Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei maksanut kahvia ekoilla treffeillä

Vierailija
25.06.2026 |

Olen muuten kyllä tasa-arvon kannalla, mutta minusta miehen pitää tarjota ekoilla treffeillä. Ihana mies muuten, mutta harmittaa tuo. Jatkaisitko tapailua, jos ekat treffit oli tuollainen?

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole, että aina se mies maksaisi. Kumpi pyysi sinne treffeille ja ehdotti kahville menemistä? Mitä sovitte maksamisesta vai ettekö sopineet mitään? Tämmöiset vähän sitten vaikuttavat siihen, mihin pitää varautua.

Totta. Se joka kutsui treffeille, maksaa. Paitsi jos kutsuttu ei suostu treffipaikkaan ja haluaa jonnekin kalliimpaan syömään.

Ei kannata kutsua kuin kävelytreffeille, niin silloin ei tule ongelmia rahanmenosta.

Sitten pitää etsiä paikka, jonne kummallakin on tismalleen sama matka. Se ei käy, että se on toisen kotinurkilla ja toisen pitää tulla paikalle autolla tai bussilla.

Kannattaa sopia, että molemmat tulevat pyörällä paikan päälle. Jos ne treffit menevät pieleen, niin ainakin on tullut pyöräilyä ja käveltyä, jonka voi ottaa kuntoilusta.

Kävelytreffit ja pyörällä paikalle? Ne treffit menevät pieleen jo ennenkuin alkavat. 

Vierailija
102/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää pihistelijänä miestä joka ei tarjoa, tarkoittaa se ajatusta, että sinä olet sukupuolesi perusteella oikeitettu miehen rahoihin.
Jos tällaista oikeutusta ei olisi, ei olisi perustetta käyttää negatiivista termiä miehestä joka aivan normaalisti maksaa omansa kun sinä maksat omasi.

Anna kun arvaan, sinä ja kätesi olette olleet onnellisesti yhdessä jo vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se minkä nämä ketjut osoittavat on, että mies maksaa on naisille todella tärkeä asia.
Ja siihen on kyllä syynsä. En usko hetkeäkään, että kyse on vain kivasta tavasta. Ei se silloin olisi olennainen asia.
Tie ihan tavallisen suomalaisen naisen sydämeen on se kun mies ostaa naiselle jotain.

Olette te jumal*iste typeriä. Kyse on käytöstavoista. En tarvitse ketään ostamaan minulle mitään. Ostan itse mitä haluan, en tarvitse siihen miestä. Pieni huomionosoitus on asia erikseen ja sitä voi harjoittaa puolin ja toisin. Mutta tämä munaton lässytys on niin väsyttävää, että naisena jotenkin olen onnesta soikeana, kun olen saanut jonkun maksamaan minulle kahvin. Voi luoja mitä typeryyttä. Herrasmies maksaa sen kahvin, te muutte saatte pitää pennosistanne kiinni kynsin ja hampain. 

Viimeisellä lauseella kumosit koko kirjoituksesi. Sinusta miehen kuuluu maksaa. Kyse ei ole käytöstavoista eikä huomionosoituksesta vaan sukupuolirooleista joita "kunnollisen miehen" tulisi noudattaa.

Vierailija
104/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se millä tavalla mies huomioi naista treffeillä kertoo aina siitä miten tämä kohtelee naisia muutenkin.

On ihan turha miesten itkeä yksinäisyydestä jos ei edes 3e kahvia voi tarjota ja osoittaa aitoa kiinnostusta 

Vierailija
105/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää pihistelijänä miestä joka ei tarjoa, tarkoittaa se ajatusta, että sinä olet sukupuolesi perusteella oikeitettu miehen rahoihin.
Jos tällaista oikeutusta ei olisi, ei olisi perustetta käyttää negatiivista termiä miehestä joka aivan normaalisti maksaa omansa kun sinä maksat omasi.

Näinhän se on.
Miten muuten se voi olla pihiä jos maksaa vain omansa, muta se ei ole pihiä jos ei maksa edes omaansa?

Vierailija
106/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se minkä nämä ketjut osoittavat on, että mies maksaa on naisille todella tärkeä asia.
Ja siihen on kyllä syynsä. En usko hetkeäkään, että kyse on vain kivasta tavasta. Ei se silloin olisi olennainen asia.
Tie ihan tavallisen suomalaisen naisen sydämeen on se kun mies ostaa naiselle jotain.

Olette te jumal*iste typeriä. Kyse on käytöstavoista. En tarvitse ketään ostamaan minulle mitään. Ostan itse mitä haluan, en tarvitse siihen miestä. Pieni huomionosoitus on asia erikseen ja sitä voi harjoittaa puolin ja toisin. Mutta tämä munaton lässytys on niin väsyttävää, että naisena jotenkin olen onnesta soikeana, kun olen saanut jonkun maksamaan minulle kahvin. Voi luoja mitä typeryyttä. Herrasmies maksaa sen kahvin, te muutte saatte pitää pennosistanne kiinni kynsin ja hampain. 

Mikä osoitus käytöstavoista on se, että kun jää yksi pahvikupillinen kahvia saamatta ilmaiseksi niin pitää valittaa asiasta vauva palstalla. Olisit pitänyt käytöstavat ja vaikka tarjonnut sille miehelle ne kahvit.

Vierailija
107/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se millä tavalla mies huomioi naista treffeillä kertoo aina siitä miten tämä kohtelee naisia muutenkin.

On ihan turha miesten itkeä yksinäisyydestä jos ei edes 3e kahvia voi tarjota ja osoittaa aitoa kiinnostusta 

Jos "aito kiinnostus" pitää osoittaa maksamalla se kahvi, niin aika heikoilla vesillä ollaan.
Tai sitten alusta saakka miehessä on tärkeintä maksukyky ja maksuhalu. Se kahvi on vain ensimmäinen testi.

Vierailija
108/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
109/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkn olen tasa-arvon kannattaja vain silloin, kun siitä on minulle hyötyä. Paras olisi, jos kukaan muu ei hyötyisi siinä sivussa minun tasa-arvostani. Ihanan yksinkertaista tämä vasemmistolainen elämä.

Vierailija
110/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "aito kiinnostus" pitää osoittaa maksamalla se kahvi, niin aika heikoilla vesillä ollaan.
Tai sitten alusta saakka miehessä on tärkeintä maksukyky ja maksuhalu. Se kahvi on vain ensimmäinen testi.

Opettele suomea.

Tuossa lukee JA osoittaa aitoa kiinnostusta, ei "3 kahvia voi tarjota, jolla osoittaa aitoa kiinnostusta"

Vierailija
111/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä tarkoittaa "panostaminen naiseen"? :D
Tuo termi mainitaan näissä keskusteluissa todella usein.
En ole koskaan kuullut siitä kuinka nainen "panostaisi mieheen". Yleensä kait panostetaan harrastuksiin, asuntoon, auton tai johonkin sellaiseen.
Kuulostaa todella oudolta.

Vierailija
112/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoivaa tasa-arvoa. Minä taas tykkään muuttaa naisen velattomaan ok-taloon. Kiva somettaa päivät ja ottaa selfieitä, kun vaimo käy töissä hikoilemassa. Onneksi tajuaa jättää pankkikortin minulle aina päiväksi. Jos ei jättäisi, se olisi ero.

T. Tasa-arvomies

Vierailija
113/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valikoivaa tasa-arvoa. Minä taas tykkään muuttaa naisen velattomaan ok-taloon. Kiva somettaa päivät ja ottaa selfieitä, kun vaimo käy töissä hikoilemassa. Onneksi tajuaa jättää pankkikortin minulle aina päiväksi. Jos ei jättäisi, se olisi ero.

T. Tasa-arvomies

Suomessa kautta historian naiset ovat tehneet töitä, aina.

Vierailija
114/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä tarkoittaa "panostaminen naiseen"? :D
Tuo termi mainitaan näissä keskusteluissa todella usein.
En ole koskaan kuullut siitä kuinka nainen "panostaisi mieheen". Yleensä kait panostetaan harrastuksiin, asuntoon, auton tai johonkin sellaiseen.
Kuulostaa todella oudolta.

Naisethan panostaa mieheen aika paljon.

Kuinka moni mies on maksanut sen, kun nainen pyytää kotiin ja kokkaa miehelle ruokaa? Ei kukaan.

Vierailija
115/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi välitön turn-off olisi mutta kyllä mä kiinnittäisin siihen huomiota. Mutta jos tyyppi olisi muuten kiva niin ei väliä jos tää ei toistu joka treffeillä että ei edes tarjoudu maksamaan. En siis ole sellainen nainen joka maksattaa kaiken treffikumppanillaan. Itse asiassa ollaan monesti "tapeltu" siitä et saako mies maksaa kaiken :D Oli kyseessä kalliimpi illallinen tai kahvittelu niin mulle on joka ainoa kerta tarjottu maksamaan. N

Oletko 21v ja käytätkö perselegginssejä?

Itseasiassa oon 34 ja en käytä.

Viestistäsi sai sellaisen kuvan, että olet henkisesti 15v.
Olet kyllä melkoinen Boss Girl jos maksat toisinaan omasi, go for it Grlll.

Saanko kysyä et mistä tällainen mielikuva 15-vuotiaasta? N34

Kirjoitusasu on kuin teinillä, ja kehuskelet sillä kuinka miehet aina tarjoutuvat maksamaan sinulle. 

Nyt teit kyllä oman päätelmän siitä että näitä miehiä olisi ollut monta. Oon vaan ollut onnekas että kohdalle ei oo sattunut liian pihistelijöitä. N34

Millä perusteella mies joka ei maksa sinun syömisiäsi ja juomisiasi on pihistelijä?

Tarkoitin tota aloituksessa mainittua kahvia ja aiemmissa kommenteissani mainitsemiani tilanteita. Eli jos ei ikinä tarjoudu sitä kahvia tms. maksamaan. Ei munkaan mielestä ole ok maksattaa kaikkea toisella. N34

Vierailija
116/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on se jonka kannattaa varoa tarjoamasta.
Suomi on täynnä tuhlaajatyttöjä jotka ovat kuluttaneet kukkeimmat vuotensa juoksemalla juoksuja itsevarmojen kusipäiden kanssa jotka enemmänkin maksattavat naisella safkat jotta rahaa jäisi harrastuksiin ja kaveribileisiin.
Sitten +-30v iskee perhekuume ja pitäisi löytää "herrasmies". Se herrasmies tarjoaa kahvit ja pullat tottakai ja kertoo samalla kuinka tottakai hän tarjoaa, naisen myhäillessä vieressä vaivautumatta edes osoittamaan kiitollisuutta kun sehän oli vain kahvi ja pulla, ja Tinderissä on tuhat matchia jotka varmasti ksutantaisivat vaikka Monacon matkan.
Viisi vuotta myöhemmin se sama herrasmies hikoilee ensin töissä ja sitten kotia rempatessa ja miettii saisiko kolmen viikon päästä seksiä kun vaimolle on luvassa kylpyläviikonloppu ja Nico-Jannica ja Jenna-Jucca ovat mummilla hoidossa. Opiskeluaikaisissa tennareissa on jo reiät pohjissa, mutta uusia ei viitsi ostaa kun herrasmies panostaa naiseen eikä itseensä. Sillä aikaa vaimo muistelee miestä joka iski tyttöjen laivareissulla silmää, ei toki mitenkään vakavissaan, mutta kyllä elämässä pitää olla pikku flirttiä hihi.
Sellaiselle naiselle jonka kanssa kannattaa rakentaa yhteinen elämä ei ole mitään merkitystä kuka sen kahvin maksaa. Enemmänkin nainen tarjoaa osoittaakseen, ettei ole yksi näistä luusereista jotka vinkuvat av-palstalla kun joutuivat maksamaan oman kahvinsa.

Vierailija
117/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi välitön turn-off olisi mutta kyllä mä kiinnittäisin siihen huomiota. Mutta jos tyyppi olisi muuten kiva niin ei väliä jos tää ei toistu joka treffeillä että ei edes tarjoudu maksamaan. En siis ole sellainen nainen joka maksattaa kaiken treffikumppanillaan. Itse asiassa ollaan monesti "tapeltu" siitä et saako mies maksaa kaiken :D Oli kyseessä kalliimpi illallinen tai kahvittelu niin mulle on joka ainoa kerta tarjottu maksamaan. N

Kirjoitusasu on kuin teinillä, ja kehuskelet sillä kuinka miehet aina tarjoutuvat maksamaan sinulle. 

Nyt teit kyllä oman päätelmän siitä että näitä miehiä olisi ollut monta. Oon vaan ollut onnekas että kohdalle ei oo sattunut liian pihistelijöitä. N34

Millä perusteella mies joka ei maksa sinun syömisiäsi ja juomisiasi on pihistelijä?

Tarkoitin tota aloituksessa mainittua kahvia ja aiemmissa kommenteissani mainitsemiani tilanteita. Eli jos ei ikinä tarjoudu sitä kahvia tms. maksamaan. Ei munkaan mielestä ole ok maksattaa kaikkea toisella. N34

Millä perusteella miehen on sitten koskaan tarjouduttava maksamaan?
Toisella maksattaminen on siis ok, kunhan ei tee sitä koko ajan? 

Vierailija
118/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole 3€ kahvia. Halvimmissa kahviloissa kahvi maksaa vähintään 4€ paitsi Ikeassa ja Biltemassa, jossa kahvi+ kanelipulla maksaa 1€. Kahviloissa on erittäin suuri vaara, että mies maksaa pelkästä p@skanjauhamisesta, joka vielä yleensä toistuu seuraavilla ja sitä seuraavalla treffeillä eri naisen kanssa. Sen takia fiksu mies ei mene ollenkaan mihinkään kahvilaan ensitreffeille ellei nainen ole todella kaunis. Mutta sellaisia kauniita naisia tulee erittäin harvoin jos koskaan vastaan.

Vierailija
119/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella miehen on sitten koskaan tarjouduttava maksamaan?
Toisella maksattaminen on siis ok, kunhan ei tee sitä koko ajan? 

Ei ole pakko koskaan. Mutta kyllä se osoittaa toisen huomioimista ja varsinkin jos mies on järkännyt trefffit. Ja ilahduttaahan se. Mutta ei ole pakko. Tosin on sillä jonkin verran vaikutusta siihen et kuinka miehekkäänä miestä pidän. N34

Vierailija
120/146 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on se jonka kannattaa varoa tarjoamasta.
Suomi on täynnä tuhlaajatyttöjä jotka ovat kuluttaneet kukkeimmat vuotensa juoksemalla juoksuja itsevarmojen kusipäiden kanssa jotka enemmänkin maksattavat naisella safkat jotta rahaa jäisi harrastuksiin ja kaveribileisiin.
Sitten +-30v iskee perhekuume ja pitäisi löytää "herrasmies". Se herrasmies tarjoaa kahvit ja pullat tottakai ja kertoo samalla kuinka tottakai hän tarjoaa, naisen myhäillessä vieressä vaivautumatta edes osoittamaan kiitollisuutta kun sehän oli vain kahvi ja pulla, ja Tinderissä on tuhat matchia jotka varmasti ksutantaisivat vaikka Monacon matkan.
Viisi vuotta myöhemmin se sama herrasmies hikoilee ensin töissä ja sitten kotia rempatessa ja miettii saisiko kolmen viikon päästä seksiä kun vaimolle on luvassa kylpyläviikonloppu ja Nico-Jannica ja Jenna-Jucca ovat mummilla hoidossa. Opiskeluaikaisissa tennareissa on jo reiät pohjissa, mutta uusia ei viitsi ostaa kun herrasmies panostaa naiseen eikä itseensä. Sillä aikaa vaimo muistelee miestä joka iski tyttöjen laivareissulla silmää, ei toki mitenkään vakavissaan, mutta kyllä elämässä pitää olla pikku flirttiä hihi.
Sellaiselle naiselle jonka kanssa kannattaa rakentaa yhteinen elämä ei ole mitään merkitystä kuka sen kahvin maksaa. Enemmänkin nainen tarjoaa osoittaakseen, ettei ole yksi näistä luusereista jotka vinkuvat av-palstalla kun joutuivat maksamaan oman kahvinsa.

Jos tekee valintoja ulkonäön perusteella, on turha katkerana kitistä kun on tullut takkiin.

Eikä naisten tarvitse osoittaa tai maksaa sinulle yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi