Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa huomenna ja ylihuomenna talkooporukalle?

Vierailija
26.06.2026 |

Meillä on tässä useamman päivän talkoojutut ja vielä jatkuu pari päivää... porukkaa on vaihtelevasti mutta 6-10 hlö ja muita ruokarajotteita ei ole kuin kala. Syöjät on miehiä ja ovat kyllä aika kovia syömään joten ei mitään kesäkeittoehdotuksia tms. 

 

Oon tähän mennessä tehnyt jauhelihakastiketta ja pastaa/perunoita, käristystä ja perunamuusia. Lisäksi on ollut kahvit, pullat ja iltapalalla mm pizzaa, voileipiä, riisipiirakoita. Nyt pitäs huomiseksi miettiä joku ruoka, itsellä kyllä alkaa nuo lihajutut tulemaan jo korvista... 😅 Joku ruokaisampi keitto vois olla mutta mikä olis täyttävä ja hyvä mikä maistuis tommoselle työmiesporukalle? 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku helppo uuniruoka, kinkkukiusaus, makaronilaatikko jne. Jälkkäriksi  pannukakkua. Olisin ehdottanut peltipizzaa mutta taisit jo sitä tarjota ja haluat jotain muuta. 

Vierailija
22/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikkarinpataa.

Mitä on nikkarinpata? Nikkarin vuoan tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kesäkeittoa. Siitä kaikki tykkää.

Ei todellakaan tykkää, eikä se vie nälkää.

Vierailija
24/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä te näitä täällä luettelette  tuuleen kun hullut.   🤮🤮🤮🤮

Vierailija
25/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loimuta lohi ja siiasta silliä perunoiden kanssa.

Aloituksessa luki, että ei kalaa.

Vierailija
26/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusta, paskaa ja peräsuolen kappaleita.  Räkää ja kynsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaistia. Pottuja. Vihersalaatti. Leipää.

 

Teet sitä kaksi padallista. Helppo valmistaa.

Vierailija
28/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita kesäkeittoa. Siitä kaikki tykkää.

Ei todellakaan tykkää, eikä se vie nälkää.

Ihan vaan läpällä heitin kesäkeiton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä te näitä täällä luettelette  tuuleen kun hullut.   🤮🤮🤮🤮

.....ja kuka täältä kyselee..,aika avutonta.

Vierailija
30/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaistia. Pottuja. Vihersalaatti. Leipää.

 

Teet sitä kaksi padallista. Helppo valmistaa.

Tai kolmella...Eiks vaan 🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loimuta lohi ja siiasta silliä perunoiden kanssa.

Aloituksessa luki, että ei kalaa.

Niiinnnköööööö....

Vierailija
32/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ihania maittavia soijarouheruokia.🤤

Ja varmistat ettei enää löydy talkooväkeä😅 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaistia minäkin suosittelisin. Tosi helppo tehdä (lihoja ei tarvitse ruskistaa, vaan ne voi laittaa suoraan uuniin veden kanssa). Hauduta yön yli 100 asteessa, niin lihasta tulee mureaa. Seuraksi uusia perunoita ja puolukkahilloa.

Vierailija
34/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150grammaa raikasta makaronilaatikkoa per nube

Punalaputettuna tulee havaksi, lisäksi kasa punalaputettua mitä tahansa sa leipää ja vettä päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, silliä, lihapiirakoita ja mansikkatorttua.

Vierailija
36/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaistia minäkin suosittelisin. Tosi helppo tehdä (lihoja ei tarvitse ruskistaa, vaan ne voi laittaa suoraan uuniin veden kanssa). Hauduta yön yli 100 asteessa, niin lihasta tulee mureaa. Seuraksi uusia perunoita ja puolukkahilloa.

Kiitos. Kukaan ei tiennyt karjanpaisti ohjetta .....kiiitooosss 

Vierailija
37/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tuli hyviä ehdotuksia.. Uudet perunat ja makkarat/kaslerpihvit lisukkeineen taisi nyt valikoitua ja varmaan se lihakeitto tai karjalanpaisti myöskin, ja voisi tehdä sämpylöitä muusin jämistä... 

Vierailija
38/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittova

Vierailija
39/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunaa, silliä, lihapiirakoita ja mansikkatorttua.

.....ja omaa torttua.

Vierailija
40/61 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt mitään helvetin keittoa rupea talkooporukalle laittamaan. Eikö ole jo ihan tarpeeksi, että käyttävät aikaansa ja vaivaansa ilmaiseksi sinun hyväksesi. Koska sinun roolisi on ilmeisesti laittaa ruokaa, sinulla ei ole mitään sanottavaa siihen, paljon lihaa syödään.

Oliko sitä lihaa jotenkin erityisen paljon pullissa, voileivissä ja riisipiirakoissa? Anna resepti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän