Estrogeenilaastarit loppu apteekeista, voide ei toimi
Estrogeenilaastareissa on saatavuusongelma, joudun käyttämään pelkkää geeliä. Ongelma on, ettei se toimi! Se ei jostain syystä imeydy mulla iholta tms. Gynelle on varattu aika, mutta menee kuukauden päähän. Viime yönä oli hirveästi kuumia aaltoja, ei ole ollut hoidon ansiosta 6 vuoteen aiemmin. Se hormoni ei vaan näköjään mulla toimi geelinä jostain ihmeen syystä. Masentaa jo etuköteen, koska tämä hormonitason heittely tulee näkymään hiustenlähtönä muutaman kuukauden päästä. Mitä ihmettä tekisi, voiko sen geelin imeytymistä jotenkin tehostaa?
Kommentit (34)
No voi kauheeta. Minulla on viides vuosi vaihdevuosia menossa, enkä edes saanut mitään hormoni korvauksia en yhtään mitään. Öitä on valvottu ja töissä käyty.
Vierailija kirjoitti:
No voi kauheeta. Minulla on viides vuosi vaihdevuosia menossa, enkä edes saanut mitään hormoni korvauksia en yhtään mitään. Öitä on valvottu ja töissä käyty.
Jeesus mikä kommentti :D
Onko kenelläkään oikeita kommentteja siitä geelistä ja sen imeytymisestä?
Joku jo ehti provosoitua vaihdevuosista ja esiintyä ap:na tuossa välissä, jöttäkää se huomiotta.
Oikea ap
Onko ap. tarkistanut, että kyseistä tuotetta ei ole saatavilla missään apteekissa kohtuullisen matkan päässä? Netissä on ihan sivu, josta lääkkeiden saatavuuden pystyy tarkistamaan. Hakusanalla lääkkeiden saatavuus tuo löytyy. Itse olen joutunut tarkistamaan tuolta Rosuvastatin Orionin, jossa on pahoja saatavuusongelmia saatavuutta. Apteekkiin voi myös soittaa ja varata siellä saatavilla olevan lääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joku mies varmaan pohtii sillalta loikkaamista tämän perseilyn uhrina.
Mikä geeli kyseessä, Estrogel? Itse levitän sitä laajasti sisäreisiin ja käsiin jäävät loput olkapäihin.
Hei ap! Nettiapteekeista saa tilattua postitse kotiin, kunhan reseptisi on voimassa. Toiset tilaavat jopa ulkomailta. Itse tilaan ehkäisyni ulkomailta (Saksasta), kun on halvempaa
Vierailija kirjoitti:
Onko ap. tarkistanut, että kyseistä tuotetta ei ole saatavilla missään apteekissa kohtuullisen matkan päässä? Netissä on ihan sivu, josta lääkkeiden saatavuuden pystyy tarkistamaan. Hakusanalla lääkkeiden saatavuus tuo löytyy. Itse olen joutunut tarkistamaan tuolta Rosuvastatin Orionin, jossa on pahoja saatavuusongelmia saatavuutta. Apteekkiin voi myös soittaa ja varata siellä saatavilla olevan lääkkeen.
Jos Tallinnan reissu on mahdollinen, suomalaista sähköistä reseptiä voi käyttää myös Virossa. Transsukupuolinen ystäväni haki sieltä kerran testosteronia, kun se oli Suomesta loppu.
Oisko sulla kuiva iho? Rasvaa ihoa mutta (älä heti) eli kun olet levittänyt geelin niin odota jonkin aikaa ja rasvaa sitten. Ja useasti ja jollain sellaisella mikä ei kuivata entisestään sitä ihoa.
Minulla oli sama tilanne vuosi sitten, siis laastarit loppu apteekeista. Sain soittoajan gynekologille muutaman viikon päähän ja pyysin häntä määräämään eri formulaatioita (useita lääkkeitä joita en tietenkään käytä yhtä aikaa). Siirryin sitten pillereihin ja niillä ei ole ollut onneksi saatavuushäiriöitä. Vaikeampi toki muistaa joka päivä (puhelinhälytyksistä huolimatta), mutta minkäs teet. En halua lääkityksen keskeytyvän kolmen kuukauden välein randomisti.
Mulla myös Estradot 50mikrog. laastarit loppu. Käytän sen sijasta Divigel 0,1% Iltasuihkun jälkeen levitän geelin alavatsalle ja pakaroihin sekä loput geelit käsistä ihovoiteet kanssa sääriin. Tosin nyt on tarkoitus pidemmällä aikavälillä päästä eroon hormonihoidosta, siksi laitan geeliä vain joka toinen ilta.
Ap, onko sun geeli mahdollisesti liian mietoa vai levitätkö sen ehkä huolimattomasti?
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös Estradot 50mikrog. laastarit loppu. Käytän sen sijasta Divigel 0,1% Iltasuihkun jälkeen levitän geelin alavatsalle ja pakaroihin sekä loput geelit käsistä ihovoiteet kanssa sääriin. Tosin nyt on tarkoitus pidemmällä aikavälillä päästä eroon hormonihoidosta, siksi laitan geeliä vain joka toinen ilta.
Ap, onko sun geeli mahdollisesti liian mietoa vai levitätkö sen ehkä huolimattomasti?
Divigeliä ei see laittaa sääriin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama tilanne vuosi sitten, siis laastarit loppu apteekeista. Sain soittoajan gynekologille muutaman viikon päähän ja pyysin häntä määräämään eri formulaatioita (useita lääkkeitä joita en tietenkään käytä yhtä aikaa). Siirryin sitten pillereihin ja niillä ei ole ollut onneksi saatavuushäiriöitä. Vaikeampi toki muistaa joka päivä (puhelinhälytyksistä huolimatta), mutta minkäs teet. En halua lääkityksen keskeytyvän kolmen kuukauden välein randomisti.
Sepä se, kun mulla ainakin on saatavuushäiriön takia annostelut vaihdelleet ihan randomisti. Völillä 1 laastari ja epämääräisesti geeliä, välillä 2 laastaria ja geeliä epämääräisesti, sitten eri merkkistä geeliä, jossa pitoisuus on eri, sitten välillä pelkkää geeliä. Koko ajan tulee vaihtelevaa annosta, kun olisi tärkeää, että se pysyisi tasaisena.
Ap
Mulla kans lakkas Estrogel toimimasta. Pyydä yleislääkäriltä resepti johonkin toiseen laastariin jossa on saatavuutta.
ota gynelle videovastaanotto tai soita vakkarigynellesi
Estrogelissä on jotain outoa. Minusta aina uudesta tuubista toimii n. 10 päivää ja sitten lakkaa toimimasta. Annoksia käytän sen verran päivässä, että pitäisi riittää kuukaudeksi. Pakkauksessa ei ole mitään merkintöjä kauanko säilyy avaamisen jälkeen. Vaihtaisin lasstariin, mutta liekö järkeä jos ei ole saatavuutta. Nyt sitten vaihdan tuubia 10 päivän välein. Tuntuu hullulta, mutta ainakin tuntuu toimivan ja näitä on yleensä saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
ota gynelle videovastaanotto tai soita vakkarigynellesi
Vain rahakkaat ottaa gynelle videovastaanoton tai soittaa vakkarigynelle. Tavikset julkisella käyvät eivät gynelle pääse, jollei ole syöpä tai lapsi kyseessä.
Laastereita voisi alkaa ostaa muista eu maista?
Vierailija kirjoitti:
Nyt aivoni ovat päässeet sumusta
ja äänestin Jussia
Ap
Missähän vaalissa? Mitä oot ottanut? Estrogeeni ja etanoli on eri asioita.
Nyt aivoni ovat päässeet sumusta
ja äänestin Jussia
Ap