Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi
"Tytti Tuppuraisella hitas-asunto merinäkymin – saa valtiolta 1 800 euroa verottomana joka kuukausi
Oululainen demarivaikuttaja Tytti Tuppurainen on osannut kikkailla asumiskuvionsa Helsingissä ennen näkemättömällä tavalla. Hän asuu aviomiehensä kanssa vain kahden kilometrin päästä eduskunnasta ja saa silti verotonta kulukorvausta, jolla voi maksella vaikkapa asuntolainaa. Veronmaksajien piikkiin, tietenkin."
Sellaisia nämä SDP:läiset ovat. Suomalaiset ensin -ajattelu oli haitallista Tytin mielestä, mutta demari-poliitikot ensin, ei ilmeisesti ole
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas aloitus, jossa aloittaja ei tiedä asiasta mitään.
Hitas asunnot menevät, kuin muutkin, välillä kiitolinjalla, välillä kuin nut, asuntoja ei kukaan osta.
Mene ja osta vaikka 10 hitasasuntoa. Joskus oli 3 max, sekin on poistettu, kun myymättä oli.
Jos ministeri / kansanedustaja / avustaja on töissä eduskuntatalossa, onhan se kätevämpää asua Helsingissä, kuin kotipaikkakunnalla. Ihan tollee kulkemisen kannalta.Ja se on ihan ookoo, ja kohtuullinen korvaus vuokra-asumisen kuluista on ihan ookoo. Mutta se, että ostetaan Hitas, ja laina maksatetaan veronmaksajilla, ei enää ole ookoo. Tuppuraiskat on saaneet tähän mennessä jo yli 325k euroa veronmaksajien rahaa omaan lainalyhennykseen.
Ja annahan kun arvaan - tämä asunto (jonka kaikki kulut valtio ska veronmaksajat maksaa), myydään tai laitetaan vuokralle jossain vaiheessa ja siitä kääritään sievoiset tulot. Hei - tämä ei todellakaan ole ookoo!
Meinaatko, että on jotain eroa, onko asunto hitas tai joku muu asunto? Ihan saman summan Helsingin asuntoa varten saavat kaikki muualta Suomesta tulevat kansanedustajat. Useimmilla on kakkosasuntona omistusasunto Helsingissä, jotkut asuvat vuokralla.
Helsinkiläisenä en ymmärrä tätä hitas-kiimaa. Ihan tavallisia omistusasuntoja nämä hitakset ovat. Ero tulee siitä, että näitä ei saa myydä markkinahinnalla ennen kuin talo tulee 30 vuoden ikään. Siihen asti maksimihinta määräytyy indeksin mukaan.
Kun etsin omistusasuntoa Jätkäsaaresta, niin kaikki olivat hitaksia. Onko siellä edes muita? Ei löytynyt mieleistä ja ostinkin sitten asunnon Kalasatamasta, tämäkin on hitas.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisenä en ymmärrä tätä hitas-kiimaa. Ihan tavallisia omistusasuntoja nämä hitakset ovat. Ero tulee siitä, että näitä ei saa myydä markkinahinnalla ennen kuin talo tulee 30 vuoden ikään. Siihen asti maksimihinta määräytyy indeksin mukaan.
Kun etsin omistusasuntoa Jätkäsaaresta, niin kaikki olivat hitaksia. Onko siellä edes muita? Ei löytynyt mieleistä ja ostinkin sitten asunnon Kalasatamasta, tämäkin on hitas.
Ja nämä muutamat demarit ostivat jopa muutamia Hitas asuntoja, kun muita ei sattunut löytymään. Joopa joo, ihan sattumalta ostivat.
Suomi vähiten korruptoitunut maa 🤣🤣🤣
Kirjoilla tietysti Oulussa ja vetänyt kilometrikorvaukset...
Vierailija kirjoitti:
Mikset esim. näitä maininnut aloituksessasi?
Lehti pyysi Helsingin kaupungilta listan kaikista hitas-asunnoista sekä niiden omistajista ja vertasi aineistoa Verohallinnon toimittamaan aineistoon yli 120 000 euroa vuonna 2024 ansainneista.
Tulokset ovat karuja.
Esimerkiksi pörssiyhtiö Metson toimitusjohtaja Sami Takaluoma omistaa 62-neliöisen hitas-kaksion Helsingin Arabiassa, missä hän asuu. Hänen verotettavat tulot olivat 1,2 miljoonaa euroa vuonna 2024.
Valtion sijoitusyhtiö Solidiumin hallituksen puheenjohtaja Jannica Fagerholm taas omistaa kaksi hitas-asuntoa Helsingin Jätkäsaaressa, mutta ei asu niistä kummassakaan. Fagerholmin verotettavat tulot olivat yhteensä 4,6 miljoonaa euroa vuosina 2016 - 2024.
Opettajana työskentelevä Veli-Pekka Dufva (kok.) asuu perheensä kanssa hitas-asunnossa Helsingin Jätkäsaaressa.
Ylikomisario Juha Hakola (kok.) on ostanut rakenteilla olevan hitas-asunnon Kalasatamasta. Hän aikoo muuttaa sinne vaimonsa kanssa.
Ohis, mutta kukaan noista ei kai ole poliitikko ja kansanedustaja. Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoilla tietysti Oulussa ja vetänyt kilometrikorvaukset...
No totta kai kansanedustajat ovat kirjoilla siellä missä ovat olleet. Asunto Helsingissä on vain asunto. Vai pitäisikö Tuppuraisen lentää joka aamu Oulu-Hki ja illalla takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisenä en ymmärrä tätä hitas-kiimaa. Ihan tavallisia omistusasuntoja nämä hitakset ovat. Ero tulee siitä, että näitä ei saa myydä markkinahinnalla ennen kuin talo tulee 30 vuoden ikään. Siihen asti maksimihinta määräytyy indeksin mukaan.
Kun etsin omistusasuntoa Jätkäsaaresta, niin kaikki olivat hitaksia. Onko siellä edes muita? Ei löytynyt mieleistä ja ostinkin sitten asunnon Kalasatamasta, tämäkin on hitas.
Äläpäs nyt. Kyllä hitasten hinta on markkinahintoja alhaisempi. Hitas:hinta-ja laatutasosäänöstely.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisenä en ymmärrä tätä hitas-kiimaa. Ihan tavallisia omistusasuntoja nämä hitakset ovat. Ero tulee siitä, että näitä ei saa myydä markkinahinnalla ennen kuin talo tulee 30 vuoden ikään. Siihen asti maksimihinta määräytyy indeksin mukaan.
Kun etsin omistusasuntoa Jätkäsaaresta, niin kaikki olivat hitaksia. Onko siellä edes muita? Ei löytynyt mieleistä ja ostinkin sitten asunnon Kalasatamasta, tämäkin on hitas.
Ai. Kysyin tekoälyltä, onko Jätkäsaaressa vapaarahoitteisia asuntoja. Vastaus:
Kyllä. Jätkäsaari ei ole pelkkä Hitas-alue, vaan siellä on monipuolinen asuntokanta:
Vapaarahoitteisia omistusasuntoja (merkittävä osa alueen asunnoista)
Vapaarahoitteisia vuokra-asuntoja
Hitas-asuntoja
Valtion tukemia vuokra-asuntoja
Asumisoikeusasuntoja
Opiskelija- ja senioriasuntoja.
Itse asiassa monet Jätkäsaaren näkyvimmistä uudiskohteista ovat täysin vapaarahoitteisia. Esimerkiksi Kvarteret Victoria sisältää sekä Hitas-, vapaarahoitteisia omistus- että vapaarahoitteisia vuokra-asuntoja
Vierailija kirjoitti:
Kirjoilla tietysti Oulussa ja vetänyt kilometrikorvaukset...
Ja eikös nämä hitakset ole helsinkiläisillä eikä lappalaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ketkua. Sääli, että nämä demarit on niin hyviä hoitamaan omaa talouttaan mutta kusivat Suomen talouden. Kalasatama vai Jätkäsaari?
Kyllä demari tai mikä tahansa näistä osaa ottaa kaikki irti.
Kiitos, että lainasit minua. Tuo alkuperäinen postaukseni oli saanut jo lähes sata tykkäystä, minkä takia joku demari poisti sen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset esim. näitä maininnut aloituksessasi?
Lehti pyysi Helsingin kaupungilta listan kaikista hitas-asunnoista sekä niiden omistajista ja vertasi aineistoa Verohallinnon toimittamaan aineistoon yli 120 000 euroa vuonna 2024 ansainneista.
Tulokset ovat karuja.
Esimerkiksi pörssiyhtiö Metson toimitusjohtaja Sami Takaluoma omistaa 62-neliöisen hitas-kaksion Helsingin Arabiassa, missä hän asuu. Hänen verotettavat tulot olivat 1,2 miljoonaa euroa vuonna 2024.
Valtion sijoitusyhtiö Solidiumin hallituksen puheenjohtaja Jannica Fagerholm taas omistaa kaksi hitas-asuntoa Helsingin Jätkäsaaressa, mutta ei asu niistä kummassakaan. Fagerholmin verotettavat tulot olivat yhteensä 4,6 miljoonaa euroa vuosina 2016 - 2024.
Opettajana työskentelevä Veli-Pekka Dufva (kok.) asuu perheensä kanssa hitas-asunnossa Helsingin Jätkäsaaressa.
Ylikomisario Juha Hakola (kok.) on ostanut rakenteilla olevan hitas-asunnon Kalasatamasta. Hän aikoo muuttaa sinne vaimonsa kanssa.
Ap:lle tärkeämpää on ÖYHÖTYS ja vihapuhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ketkua. Sääli, että nämä demarit on niin hyviä hoitamaan omaa talouttaan mutta kusivat Suomen talouden. Kalasatama vai Jätkäsaari?
Kyllä demari tai mikä tahansa näistä osaa ottaa kaikki irti.
Kiitos, että lainasit minua. Tuo alkuperäinen postaukseni oli saanut jo lähes sata tykkäystä, minkä takia joku demari poisti sen.
En olisi arvannut, että perussuomalaiset ovat noin kateellista väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisenä en ymmärrä tätä hitas-kiimaa. Ihan tavallisia omistusasuntoja nämä hitakset ovat. Ero tulee siitä, että näitä ei saa myydä markkinahinnalla ennen kuin talo tulee 30 vuoden ikään. Siihen asti maksimihinta määräytyy indeksin mukaan.
Kun etsin omistusasuntoa Jätkäsaaresta, niin kaikki olivat hitaksia. Onko siellä edes muita? Ei löytynyt mieleistä ja ostinkin sitten asunnon Kalasatamasta, tämäkin on hitas.
Äläpäs nyt. Kyllä hitasten hinta on markkinahintoja alhaisempi. Hitas:hinta-ja laatutasosäänöstely.
Joo, jos vertaa omalla tontilla oleviin, on siinä eroa. Kalasataman hitaksissa näkyy 98 neliön asunto maksavan yli 500.000€ ja omalla tontilla olevilla vastaavissa n.800.000€. Mutta sitten vastaavasti hitaksissa yv on vajaa 8€/m2 ja omalla tontilla olevilla vähän yli 4€/m2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ketkua. Sääli, että nämä demarit on niin hyviä hoitamaan omaa talouttaan mutta kusivat Suomen talouden. Kalasatama vai Jätkäsaari?
Kyllä demari tai mikä tahansa näistä osaa ottaa kaikki irti.
Kiitos, että lainasit minua. Tuo alkuperäinen postaukseni oli saanut jo lähes sata tykkäystä, minkä takia joku demari poisti sen.
En olisi arvannut, että perussuomalaiset ovat noin kateellista väkeä.
Tottakai ovat, kun kapasiteetti ei yllä muuhun (so. korkeasti palkattuun työhön). Katsokaa nyt noita persukansanedustajia, joiden pitäisi olla heidän parhaimmistoaan: trade-Mäkelä, piikki-Gaderew, groom-Rydman, pyssy-Vornanen, luomiskertomus-Huhtasaari jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas aloitus, jossa aloittaja ei tiedä asiasta mitään.
Hitas asunnot menevät, kuin muutkin, välillä kiitolinjalla, välillä kuin nut, asuntoja ei kukaan osta.
Mene ja osta vaikka 10 hitasasuntoa. Joskus oli 3 max, sekin on poistettu, kun myymättä oli.
Jos ministeri / kansanedustaja / avustaja on töissä eduskuntatalossa, onhan se kätevämpää asua Helsingissä, kuin kotipaikkakunnalla. Ihan tollee kulkemisen kannalta.Ja se on ihan ookoo, ja kohtuullinen korvaus vuokra-asumisen kuluista on ihan ookoo. Mutta se, että ostetaan Hitas, ja laina maksatetaan veronmaksajilla, ei enää ole ookoo. Tuppuraiskat on saaneet tähän mennessä jo yli 325k euroa veronmaksajien rahaa omaan lainalyhennykseen.
Ja annahan kun arvaan - tämä asunto (jonka kaikki kulut valtio ska veronmaksajat maksaa), myydään tai laitetaan vuokralle jossain vaiheessa ja siitä kääritään sievoiset tulot. Hei - tämä ei todellakaan ole ookoo!
Meinaatko, että on jotain eroa, onko asunto hitas tai joku muu asunto? Ihan saman summan Helsingin asuntoa varten saavat kaikki muualta Suomesta tulevat kansanedustajat. Useimmilla on kakkosasuntona omistusasunto Helsingissä, jotkut asuvat vuokralla.
Missä demari, siellä valhe ja petos.
Vierailija kirjoitti:
SDP on yliedustettuna tässä korruptiossa. Onkohan niin että puolue on ostanut suosikeilleen asunnot palkkioksi yhteiskunnallisesta toiminnasta.
Tai sitten Venäjä on ostanut tovereille asunnot 'palveluksista'.
Vierailija kirjoitti:
Tytti on rautainen nainen ja täällä oulussa eritäin suosittu.
Valkoisia kantis ukkoja täällä halveksitaan ja ne saisikin poistua kaupungista kauas pois.
Jaaha. T.T. voisi mainiosti muuttaa sinne Ouluun kokonaan. Täällä joku ihmetteli miksi Tuppuraisen asuntoasia on nostettu esille. Luultavasti siksi kun hän on erittäin kova kohkaamaan eduskunnassa mielestään muiden tahojen väärintekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisenä en ymmärrä tätä hitas-kiimaa. Ihan tavallisia omistusasuntoja nämä hitakset ovat. Ero tulee siitä, että näitä ei saa myydä markkinahinnalla ennen kuin talo tulee 30 vuoden ikään. Siihen asti maksimihinta määräytyy indeksin mukaan.
Kun etsin omistusasuntoa Jätkäsaaresta, niin kaikki olivat hitaksia. Onko siellä edes muita? Ei löytynyt mieleistä ja ostinkin sitten asunnon Kalasatamasta, tämäkin on hitas.
Ja nämä muutamat demarit ostivat jopa muutamia Hitas asuntoja, kun muita ei sattunut löytymään. Joopa joo, ihan sattumalta ostivat.
Tarkoitat varmaan Heinäluoman perhettä. Eve Heinäluoman mukaan hän asui hitaskaksiossa Myllypurossa vuosikausia. Vaihtoi sen suurempaan samalla alueella, kun perhe kasvoi. Yritti samalla myydä entistä, mutta ei viime vuonna onnistunut, nyt kai sitten on, kun asuntokauppa on vähän piristynyt. Ainakin näin ymmärsin.
Satu Heinäluoman kuolinpesä omistaa myös yhden hitas-asunnon, joka on vuokrattuna, onko se perheen entinen koti vai ei, sitä en tiedä, Eero H asuu uuden puolisonsa omakotitalossa.
Jos haluaa ostaa omistusasunnon Jätkäsaaresta, ei ole juuri muita vaihtoehtoja kuin hitas. Niissä asuu myös Supercellin eniten veroja Suomessa maksava toimitusjohtaja perheineen. Omalla tontilla olevia omistusasuntoja on toistaiseksi vain kourallinen.
Ruoholahti, Jätkäsaari ja Kalasatama on täynnä hitaksia.