Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi
"Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi
Oululainen demarivaikuttaja Tytti Tuppurainen on osannut kikkailla asumiskuvionsa Helsingissä ennen näkemättömällä tavalla. Hän asuu aviomiehensä kanssa vain kahden kilometrin päästä eduskunnasta ja saa silti verotonta kulukorvausta, jolla voi maksella vaikkapa asuntolainaa. Veronmaksajien piikkiin, tietenkin."
Sellaisia nämä SDP:läiset ovat. Suomalaiset ensin -ajattelu oli haitallista Tytin mielestä, mutta demari-poliitikot ensin, ei ilmeisesti ole
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko tuo hitas-himmeli kuulostaa todella korruptiiviselta, jos se on vähävaraisille tarkoitettu tuettu asuntojärjestelmä, mutta sitä käyttävät rikkaat.
En kyllä tajua, miksi kalleimmille paikoille pitää ylipäänsä rakentaa tuettuja asuntoja köyhille.
Tytin korvaukset menköön järjestelmän mukaan.Yllättävän monella poliitikolla on Hitas asunto.
Mutta kuinka on mahdollista, että saa kulukorvauksia siitä, että asuu Oulussa, vaikka asuukin Helsingissä? Eikö se ole petos? Tietääkö kukaan juristi?
Tietenkin jokainen kansanedustaja saa kulukorvauksen. Uudenmaan alueelta valittu saa vähemmän, muut ihan saman kuin Tuppurainenkin. Onhan Tuppuraisellakin koti Oulussa, Helsingissä on työasunto. Ihan sama käytäntö on niillä muillakin kansanedustajilla.
Haso joka on siis helsingin kaupungin asumisoikeusasuntoja myyvä/välittävä organisaatio. Heille on valmistumassa kalasatamaan korkeasaarta vastapäätä talo. Toivottavasti toimittajat tutkivat onko näitä "hups, taas mun arpa voitti" tyyppejä asunnon saaneissa. Tai kyseisessä organisaatiossa työskenteleviä. Tai henkilöitä joiden satumaista "arpaonnea" saa vain ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytti on rautainen nainen ja täällä oulussa eritäin suosittu.
Valkoisia kantis ukkoja täällä halveksitaan ja ne saisikin poistua kaupungista kauas pois.
Ookko nää pölijä? Oulu on Pohjolan Valkea Kaupunki. Tiijäkkö, valakosia ukkoja? Ne on lumiukkoja. Katoppa uuvestaan ympäriinsä ja mietippä ookko joku tyranni hölöttäjä vai se eräs muijen oulaisten völijyssä. .
On suosittu sen takia, että pysyisi Helsingissä eikä tule sotkemaan Oulun asioita. Syy miksi häntä äänestetään.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot ajaa Hitasjärjestelmää alas, koska silloin heille siirtyy puoli-ilmaiseksi asunnot Helsingin keskustasta. Saavat satojen tuhansien eurojen asunnot itselleen auton hinnalla. Järjestelmän alasajoa kohti niiden ostaminen kiihtyy. SDP:läiset rakensi hitas-systeemin lailliseksi tulonsiirroksi valtiolta itselleen. Ollaan korruption ytimessä.
Mitä tarkoitat? Hitasjärjestelmän alasajo tarkoittaa ainoastaan sitä, että uusia hitaksia ei rakenneta. Edelleen säilyy 30 vuoden hintasäännöstely.Ja miten ihmeessä voi saada hitaksen auton hinnalla? Itse ainakin maksoin 80 neliön hitaskolmiosta Kalasatamassa yli 430.000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko tuo hitas-himmeli kuulostaa todella korruptiiviselta, jos se on vähävaraisille tarkoitettu tuettu asuntojärjestelmä, mutta sitä käyttävät rikkaat.
En kyllä tajua, miksi kalleimmille paikoille pitää ylipäänsä rakentaa tuettuja asuntoja köyhille.
Tytin korvaukset menköön järjestelmän mukaan.Yllättävän monella poliitikolla on Hitas asunto.
Mutta kuinka on mahdollista, että saa kulukorvauksia siitä, että asuu Oulussa, vaikka asuukin Helsingissä? Eikö se ole petos? Tietääkö kukaan juristi?
Tietenkin jokainen kansanedustaja saa kulukorvauksen. Uudenmaan alueelta valittu saa vähemmän, muut ihan saman kuin Tuppurainenkin. Onhan Tuppuraisellakin koti Oulussa, Helsingissä on työasunto. Ihan sama käytäntö on niillä muillakin kansanedustajilla.
Moinen käytäntö on lypsämistä. Niille rahoille löytyisi kipeästi tarpeessa olevia. Ja heitähän ei tuppuroitsijat yhtään ajattele, kun pääsevät itse määrittelemään palkkionsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko tuo hitas-himmeli kuulostaa todella korruptiiviselta, jos se on vähävaraisille tarkoitettu tuettu asuntojärjestelmä, mutta sitä käyttävät rikkaat.
En kyllä tajua, miksi kalleimmille paikoille pitää ylipäänsä rakentaa tuettuja asuntoja köyhille.
Tytin korvaukset menköön järjestelmän mukaan.Yllättävän monella poliitikolla on Hitas asunto.
Mutta kuinka on mahdollista, että saa kulukorvauksia siitä, että asuu Oulussa, vaikka asuukin Helsingissä? Eikö se ole petos? Tietääkö kukaan juristi?
Jos sut on vslittu Oulussa kanssnedustajaksi, kyllähän sä käyt Oulussa säännöllisesti. Monet kuuluvat mm kaupunginhallitukseen.
Onhan se paljon fiksumpaa, kun oot Eduskunnassa, yövyt Helsingissä etkä lähde joka aamubOulusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoilla tietysti Oulussa ja vetänyt kilometrikorvaukset...
No totta kai kansanedustajat ovat kirjoilla siellä missä ovat olleet. Asunto Helsingissä on vain asunto. Vai pitäisikö Tuppuraisen lentää joka aamu Oulu-Hki ja illalla takaisin?
Taitaa tuo matka olla lentokoneella 45 minuuttia, muiden työssäkäynti alue on 1,5 tuntia suuntaansa
Vierailija kirjoitti:
Suomi vähiten korruptoitunut maa 🤣🤣🤣
Et oo hirveesti maailmaa nähnyt
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ostaa omistusasunnon Jätkäsaaresta, ei ole juuri muita vaihtoehtoja kuin hitas. Niissä asuu myös Supercellin eniten veroja Suomessa maksava toimitusjohtaja perheineen. Omalla tontilla olevia omistusasuntoja on toistaiseksi vain kourallinen.
Ruoholahti, Jätkäsaari ja Kalasatama on täynnä hitaksia.
Paljonko Supercellin toimitusjohtaja nostaa veronmaksajien kulukorvauksia kuukaudessa ?
Pahimpia yhteiskunnan loisia onkin meidän omat kansanedustajat/ministerit ja toki heidän tummat lemmikkinsä.
Vierailija kirjoitti:
koko tuo hitas-himmeli kuulostaa todella korruptiiviselta, jos se on vähävaraisille tarkoitettu tuettu asuntojärjestelmä, mutta sitä käyttävät rikkaat.
En kyllä tajua, miksi kalleimmille paikoille pitää ylipäänsä rakentaa tuettuja asuntoja köyhille.
Tytin korvaukset menköön järjestelmän mukaan.
Hitasasunnot ei ole tarkoitettu vähävaraisille, mistä moinen oletus? Kun uusien hitas-asuntojen hinta esim Jätkäsaaressa on n.5800 - 6000€/m2 eli 100 neliön asunto maksaa yli 580.000, niin ei niitä köyhät osta.
Kerrotko myös, miten hitasasuntoja tuetaan? En ole huomannut mitään tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko tuo hitas-himmeli kuulostaa todella korruptiiviselta, jos se on vähävaraisille tarkoitettu tuettu asuntojärjestelmä, mutta sitä käyttävät rikkaat.
En kyllä tajua, miksi kalleimmille paikoille pitää ylipäänsä rakentaa tuettuja asuntoja köyhille.
Tytin korvaukset menköön järjestelmän mukaan.Yllättävän monella poliitikolla on Hitas asunto.
Mutta kuinka on mahdollista, että saa kulukorvauksia siitä, että asuu Oulussa, vaikka asuukin Helsingissä? Eikö se ole petos? Tietääkö kukaan juristi?
Jos sut on vslittu Oulussa kanssnedustajaksi, kyllähän sä käyt Oulussa säännöllisesti. Monet kuuluvat mm kaupunginhallitukseen.
Onhan se paljon fiksumpaa, kun oot Eduskunnassa, yövyt Helsingissä etkä lähde joka aamubOulusta
Ja menet vuokralle, vaikka Jakikseen. Ei sitä kuulu ostaa mitään ökyasuntoa niillä kulukorvauksilla. Tai ainakin mun moraali niin kuiskailee. Tiedä sitten näistä kansanedustajista. Heillä lienee erilainen moraali. Korvaus kuuluisi maksaa vuokrakuittia vastaan, eikä mitään ekstraa.
Miten mahtaa tavallisen reissutyöläisen asumiskulut järjestyä? Saavatko vajaat pari tonnia verotonta asumiseensa vieraalla paikkakunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko tuo hitas-himmeli kuulostaa todella korruptiiviselta, jos se on vähävaraisille tarkoitettu tuettu asuntojärjestelmä, mutta sitä käyttävät rikkaat.
En kyllä tajua, miksi kalleimmille paikoille pitää ylipäänsä rakentaa tuettuja asuntoja köyhille.
Tytin korvaukset menköön järjestelmän mukaan.Hitasasunnot ei ole tarkoitettu vähävaraisille, mistä moinen oletus? Kun uusien hitas-asuntojen hinta esim Jätkäsaaressa on n.5800 - 6000€/m2 eli 100 neliön asunto maksaa yli 580.000, niin ei niitä köyhät osta.
Kerrotko myös, miten hitasasuntoja tuetaan? En ole huomannut mitään tukea.
Minua kiinnosta paljonko on täysin vapaarahoitteisen asunnon neliöhinta samalla kadulla?
-eri
Ulkopaikkakuntalaiset eivät edes tiedä mikä hitas on. Luulevat sitä joksikin köyhänasunnoiksi, joita saa halvalla.
Hitas on hintasäännlstelty asuntotyyppi Helsingissä, säännöstely koskee sekä osto-että myyntihintaa. Ja toimii niin, että kun kaupunki vuokraa tontin, niin rakennusliike kuten YIT joutuu myymään tontille rakentamansa asunnot kaupungin asettaman ylimmän hinnan mukaan. Nyt taitaa ylin hinta olla n.6000€ neliöltä.
Ja kun asunnon ostanut joskus myy asunnon, niin hän ei saa myydä mihin hintaan tahansa vaan hitasindeksi kertoo maksimihinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko tuo hitas-himmeli kuulostaa todella korruptiiviselta, jos se on vähävaraisille tarkoitettu tuettu asuntojärjestelmä, mutta sitä käyttävät rikkaat.
En kyllä tajua, miksi kalleimmille paikoille pitää ylipäänsä rakentaa tuettuja asuntoja köyhille.
Tytin korvaukset menköön järjestelmän mukaan.Yllättävän monella poliitikolla on Hitas asunto.
Mutta kuinka on mahdollista, että saa kulukorvauksia siitä, että asuu Oulussa, vaikka asuukin Helsingissä? Eikö se ole petos? Tietääkö kukaan juristi?
Tietenkin jokainen kansanedustaja saa kulukorvauksen. Uudenmaan alueelta valittu saa vähemmän, muut ihan saman kuin Tuppurainenkin. Onhan Tuppuraisellakin koti Oulussa, Helsingissä on työasunto. Ihan sama käytäntö on niillä muillakin kansanedustajilla.
Kyllähän tuo on täyttä huijausta ja rahojen imurointia omalle tilille. SDP siellä vilppi ja korruptio. Voisihan nämä maksaa Helsingin asuntonsa ihan omalla palkallaan, ei tarvita mitään kulukorvauksia. Pois kaikki tällainen vilppi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkopaikkakuntalaiset eivät edes tiedä mikä hitas on. Luulevat sitä joksikin köyhänasunnoiksi, joita saa halvalla.
Hitas on hintasäännlstelty asuntotyyppi Helsingissä, säännöstely koskee sekä osto-että myyntihintaa. Ja toimii niin, että kun kaupunki vuokraa tontin, niin rakennusliike kuten YIT joutuu myymään tontille rakentamansa asunnot kaupungin asettaman ylimmän hinnan mukaan. Nyt taitaa ylin hinta olla n.6000€ neliöltä.
Ja kun asunnon ostanut joskus myy asunnon, niin hän ei saa myydä mihin hintaan tahansa vaan hitasindeksi kertoo maksimihinnan.
Niin sen asunnon hinta nousee neljännesvuosittain.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai Tytti käyttää hyväkseen kansanedustajien etuja, saahan Tytti asuntoon asunto avustusta joka kuukausi muiden kansanedustajien tapaan.
Asumistukea.
Sitä samaa jota tavalliselta ihmiseltä vähennetään joka vuosi "kun ei ole rahaa".
Eikö näillä kroisoksilla muka olisi ihan omasta takaa rahaa maksaa asumiset ja ajelut?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko tuo hitas-himmeli kuulostaa todella korruptiiviselta, jos se on vähävaraisille tarkoitettu tuettu asuntojärjestelmä, mutta sitä käyttävät rikkaat.
En kyllä tajua, miksi kalleimmille paikoille pitää ylipäänsä rakentaa tuettuja asuntoja köyhille.
Tytin korvaukset menköön järjestelmän mukaan.Hitasasunnot ei ole tarkoitettu vähävaraisille, mistä moinen oletus? Kun uusien hitas-asuntojen hinta esim Jätkäsaaressa on n.5800 - 6000€/m2 eli 100 neliön asunto maksaa yli 580.000, niin ei niitä köyhät osta.
Kerrotko myös, miten hitasasuntoja tuetaan? En ole huomannut mitään tukea.
Minua kiinnosta paljonko on täysin vapaarahoitteisen asunnon neliöhinta samalla kadulla?
-eri
Hitakset on vuokratonteilla. Omalla tontilla olevat täysin vapaarahoitteiset maksavat Jätkäsaaressa n.9000€/m2.
En ymmärrä mikä tässä on väärin, jos kotipaikka on jokin muu kuin Helsinki, sillä tukea saavat kaikki kansanedustajat ja minusterit ja ovat aina saaneet.
Jopa pääministeri Petteri Orpo nosti tukea, vaikka asui jo Kesärannassa, kun asunto Helsingissä ja kotipaikka Turku. Myös Persujen Kaisa Juuso nostaa asumistukea, vaikka asunnossa asuu avustaja-teinipoika ja Juuso ei ole ollut töissä edes tänä vuonna.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b45384b9-c046-4a6d-9ddc-0c70ba1ee…
Eikö se Uniper jo paljastanut kaiken teille?