Kela kyttää nykyään kauppaostoksiakin
Pohjana opiskelija, joka tekee lopputyötä ja opintokuukaudet ja lainat käytetty. Ensin kela puolitti perusosan opintolainan ja tuen loputtua, koska pitää hakea töitä opiskelun sijaan. Nyt kun ei ole rahaa enää kuin juuri vuokraan ja laskuihin, ne katkaisee koko tuen, koska tiliotteessa ei näy päivittäistavaralaskuja.
Miksi ihmiset vedetään tämmösiin loukkuihin että mitään tekemättömät työttömät saa täydet tuet, jos koitat tehdä jotain joudut kadulle.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Eivät kyttää mitään kauppaostoksia vaan tilitapahtumia
Ja niistäkin vaan alku- ja loppusaldon ja tulot. Ei niitä kiinnosta mistä olet ostanut mitäkin.
Kannattaa nostaa käteistä tililtä. Niin homma on siltä osin selvä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kyttää mitään kauppaostoksia vaan tilitapahtumia
Niin siis päätöksessä ilmenee että tiliotteessa ei ole päivittäistavaraostoksia. Ilmeisesti haluaa että jätän vuokran maksamatta tai lopetan opinnot kun niistä on 98% valmiina.
Ei siinä mitään sinällään, tulee vain kalliiksi taas yksi kouluttamaton ihminen joka nostaa tukia loppuelämänsä.
Vaatiko KELA kuitit kauppa-ostoksista🤣
Mitä olet siis syönyt?
Kysymys, joka meni moderointiin kolme kertaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nostaa käteistä tililtä. Niin homma on siltä osin selvä.
Ongelma onkin että tukia leikattiin 50% ja ei ole enää varaa nostaa rahaa. Elän ns höyryillä ja koitan valmistua, mutta tuet katkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kyttää mitään kauppaostoksia vaan tilitapahtumia
Niin siis päätöksessä ilmenee että tiliotteessa ei ole päivittäistavaraostoksia. Ilmeisesti haluaa että jätän vuokran maksamatta tai lopetan opinnot kun niistä on 98% valmiina.
Ei siinä mitään sinällään, tulee vain kalliiksi taas yksi kouluttamaton ihminen joka nostaa tukia loppuelämänsä.
Kela rotan ammattiin valmistuminen ottaa siis tulta alleen.
En minäkään jaksaisi tuollaista taistelua. Jos ei käy niin ei tarkoittaa ei ainakin terveen ihmisen mielessä. Tämän takia en hae töitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kyttää mitään kauppaostoksia vaan tilitapahtumia
Ja niistäkin vaan alku- ja loppusaldon ja tulot. Ei niitä kiinnosta mistä olet ostanut mitäkin.
Kyllä se Kelassa vähän kiinnostaa menopuolikin: esim. jos ei ole mitään ostoja Suomessa, niin mistä tiedetään, että ihminen edes oleskelee täällä? Huom. toimeentulotukea ei makseta ulkomaille, niin sillä on merkitystä.
Tee valitus Kelaan ja hommaa lisäksi käynti- tai puhelinaika sosiaalitoimistoon. Harkinnanvaraista totua voi hakea ja saada, mutta mahikset on paremmat, jos saat ensin käyntiajan sossuun ja selität tilanteesi siellä (sen sijaan että laittaisit vain nettihakemuksen).
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet siis syönyt?
Kysymys, joka meni moderointiin kolme kertaa jo.
Nyt käyttänyt viimeisiä käteisiä jota pari kuukautta sitten nostanut tuesta, käynyt vanhemmilla kun asuu lähellä yms.
Tiedän että toimeentulotuki on niille tarvitseville mutta sapettaa että opiskelija joka yrittää parantaa elämäänsä taistelee parista sadasta kun muut vetelee rutiinilla tuhansia
Jos ei tiliotteessa ainuttakaan päivittäistavaraostosta näy, se kertoo siitä, että on saanut joko ruoka-apua tai raha-apua.
Yksityishenkilön antama ruoka-apu: Ystävän tai perheenjäsenen viemä ruokakassi tai tarjottu ateria on sallittu.
Oikaisupyyntöä vaan. Kyllä ne siitä oppii.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tiliotteessa ainuttakaan päivittäistavaraostosta näy, se kertoo siitä, että on saanut joko ruoka-apua tai raha-apua.
Lue 16.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet siis syönyt?
Kysymys, joka meni moderointiin kolme kertaa jo.Nyt käyttänyt viimeisiä käteisiä jota pari kuukautta sitten nostanut tuesta, käynyt vanhemmilla kun asuu lähellä yms.
Tiedän että toimeentulotuki on niille tarvitseville mutta sapettaa että opiskelija joka yrittää parantaa elämäänsä taistelee parista sadasta kun muut vetelee rutiinilla tuhansia
Kyllä käteistä voi käyttää ei ne sen takia voi katkaista tukia. Sanoitko, että teit ne ostokset käteisellä ja heitit kuitit roskiin? Anna niille pari jotain kuittia ens kerralla, lopuilla rahoilla ostit viinaa, prostituoituja, huumeita, kaverilta jotain, heitit tuhkan tuuleen, lahjoitit, yms.
Vierailija kirjoitti:
Yksityishenkilön antama ruoka-apu: Ystävän tai perheenjäsenen viemä ruokakassi tai tarjottu ateria on sallittu.
Mutta jos KUUKAUDEN tiliotteessa ei ole ainuttakaan ostosta, niin kyllähän se kertoo siitä, että apua on jo saanut muualta enemmän kuin sen satunnaisen yhden kerran.
Eivät kyttää mitään kauppaostoksia vaan tilitapahtumia