Pomo tänään aamulla sanoi että minulla on 55 lomapäivää käyttämättä.
Että sinun tarttis pitää ne lomat joten lähdetkö heti lomalle. Voin mä lähtee sanelin siinä joten töihin vasta elokuussa. Eipä ole ennen käsketty lomalle tai enkä minä itse yleensä pyydä lomaa.
Kommentit (8)
Tyttärellä oli 63 päivää lomia pitämättä. Vaihtoi työpaikkaa kolmesti saman firman ketjussa eri kaupunkiin ja paikkoihin. Ei voinut rahana maksaa eikä ehtinyt pitää, tuo määrä sisälsi jo korotettuja kun ohi lomakauden.
Ei sanonut,etkä ole edes töissäkään.
Työtön luuseri.
Hienoa että näin on , eli olet luotettava työntekijä ja pomo pitää sinusta, hyvää lomailua sulle.
Itse pidän kaiken mitä laki sallii ja vaihdan lomarahat vapaaseen aina kun saa, niin säästöön ei päiviä jää 😭
Minulla oli 45 lomapäivää pitämättä kun yritys meni konkurssiin, sanottiin että huomisen jälkeen ei ole enää töitä.
Vapaidenpito-ongelma ollut liki koko työiän, koska duuni on sellainen että peruspalkka on puolet kokonaispalkasta ja asiakastyön laskutuksesta saa osan itselleen. Vapailla ei bonusta kerry eikä saa kuin peruspalkkaa, Mutta toisaalta onhan vapaa vapaata.
Minullakin oli säästövapaita yli 60 päivää, pidin ne jäädessäni eläkkeelle. Aiemmin lomapäiviä sai minun alallani jättää säästöön, myöhemmin tuli sääntö että päivien määrää rajoitetaan kuten myös se, milloin ne tuli käyttää. Työnantajalta oli jäänyt huomaamatta nuo muinaiset jemmaamani lomapäivät, lähdin ilomielin eläkkeelle aiemmin kuin virallinen päivä osoitti.