakortilla hankin oikein kalliin yli 200€ laitteen, mutta eihän tuolla tee mitään. Hidas, joku kana, kestää paljon kauemmin kuin sähkö uunissa ennenkuin on rapean kypsä, lämpimät voileivät, esim tonnikala, tomaatti juusto, tuossa on joku vi.tun puhallin joka heittää juustot pois leipien päältä. Tuolla ei tee yhtään mitään.
Jos tekee jotain kevyttä painoltaan, kuten voileipiä, niin kannattaa laittaa leivinpaperi ja leivät vuokaan.
Kiitos vinkistä. Niihin oli erinomainen laite, kun juusto oli tosi pehmeää ja pysyi leivällä, mutta tavalliset oltermannit eivät kyllä pysy.
Muuten kyllä hyvin hidas laite jos on tottunut paistamaan kanat kypsiksi ja vähän rapeaksi, ranskalaiset rapeaksi, kestää, kestää ja kestää, kauan.
Mikro keksittiin jo 40-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotona ja mökillä airfryer.Paras keksintö ikinä,ihan jatkuvassa käytössä molemmat.Ei tule normi uunia käytettyä enää ollenkaan.Airfryer nopea ja sillä voi tehdä mitä vaan.Ruokaa,leipoa,"keitän"kananmunatkin sillä😅
No kepeät mullat sitten vaan muovimolekyyleistä teille! :D
Vierailija kirjoitti:
AI:
Airfryerin terveyshyödyt ja ominaisuudet tiivistettynä:
Pienempi energiansaanti: Vähentynyt öljyn käyttö vähentää merkittävästi ruoan sisältämää rasvaa ja kalorimäärää.
Haitallisten yhdisteiden vähentyminen: Tutkimusten mukaan ilmafriteeraus voi vähentää haitallisten yhdisteiden, kuten akryyliamidin (jota syntyy muun muassa tärkkelyspitoisten ruokien ruskistuessa kovassa kuumuudessa), muodostumista verrattuna perinteisiin uppopaistomenetelmiin.
Monipuolisuus: Laite soveltuu erinomaisesti vihannesten, lihan, kanan ja kalan kypsentämiseen
Kaveri piirissä yhdellä on AirFryer. Aika hauskaa, että hän on kaveripiirin ainut reilusti ylipainoinen. Eikä paino ole kyllä Airfryerin hankkimisen jälkeen ainakaan laskenut. Asuu yksin. Ymmärtääkseni hänen kokkauksensa on se, että pakasteesta heittää aina leivitettyjä kanapaloja, ranskalaisia tai lohkoperunota siihen airfryeriinsä. Sillä on valtavat säkit niitä siellä pakkasessa.
Kerran oltiin hänen luona syömässä, niin joutui valmistamaan ruuan sillä Airfryerillään kolmessa eri erässä, vaikka ei meitä ollut kuin viisi henkilöä! Olisi kerralla mahtunut ihan normaaliin kiertoilmauuniin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy ja käytän monta kertaa viikossa. Mun mielestä ainakin todella kätevä laite. Sähkölaskutkin pienentyneet paljon, kun ei tarvitse läheskään niin usein lämmittää uunia jne. 😄
Mitä sillä teette? Jotain nugetteja, kalapuikkoja tai ranskiksia? Vie varmaan vähemmän sähköä kuin sähköuuni, mutta paljon hitaampi.
Kanaa, kalaa ja lihaa. Ihan tavallista ruokaa mitä ennen kypsensin joko uunissa tai pannulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy ja käytän monta kertaa viikossa. Mun mielestä ainakin todella kätevä laite. Sähkölaskutkin pienentyneet paljon, kun ei tarvitse läheskään niin usein lämmittää uunia jne. 😄
se imee enemmän sähköä kuin uuni läski. läskit ei lähde kiertoilmalla
Jaahas. Taas oikea asiantuntija paikalla, lol. Airfryer kuluttaa monikertaisesti vähemmän sähköä kuin uuni. Käytössä lähes joka päivä ja kuukauden sähkölasku oli 8€.
Missä valtakunnassa maksta sähköstä vain 8 euroa homo?
Eipä se kulutus mullakaan ole yksin kaksiossa asuessa kuin 10-12 euron luokkaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Miksi ruuasta tulee kevyempää ja terveellisempää kuin uunissa?
Vai että terveellisempää? Ei ole terveellisempää ja ei maistu miltään kun kaikki nesteet katoaa ruoasta. Näitä käyttää lyhyet ja lihavat miehet joilla on liian kiire laihduttaa samalla kun "rakastavat" 10+ vuotta nuorempaa pikkutyttöä. Lapsi ja koira vielä siihen päälle niin hyvä tulee... ;D
Siitoshullulla on taas lääkitys pielessä. Vaihteeksi. Näitä käyttää myös pitkät ja hoikat naiset, kuten minä. Vaan sekös palstahullua ahdistaa.
Transsu sinä olet. Ja tuhoat elimistösi muovimolekyyleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy ja käytän monta kertaa viikossa. Mun mielestä ainakin todella kätevä laite. Sähkölaskutkin pienentyneet paljon, kun ei tarvitse läheskään niin usein lämmittää uunia jne. 😄
se imee enemmän sähköä kuin uuni läski. läskit ei lähde kiertoilmalla
Jaahas. Taas oikea asiantuntija paikalla, lol. Airfryer kuluttaa monikertaisesti vähemmän sähköä kuin uuni. Käytössä lähes joka päivä ja kuukauden sähkölasku oli 8€.
Missä valtakunnassa maksta sähköstä vain 8 euroa homo?
Eipä se kulutus mullakaan ole yksin kaksiossa asuessa kuin 10-12 euron luokkaa kuussa.
Just joo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On turhake! Ja luulin sen olevan hyvä kun kehuttiin. Lahjakortilla hankin oikein kalliin yli 200€ laitteen, mutta eihän tuolla tee mitään. Hidas, joku kana, kestää paljon kauemmin kuin sähkö uunissa ennenkuin on rapean kypsä, lämpimät voileivät, esim tonnikala, tomaatti juusto, tuossa on joku vi.tun puhallin joka heittää juustot pois leipien päältä. Tuolla ei tee yhtään mitään.
Jos tekee jotain kevyttä painoltaan, kuten voileipiä, niin kannattaa laittaa leivinpaperi ja leivät vuokaan.
Kiitos vinkistä. Niihin oli erinomainen laite, kun juusto oli tosi pehmeää ja pysyi leivällä, mutta tavalliset oltermannit eivät kyllä pysy.
Muuten kyllä hyvin hidas laite jos on tottunut paistamaan kanat kypsiksi ja vähän rapeaksi, ranskalaiset rapeaksi, kestää, kestää ja kestää, kauan.
Kyllä mun koneessa pysyy oltermannisiivut paikallaan ja kananrinta kypsyy 12-14 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Lisääkö normaali uuni siihen rasvaa ja suolaa vai miksi airfryerissa tulee terveellisempää? Airfryerin toimintaperiaatehan on täysin sama kuin kiertoilmauunin. On vain pienempi. Käytän sitä itsekin, mutta eikö terveellisyys ole kiinni siitä mitä sinne laitteeseen laittaa?
Eihän ole, ruoka on verkkokorissa josta rasvat putovat kulhoon ja lämpötilat alhaisemmat ja kypsennysajat nopeammat. Lisäksi on turvallisempi;
”Akryyliamidia syntyy tärkkelyspitoisiin ruokiin (kuten ranskalaisiin) yli 120 asteen lämpötiloissa. Airfryer on uunia turvallisempi ja terveellisempi vaihtoehto: sen tehokas kiertoilma kypsentää ruoan nopeammin ja tasaisemmin, vähentäen akryyliamidin muodostumista jopa 90 % verrattuna perinteiseen uppopaistamiseen. [1, 2, 3]”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeinkin kätevä se on.
Jos asuu niin köyhästi ettei ole kiertoilmauunia.
Mulla on induktioliedessä kiertoilmauuni, mutta arjessa käytän af paljon useammin kuin uunia. Uunilla teen jos teen isommani satsin ruokaa, esim vieraille, mutta tälleen 1-2 hengen taloutena af käyttö paljon järkevämpää ja nopeampaa.
Asuntoautossa af on todella näppärä kaasun rinnalla, vaikka rykäiseekin hetkellisesti reippaasti virtaa, mutta äkkiäpä se ruokakin sillä valmistuu kun vään miettii, mitä kokkaa..
Samaa mieltä muuten, mutta meillä käytetään leipäkonetta lähes joka päivä. Paras ostos ikinä. Onneks näitä saa käytettynä halvalla.