Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela kyttää nykyään kauppaostoksiakin

Vierailija
26.06.2026 |

Pohjana opiskelija, joka tekee lopputyötä ja opintokuukaudet ja lainat käytetty. Ensin kela puolitti perusosan opintolainan ja tuen loputtua, koska pitää hakea töitä opiskelun sijaan. Nyt kun ei ole rahaa enää kuin juuri vuokraan ja laskuihin, ne katkaisee koko tuen, koska tiliotteessa ei näy päivittäistavaralaskuja.

 

Miksi ihmiset vedetään tämmösiin loukkuihin että mitään tekemättömät työttömät saa täydet tuet, jos koitat tehdä jotain joudut kadulle.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Myös kissaihmisillä ja tupakoitsijoilla on oikeus elää.

Kyllä kuuluu elää,mutta  eduskunta on laatinut lait mitkä menot HYÄKSYTÄÄN. TOIMEENTULOTULOTUKEEN.  Sen mukaan kaikille samat säännöt. 

Mikään laki ei määrää, mitä toimeentulotuen perusosalla saa ostaa. Toimeentulotuesta erikseen korvattavat hyväksyttävät menot on ihan eri asia. 

Vierailija
42/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti omien vanhempienkaan luo ei voi mennä asumaan, vaan pitää kehittää tällaisia täysin naurettavia tarinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä maksu ei näy kela agenteille missään, suosittelen.

Vierailija
44/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Myös kissaihmisillä ja tupakoitsijoilla on oikeus elää.

Kyllä kuuluu elää,mutta  eduskunta on laatinut lait mitkä menot HYÄKSYTÄÄN. TOIMEENTULOTULOTUKEEN.  Sen mukaan kaikille samat säännöt. 

Mikään laki ei määrää, mitä toimeentulotuen perusosalla saa ostaa. Toimeentulotuesta erikseen korvattavat hyväksyttävät menot on ihan eri asia. 

Mitä höpötät? Se on tarkkaan määritelty, MIHIN sitä tukea myönnetään. Kelan sivuilta:

"Toimeentulotukea ei voi saada kaikenlaisiin menoihin. Se on tarkoitettu välttämättömiin menoihin, kuten asumiseen ja ruokaan. Toimeentulotuessa hyväksyttävät menot jaetaan perusosaan ja muihin perusmenoihin, joita ovat esimerkiksi asumismenot, julkisen terveydenhuollon asiakasmaksut ja reseptilääkkeet. Perusosaan sisältyvät: ravintomenot, vaatemenot, vähäiset terveydenhuoltomenot esim. itsehoitolääkkeet, henkilökohtaiseen hygieniaan ja kodin puhtauteen liittyvät menot, paikallisliikenteen käyttö, sanomalehden tilaus, puhelimen ja internetin käyttö, harrastus- ja virkistystoiminta, muut vastaavat sinun ja perheesi jokapäiväiset menot."

Vierailija
45/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym

Sinun mielestäsi pankkitilistä näkee, onko ostettu tupakkaa ym. asioita, joita mainitsit? 😂 Montakohan kaljaa sinulla jo on mennyt tänään?

Vierailija
46/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Myös kissaihmisillä ja tupakoitsijoilla on oikeus elää.

Kyllä kuuluu elää,mutta  eduskunta on laatinut lait mitkä menot HYÄKSYTÄÄN. TOIMEENTULOTULOTUKEEN.  Sen mukaan kaikille samat säännöt. 

Mikään laki ei määrää, mitä toimeentulotuen perusosalla saa ostaa. Toimeentulotuesta erikseen korvattavat hyväksyttävät menot on ihan eri asia. 

Eikö muka? Olen aina luullut että alkoholi ja tupakka on kiellettyjen kulujen listassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän