Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela kyttää nykyään kauppaostoksiakin

Vierailija
26.06.2026 |

Pohjana opiskelija, joka tekee lopputyötä ja opintokuukaudet ja lainat käytetty. Ensin kela puolitti perusosan opintolainan ja tuen loputtua, koska pitää hakea töitä opiskelun sijaan. Nyt kun ei ole rahaa enää kuin juuri vuokraan ja laskuihin, ne katkaisee koko tuen, koska tiliotteessa ei näy päivittäistavaralaskuja.

 

Miksi ihmiset vedetään tämmösiin loukkuihin että mitään tekemättömät työttömät saa täydet tuet, jos koitat tehdä jotain joudut kadulle.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
22/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiliotteessa ainuttakaan päivittäistavaraostosta näy, se kertoo siitä, että on saanut joko ruoka-apua tai raha-apua.

Tai ostanut ruokansa käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityishenkilön antama ruoka-apu: Ystävän tai perheenjäsenen viemä ruokakassi tai tarjottu ateria on sallittu.

Mutta jos KUUKAUDEN tiliotteessa ei ole ainuttakaan ostosta, niin kyllähän se kertoo siitä, että apua on jo saanut muualta enemmän kuin sen satunnaisen yhden kerran.

Voi olla käynyt ruokajonossa ja maksanut esim. velkoja pois tai käyttänyt huumeisiin.

Vierailija
24/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Myös kissaihmisillä ja tupakoitsijoilla on oikeus elää.

Vierailija
25/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kesällä! On kyllä inhottavaa.

Vierailija
26/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen varmaan epäilystä herättää Kelassa, että on jo apua jostain saatu, jos ei kauppakäyntejä lainkaan näy koko tiliotekauden ajalta. Siltä se nyt ainakin vaikuttaa, että siihen päätelmään on ap:n kohdalla päädytty. Joten mikä on totuus asiassa, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Lukeeko sun pankkitilissä tuollaisia? Ei mulla vaan.

Vierailija
28/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Myös kissaihmisillä ja tupakoitsijoilla on oikeus elää.

Kyllä kuuluu elää,mutta  eduskunta on laatinut lait mitkä menot HYÄKSYTÄÄN. TOIMEENTULOTULOTUKEEN.  Sen mukaan kaikille samat säännöt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Myös kissaihmisillä ja tupakoitsijoilla on oikeus elää.

Kyllä kuuluu elää,mutta  eduskunta on laatinut lait mitkä menot HYÄKSYTÄÄN. TOIMEENTULOTULOTUKEEN.  Sen mukaan kaikille samat säännöt. 

Joo, mutta ei se tiliotteessa lue mitä kaupasta on ostanut. Siellä lukee Prisma x euroa, ei mitään luetteloa tupakoista tai maitopurkeista..

Vierailija
30/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Lukeeko sun pankkitilissä tuollaisia? Ei mulla vaan.

Eri. Siksipä pitäisi muuttaa  lakia että nen kauppakuitit on vaadittaessa näytetettävä.  En minä ainakaan halua veroista maksaa esim. kenenkään tupakointiaym..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Lukeeko sun pankkitilissä tuollaisia? Ei mulla vaan.

Eri. Siksipä pitäisi muuttaa  lakia että nen kauppakuitit on vaadittaessa näytetettävä.  En minä ainakaan halua veroista maksaa esim. kenenkään tupakointiaym..

Mitähän tulisi maksamaan yhteiskunnalle palkata tutkimaan paljon uusia työntekijöitä nuuskimaan kaikkien kauppaostokset? Ja hyöty siihen nähden? Ei mitään järkeä!

Vierailija
32/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Lukeeko sun pankkitilissä tuollaisia? Ei mulla vaan.

Eri. Siksipä pitäisi muuttaa  lakia että nen kauppakuitit on vaadittaessa näytetettävä.  En minä ainakaan halua veroista maksaa esim. kenenkään tupakointiaym..

Mulle on ainakin ihan sama jos joku päättää olla syömättä ja polttaa sen sijaan tupakkaa. Ei se terveellistä ole mutta oma asiansa. Saatu rahamäärä pysyy kuitenkin samana. Mielestäni hurskastelua puhua muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallinen ajojahti opiskelevia naisia kohtaan. Taustalla yritys pakottaa naiset matala-palkka alan orjatöihin ja estää urakehitys naisilta mikä on suomessa muutenkin vaikeaa työpaikkojen vähäisyyden vuoksi. Tarkoitus on pitää valta samalla sisäpiirillä, jotta uusia ei pääse tekemään luokkanousuja joten opiskelu pyritään tekemään mahdollisimman vaikeaksi. Osallisuutta ei ole tarkoituskaan antaa käytännössä, pelkästään juhlapuheissa jotta valhe pysyisi yllä suomesta tasa-arvon mallimaana. 

Vierailija
34/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Lukeeko sun pankkitilissä tuollaisia? Ei mulla vaan.

Eri. Siksipä pitäisi muuttaa  lakia että nen kauppakuitit on vaadittaessa näytetettävä.  En minä ainakaan halua veroista maksaa esim. kenenkään tupakointiaym..

Mitähän tulisi maksamaan yhteiskunnalle palkata tutkimaan paljon uusia työntekijöitä nuuskimaan kaikkien kauppaostokset? Ja hyöty siihen nähden? Ei mitään järkeä!

Nuuskimislinjalle kun lähdetään sen voi viedä vaikka kuinka pitkälle. Silloin ei rahanmeno haittaa. Sama työpaikoillakin. Siksihän oikean työn teko on käynyt vähiin monin paikoin kun raportointi vie niin paljon aikaa. Näin esim. terveydenhuollossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Lukeeko sun pankkitilissä tuollaisia? Ei mulla vaan.

Eri. Siksipä pitäisi muuttaa  lakia että nen kauppakuitit on vaadittaessa näytetettävä.  En minä ainakaan halua veroista maksaa esim. kenenkään tupakointiaym..

Tuskin sopii EUn lainsäädäntöön. Kun on vielä tämä vapaa liikkuvuuskin EUn alueella. Tuskinpa Romanian kerjäläiset mitään kauppakuitteja esittäisisivät. 

Vierailija
36/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kaikki vuokran ja laskujen jälkeen jäävät rahat pois tililtä käteisenä ja sanot että käytät ne ruokaan. Jis kysyvät mitä syöt niin makaronivelliä. 

Vierailija
37/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi ihan reilua että kela näkisi pankkitistä mihin rahat ovat käytetty.  Jos siellä on kajaa , tupakkaa, kissan hiekkaa ja ruokaa ym...niin niitä ei veronmaksajien  rahoista kuulu maksaa. Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Missään ei sanota mihin kelan rahat saa käyttää. Joten jokainen käyttää mihin haluaa. 

Vierailija
38/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että joku valvoo Kelan tukien varassa laiskottelevia roistoja. Voi kun tukipummit menisivät töihin ja elättäisivät itsensä.

Vierailija
39/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostai nettä tekoälyn myötä kela voi alkaa seurata ruokavaliotakin

Vierailija
40/46 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin menemällä tuokin ongelma poistuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä