Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseurat ovat alkaneet! Mahtavaa!

Vierailija
25.06.2026 |

Kuuntele.

Kesäseuraradio. Taajuudet löytyvät googlettamalla!

Kommentit (323)

Vierailija
201/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa lestadiolaisista äideistä käy normaalisti töissä kodin ulkopuolella.

Laitatko jotain faktaa väitteesi tueksi?

Oman tuttavapiirin noin 100 vl-äidistä kaksi on kotiäiteinä. 
Laitatko sinä faktaa, jos väität muuta?

Vierailija
202/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti. 

Alapeukuista päätellen osuit oikeaan. Ammattilaisista ei haluta maksaa, koska aina voidaan tehdä talkoilla. 

Vaikka en lestadiolainen olekaan niin he ovat Jumalan kansaa. Ja Raamatussa kehoitetaan elämään sovussa ja olemaan ahkeria tämän kansan kesken. Miksi hyökkäät heitä vastaan vaikka et tunne ollenkaan Raamatun sanaa ? 

Juutalaiset sanoo olevansa Jumalan kansaa ja helluntailaiset jehovat myös luterilaiset on ja katoliset jne.   Koita nyt päättää ketkä on . 

Nuo kaikki. Juutalaiset on vanha Israel, koska ei Jeesus merkitse heille samaa kuin uudelle Israelille.  Jumalan kansa kuitenkin tavallaan. Ymmärtää senkin,  ettei joku hippisaarnaajan oloinen tyyppi vakuuttanut pedantteja juutalaisia 😁 (näin maallikkona)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoliset anglikaanit luterilaiset ortodoksit ei noudata lahkojen oppeja eikä sääntöjä.  

Määrittele lahko.

 

Sanoisin että sellainen on lahko, jossa vääristellään Raamatun sanaa siinä määrin, että sen sanoma hämärtyy eivätkä ihmiset enää koe kasvua hengellisessä elämässään tai vapautumista synneistään sellaisen piirissä. Jokaisessa kristillisessä seurakunnassa ollaan varmasti kompastuttu jossain kohti, mutta silti pelastussanoma on pysynyt ehyenä ja väärentämättömänä ja uskovien joukko kasvaa.

Vierailija
204/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti. 

 

PS. joudun postaamaan kommentin uudelleen, koska uskovaiset poistivat sen. 

Usko nyt paukapää että talkootyö on eri asia kuin palkkatyö tai yritystyö.  Siksi sitä tehdään yhdessä ilman palkkaa. Se on aivan yleistä,  mutta eihän sitä komerossaan istuva takkutukka tiedä kuten ei paljo mitään mistään.  

Jouluevankeliumissa sanottiin, että "kaikki on verolle pantava". Ei tunnu koskevan uskovaisia lestadiolaisia kun talkoilla vaan touhutaan.

 

Miksi ette elä niin kuin opetatte?

Tiedätkö mitä?

Jankuti jankuti.

Miksi uskovainen ei kykene vastamaan kysymykseeni? Etkö edes itse usko siihen mihin luulet uskovasi?

Vierailija
205/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilussa tunnissa 8 sivua lähes pelkkiä vihaviestejä. Rehellisesti sanottuna minussa se herättää enemmän sääliä kuin mitään muuta.

Jos yhden uskonnollisen ryhmän haukkuminen vie noin paljon sun aikaa, ajatuksia ja energiaa, kyse ei taida enää olla pelkästä keskustelusta. Ulkopuolisen silmin näyttää siltä, että aiheesta on tullut monelle yllättävän suuri osa omaa identiteettiä.

En sano tätä ilkeyttäni, vaan ihan aidosti: kyllä tuollaista on vaikea katsoa ilman tiettyä säälin tunnetta.

Vastaa vain niihin kysymyksiin äläkä jeesustele? 

Täsmennätkö oliko sun kysymykset niinhin kortsuihin vai immenkalvoihin liittyviä?

Joku voisi myös määritellä mitä tarkoittaa "jeesustelu." 

Termin kun voi käsittää useammalla tavalla, kun sitä paiskotaan sinne tänne ilman selvennystä mitä sillä ajetaan takaa.

Vierailija
206/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa lestadiolaisista äideistä käy normaalisti töissä kodin ulkopuolella.

Laitatko jotain faktaa väitteesi tueksi?

Faktaa ja tilastoa ei vaan kuulu? Mistä moinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti. 

Alapeukuista päätellen osuit oikeaan. Ammattilaisista ei haluta maksaa, koska aina voidaan tehdä talkoilla. 

Vaikka en lestadiolainen olekaan niin he ovat Jumalan kansaa. Ja Raamatussa kehoitetaan elämään sovussa ja olemaan ahkeria tämän kansan kesken. Miksi hyökkäät heitä vastaan vaikka et tunne ollenkaan Raamatun sanaa ? 

Juutalaiset sanoo olevansa Jumalan kansaa ja helluntailaiset jehovat myös luterilaiset on ja katoliset jne.   Koita nyt päättää ketkä on . 

Kaikki Jumalan Pyhän Hengen sinetillä merkityt ovat Jumalan kansaa riippumatta siitä minkälainen heidän "lokeronsa nimi" on. Unohdit episkopaalit, evankelikaaliset, baptistit, metodistit ja monta muuta pientä ryhmää. Jehovantodistajat eivät tunnusta Jeesusta Luojaksi ja Jumalaksi, joten heissä ei ole Pyhän Hengen sinettiä.

Pyhä henki ei kuitenkaan kiroa omiaan kuin te KIROATTE. 

Ketkä te?

Mikä ihme yleistys tuo nyt taas on.

Vierailija
208/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti. 

 

PS. joudun postaamaan kommentin uudelleen, koska uskovaiset poistivat sen. 

Usko nyt paukapää että talkootyö on eri asia kuin palkkatyö tai yritystyö.  Siksi sitä tehdään yhdessä ilman palkkaa. Se on aivan yleistä,  mutta eihän sitä komerossaan istuva takkutukka tiedä kuten ei paljo mitään mistään.  

Jouluevankeliumissa sanottiin, että "kaikki on verolle pantava". Ei tunnu koskevan uskovaisia lestadiolaisia kun talkoilla vaan touhutaan.

 

Miksi ette elä niin kuin opetatte?

Tiedätkö mitä?

Jankuti jankuti.

Miksi uskovainen ei kykene vastamaan kysymykseeni? Etkö edes itse usko siihen mihin luulet uskovasi?

Uskovaiselle riittää, että hän itse uskoo. Faktoilla ei ole hänelle väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
209/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rauhallinen viikonloppu Oulun seudun ei-lestoille tiedossa. Voisivat seuroilla vaikka koko kesän siellä Kauhavan lakeuksilla, 

Vierailija
210/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole lestadiolainen, mutta lähipiirissä heitä on paljon, ja käyn itsekin aina välillä suviseuroissa. 

Te jotka ette ole siellä käyneet niin miksi vain jaksatte jauhaa siitä, että kortsut loppuvat kaupoista ja tätä samaa vuodesta toiseen. 

Se on lämmin ja iloinen tapahtuma,  jonne lapsenikin haluavat vuodesta toiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
211/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti. 

Se porukka tekee keskuudessaan kaiken talkoilla. Vain ulkopuolisilta laskutetaan.

Vierailija
212/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten sitä kanavaa voi kuunnella kun oma paikkakunta on oranssilla alueella? Lähetysasemat ovat vain valkoisien pallojen kohdalla. Pakko olla netti auki jos aikoo muualla kuunnella, silviisii onnistuu täällä meillä. Nuo pitäisi saada valtakunnallisille kanavapaikoille kuten Radio Dei. Tarkoitan Kesäseuraradiota, Helluntailaisten konffaradiota ja Radio Patmosta.

You tubesta löysin jotain kuunneltavaa:

Suviseurat 2026 live.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
213/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin järveen tänä vuonna tyhjennetään asuntovaunujen ja -autojen vessat? 

Hohhoijaa. Muutama tuhansista ei noudata sääntöjä ja kaikki leimataan. Hyväksyt varmaan senkin että Venäjä hyökkää Suomern torjumaan natsismia muutaman suomslaisen uusnatsin takia?

Miksi uskovaisille ei ole tärkeää noudattaa sääntöjä?

Voisiko joku uskovainen vastata?

Vierailija
214/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin järveen tänä vuonna tyhjennetään asuntovaunujen ja -autojen vessat? 

Hohhoijaa. Muutama tuhansista ei noudata sääntöjä ja kaikki leimataan. Hyväksyt varmaan senkin että Venäjä hyökkää Suomern torjumaan natsismia muutaman suomslaisen uusnatsin takia?

Miksi uskovaisille ei ole tärkeää noudattaa sääntöjä?

Voisiko joku uskovainen vastata?

Voisitko olla jankuttamatta?

T. ateisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
215/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti. 

Myös muissa hengellisissä suurtapahtumissa on vuosikaudet käytetty vapaaehtoisia ja talkooväkeä. Verorahojako siihen pitäisi käyttää? Eikö ole just hyvä, että ei olla veronmaksajien rahapusseilla, asia josta on viime päivinä paljon puhuttu. Enemmän vain tällaisia tapahtumia talkoilla.

Miksi uskovaiset eivät ole valmiita maksamaan veroja työstä? Suomi ei pysy pystyssä sillä, että kaikki tehdään talkoilla. Miksi uskovaiset eivät tätä ymmärrä?

Saivartelet.

Talkootyöstä ei makseta palkkaa. Uskovaiset maksavat veroja jo palkkatyönsä ansioista ja etuuksistaan, kuten muutkin kansalaiset. Uskovaiset maksavat vielä sen lisäksi Jumalan valtakunnan työhön osansa (rahalahjat, kymmennykset, kolehdit) ja näillä kolehdeilla katetaan näitä tapahtumia. Kuinkahan moni ei-uskova sitoutuu edes pienellä  rahapotilla johonkin hyväntekeväisyyteen? Heitäkin toki on.

Näytä minulle yksi 12-lapsisen perheen lestadiolaisäiti, joka käy töissä ja maksaa palkkatulostaan veroja? Ja kerro myös samalla kuinka paljon hän maksaa veroja saamistaan etuuksistaan?

Vielä ei ole näytetty? Odottaako samanlaista ihmettä kuin Jeesuksen uusi tuleminen?

Vierailija
216/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti. 

 

PS. joudun postaamaan kommentin uudelleen, koska uskovaiset poistivat sen. 

Usko nyt paukapää että talkootyö on eri asia kuin palkkatyö tai yritystyö.  Siksi sitä tehdään yhdessä ilman palkkaa. Se on aivan yleistä,  mutta eihän sitä komerossaan istuva takkutukka tiedä kuten ei paljo mitään mistään.  

Jouluevankeliumissa sanottiin, että "kaikki on verolle pantava". Ei tunnu koskevan uskovaisia lestadiolaisia kun talkoilla vaan touhutaan.

 

Miksi ette elä niin kuin opetatte?

Tiedätkö mitä?

Jankuti jankuti.

Miksi uskovainen ei kykene vastamaan kysymykseeni? Etkö edes itse usko siihen mihin luulet uskovasi?

Ei kaikki jotka puhuu tai kirjoittaa hyvää ja myönteisesti lestaadiolaisista ole uskovaisia vaan saattaa olla muiten hyviä kokemuksia tuntemistaan sellaisista vaikkapa työn tai naapuruuden kautta.

Vierailija
217/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole lestadiolainen, mutta lähipiirissä heitä on paljon, ja käyn itsekin aina välillä suviseuroissa. 

Te jotka ette ole siellä käyneet niin miksi vain jaksatte jauhaa siitä, että kortsut loppuvat kaupoista ja tätä samaa vuodesta toiseen. 

Se on lämmin ja iloinen tapahtuma,  jonne lapsenikin haluavat vuodesta toiseen. 

Vassareilla ei ole muuta kuin viha ja kauna kaikkia kohtaan, paitsi tietenkin jotain pervokarnevaalia jota viettävät helsingissä tällä viikolla.

Vierailija
218/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mageeta onko naiset taas kuin miehiä ja miehet kuin naisia ?   

Vierailija
219/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan montaa juttua, mutta moni kielletty asia myös tuntuu erikoiselta.

 

Ja tiedän ettei lestadiolaiset allekirjoita, että on kiellettyjä asioita, on vain omatunnonkysymyksiä.

 

Toki, jos sut on pienestä asti opetettu vaikkaoa siihen, että meikki ja lävistyskorurt vie sut helvettiin niin toki uskot sen pitkäänkin, jotkut ikuisesti.

Vierailija
220/323 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hoe kuin vammainen jotain yksittäistä lausetta  !    Vammainen.  Etkö osaa edes lukea . 

No nyt uskovaiset vihaavat jo vammaisia. Olisihan se pitänyt arvata.

Tuo on palstan lestavihaajan viesti. Ei uskovaisen.

Kuitenkin kristillisdemokraatit leikkasivat hallituksessa vammaistyöstä. Miksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme