Tiedeakatemian pääsihteeri, prof. Pekka Aula pitää Wille Rydmanin (ps) päätöstä sosiaalityön tutkimusrahoituksesta hyvin huolestuttavana
Tämä on erittäin poikkeuksellista, enkä pidä ratkaisua terveenä kehityssuuntana. Jo yksittäisenä tapauksena tämä on hyvin valitettava”, Aula sanoo.
Aulan mukaan juuri vertaisarvioinnin sivuuttaminen tekee ratkaisusta poikkeuksellisen. Hänen mukaansa vertaisarviointi on sitä varten, että tutkimushankkeita arvioidaan niiden tason perusteella eikä poliittisin perustein.
”On tämä omalaatuista ja poikkeuksellista. En pysty ymmärtämään tätä.
Vasemmistoliiton puheenjohtaja Minja Koskela kuvaili tällaista toimintatapaa totalitaariseen valtioon kuuluvaksi.
Kommentit (155)
Kyllä Wille pystyy arvioimaan mitkä lääketieteelliset tutkimukset ovat tärkeitä ja mitä ei kannata rahoittaa. Vertaisarviointi on ihan wokea
"Siinä palaa valtavasti työaikaa hukkaan, jos tutkijat ovat käyttäneet paljon aikaa hakemusten tekemiseen ennalta ilmoitettujen kriteerien pohjalta ja niitä kriteerejä ei lopulta noudatetakaan”, Holopainen sanoo.
”Tässä kärsii luottamus arviointijärjestelmään, jos ennalta tiedossa olleilla kriteereillä ei välttämättä jaetakaan rahaa", Holopainen jatkaa."
Syytä ollakin. Toimintatyyli on kuin suoraan Trumpin pelikirjasta. Tätä Donaldin myyrät harrastavat liittovaltion hallinnassa ja luovat sekasortoa Yhdysvaltoihin.
Jokainen eturyhmä kitisee aina oman rahoituksensa leikkaamisesta. Koska myös Minja valittaa asiasta, leikkaus on todennäköisesti erittäin hyödyllistä.
Siinä voi kätevästi painostaa tutkijoita olemaan Willelle kiltti.
Jos suostut, saat tutkimusrahoituksen
Mihin edes tarvitaan jotain tutkimus työtä, eihän se tuota mitään edes
Vierailija kirjoitti:
Mihin edes tarvitaan jotain tutkimus työtä, eihän se tuota mitään edes
Persuliinien maailmassa tutkimus on turhaa. Kaikki tarpeellinen keksittiin viimeistään 50 luvulla
Miten voisin äänestäjänä vaikuttaa, jos haluan vähentää sosiaalityön ym. pehmotieteiden rahoitusta ja lisätä rahoitusta lääketieteeseen ja tekniikkaan? Eikö nämä ole poliittisia asioita, joihin äänestäjällä pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin edes tarvitaan jotain tutkimus työtä, eihän se tuota mitään edes
Persuliinien maailmassa tutkimus on turhaa. Kaikki tarpeellinen keksittiin viimeistään 50 luvulla
Yksityis yritykset kyllä innovoivat kaiken tarpeellisen
Maahan muuttajien järjestöiltä sopii kyllä leikata ja nimenomaan sellaisilta, jotka tukevat lähtömaidensa tapojen ylläpitoa ja niin jarruttavat sopeutumista suomalaiseen yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin edes tarvitaan jotain tutkimus työtä, eihän se tuota mitään edes
Persuliinien maailmassa tutkimus on turhaa. Kaikki tarpeellinen keksittiin viimeistään 50 luvulla
tutkimustyötä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin edes tarvitaan jotain tutkimus työtä, eihän se tuota mitään edes
Persuliinien maailmassa tutkimus on turhaa. Kaikki tarpeellinen keksittiin viimeistään 50 luvulla
Yksityis yritykset kyllä innovoivat kaiken tarpeellisen
Lapsellinen ja tietämätön ajatus. Taidat olla niitä persurottia.
Vierailija kirjoitti:
Miten voisin äänestäjänä vaikuttaa, jos haluan vähentää sosiaalityön ym. pehmotieteiden rahoitusta ja lisätä rahoitusta lääketieteeseen ja tekniikkaan? Eikö nämä ole poliittisia asioita, joihin äänestäjällä pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa?
Äänestäjänä sinulla on yksi ääni per vaali, ei muuta.
Kansalaisena voit tehdä monenlaista, mm. pyrkiä päättäjäksi.
Köyhiltä ja sairailta voi huoletta leikata mutta nyt tuli persuklopin astuttua liian isoille varpaille.
Massii ei pidä tuhlata mihinkään turhiin tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajana kiinnostaa mitkä sosiaalityön tutkimushankkeet ovat tuottaneet yhteiskunnalle rahaa viimeisen 10 vuoden aikana.
Jos sua oikeasti kiinnostaa ja ymmärrätkin asiasta jotain, niin mene ihmeessä lukemaan loppuraportteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin edes tarvitaan jotain tutkimus työtä, eihän se tuota mitään edes
Persuliinien maailmassa tutkimus on turhaa. Kaikki tarpeellinen keksittiin viimeistään 50 luvulla
Yksityis yritykset kyllä innovoivat kaiken tarpeellisen
Yksityisyritykset
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Wille pystyy arvioimaan mitkä lääketieteelliset tutkimukset ovat tärkeitä ja mitä ei kannata rahoittaa. Vertaisarviointi on ihan wokea
Sosiaalityö ei liity lääketieteeseen mitenkään
Veronmaksajana kiinnostaa mitkä sosiaalityön tutkimushankkeet ovat tuottaneet yhteiskunnalle rahaa viimeisen 10 vuoden aikana.