Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi

Vierailija
25.06.2026 |

"Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi

Oululainen demarivaikuttaja Tytti Tuppurainen on osannut kikkailla asumiskuvionsa Helsingissä ennen näkemättömällä tavalla. Hän asuu aviomiehensä kanssa vain kahden kilometrin päästä eduskunnasta ja saa silti verotonta kulukorvausta, jolla voi maksella vaikkapa asuntolainaa. Veronmaksajien piikkiin, tietenkin."

Sellaisia nämä SDP:läiset ovat. Suomalaiset ensin -ajattelu oli haitallista Tytin mielestä, mutta demari-poliitikot ensin, ei ilmeisesti ole

 

 


 

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopaikkakuntalaiset eivät edes tiedä mikä hitas on. Luulevat sitä joksikin köyhänasunnoiksi, joita saa halvalla.

Hitas on hintasäännlstelty asuntotyyppi Helsingissä, säännöstely koskee sekä osto-että myyntihintaa. Ja toimii niin, että kun kaupunki vuokraa tontin, niin rakennusliike kuten YIT joutuu myymään tontille rakentamansa asunnot kaupungin asettaman ylimmän hinnan mukaan. Nyt taitaa ylin hinta olla n.6000€ neliöltä. 

Ja kun asunnon ostanut joskus myy asunnon, niin hän ei saa myydä mihin hintaan tahansa vaan hitasindeksi kertoo maksimihinnan.

Niin sen asunnon hinta nousee neljännesvuosittain.

Paitsi että nyt on laskenut paljon. Jos olisin myynyt hitakseni kaksi vuotta sitten, olisi maksimihinta ollut 30.000 euroa suurempi kuin nyt. Indeksi näet seuraa asuntojen yleistä hintakehitystä.

Vierailija
122/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Hitas-asunnossa. Ihan ostin sen edelliseltä omistajalta ilman mitään kommervenkkeja. Vapaasti ap voit ostaa sinäkin, joten mikä kadehdituttaa? Hintasäännöstelykö?

Näin. Ei ne mitään halpisasuntoja oo ollut. Tossa vieressä just uusi. Kalasatama. Ei meinannu kaupaks mennä. Miks  . Ku kellään rahaa edes siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas aloitus, jossa aloittaja ei tiedä asiasta mitään.

Hitas asunnot menevät, kuin muutkin, välillä kiitolinjalla, välillä kuin nut, asuntoja ei kukaan osta.

Mene ja osta vaikka 10 hitasasuntoa. Joskus oli 3 max, sekin on poistettu, kun myymättä oli.


Jos ministeri / kansanedustaja / avustaja on töissä eduskuntatalossa, onhan se kätevämpää asua Helsingissä, kuin kotipaikkakunnalla. Ihan tollee kulkemisen kannalta.

Ja se on ihan ookoo, ja kohtuullinen korvaus vuokra-asumisen kuluista on ihan ookoo. Mutta se, että ostetaan Hitas, ja laina maksatetaan veronmaksajilla, ei enää ole ookoo. Tuppuraiskat on saaneet tähän mennessä jo yli 325k euroa veronmaksajien rahaa omaan lainalyhennykseen.

Ja annahan kun arvaan - tämä asunto (jonka kaikki kulut valtio ska veronmaksajat maksaa), myydään tai laitetaan vuokralle jossain vaiheessa ja siitä kääritään sievoiset tulot. Hei - tämä ei todellakaan ole ookoo!

Mutta jos susta hitas on ihan älyttömän hyvä idea, miksi näitä on pilvin pimein vapaana ?


Joko et asu Helsingissä tai et viitti lukea mm hesaria, ymmärrätkö esim sitä, että nämä ovat rakennettu vuokratonteille. Tiedätkö mitä vuokralle tapahtuu, kun sopimus menee umpeen.


Tiedän monta, jotka kummatkin vanhemmat haki hitas asuntoa Jätkäsaaresta ja kaikki, ihan jokainen sai.

Jotta voit hakea hitas asuntoa, oli ennen tietyt kriteerit, jotka piti täyttää. Mutta kävi niin, ettei asunnot menneet kaupaksi ja sitten oli kaikille avoin.


Kannattaa lukea muutakin, kun tummennetut kohdat.

Vierailija
124/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nostit ap. tikun nokkaan vain Tuppuraisen, sillä lähes kaikki puolueet ja edstajat nostavat noita tukia, kuten persut ja sen lisäksi moni persuedustaja nostaa kymmenien tuhansien kilometrikoraukset verovapaasti. 

 

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010491259.html

Vierailija
125/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas aloitus, jossa aloittaja ei tiedä asiasta mitään.

Hitas asunnot menevät, kuin muutkin, välillä kiitolinjalla, välillä kuin nut, asuntoja ei kukaan osta.

Mene ja osta vaikka 10 hitasasuntoa. Joskus oli 3 max, sekin on poistettu, kun myymättä oli.


Jos ministeri / kansanedustaja / avustaja on töissä eduskuntatalossa, onhan se kätevämpää asua Helsingissä, kuin kotipaikkakunnalla. Ihan tollee kulkemisen kannalta.

Ja se on ihan ookoo, ja kohtuullinen korvaus vuokra-asumisen kuluista on ihan ookoo. Mutta se, että ostetaan Hitas, ja laina maksatetaan veronmaksajilla, ei enää ole ookoo. Tuppuraiskat on saaneet tähän mennessä jo yli 325k euroa veronmaksajien rahaa omaan lainalyhennykseen.

Ja annahan kun arvaan - tämä asunto (jonka kaikki kulut valtio ska veronmaksajat maksaa), myydään tai laitetaan vuokralle jossain vaiheessa ja siitä kääritään sievoiset tulot. Hei - tämä ei todellakaan ole ookoo!

Mutta jos susta hitas on ihan älyttömän hyvä idea, miksi näitä on pilvin pimein vapaana ?


Joko et asu Helsingissä tai et viitti lukea mm hesaria, ymmärrätkö esim sitä, että nämä ovat rakennettu vuokratonteille. Tiedätkö mitä vuokralle tapahtuu, kun sopimus menee umpeen.


Tiedän monta, jotka kummatkin vanhemmat haki hitas asuntoa Jätkäsaaresta ja kaikki, ihan jokainen sai.

Jotta voit hakea hitas asuntoa, oli ennen tietyt kriteerit, jotka piti täyttää. Mutta kävi niin, ettei asunnot menneet kaupaksi ja sitten oli kaikille avoin.


Kannattaa lukea muutakin, kun tummennetut kohdat.

Tälläkin palstalla on äimistelty Tapanilan kolmea taloa, joista on myyty vain yksi asunto ja 108 on myymättä. Talot ovat hitastaloja, siitä vaan ostamaan, jos hitaksen haluaa. 

Vierailija
126/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja persuehdokkaat ajelevat autolla nyt 2v aikana kaksi kertaa maapallon ympäri, jotta saavat nostaa kymmenien tuhansien kilometrikorvaukset veronmaksajien piikkiin. 

 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/70ff26cc-ccb8-46d8-898e-fe267ecbc…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas aloitus, jossa aloittaja ei tiedä asiasta mitään.

Hitas asunnot menevät, kuin muutkin, välillä kiitolinjalla, välillä kuin nut, asuntoja ei kukaan osta.

Mene ja osta vaikka 10 hitasasuntoa. Joskus oli 3 max, sekin on poistettu, kun myymättä oli.


Jos ministeri / kansanedustaja / avustaja on töissä eduskuntatalossa, onhan se kätevämpää asua Helsingissä, kuin kotipaikkakunnalla. Ihan tollee kulkemisen kannalta.

Ja se on ihan ookoo, ja kohtuullinen korvaus vuokra-asumisen kuluista on ihan ookoo. Mutta se, että ostetaan Hitas, ja laina maksatetaan veronmaksajilla, ei enää ole ookoo. Tuppuraiskat on saaneet tähän mennessä jo yli 325k euroa veronmaksajien rahaa omaan lainalyhennykseen.

Ja annahan kun arvaan - tämä asunto (jonka kaikki kulut valtio ska veronmaksajat maksaa), myydään tai laitetaan vuokralle jossain vaiheessa ja siitä kääritään sievoiset tulot. Hei - tämä ei todellakaan ole ookoo!

Mutta jos susta hitas on ihan älyttömän hyvä idea, miksi näitä on pilvin pimein vapaana ?


Joko et asu Helsingissä tai et viitti lukea mm hesaria, ymmärrätkö esim sitä, että nämä ovat rakennettu vuokratonteille. Tiedätkö mitä vuokralle tapahtuu, kun sopimus menee umpeen.


Tiedän monta, jotka kummatkin vanhemmat haki hitas asuntoa Jätkäsaaresta ja kaikki, ihan jokainen sai.

Jotta voit hakea hitas asuntoa, oli ennen tietyt kriteerit, jotka piti täyttää. Mutta kävi niin, ettei asunnot menneet kaupaksi ja sitten oli kaikille avoin.


Kannattaa lukea muutakin, kun tummennetut kohdat.

Nytpä ei ollut tästä kyse, vaan siitä että Tuppurainen ostaa Hitas-asunnon, jonka hankintakulut maksavat veronmaksajat. Ja siitä että Hra Tuppurainen on itse siinä valtion elimessä joka päättää näistä kulukorvauksista. Kannattaa lukea sisältö eikä lähteä sivuraiteita pitkin laukkaamaan.

Vierailija
128/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopaikkakuntalaiset eivät edes tiedä mikä hitas on. Luulevat sitä joksikin köyhänasunnoiksi, joita saa halvalla.

Hitas on hintasäännlstelty asuntotyyppi Helsingissä, säännöstely koskee sekä osto-että myyntihintaa. Ja toimii niin, että kun kaupunki vuokraa tontin, niin rakennusliike kuten YIT joutuu myymään tontille rakentamansa asunnot kaupungin asettaman ylimmän hinnan mukaan. Nyt taitaa ylin hinta olla n.6000€ neliöltä. 

Ja kun asunnon ostanut joskus myy asunnon, niin hän ei saa myydä mihin hintaan tahansa vaan hitasindeksi kertoo maksimihinnan.

Niin sen asunnon hinta nousee neljännesvuosittain.

Paitsi että nyt on laskenut paljon. Jos olisin myynyt hitakseni kaksi vuotta sitten, olisi maksimihinta ollut 30.000 euroa suurempi kuin nyt. Indeksi näet seuraa asuntojen yleistä hintakehitystä.

+ rakennusindeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit on kyllä ROTTIA!

Vierailija
130/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demari LOISII aina, oli sillä itellä rahaa tai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia vasemmistopuolue-eliitin toimintaa. Itselle shamppanjaa ja verovarat, muille jätteet.


Näin on ollut aina kaikissa maissa, joissa vasemmisto on valtaan päässyt.

Vierailija
132/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas aloitus, jossa aloittaja ei tiedä asiasta mitään.

Hitas asunnot menevät, kuin muutkin, välillä kiitolinjalla, välillä kuin nut, asuntoja ei kukaan osta.

Mene ja osta vaikka 10 hitasasuntoa. Joskus oli 3 max, sekin on poistettu, kun myymättä oli.


Jos ministeri / kansanedustaja / avustaja on töissä eduskuntatalossa, onhan se kätevämpää asua Helsingissä, kuin kotipaikkakunnalla. Ihan tollee kulkemisen kannalta.

Ja se on ihan ookoo, ja kohtuullinen korvaus vuokra-asumisen kuluista on ihan ookoo. Mutta se, että ostetaan Hitas, ja laina maksatetaan veronmaksajilla, ei enää ole ookoo. Tuppuraiskat on saaneet tähän mennessä jo yli 325k euroa veronmaksajien rahaa omaan lainalyhennykseen.

Ja annahan kun arvaan - tämä asunto (jonka kaikki kulut valtio ska veronmaksajat maksaa), myydään tai laitetaan vuokralle jossain vaiheessa ja siitä kääritään sievoiset tulot. Hei - tämä ei todellakaan ole ookoo!

Mutta jos susta hitas on ihan älyttömän hyvä idea, miksi näitä on pilvin pimein vapaana ?


Joko et asu Helsingissä tai et viitti lukea mm hesaria, ymmärrätkö esim sitä, että nämä ovat rakennettu vuokratonteille. Tiedätkö mitä vuokralle tapahtuu, kun sopimus menee umpeen.


Tiedän monta, jotka kummatkin vanhemmat haki hitas asuntoa Jätkäsaaresta ja kaikki, ihan jokainen sai.

Jotta voit hakea hitas asuntoa, oli ennen tietyt kriteerit, jotka piti täyttää. Mutta kävi niin, ettei asunnot menneet kaupaksi ja sitten oli kaikille avoin.


Kannattaa lukea muutakin, kun tummennetut kohdat.

Nytpä ei ollut tästä kyse, vaan siitä että Tuppurainen ostaa Hitas-asunnon, jonka hankintakulut maksavat veronmaksajat. Ja siitä että Hra Tuppurainen on itse siinä valtion elimessä joka päättää näistä kulukorvauksista. Kannattaa lukea sisältö eikä lähteä sivuraiteita pitkin laukkaamaan.

Entä jos Tuppurainen olisi ostanut muun kuin hitasasunnon, olisiko se eri juttu ja jos olisi, niin miksi?

Noin puolet maakunnista tulevista kansanedustajista on hankkinut omistusasunnon Helsingistä. Ihan sama tilannehan heillä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nää Hitas-kämpät ole omistusasuntoja? Silloinhan valtio - eli me veronmaksajat - maksamme Tuppuraisten asuntovelan lyhennykset ja vastike yms. kulut siitä? Hra Tuppurainen on muuten virassa joka myöntää nämä kulukorvaukset joita on tähän asti Tuppuraisille myönnetty 325 620,00 euroa. Näinkö tämä tasavertaisuus menee?

Niinpä. Harmittaa todellakin! Duunareiden edustaja kuppaa veroeuroja itselleen. 

Vähän sama, kuin jos Perusuomalaisia äänestänyt saisi kuulla, että "hänen kansanedustaja" on mukana maahan muuttajien vastaanotto keskus tai salakuljetus bisneksissä. Tuntuisi petokselta ja petetyltä.

Vierailija
134/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit on niin käyttäneet hyväksi kaikkia luomiaan systeemejä ja hyväveliverkostojaan. Mä jotenkin olen alkanut halveksia niitä. Ne on ihan unohtaneet työtä tekevät äänestäjänsä. Suurien ikäluokkien puoluehan se oikeastaan on ollutkin. Ei ne ole koskaan puolustaneet vain amiksen käyneitä duunareita. Ei tule enää ääntä täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttää tämä hitasin demonisointi. Että jos asuu hitas-asunnossa, niin on eri asia kuin jos asuisi ei-hitas-asunnossa. Hitas-asunnot menevät huonosti kaupaksi, koska ovat ihan paria kaupunginosaa lukuunottamatta yhtä kalliita kuin muutkin ja hitaksissa on vielä korkeat asumiskulut vuokratontin takia.

Vierailija
136/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP on yliedustettuna tässä korruptiossa. Onkohan niin että puolue on ostanut suosikeilleen asunnot palkkioksi yhteiskunnallisesta toiminnasta.

Rikun turpavärkki näkyi myös kuvassa.

Vierailija
137/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nää Hitas-kämpät ole omistusasuntoja? Silloinhan valtio - eli me veronmaksajat - maksamme Tuppuraisten asuntovelan lyhennykset ja vastike yms. kulut siitä? Hra Tuppurainen on muuten virassa joka myöntää nämä kulukorvaukset joita on tähän asti Tuppuraisille myönnetty 325 620,00 euroa. Näinkö tämä tasavertaisuus menee?

Niinpä. Harmittaa todellakin! Duunareiden edustaja kuppaa veroeuroja itselleen. 

Vähän sama, kuin jos Perusuomalaisia äänestänyt saisi kuulla, että "hänen kansanedustaja" on mukana maahan muuttajien vastaanotto keskus tai salakuljetus bisneksissä. Tuntuisi petokselta ja petetyltä.

Miten se Tuppuraisen kulukorvaus on kuppaamista, mutta muiden ei? Orpo ja Tuppurainen ja Vigelius ym saavat ihan saman kulukorvauksen asuivat he sitten teltassa tai omistusasunnossa tai kellarissa kuten Hakkarainen.

Vierailija
138/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korruptio paljastuu. Punaisen pinkeä porsastelija on nyt satimessa.

 

YLE - NYT ON VUOSITUHANNEN JUTUN PAIKKA

A-studio sekä Ylen että Hesarin laajat reportaasit Tytin keinottelusta.

Yhteiskunnallisesti erittäin merkittävä asia joka on kaivettava esiin pohjaa myöden.

Vierailija
139/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nää Hitas-kämpät ole omistusasuntoja? Silloinhan valtio - eli me veronmaksajat - maksamme Tuppuraisten asuntovelan lyhennykset ja vastike yms. kulut siitä? Hra Tuppurainen on muuten virassa joka myöntää nämä kulukorvaukset joita on tähän asti Tuppuraisille myönnetty 325 620,00 euroa. Näinkö tämä tasavertaisuus menee?

Niinpä. Harmittaa todellakin! Duunareiden edustaja kuppaa veroeuroja itselleen. 

Vähän sama, kuin jos Perusuomalaisia äänestänyt saisi kuulla, että "hänen kansanedustaja" on mukana maahan muuttajien vastaanotto keskus tai salakuljetus bisneksissä. Tuntuisi petokselta ja petetyltä.

Miten se Tuppuraisen kulukorvaus on kuppaamista, mutta muiden ei? Orpo ja Tuppurainen ja Vigelius ym saavat ihan saman kulukorvauksen asuivat he sitten teltassa tai omistusasunnossa tai kellarissa kuten Hakkarainen.

Kaikkien on kuppaamista. 

Vierailija
140/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nää Hitas-kämpät ole omistusasuntoja? Silloinhan valtio - eli me veronmaksajat - maksamme Tuppuraisten asuntovelan lyhennykset ja vastike yms. kulut siitä? Hra Tuppurainen on muuten virassa joka myöntää nämä kulukorvaukset joita on tähän asti Tuppuraisille myönnetty 325 620,00 euroa. Näinkö tämä tasavertaisuus menee?

Niinpä. Harmittaa todellakin! Duunareiden edustaja kuppaa veroeuroja itselleen. 

Vähän sama, kuin jos Perusuomalaisia äänestänyt saisi kuulla, että "hänen kansanedustaja" on mukana maahan muuttajien vastaanotto keskus tai salakuljetus bisneksissä. Tuntuisi petokselta ja petetyltä.

Miten se Tuppuraisen kulukorvaus on kuppaamista, mutta muiden ei? Orpo ja Tuppurainen ja Vigelius ym saavat ihan saman kulukorvauksen asuivat he sitten teltassa tai omistusasunnossa tai kellarissa kuten Hakkarainen.

Omituinen kysymys: tietenkin koska kaikki muut ovat miehiä, paitsi Tytti.