Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedeakatemian pääsihteeri, prof. Pekka Aula pitää Wille Rydmanin (ps) päätöstä sosiaalityön tutkimusrahoituksesta hyvin huolestuttavana

Vierailija
25.06.2026 |

Tämä on erittäin poikkeuksellista, enkä pidä ratkaisua terveenä kehityssuuntana. Jo yksittäisenä tapauksena tämä on hyvin valitettava”, Aula sanoo.

 

Aulan mukaan juuri vertaisarvioinnin sivuuttaminen tekee ratkaisusta poikkeuksellisen. Hänen mukaansa vertaisarviointi on sitä varten, että tutkimushankkeita arvioidaan niiden tason perusteella eikä poliittisin perustein.

”On tämä omalaatuista ja poikkeuksellista. En pysty ymmärtämään tätä.

 

Vasemmistoliiton puheenjohtaja Minja Koskela kuvaili tällaista toimintatapaa totalitaariseen valtioon kuuluvaksi.

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneen säätiö voi varsin hyvin rahoittaa nuo tutkimukset.

Vierailija
142/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arviointiin pitäisi kuitenkin olla jokin pätevyys. Jollei sitä saada tiedeyhteisön piiristä, niin mistä sitten? Tältä kaikkitietävältä Rydmanilta?

Voisiko kirjoittaja antaa jonkun viitteen tuohon ”ulkomaalaistaustaisten parturien jne.” koskevaan tutkimukseen? Jollei, kyse on vain huulenheitosta ja osoittaa, että tässä on kyse ennakkoluuloista ja asenteista.

 

Tässä vastaava viitteineen: Helsingin yliopiston tutkija Daria Krivonosin hanke/2025 nimeltä "Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa" - 756 612 euroa Suomen Akatemialta.

Ymmärrätkö miksi rodullistettujen kohtaamisten tutkiminen on tärkeää. Riippumatta missä se on tapahtunut. Oletko lukenut kyseistä tutkimusta vai onko osaamisesi aiheesta luokkaa Rydman.

En ymmärrä. Kertoisitko omin sanoin.  Sopisiko vaikka rodullistettu kohtaaminen vaikkapa Kaisaniemen puistossa yöaikaan. 

Onko aihetta tutkittu liian suppeasti kun vain kynsistudiossa.

https://researchportal.helsinki.fi/fi/projects/manicuring-intimacy-femi…

 

Tutkimus on vasta meneillään joten en lähtisi keskeneräistä arvioimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille Rydman: 


Ylimielinen asenne jo 11-vuotiaana 😬

Harvinaisen sivistynyt ihminen. Sävelsi jo lapsena klassisen musiikin teoksia. 

Mutta muut oli lahjakkaampia. 

Lapsina? 

Kyllä, karsintaa on jo konservatoriossa. 

Vierailija
144/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Wille pystyy arvioimaan mitkä lääketieteelliset tutkimukset ovat tärkeitä ja mitä ei kannata rahoittaa. Vertaisarviointi on ihan wokea

Tämä oli toivottavasti sarkasmia.

Vierailija
145/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta valtsikassa opiskellut radikaalioikeistolainen ministeri - jolla ei ole kokemusta sotesektorilta - hylkää rahoituksen tutkimuksilta "jos ei pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta". Tutkimukset olivat kuitenkin läpäisseet tiukat arviointiryhmän kriteerit.

Tämä Ryden toiminta on aivan Orbanismia/MAGAA, identiteettipolitiikkaa ja kulttuurisotaa.

Ensin halutaan poistaa rahoitus hannujen homorummutukselta ja kaikenmaailman Lieksan som#aleilta, nyt mielivaltaisesti perutaan rahoitus kommaritutkijoiden wokehömpältä.

Nii se valmistu parissa vuodessa sieltä maisteriks. Tää on jo fingerpori-tason vääristelyä 🤣

"Rydman on opiskellut Helsingin yliopistossa yleistä valtio-oppia ja on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. Tutkinnon hän suoritti kahdessa vuodessa." 

 

Millainen pilipalitutkinto tuo on jos kaksi vuotta riittää? 

Ehkä katkeroitui vastaavasti kuin eräs Adolf H. joka ei päässyt taidekouluun. 

Luulen, että nä persu rassukat eivät ole koskaan tulleet hyväksytyiksi akateemiseen maailmaan ja siksi kostavat nyt yliopistolle. 

Miettikää nyt, niin Halla-aho, Keskisarja, Purra ja Rydman ovat olleet yliopistolla, mutta uraa tai sitä että heistä olisi pidetty ei ole tapahtunut koskaan. 

Nyt kostavat oikein kunnolla! 

Vierailija
146/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tiedejatutkimus.fi/fi/results/funding/83404 on

Hankkeen löydökset ruokkivat poliittisia ja kansalaisyhteiskunnan vastauksia maahanmuuttajanaisten kohtaamaan eriarvoisuuteen sekä työolosuhteisiin yhdellä huonoimmin säädellyllä työvoimasektorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://tiedejatutkimus.fi/fi/results/funding/83404 on

Hankkeen löydökset ruokkivat poliittisia ja kansalaisyhteiskunnan vastauksia maahanmuuttajanaisten kohtaamaan eriarvoisuuteen sekä työolosuhteisiin yhdellä huonoimmin säädellyllä työvoimasektorilla.

Vaikuttaa siis erittäin tärkeältä aiheelta.

Vierailija
148/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon vasemmiston mielenmaisemasta. Ilmeisesti Minjan mielestä yhteisellä lompakolla pitäisi saada käydä tekemässä nostoja aina kun siltä tuntuu, eikä tarvitse edes selitellä…


Kertokaapas kenen mielestä Rydmanin toiminta on niin väärin, että minkätakia ne hakemukset sitten vaativat ministerin hyväksynnän, jos tällä ei muka saisi olla oikeutta niiden hyväksymiseen tai hylkäämiseen? Pitäisikö tutkijoille ja akateemikoille antaa suoraan valtion Visa kortti että voivat rahoittaa vapaasti mitä tahtovat?


En erityisesti kannata perussuomalaisten politiikkaa monessa asiassa, mutta tässä Rydman toimi mielestäni täysin oikein: hän vaati ymmärrettäviä perusteluja sille miksi valtion rahaa halutaan käyttää kyseiseen tutkimukseen. 

Itse asiassa on aika hälyyttävää jos tuollaisia perusteluja ei ole aiemmin tarvinnut laittaa hakemuksen liitteeksi, vaan rahaa on tullut kunhan lähettää hakemuksen…. 

 

Ministeriön asiantuntijaryhmä oli ne jo seulonut ja tehnyt valinnat. Vasta sen jälkeen Rydman sotkeutui asiaan. Etkö ymmärrä lukemaasi? 

Hyvä että puuttui. Korruptiopeleille stoppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voisin äänestäjänä vaikuttaa, jos haluan vähentää sosiaalityön ym. pehmotieteiden rahoitusta ja lisätä rahoitusta lääketieteeseen ja tekniikkaan? Eikö nämä ole poliittisia asioita, joihin äänestäjällä pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa?

Äänestäjänä sinulla on yksi ääni per vaali, ei muuta.

 

Kansalaisena voit tehdä monenlaista, mm. pyrkiä päättäjäksi.

Joo, mutta miksi Rydmanin kyseinen toiminta olisi väärin, jos sille on äänestäjien mandaatti? Nythän kaikki näkevät mitä Rydman ajaa ja voivat seuraavissa vaaleissa antaa äänen toiminnalle tai olla antamatta.

Kansa ei äänestä ministereistä, joten mitään äänestäjien mandaattia hänellä ei suoranaisesti ole.

Vierailija
150/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta valtsikassa opiskellut radikaalioikeistolainen ministeri - jolla ei ole kokemusta sotesektorilta - hylkää rahoituksen tutkimuksilta "jos ei pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta". Tutkimukset olivat kuitenkin läpäisseet tiukat arviointiryhmän kriteerit.

Tämä Ryden toiminta on aivan Orbanismia/MAGAA, identiteettipolitiikkaa ja kulttuurisotaa.

Ensin halutaan poistaa rahoitus hannujen homorummutukselta ja kaikenmaailman Lieksan som#aleilta, nyt mielivaltaisesti perutaan rahoitus kommaritutkijoiden wokehömpältä.

Nii se valmistu parissa vuodessa sieltä maisteriks. Tää on jo fingerpori-tason vääristelyä 🤣

"Rydman on opiskellut Helsingin yliopistossa yleistä valtio-oppia ja on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. Tutkinnon hän suoritti kahdessa vuodessa." 

 

Millainen pilipalitutkinto tuo on jos kaksi vuotta riittää? 

Ehkä katkeroitui vastaavasti kuin eräs Adolf H. joka ei päässyt taidekouluun. 

Luulen, että nä persu rassukat eivät ole koskaan tulleet hyväksytyiksi akateemiseen maailmaan ja siksi kostavat nyt yliopistolle. 

Miettikää nyt, niin Halla-aho, Keskisarja, Purra ja Rydman ovat olleet yliopistolla, mutta uraa tai sitä että heistä olisi pidetty ei ole tapahtunut koskaan. 

Nyt kostavat oikein kunnolla! 

Oman arvomaailman ja korruptoimattoman näkemyksen omaavat lähtevät usein yliopiston jälkeen luomaan uraa puhtaalta pöydältä. He jotka jäävät akateemiseen maailmaan luomaan uraa, ovat enemmän tai vähemmän uppoutuneet korruptioverkostoon, jotka tunnustavat kommunistista punaista väriä ja levittävät kaikkea siihen liittyvää propagandaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voisin äänestäjänä vaikuttaa, jos haluan vähentää sosiaalityön ym. pehmotieteiden rahoitusta ja lisätä rahoitusta lääketieteeseen ja tekniikkaan? Eikö nämä ole poliittisia asioita, joihin äänestäjällä pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa?

Äänestäjänä sinulla on yksi ääni per vaali, ei muuta.

 

Kansalaisena voit tehdä monenlaista, mm. pyrkiä päättäjäksi.

Joo, mutta miksi Rydmanin kyseinen toiminta olisi väärin, jos sille on äänestäjien mandaatti? Nythän kaikki näkevät mitä Rydman ajaa ja voivat seuraavissa vaaleissa antaa äänen toiminnalle tai olla antamatta.

Kansa ei äänestä ministereistä, joten mitään äänestäjien mandaattia hänellä ei suoranaisesti ole.

Äänestin Rydmania ek-vaaleissa ja olen hyvin mielissäni lopputuloksesta. Menikö sinun äänestyshhommasi pieleen? 

Vierailija
152/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä marssittavat perinteisesti aina jonkun professorin torppaamaan kaikki esitykset.  Professorihan ei varmaan voi määräillä yksin kuinka demokraattisessa valtiossa asioita hoidetaan, mutta ainakin yritys on joka kerta kova 

Professori voisi myös kertoa, mistä hänen mielestään olisi oivallista leikata? Ehkäpä niiltä vanhuksilta sitten, jotka yleensä vedetään esiin, koska kukapa jotain veteraaneja ja heikossa asemassa olevia voisi vastustaa 

 

Niin liian monta kertaa nähty ja ulkoa opittu nämä liirumlaarumit 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voisin äänestäjänä vaikuttaa, jos haluan vähentää sosiaalityön ym. pehmotieteiden rahoitusta ja lisätä rahoitusta lääketieteeseen ja tekniikkaan? Eikö nämä ole poliittisia asioita, joihin äänestäjällä pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa?

Äänestäjänä sinulla on yksi ääni per vaali, ei muuta.

 

Kansalaisena voit tehdä monenlaista, mm. pyrkiä päättäjäksi.

Joo, mutta miksi Rydmanin kyseinen toiminta olisi väärin, jos sille on äänestäjien mandaatti? Nythän kaikki näkevät mitä Rydman ajaa ja voivat seuraavissa vaaleissa antaa äänen toiminnalle tai olla antamatta.

Kansa ei äänestä ministereistä, joten mitään äänestäjien mandaattia hänellä ei suoranaisesti ole.

Väitätkö tuolla perusteella, että parlamentaristinen järjestyksemme hallituksineen ei perustuisi demokraattiseen prosessiin? 

Vierailija
154/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurraa! Eläköön Rydman!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä ei saa leiketa... otetaan sairailta. Se ei ole huolestuttavaa.

Vierailija
156/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryydman on hyvä mies.

Vierailija
157/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusta olisi kiva rahoittaa, jos olisi rahaa. Nyt rahaa ei ole, joten pitäisi rahoittaa lähinnä elinkeinoelämän tarpeisiin vastaavaa tutkimusta

Vierailija
158/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana kiinnostaa mitkä sosiaalityön tutkimushankkeet ovat tuottaneet yhteiskunnalle rahaa viimeisen 10 vuoden aikana.

Tai säästäneet rahaa, tai tuottaneet jotain hyödyllistä yhteiskunnalle ja mielellään järkevällä hintalapulla.

Vierailija
159/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen eturyhmä kitisee aina oman rahoituksensa leikkaamisesta. Koska myös Minja valittaa asiasta, leikkaus on todennäköisesti erittäin hyödyllistä.

Niin, sinulla han äly ei riitä omaan ajatteluun.

Todennäköisesti.

Voi hyvää päivää.

Vierailija
160/170 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta valtsikassa opiskellut radikaalioikeistolainen ministeri - jolla ei ole kokemusta sotesektorilta - hylkää rahoituksen tutkimuksilta "jos ei pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta". Tutkimukset olivat kuitenkin läpäisseet tiukat arviointiryhmän kriteerit.

Tämä Ryden toiminta on aivan Orbanismia/MAGAA, identiteettipolitiikkaa ja kulttuurisotaa.

Ensin halutaan poistaa rahoitus hannujen homorummutukselta ja kaikenmaailman Lieksan som#aleilta, nyt mielivaltaisesti perutaan rahoitus kommaritutkijoiden wokehömpältä.

Nii se valmistu parissa vuodessa sieltä maisteriks. Tää on jo fingerpori-tason vääristelyä 🤣

"Rydman on opiskellut Helsingin yliopistossa yleistä valtio-oppia ja on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. Tutkinnon hän suoritti kahdessa vuodessa." 

 

Millainen pilipalitutkinto tuo on jos kaksi vuotta riittää? 

Ehkä katkeroitui vastaavasti kuin eräs Adolf H. joka ei päässyt taidekouluun. 

Luulen, että nä persu rassukat eivät ole koskaan tulleet hyväksytyiksi akateemiseen maailmaan ja siksi kostavat nyt yliopistolle. 

Miettikää nyt, niin Halla-aho, Keskisarja, Purra ja Rydman ovat olleet yliopistolla, mutta uraa tai sitä että heistä olisi pidetty ei ole tapahtunut koskaan. 

Nyt kostavat oikein kunnolla! 

Juu kostaa.

Napoleonkompleksi, naisviha.

Häpäisee sukunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi