Airfryer eli kiertoilmakypsennin ehdolla turhakkeeksi
Onko teillä kotona kiertoilmakypsennin? Ja onko se ollut kovassa käytössä vai jäänyt nurkkaan keräämään pölyä ja koduttamaan ostoksena?
Kommentit (180)
On turhake! Ja luulin sen olevan hyvä kun kehuttiin. Lahjakortilla hankin oikein kalliin yli 200€ laitteen, mutta eihän tuolla tee mitään. Hidas, joku kana, kestää paljon kauemmin kuin sähkö uunissa ennenkuin on rapean kypsä, lämpimät voileivät, esim tonnikala, tomaatti juusto, tuossa on joku vi.tun puhallin joka heittää juustot pois leipien päältä. Tuolla ei tee yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jollakin käppänällä kiertoilmauuni ahdistus?
Miksi olet spermasinko?
En tarkoittanut sinua. Vai tunnistitko kuitenkin itsesi? Yllätyitkö sisäisestä käppänyydestäsi?
AI:
Airfryerin terveyshyödyt ja ominaisuudet tiivistettynä:
Pienempi energiansaanti: Vähentynyt öljyn käyttö vähentää merkittävästi ruoan sisältämää rasvaa ja kalorimäärää.
Haitallisten yhdisteiden vähentyminen: Tutkimusten mukaan ilmafriteeraus voi vähentää haitallisten yhdisteiden, kuten akryyliamidin (jota syntyy muun muassa tärkkelyspitoisten ruokien ruskistuessa kovassa kuumuudessa), muodostumista verrattuna perinteisiin uppopaistomenetelmiin.
Monipuolisuus: Laite soveltuu erinomaisesti vihannesten, lihan, kanan ja kalan kypsentämiseen
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeinkin kätevä se on.
Jos asuu niin köyhästi ettei ole kiertoilmauunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Lisääkö normaali uuni siihen rasvaa ja suolaa vai miksi airfryerissa tulee terveellisempää? Airfryerin toimintaperiaatehan on täysin sama kuin kiertoilmauunin. On vain pienempi. Käytän sitä itsekin, mutta eikö terveellisyys ole kiinni siitä mitä sinne laitteeseen laittaa?
On terveellisempää valmistaa ruoka uunissa tai pannulla, koska se ei ole valmistettu muovista. Sitten ihmetellään kun on kaiken maailman sairauksia ja lapsista tulee lapasia. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja käytössä jatkuvasti. Erinomainen väline kun tekee ruokaa yhdelle, tulee pakasteesta ruoat helposti eikä kuumene koko kämppä pätsiksi mikä on kesäisin varsin mukavaa. Myös esim eines hampurilaiset tulee todella hyvin pöhössä. Kasviksia on helppo tehdä sillä. Jouluna voi tehdä yhden tortun ja sillä selvä. Enemmän käytän kun mikroa.
Itse paahdan eineshampurilaisen leivät leivänpaahtimessa ja lämmitän pihvin mikrossa.
Paahdatko leivänpaahtimessa myös yhden joulutortun tai kolme kalapuikkoa? Tai parsakaalia? Aika näppärää!
Kalapuikot paistan paistinpannulla, joulutortut syön uunissa paistettuna tuoreeltaan, kasvikset höyrytän liedellä. Näppärää.
Vierailija kirjoitti:
On ja käytössä jatkuvasti. Erinomainen väline kun tekee ruokaa yhdelle, tulee pakasteesta ruoat helposti eikä kuumene koko kämppä pätsiksi mikä on kesäisin varsin mukavaa. Myös esim eines hampurilaiset tulee todella hyvin pöhössä. Kasviksia on helppo tehdä sillä. Jouluna voi tehdä yhden tortun ja sillä selvä. Enemmän käytän kun mikroa.
Juuri näin, yhden hengen taloudessa on erittäin näppärä. Eipä oo tullut uunia käytettyä juurikaan airfryerin hankkimisen jälkeen.
On kätevä myös lapsiperheessä, jossa lapset ovat jo sen ikäisiä, että osaavat jotain helppoa airfryerissa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jatkuvasti käytössä ja sen kori tiskattavana. Se on todella, todella hyvä kun jää uunin esilämmittäminen kokonaan pois ja pääsee heti kypsentämään kun nälkä on 🙂. Ja tulee maukasta. Kiertoilmauuni on jäänyt vähän niinkuin turhakkeeksi meillä.
Juu muovimolekyylit on terveellisiä! ;)
Alapeukkuttajat on W T-sakkia. HYI!
Leipäkone
Palju
Trampoliini
Lihashuoltovasara
Air fryer
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Airfryer on pieni kiertoilmauuni, siinä ei sen kevyempää tai kaloripitoisempaa ruoasta saa kuin normaaliuunissakaan. Tuo riippuu ihan siitä mitä kypsennät. Jos vertaat upporasvassa kypsentämiseen tai rasvakeittimeen, silloin ruoasta saa kevyempää airfryerissa.
on ja kovassa käytössä. Toimii loistavasti myös reissussa, veneellä jos ei ole uunia. En sanoisi turhakkeeksi kun kerta käyttöä riittää.
Vierailija kirjoitti:
On turhake! Ja luulin sen olevan hyvä kun kehuttiin. Lahjakortilla hankin oikein kalliin yli 200€ laitteen, mutta eihän tuolla tee mitään. Hidas, joku kana, kestää paljon kauemmin kuin sähkö uunissa ennenkuin on rapean kypsä, lämpimät voileivät, esim tonnikala, tomaatti juusto, tuossa on joku vi.tun puhallin joka heittää juustot pois leipien päältä. Tuolla ei tee yhtään mitään.
Jos tekee jotain kevyttä painoltaan, kuten voileipiä, niin kannattaa laittaa leivinpaperi ja leivät vuokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?
Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.
Airfryer on pieni kiertoilmauuni, siinä ei sen kevyempää tai kaloripitoisempaa ruoasta saa kuin normaaliuunissakaan. Tuo riippuu ihan siitä mitä kypsennät. Jos vertaat upporasvassa kypsentämiseen tai rasvakeittimeen, silloin ruoasta saa kevyempää airfryerissa.
Airfryer on valmistettu muovista. Teidän lapsista tulee transsuja.
Kotien turhakkeet top5
- Pyykinkuivuri
- Air fryer
- Rikkaimuri
- Espressokone
- Sadesuihku
Vierailija kirjoitti:
Näihin airfryer kypsennyskoreihin myydään myös "leivinpapereita".
Taidankin ostaa airfryerin.
Vihje sinulle: Kuralätkäpizzoista tulee jopa syötäviä tuolla laitteella. Itse en sietänyt noita mikrossa tehtyinä ollenkaan, tomaattisoosin maku muuttui pistäväksi. Söin ne mieluummin kylminä tai huoneenlämpöisinä. Nyt paistan ne fryerissä, missä ne kypsyvät tasaisemmin sitä kastiketta myöten.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy ja käytän monta kertaa viikossa. Mun mielestä ainakin todella kätevä laite. Sähkölaskutkin pienentyneet paljon, kun ei tarvitse läheskään niin usein lämmittää uunia jne. 😄
Mitä sillä teette? Jotain nugetteja, kalapuikkoja tai ranskiksia? Vie varmaan vähemmän sähköä kuin sähköuuni, mutta paljon hitaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja käytössä jatkuvasti. Erinomainen väline kun tekee ruokaa yhdelle, tulee pakasteesta ruoat helposti eikä kuumene koko kämppä pätsiksi mikä on kesäisin varsin mukavaa. Myös esim eines hampurilaiset tulee todella hyvin pöhössä. Kasviksia on helppo tehdä sillä. Jouluna voi tehdä yhden tortun ja sillä selvä. Enemmän käytän kun mikroa.
Itse paahdan eineshampurilaisen leivät leivänpaahtimessa ja lämmitän pihvin mikrossa.
Paahdatko leivänpaahtimessa myös yhden joulutortun tai kolme kalapuikkoa? Tai parsakaalia? Aika näppärää!
Kalapuikot paistan paistinpannulla, joulutortut syön uunissa paistettuna tuoreeltaan, kasvikset höyrytän liedellä. Näppärää.
Miksi saatanan helvetissä syöt kalapuikkoja? Eineksiä? Älä helvetissä lisäänny. Lapsista tulee homoja. kalut ruskeina koko ajan. Hyhhyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy ja käytän monta kertaa viikossa. Mun mielestä ainakin todella kätevä laite. Sähkölaskutkin pienentyneet paljon, kun ei tarvitse läheskään niin usein lämmittää uunia jne. 😄
se imee enemmän sähköä kuin uuni läski. läskit ei lähde kiertoilmalla
Jaahas. Taas oikea asiantuntija paikalla, lol. Airfryer kuluttaa monikertaisesti vähemmän sähköä kuin uuni. Käytössä lähes joka päivä ja kuukauden sähkölasku oli 8€.
Vierailija kirjoitti:
AI:
Airfryerin terveyshyödyt ja ominaisuudet tiivistettynä:
Pienempi energiansaanti: Vähentynyt öljyn käyttö vähentää merkittävästi ruoan sisältämää rasvaa ja kalorimäärää.
Haitallisten yhdisteiden vähentyminen: Tutkimusten mukaan ilmafriteeraus voi vähentää haitallisten yhdisteiden, kuten akryyliamidin (jota syntyy muun muassa tärkkelyspitoisten ruokien ruskistuessa kovassa kuumuudessa), muodostumista verrattuna perinteisiin uppopaistomenetelmiin.
Monipuolisuus: Laite soveltuu erinomaisesti vihannesten, lihan, kanan ja kalan kypsentämiseen
Joo, toi onkin ollut ongelma Suomessa, kun kodeissa perinteisesti kaikki keitetään öljyssä, niin nyt joka toisella on air fryer, niin tosi paljon vähenee akryyliamidit
Enää en onnistu polttamaan ranskiksia tai röstiperunoita kuiviksi korpuiksi kun tällä pelillä tulee joka kerta täydellisesti ajoitettuja, kypsän meheviä herkkuja. Ei vaihtoon!