Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi täyttää kohta 18V ja elatusmaksut loppuu. Miten ihmeessä pärjään?

Vierailija
25.06.2026 |

Tuskin lapsi kuitenkaan nyt heti muuttaa omaan kotiinsa. Nyt puoliksi minulla ja isällään. Miten muut on selvinnyt tässä tilanteessa?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä sinä tyhjäpää täällä valitat?

Vierailija
62/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsi mene töihin? Itse olin 18-vuotiaana kesätöissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano lapsellesi että joko menee töihin tai muuten heität tämän pihalle ja katkaiset kaikki välit ja suhteet lapseen. Niin minä tein kun lapsilisät ja elarit loppuivat.

Vierailija
64/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun on opiskelija, teillä vanhemmilla on elatusvelvollisuus. Eli huolehi nyt hyvä ihmienn lapsellesi kunnon koulutus ja unohda itsesi edes hetkeksi!

Vierailija
65/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi hakea toimeentulotukea 18v, kaverin lapsi sai vaikka asui kotona ja isällään suht hyvät tulot. 

Opiskelijat eivät saa. 

Oli lukiossa. 

Vierailija
66/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi hakea toimeentulotukea 18v, kaverin lapsi sai vaikka asui kotona ja isällään suht hyvät tulot. 

Opiskelijat eivät saa. 

Tämä muuttui vasta tänä vuonna. Aiemmin rutiköyhien perheiden lapset saivat toisen asteen tutkinnon ajalle toimeentulotukea ilman opintolainapakkoa, mutta ei enää.

Ei ole muuttunut tuo. On ollut kyllä ihan aina tuo, että pitää nostaa opintolainaa. 

 

Tänä  vuonna muuttui se, että lastensuojelun jälkihuollossa olevat eivät saa enää toimeentulotukea elokuun jälkeen, vaan on nostettava opintolainaa, jos ei ole muita tuloja. 

Ei, ilmeisesti ainakin lukiossa opiskelevien ei ole tarvinnut nostaa lainaa.

Myös ammattikoululaisten kohdalla on saanut käyttää kohtuullisuusharkintaa eikä nuorisoa ole laitettu velkaantumaan, jotta saisi edes maksettua oman osuutensa vuokrasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 voi hakea toimeentulotukea 

Vierailija
68/68 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi hakee isältään opiskelutuen. Jos isä ei halua maksaa, voi oikeus määrätä maksamaan.

Lapsi menee myös töihin.

Minkä helvetin opiskelutuen? Ei sellaista olekaan, opintotukea mikä on erittäin pieni määrä voi saada yksin asuva opiskelija. Vanhemman luona asuvalle se on muutama kymppi, sillä ei elämistä makseta. 

 

Menee töihin? Minne kun suomessa on lama ja suurtyöttömyys. Työttömiä on kohta 400 000 ja työpaikkoja noin. 20 000 kun tuolailmoitukset jätetään pois. Että voi ihmiset olla tietämättömiä, lue vaikka uutiset ennen kuin kommentoit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän