Mitä ruokaa huomenna ja ylihuomenna talkooporukalle?
Meillä on tässä useamman päivän talkoojutut ja vielä jatkuu pari päivää... porukkaa on vaihtelevasti mutta 6-10 hlö ja muita ruokarajotteita ei ole kuin kala. Syöjät on miehiä ja ovat kyllä aika kovia syömään joten ei mitään kesäkeittoehdotuksia tms.
Oon tähän mennessä tehnyt jauhelihakastiketta ja pastaa/perunoita, käristystä ja perunamuusia. Lisäksi on ollut kahvit, pullat ja iltapalalla mm pizzaa, voileipiä, riisipiirakoita. Nyt pitäs huomiseksi miettiä joku ruoka, itsellä kyllä alkaa nuo lihajutut tulemaan jo korvista... 😅 Joku ruokaisampi keitto vois olla mutta mikä olis täyttävä ja hyvä mikä maistuis tommoselle työmiesporukalle?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Nikkarinpataa.
Mitä on nikkarinpata? Nikkarin vuoan tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Laita kesäkeittoa. Siitä kaikki tykkää.
Ei todellakaan tykkää, eikä se vie nälkää.
Miksi helvetissä te näitä täällä luettelette tuuleen kun hullut. 🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Loimuta lohi ja siiasta silliä perunoiden kanssa.
Aloituksessa luki, että ei kalaa.
Kusta, paskaa ja peräsuolen kappaleita. Räkää ja kynsiä.
Karjalanpaistia. Pottuja. Vihersalaatti. Leipää.
Teet sitä kaksi padallista. Helppo valmistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kesäkeittoa. Siitä kaikki tykkää.
Ei todellakaan tykkää, eikä se vie nälkää.
Ihan vaan läpällä heitin kesäkeiton.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä te näitä täällä luettelette tuuleen kun hullut. 🤮🤮🤮🤮
.....ja kuka täältä kyselee..,aika avutonta.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia. Pottuja. Vihersalaatti. Leipää.
Teet sitä kaksi padallista. Helppo valmistaa.
Tai kolmella...Eiks vaan 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loimuta lohi ja siiasta silliä perunoiden kanssa.
Aloituksessa luki, että ei kalaa.
Niiinnnköööööö....
Vierailija kirjoitti:
Laita ihania maittavia soijarouheruokia.🤤
Ja varmistat ettei enää löydy talkooväkeä😅
Karjalanpaistia minäkin suosittelisin. Tosi helppo tehdä (lihoja ei tarvitse ruskistaa, vaan ne voi laittaa suoraan uuniin veden kanssa). Hauduta yön yli 100 asteessa, niin lihasta tulee mureaa. Seuraksi uusia perunoita ja puolukkahilloa.
Vierailija kirjoitti:
150grammaa raikasta makaronilaatikkoa per nube
Punalaputettuna tulee havaksi, lisäksi kasa punalaputettua mitä tahansa sa leipää ja vettä päälle.
Perunaa, silliä, lihapiirakoita ja mansikkatorttua.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia minäkin suosittelisin. Tosi helppo tehdä (lihoja ei tarvitse ruskistaa, vaan ne voi laittaa suoraan uuniin veden kanssa). Hauduta yön yli 100 asteessa, niin lihasta tulee mureaa. Seuraksi uusia perunoita ja puolukkahilloa.
Kiitos. Kukaan ei tiennyt karjanpaisti ohjetta .....kiiitooosss
Kiitos, tuli hyviä ehdotuksia.. Uudet perunat ja makkarat/kaslerpihvit lisukkeineen taisi nyt valikoitua ja varmaan se lihakeitto tai karjalanpaisti myöskin, ja voisi tehdä sämpylöitä muusin jämistä...
Vierailija kirjoitti:
Perunaa, silliä, lihapiirakoita ja mansikkatorttua.
.....ja omaa torttua.
Älä nyt mitään helvetin keittoa rupea talkooporukalle laittamaan. Eikö ole jo ihan tarpeeksi, että käyttävät aikaansa ja vaivaansa ilmaiseksi sinun hyväksesi. Koska sinun roolisi on ilmeisesti laittaa ruokaa, sinulla ei ole mitään sanottavaa siihen, paljon lihaa syödään.
Oliko sitä lihaa jotenkin erityisen paljon pullissa, voileivissä ja riisipiirakoissa? Anna resepti.
Joku helppo uuniruoka, kinkkukiusaus, makaronilaatikko jne. Jälkkäriksi pannukakkua. Olisin ehdottanut peltipizzaa mutta taisit jo sitä tarjota ja haluat jotain muuta.