Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi

Vierailija
25.06.2026 |

"Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi

Oululainen demarivaikuttaja Tytti Tuppurainen on osannut kikkailla asumiskuvionsa Helsingissä ennen näkemättömällä tavalla. Hän asuu aviomiehensä kanssa vain kahden kilometrin päästä eduskunnasta ja saa silti verotonta kulukorvausta, jolla voi maksella vaikkapa asuntolainaa. Veronmaksajien piikkiin, tietenkin."

Sellaisia nämä SDP:läiset ovat. Suomalaiset ensin -ajattelu oli haitallista Tytin mielestä, mutta demari-poliitikot ensin, ei ilmeisesti ole

 

 


 

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko persut ovat tutkineet omat edustajansa, etteivät vaan nosta kulukorvausta? Koska tämä keskustelu muuttuu hyvin noloksi hyvin nopeasti.

Kaikkien kansanedustajien kulukorvaukset tulisi poistaa puolueesta riippumatta. Oletko samaa mieltä?

Vierailija
162/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitas asunnoille on määritelty hintakatto, ne olisivat vapailla markkinoilla paljon kalliimpia. Valtion tukemia asuntoja. Kaiken voi tehdä reilummin vai mitä Tytti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa haukkua SDPtä

Vierailija
164/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitas asunnoille on määritelty hintakatto, ne olisivat vapailla markkinoilla paljon kalliimpia. Valtion tukemia asuntoja. Kaiken voi tehdä reilummin vai mitä Tytti?

Eivät ole valtion tai kenenkään muunkaan tukemia. Mistä moista kuvittelet? Hitas-asuntojen rakentajille on määritelty hintakatto jotai 5000- 6000€/ neliö tällä hetkellä. Jos rakennusliike ei pysty hintarajoihin, niin se joutuu ottamaan takkiinsa. Katto on myös myydessä, ostohinta sidotaan indeksiin, jossa ovat mukana inflaatio  asuntojen hintakehitys ja yleiset rakennuskustannukset.

Ennen kaupunki antoi 10% alennuksen tontin vuokraan, ei enää.

Vierailija
165/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitas asunnoille on määritelty hintakatto, ne olisivat vapailla markkinoilla paljon kalliimpia. Valtion tukemia asuntoja. Kaiken voi tehdä reilummin vai mitä Tytti?

Millä tavalla valtio tukee hitaksia, kerro?! Vastaan, ei sentilläkään.

Vierailija
166/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus demari meininkiä. Miksi kuvittelette noiden älähtäneen Rydmanin leikkausten priorisoinneista, joissa asiakastyöstä olisi leikattu vähemmän, kuin esim. vaikuttamistyöstä, rikkaiden tukemisesta, tai keskushallinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä otsikoita jos tämä kuvio olisi jollain persu edustajalla ja ehkä tulevalla ministerillä. Sitä kaakatuksen määrää.

Vierailija
168/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko persut ovat tutkineet omat edustajansa, etteivät vaan nosta kulukorvausta? Koska tämä keskustelu muuttuu hyvin noloksi hyvin nopeasti.

Kaikkien kansanedustajien kulukorvaukset tulisi poistaa puolueesta riippumatta. Oletko samaa mieltä?

Miten se eräs Joulupukki selviäisi ilman km.korvauksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja taas itkettää 5% kannatus.

Vierailija
170/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousasiat eivät ole Persujen ymmärryksen vahvinta osa-aluetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko persut ovat tutkineet omat edustajansa, etteivät vaan nosta kulukorvausta? Koska tämä keskustelu muuttuu hyvin noloksi hyvin nopeasti.

Kaikkien kansanedustajien kulukorvaukset tulisi poistaa puolueesta riippumatta. Oletko samaa mieltä?

Miten se eräs Joulupukki selviäisi ilman km.korvauksia

Vuokralle.

Vierailija
172/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten Venäjä on ostanut tovereille asunnot 'palveluksista

 

Kyllä Putte omiaan lellii Suomen tuhooomisesta, se on varma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talousasiat eivät ole Persujen ymmärryksen vahvinta osa-aluetta.

Se että ei halua viedä köyhiltä ei ole talousosaamisen puutetta, vaan moraalia. Sotket nyt asiat. Olisi kiva kun demareillakin olisi moraali.

Vierailija
174/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliitikkojen asumisasiat ei kuulu av-palstalle. Poistoon!

 

Vai niin. Ei tullut sitten mieleesi, että kaikki ne poliitikot ovat Suomen kansalla töissä. 

ME elätämme heitä, joten voimme myös olla vallan vahtikoiria. 

Muistutan, että politikot ovat kansan alamaisia, eli me olemme äänestämiemme politikkojen yläpuolella.  Sitä ei moni tajua mutta niin se on. Ei meidän tarvi pokkailla tai nöyristellä politikon edessä. Päinvastoin.  Eräs kansanedustaja tämän sanoi vuosia sitten. Siksi edustajien tekemiset eivät ole yksityisasia.

Erittäin hyvä muistutus kaikille. Painakaa mieleenne.👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliitikkojen asumisasiat ei kuulu av-palstalle. Poistoon!

 

Vai niin. Ei tullut sitten mieleesi, että kaikki ne poliitikot ovat Suomen kansalla töissä. 

ME elätämme heitä, joten voimme myös olla vallan vahtikoiria. 

Muistutan, että politikot ovat kansan alamaisia, eli me olemme äänestämiemme politikkojen yläpuolella.  Sitä ei moni tajua mutta niin se on. Ei meidän tarvi pokkailla tai nöyristellä politikon edessä. Päinvastoin.  Eräs kansanedustaja tämän sanoi vuosia sitten. Siksi edustajien tekemiset eivät ole yksityisasia.

Erittäin hyvä muistutus kaikille. Painakaa mieleenne.👍

Hallitsijoita ne on, eikä alamaisia.

Vierailija
176/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliitikkojen asumisasiat ei kuulu av-palstalle. Poistoon!

 

Vai niin. Ei tullut sitten mieleesi, että kaikki ne poliitikot ovat Suomen kansalla töissä. 

ME elätämme heitä, joten voimme myös olla vallan vahtikoiria. 

Muistutan, että politikot ovat kansan alamaisia, eli me olemme äänestämiemme politikkojen yläpuolella.  Sitä ei moni tajua mutta niin se on. Ei meidän tarvi pokkailla tai nöyristellä politikon edessä. Päinvastoin.  Eräs kansanedustaja tämän sanoi vuosia sitten. Siksi edustajien tekemiset eivät ole yksityisasia.

Erittäin hyvä muistutus kaikille. Painakaa mieleenne.👍

Hallitsijoita ne on, eikä alamaisia.

Kannattaa miettiä miksi ovat alamaisia. Jos ei aivotoiminta riitä tajuamiseen niin valitan. Me olemme työnantaja ja siitä sopii lähteä pohtimaan.

Vierailija
177/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitas asunnoille on määritelty hintakatto, ne olisivat vapailla markkinoilla paljon kalliimpia. Valtion tukemia asuntoja. Kaiken voi tehdä reilummin vai mitä Tytti?

Millä tavalla valtio tukee hitaksia, kerro?! Vastaan, ei sentilläkään.

Miksi Hitas asunnot ovat selkeästi halvempia kuin muut normaalimyynnissä olevat asunnot? 

Vierailija
178/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talousasiat eivät ole Persujen ymmärryksen vahvinta osa-aluetta.

Demari kyllä ymmärtää. Ainakin oman ja aatetovereiden talouden päälle.

Vierailija
179/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Hitas-yhtiö on 30-vuotias, se anoo Hitas-järjestelmästä irtautumista. Hitaksesta luopumisen jälkeen taloyhtiön asunnot ovat markkinahintaisia. Tuossa ajassa asuntojen arvo helposti kolminkertaistuu, ainakin täällä Helsingissä - kuten meidän Hitas-kohteiden kanssa kävi.

Vierailija
180/185 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Hitas-yhtiö on 30-vuotias, se anoo Hitas-järjestelmästä irtautumista. Hitaksesta luopumisen jälkeen taloyhtiön asunnot ovat markkinahintaisia. Tuossa ajassa asuntojen arvo helposti kolminkertaistuu, ainakin täällä Helsingissä - kuten meidän Hitas-kohteiden kanssa kävi.

Mun kaksio Kalliossa 12 vuodessa arvo nousi n 2.5 x. Eikä ollut mikn hitas.

Eiköhän kaikkien asuntojen arvo myös noudsut