Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airfryer eli kiertoilmakypsennin ehdolla turhakkeeksi

Vierailija
27.06.2026 |

Onko teillä kotona kiertoilmakypsennin? Ja onko se ollut kovassa käytössä vai jäänyt nurkkaan keräämään pölyä ja koduttamaan ostoksena?

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000012103319.html

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en onnistu polttamaan ranskiksia tai röstiperunoita kuiviksi korpuiksi kun tällä pelillä tulee joka kerta täydellisesti ajoitettuja, kypsän meheviä herkkuja. Ei vaihtoon!

Vierailija
42/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turhake! Ja luulin sen olevan hyvä kun kehuttiin. Lahjakortilla hankin oikein kalliin yli 200€ laitteen, mutta eihän tuolla tee mitään. Hidas, joku kana, kestää paljon kauemmin kuin sähkö uunissa ennenkuin on rapean kypsä, lämpimät voileivät, esim tonnikala, tomaatti juusto, tuossa on joku vi.tun puhallin joka heittää juustot pois leipien päältä. Tuolla ei tee yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakin käppänällä kiertoilmauuni ahdistus?

Miksi olet spermasinko?

En tarkoittanut sinua. Vai tunnistitko kuitenkin itsesi? Yllätyitkö sisäisestä käppänyydestäsi?

Vierailija
44/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI:

Airfryerin terveyshyödyt ja ominaisuudet tiivistettynä:

Pienempi energiansaanti: Vähentynyt öljyn käyttö vähentää merkittävästi ruoan sisältämää rasvaa ja kalorimäärää.

Haitallisten yhdisteiden vähentyminen: Tutkimusten mukaan ilmafriteeraus voi vähentää haitallisten yhdisteiden, kuten akryyliamidin (jota syntyy muun muassa tärkkelyspitoisten ruokien ruskistuessa kovassa kuumuudessa), muodostumista verrattuna perinteisiin uppopaistomenetelmiin.

Monipuolisuus: Laite soveltuu erinomaisesti vihannesten, lihan, kanan ja kalan kypsentämiseen

Vierailija
45/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeinkin kätevä se on. 

Jos asuu niin köyhästi ettei ole kiertoilmauunia. 

Vierailija
46/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?

Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.

Lisääkö normaali uuni siihen rasvaa ja suolaa vai miksi airfryerissa tulee terveellisempää? Airfryerin toimintaperiaatehan on täysin sama kuin kiertoilmauunin. On vain pienempi. Käytän sitä itsekin, mutta eikö terveellisyys ole kiinni siitä mitä sinne laitteeseen laittaa?

On terveellisempää valmistaa ruoka uunissa tai pannulla, koska se ei ole valmistettu muovista. Sitten ihmetellään kun on kaiken maailman sairauksia ja lapsista tulee lapasia. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja käytössä jatkuvasti. Erinomainen väline kun tekee ruokaa yhdelle, tulee pakasteesta ruoat helposti eikä kuumene koko kämppä pätsiksi mikä on kesäisin varsin mukavaa. Myös esim eines hampurilaiset tulee todella hyvin pöhössä. Kasviksia on helppo tehdä sillä. Jouluna voi tehdä yhden tortun ja sillä selvä. Enemmän käytän kun mikroa.

Itse paahdan eineshampurilaisen leivät leivänpaahtimessa ja lämmitän pihvin mikrossa.

Paahdatko leivänpaahtimessa myös yhden joulutortun tai kolme kalapuikkoa? Tai parsakaalia? Aika näppärää!

Kalapuikot paistan paistinpannulla, joulutortut syön uunissa paistettuna tuoreeltaan, kasvikset höyrytän liedellä. Näppärää.

Vierailija
48/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja käytössä jatkuvasti. Erinomainen väline kun tekee ruokaa yhdelle, tulee pakasteesta ruoat helposti eikä kuumene koko kämppä pätsiksi mikä on kesäisin varsin mukavaa. Myös esim eines hampurilaiset tulee todella hyvin pöhössä. Kasviksia on helppo tehdä sillä. Jouluna voi tehdä yhden tortun ja sillä selvä. Enemmän käytän kun mikroa.

Juuri näin, yhden hengen taloudessa on erittäin näppärä. Eipä oo tullut uunia käytettyä juurikaan airfryerin hankkimisen jälkeen. 

On kätevä myös lapsiperheessä, jossa lapset ovat jo sen ikäisiä, että osaavat jotain helppoa airfryerissa tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jatkuvasti käytössä ja sen kori tiskattavana. Se on todella, todella hyvä kun jää uunin esilämmittäminen kokonaan pois ja pääsee heti kypsentämään kun nälkä on 🙂. Ja tulee maukasta. Kiertoilmauuni on jäänyt vähän niinkuin turhakkeeksi meillä.

Juu muovimolekyylit on terveellisiä! ;)

Alapeukkuttajat on W T-sakkia. HYI!

Vierailija
50/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäkone

Palju
Trampoliini

Lihashuoltovasara 
Air fryer

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?

Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.

Airfryer on pieni kiertoilmauuni, siinä ei sen kevyempää tai kaloripitoisempaa ruoasta saa kuin normaaliuunissakaan. Tuo riippuu ihan siitä mitä kypsennät. Jos vertaat upporasvassa kypsentämiseen tai rasvakeittimeen, silloin ruoasta saa kevyempää airfryerissa.

Vierailija
52/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ja kovassa käytössä. Toimii loistavasti myös reissussa, veneellä jos ei ole uunia. En sanoisi turhakkeeksi kun kerta käyttöä riittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On turhake! Ja luulin sen olevan hyvä kun kehuttiin. Lahjakortilla hankin oikein kalliin yli 200€ laitteen, mutta eihän tuolla tee mitään. Hidas, joku kana, kestää paljon kauemmin kuin sähkö uunissa ennenkuin on rapean kypsä, lämpimät voileivät, esim tonnikala, tomaatti juusto, tuossa on joku vi.tun puhallin joka heittää juustot pois leipien päältä. Tuolla ei tee yhtään mitään.

Jos tekee jotain kevyttä painoltaan, kuten voileipiä, niin kannattaa laittaa leivinpaperi ja leivät vuokaan.

Vierailija
54/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tuota kypsennintä. Onko se käyttökelpoinen ja hyväksi havaittu?

Tekee ainakin ruoasta kevyempää ja terveellisempää kuin sähkö- ja leivinuunit. Lisäksi ruoanteko on paljon kätevämpää, nopeampaa ja helpompaa sen avulla.

Airfryer on pieni kiertoilmauuni, siinä ei sen kevyempää tai kaloripitoisempaa ruoasta saa kuin normaaliuunissakaan. Tuo riippuu ihan siitä mitä kypsennät. Jos vertaat upporasvassa kypsentämiseen tai rasvakeittimeen, silloin ruoasta saa kevyempää airfryerissa.

Airfryer on valmistettu muovista. Teidän lapsista tulee transsuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotien turhakkeet top5

- Pyykinkuivuri

- Air fryer

- Rikkaimuri

- Espressokone

- Sadesuihku

Vierailija
56/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin airfryer kypsennyskoreihin myydään myös "leivinpapereita".

 

Taidankin ostaa airfryerin. 

Vihje sinulle: Kuralätkäpizzoista tulee jopa syötäviä tuolla laitteella. Itse en sietänyt noita mikrossa tehtyinä ollenkaan, tomaattisoosin maku muuttui pistäväksi. Söin ne mieluummin kylminä tai huoneenlämpöisinä. Nyt paistan ne fryerissä, missä ne kypsyvät tasaisemmin sitä kastiketta myöten.

Vierailija
57/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy ja käytän monta kertaa viikossa. Mun mielestä ainakin todella kätevä laite. Sähkölaskutkin pienentyneet paljon, kun ei tarvitse läheskään niin usein lämmittää uunia jne. 😄 

Mitä sillä teette? Jotain nugetteja, kalapuikkoja tai ranskiksia? Vie varmaan vähemmän sähköä kuin sähköuuni, mutta paljon hitaampi. 

Vierailija
58/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja käytössä jatkuvasti. Erinomainen väline kun tekee ruokaa yhdelle, tulee pakasteesta ruoat helposti eikä kuumene koko kämppä pätsiksi mikä on kesäisin varsin mukavaa. Myös esim eines hampurilaiset tulee todella hyvin pöhössä. Kasviksia on helppo tehdä sillä. Jouluna voi tehdä yhden tortun ja sillä selvä. Enemmän käytän kun mikroa.

Itse paahdan eineshampurilaisen leivät leivänpaahtimessa ja lämmitän pihvin mikrossa.

Paahdatko leivänpaahtimessa myös yhden joulutortun tai kolme kalapuikkoa? Tai parsakaalia? Aika näppärää!

Kalapuikot paistan paistinpannulla, joulutortut syön uunissa paistettuna tuoreeltaan, kasvikset höyrytän liedellä. Näppärää.

Miksi saatanan helvetissä syöt kalapuikkoja? Eineksiä? Älä helvetissä lisäänny. Lapsista tulee homoja. kalut ruskeina koko ajan. Hyhhyh!

Vierailija
59/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy ja käytän monta kertaa viikossa. Mun mielestä ainakin todella kätevä laite. Sähkölaskutkin pienentyneet paljon, kun ei tarvitse läheskään niin usein lämmittää uunia jne. 😄 

se imee enemmän sähköä kuin uuni läski. läskit ei lähde kiertoilmalla

Jaahas. Taas oikea asiantuntija paikalla, lol. Airfryer kuluttaa monikertaisesti vähemmän sähköä kuin uuni. Käytössä lähes joka päivä ja kuukauden sähkölasku oli 8€. 

Vierailija
60/180 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI:

Airfryerin terveyshyödyt ja ominaisuudet tiivistettynä:

Pienempi energiansaanti: Vähentynyt öljyn käyttö vähentää merkittävästi ruoan sisältämää rasvaa ja kalorimäärää.

Haitallisten yhdisteiden vähentyminen: Tutkimusten mukaan ilmafriteeraus voi vähentää haitallisten yhdisteiden, kuten akryyliamidin (jota syntyy muun muassa tärkkelyspitoisten ruokien ruskistuessa kovassa kuumuudessa), muodostumista verrattuna perinteisiin uppopaistomenetelmiin.

Monipuolisuus: Laite soveltuu erinomaisesti vihannesten, lihan, kanan ja kalan kypsentämiseen

Joo, toi onkin ollut ongelma Suomessa, kun kodeissa perinteisesti kaikki keitetään öljyssä, niin nyt joka toisella on air fryer, niin tosi paljon vähenee akryyliamidit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan