Suviseurat ovat alkaneet! Mahtavaa!
Kuuntele.
Kesäseuraradio. Taajuudet löytyvät googlettamalla!
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
PS. joudun postaamaan kommentin uudelleen, koska uskovaiset poistivat sen.
Usko nyt paukapää että talkootyö on eri asia kuin palkkatyö tai yritystyö. Siksi sitä tehdään yhdessä ilman palkkaa. Se on aivan yleistä, mutta eihän sitä komerossaan istuva takkutukka tiedä kuten ei paljo mitään mistään.
Jouluevankeliumissa sanottiin, että "kaikki on verolle pantava". Ei tunnu koskevan uskovaisia lestadiolaisia kun talkoilla vaan touhutaan.
Miksi ette elä niin kuin opetatte?
Mitä sinä peukkupää oikein sekoilet taas? Jouluevankeliumissa kerrotaan ajasta jolloin keisari Augustus verollepani kaikki. Luuletko että se verollepano oli joku uskonopetus? :D Voi jeesus että sinä jankuttajavassari olet tyhmä etkä edes osaa hävetä omaa vajaaälyisyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa pilata ainoa elämänsä satuolennon perseen nuolemisella! Upeaa!
Senkin ajan voi istua koneella ja juoda energiajuomia taikka provoilla vauva.fi:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin järveen tänä vuonna tyhjennetään asuntovaunujen ja -autojen vessat?
Hohhoijaa. Muutama tuhansista ei noudata sääntöjä ja kaikki leimataan. Hyväksyt varmaan senkin että Venäjä hyökkää Suomern torjumaan natsismia muutaman suomslaisen uusnatsin takia?
Miksi uskovaisille ei ole tärkeää noudattaa sääntöjä?
Voisiko joku uskovainen vastata?
Ai uskovainen nouttaisi sääntöjä? Miksi hänen niin pitäisi tehdä? Eihän Päivi Räsänenkään tunnu noudattavan lakia ja sääntöjä.
Hyviä seuroja vain uskonveljille ja -sisarille. Mutta minua aina vähän naurattaa, kun niissä Suviseuroissa vedetään edelleen ne saarnat ja laulut semmoisella ammuvainaan nuotilla. 😅 Vaikka kristinusko on täynnä uusia, raikkaita, hengellisiä lauluja ym. uudenaikaisempaa. Mutta kukin kait tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
En itse ole lestadiolainen, mutta lähipiirissä heitä on paljon, ja käyn itsekin aina välillä suviseuroissa.
Te jotka ette ole siellä käyneet niin miksi vain jaksatte jauhaa siitä, että kortsut loppuvat kaupoista ja tätä samaa vuodesta toiseen.
Se on lämmin ja iloinen tapahtuma, jonne lapsenikin haluavat vuodesta toiseen.
Jep. Jokainen tietää, että kortsut eivät voi loppua kaupasta, kun niitä ei edes myydä.
Taas saavat alueen siivoojat siivota suurimman määrän korton keja, mitä muilla kesäfestareilla ikinä. Ja ehei, kaksinaismoralistisesti eihän le stoissa ole mitään vikaa. Synnittömiä.
Olisko kor tsu toimikunta mitään?
Raamatun mukaan lopun aikana mikä alkoi Jeesuksen ylösnoustua kuolleista niin kaikki on homojajasodomaa. Sodoman loppuosoite on kuitenkin eri kuin alkuosoite . Vaikka samassa suunnassa ilm.11:8. Ja evankeliumi on kyllä jo kiertänyt maapallon.
Vierailija kirjoitti:
En itse ole lestadiolainen, mutta lähipiirissä heitä on paljon, ja käyn itsekin aina välillä suviseuroissa.
Te jotka ette ole siellä käyneet niin miksi vain jaksatte jauhaa siitä, että kortsut loppuvat kaupoista ja tätä samaa vuodesta toiseen.
Se on lämmin ja iloinen tapahtuma, jonne lapsenikin haluavat vuodesta toiseen.
Itsekin haluaisin joskus käydä, kun olen niin paljon kehuja kuullut. Ja moni ex-lestadiolainenkin yhä käy suviksilla.
Tuo kortsuhomma on tyhmä urbaanilegenda.
Jouluevankeliumissa sanottiin, että "kaikki on verolle pantava". Ei tunnu koskevan uskovaisia lestadiolaisia kun talkoilla vaan touhutaan. Miksi ette elä niin kuin opetatte?
On se vaan niin hauskaa, kun ei-uskovat koittaa Raamattua opettaa uskoville. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin järveen tänä vuonna tyhjennetään asuntovaunujen ja -autojen vessat?
Hohhoijaa. Muutama tuhansista ei noudata sääntöjä ja kaikki leimataan. Hyväksyt varmaan senkin että Venäjä hyökkää Suomern torjumaan natsismia muutaman suomslaisen uusnatsin takia?
Miksi uskovaisille ei ole tärkeää noudattaa sääntöjä?
Voisiko joku uskovainen vastata?
Voisitko olla jankuttamatta?
T. ateisti
Uskovainen leikkii ateistia. Taitaa usko horjua.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että suviseurat olisi jo kielletty lailla.
Sellaista aivopesun määrää on vaikea kuvitella. Vaarallista.
Pride aivopesee täysin samalla lailla. Erona on vain se, että pride aivopesee myös ulkopuolisia, lestadiolaiset ei tuota uskoaan ulkopuolisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
Alapeukuista päätellen osuit oikeaan. Ammattilaisista ei haluta maksaa, koska aina voidaan tehdä talkoilla.
Miksi pitäisi maksaa? Heidän tapa on talkoilla ja on sovittu kuka on kulloinkin järjestys vastuussa. Ja kun siellä on taatusti niitä ammattilaisiakin talkoilemassa.
Miksi olet niin vihainen lestadiolaisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
Myös muissa hengellisissä suurtapahtumissa on vuosikaudet käytetty vapaaehtoisia ja talkooväkeä. Verorahojako siihen pitäisi käyttää? Eikö ole just hyvä, että ei olla veronmaksajien rahapusseilla, asia josta on viime päivinä paljon puhuttu. Enemmän vain tällaisia tapahtumia talkoilla.
Miksi uskovaiset eivät ole valmiita maksamaan veroja työstä? Suomi ei pysy pystyssä sillä, että kaikki tehdään talkoilla. Miksi uskovaiset eivät tätä ymmärrä?
Saivartelet.
Talkootyöstä ei makseta palkkaa. Uskovaiset maksavat veroja jo palkkatyönsä ansioista ja etuuksistaan, kuten muutkin kansalaiset. Uskovaiset maksavat vielä sen lisäksi Jumalan valtakunnan työhön osansa (rahalahjat, kymmennykset, kolehdit) ja näillä kolehdeilla katetaan näitä tapahtumia. Kuinkahan moni ei-uskova sitoutuu edes pienellä rahapotilla johonkin hyväntekeväisyyteen? Heitäkin toki on.
Näytä minulle yksi 12-lapsisen perheen lestadiolaisäiti, joka käy töissä ja maksaa palkkatulostaan veroja? Ja kerro myös samalla kuinka paljon hän maksaa veroja saamistaan etuuksistaan?
Vielä ei ole näytetty? Odottaako samanlaista ihmettä kuin Jeesuksen uusi tuleminen?
Somettaja Viena Koon äiti on tehnyt open töitä aina raskauksien välissä , nyt kyllä ehkä jo eläkkeellä. Lapsia muistaakseni 13
Annatteko te rahaa muslimeille pizzoina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole lestadiolainen, mutta lähipiirissä heitä on paljon, ja käyn itsekin aina välillä suviseuroissa.
Te jotka ette ole siellä käyneet niin miksi vain jaksatte jauhaa siitä, että kortsut loppuvat kaupoista ja tätä samaa vuodesta toiseen.
Se on lämmin ja iloinen tapahtuma, jonne lapsenikin haluavat vuodesta toiseen.
Itsekin haluaisin joskus käydä, kun olen niin paljon kehuja kuullut. Ja moni ex-lestadiolainenkin yhä käy suviksilla.
Tuo kortsuhomma on tyhmä urbaanilegenda.
Mene siivoamaan ja saat todeta että totisinta totta. Kesäkuuma ja tietysti nuoria p anettaa. Ja sullotaan samalle alueelle samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Pimeetä porukkaa taas koko ketju täynnä.
Prideko teidät noin kärttyisiksi on saanut?
Eikö ihmisarvot kuulu lestadiolaisillekaan?
Tätä minäkin ihmettelen. Seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ja ihmisarvoa rummutetaan, mutta lestadiolaisia haukutaan ja ilkeillään. Miksi he eivät saa uskoa, kuten haluavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin järveen tänä vuonna tyhjennetään asuntovaunujen ja -autojen vessat?
Hohhoijaa. Muutama tuhansista ei noudata sääntöjä ja kaikki leimataan. Hyväksyt varmaan senkin että Venäjä hyökkää Suomern torjumaan natsismia muutaman suomslaisen uusnatsin takia?
Jukolan porukka onnistuu olemaan likaamatta luonnonvesiä ja rikkomatta lähialueen asukkaiden kotirauhaa ja niillä on kuitenkin alkoholiakin.
Puhumattakaan sitten Suomen turvallisimmasta festivaalista Tuska Open Airista.
En usko. Kyllä joku porukassa on tyypoejä jotka ei kunnioita sovittuja sääntöjä.
Se ei tarkoita, että suviseuralaiset saavat tyhjentää vessansa järveen.
Onpahan urbaanilegenda taas. Siellä Pudasjärven lentokentälläkö on järvi ollut? Tai jossain peltoaukeilla, missä suviseurojen on pidetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
PS. joudun postaamaan kommentin uudelleen, koska uskovaiset poistivat sen.
Usko nyt paukapää että talkootyö on eri asia kuin palkkatyö tai yritystyö. Siksi sitä tehdään yhdessä ilman palkkaa. Se on aivan yleistä, mutta eihän sitä komerossaan istuva takkutukka tiedä kuten ei paljo mitään mistään.
Jouluevankeliumissa sanottiin, että "kaikki on verolle pantava". Ei tunnu koskevan uskovaisia lestadiolaisia kun talkoilla vaan touhutaan.
Miksi ette elä niin kuin opetatte?
Ajatteletko siis, että kaikki saavat olla talkoissa niin paljon kuin lystää, mutta talkoot pitäisi kieltää juuri vanhoillislestadiolaisilta?
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kukin tulee autuaaksi uskomaan mutta älkää sotkeko muiden elämää kuten tavallisten luterilaisten.
Onko joku vl sotkenut sun elämää? Pakkokäännyttänyt?
Enpä usko.
Päivämies tietää . Että ihmisten kimppuun käyvät . Me normi luterilaiset ollaan enemmän katolisia kuin mitään lahkoja .
Mullakin tuttavapiirissä on viisi lestadiolaisäitiä, ketkä kaikki töissä.
Osalla iso perhe, osalla vain kaksi lasta kymmeneen vuoteen.