Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni elää omassa kuplassaan erillistä elämää meidän perheestä. Mitä tehdä?

Vierailija
25.06.2026 |

Mies ei osallistu oikein mihinkään perheen yhteisiin juttuihin, ei arkena eikä lomalla. Hän elää kuin omassa kuplassaan, erillään lapsistaan ja minusta. Ei tosin paljoa kulje muissa omissa menoissaan kuin töissä, mutta kotona vetäytyy omaan kuplaansa, kesällä pihalle ja huonolla säällä tai talvella sohvalle tms, käytännössä aina kännykkänsä taakse. Välillä käy yksin lenkillä. Ei koskaan halua lähteä lasten ja minun kanssa minnekään, ei edes lasten kanssa ilman minua. Ei osallistu kotitöihin kotona, omat pyykkinsä pesee ja siinä se. Ei osallistu yhteisiin syömisiin kotona, ostelee itselleen mikropitsoja joita lämmittää yksin mikrossa ja syö yksin, yleensä sen jälkeen kun perheen ruoka on ollut pöydässä ja lapset ja minä syöneet, hän ei saavu yhteiseen pöytään. On ärtyisä kun häneltä jotain kyselee. Lapset kun pyytää jonnekin niin vastaa vain parilla sanalla että en nyt tule, ja lapset ihmettelee että onpa outo isä. Ei kuitenkaan halua erota, olen sitäkin kysynyt. Someen postailee välillä kuvia perhejutuista (minun ottamia kuvia, kun hän ei osallistu edes ottamalla kuvia). Mikä idea on elää noin, että vetäytyy perheestään täysin?

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheen kiinnostaminen on parin vuoden jälkeen tuolla lailla yhtäkkiä loppunut, todennäköisin syy on masennus. Useimmiten nuo möllöttäjä miehet eivät tajua sitä itsekään , kunhan "saa olla vain rauhassa", sitten ärähdellään kun sitä rauhaa häiritään.  Erittäin klassinen suomalaisen miehen masennus. Hoitoonkaan nuo eivät yleensä oma-aloittesesti eivät mene, voi tietysti uhkailla että tämä avioliitto loppuu tähän jos et nyt hoitoa hae.

Jos avioliitto sitten kuitenkin päättyy ja mies on edelleen ilman hoitoa, voi tosiaan tuo köyden pää sitten olla se lopullinen hoito.

Vierailija
162/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ja exän elämä meni tuohon. Tein ruoan, hän otti lautasen ja meni olkkariin syömään. Ja kyseessä oli todella fiksu ja koulutettu ja hyvässä asemassa oleva ihminen. Jossain kohtaa kyllästyin olemaan näkymätön makkarin ulkopuolella ja lähdin kävelemään. Elämäni paras ratkaisu

Tälläiset miehet ovat jo mielessään eronneet vaikka eivät virallisesti ole tai halua. Odottavat heille parasta hetkeä ottaa ero esim jospa löytäisivät jonkun uuden tai saisivat uuden työn joka vie toisaalle jne. Miettivät ja tuumailevat vetäytymällä kuoreensa jossa on hyvä olla kun seksipalvelut, pyykit ja ruuanlaitto tapahtuu ilman miehen panostusta. Parhaassa tapauksessa nainen luulee että syy miehen etääntyminen on hänessä ja yrittää maanitella ja vaikka millä tavalla saada tämän miehen uudelleen ihastumaan itseensä mutta ihan turhaan. 

Niin, me istuimme 1.5v erosta alas juteltiin asiat halki. Hän myönsi, että oli alkanut pitämään minua itsestäänselvyytenä ja pyysi anteeksi. Olisi halunnut yrittääkin pari kertaa uudelleen, minä en enää halunnut. Sellaista se elämä on. Itse tein päätöksen ja elän nyt vuosia myöhemmin parisuhteessa, jossa on molemminpuolinen kunnioitus ja halu olla yhdessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ja exän elämä meni tuohon. Tein ruoan, hän otti lautasen ja meni olkkariin syömään. Ja kyseessä oli todella fiksu ja koulutettu ja hyvässä asemassa oleva ihminen. Jossain kohtaa kyllästyin olemaan näkymätön makkarin ulkopuolella ja lähdin kävelemään. Elämäni paras ratkaisu

Tälläiset miehet ovat jo mielessään eronneet vaikka eivät virallisesti ole tai halua. Odottavat heille parasta hetkeä ottaa ero esim jospa löytäisivät jonkun uuden tai saisivat uuden työn joka vie toisaalle jne. Miettivät ja tuumailevat vetäytymällä kuoreensa jossa on hyvä olla kun seksipalvelut, pyykit ja ruuanlaitto tapahtuu ilman miehen panostusta. Parhaassa tapauksessa nainen luulee että syy miehen etääntyminen on hänessä ja yrittää maanitella ja vaikka millä tavalla saada tämän miehen uudelleen ihastumaan itseensä mutta ihan turhaan. 

Taidat rankasti yliarvioida nuo kuvaamasi palvelut miehen näkökulmasta. 

Itse ainakin pesen ja viikkaan omat pyykit, samoin kuin pyyhkeet, lakanat jne. Ihan vain sen takia, että vaimon jäljilta kaikki lojuu kuivumassa/kodinhoitohuoneessa vähintään viikon. Sen jälkeen kasoissa pitkin sänkyjä seuraavan viikon. Haluan, että asiat tapahtuu jämptisti. Kaikki on silitetty ja viikattu kaappiin paikoilleen heti, kun ovat kuivia. 

Kokkaan mielestäni myös parempaa ja terveellisempää ruokaa, koska en käytä yhtäkään einestä, tai puolivalmisteita. 

Seksipalvelut...Naiset yliarvioivat oman viehättävyytensä pitkissä parisuhteissa. Pornosaitti ja oma tassu on taattu ja nopea homma. Ei se jo aikoja sitten loppuun nähty nainen tuo mitään lisäarvoa asiaan. Liikaa vaivaa, lähinnä. 

Vierailija
164/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap opetatko tyttölapsille että ko tyyppinen parisuhde on ok? Vai poikalapsille että naista saa kohdella tällä tavalla? Millä oikeutta tämän? OLET OSA ONGELMAA JA LASTESI IHMISSUHTEET TULEVAT OLEMAAN TOKSISIA

Tietenkin tiedän, että tilanne ei ole hyvä lasten kannalta. Mutta minusta tämä on silti parempi kuin vuoroasuminen tuollaisen isän kanssa. Toinen lapsi on 5, toinen 8. Miten he voisi olla isän luona, kun isä ei edes halua tehdä heidän kanssaan mitään ja murahtelee vain kun lapset menee häneltä jotain kysymään. Se on aika kamala lapsuus olla joka toinen viikonloppu tai enemmänkin kodissa, jossa ainoa paikalla oleva vanhempi (isä) on täysin vetäytyneenä omaan kuplaansa eikä huolehdi edes lasten perustarpeista. Nykyinen tilanne on lapsille kuitenkin parempi. Ap

Vielä kamalampaa on, että sitä välinpitämötäntä ja murahtelevaa isää joutuu katselemaan kotona 24/7. 

Tuollaisen isän  lapsena lapsuuteni eläneenä samassa talossa en suosittele kenellekään, enkä pidä hyvänä ideana sitä, että lapset altistetaan 24/7 välinpitämättömälle vanhemmalle. Kyllä lapset tietävät, ettei isä välitä, eikä sitä voi paikata sillä, että äiti yrittää välittää sen isänkin puolesta. Luiskaan vaan tuollainen "iskä", lapset eivät tee sillä mitään.

Minäkin haluaisin tietää, miten lapsille ja heidän kehitykselleen on parempi, että heidän kotonaan asuu heitä avoimesti inhoava ja halveksuva henkilö.

Vierailija
165/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi masentunut. Ohjaa mielenterveys vastaanotolle keskustelemaan ja hakemaan apua

Myöhäistä. Ketju on jo viralliseti miestenpieksentäketju.

Vierailija
166/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän siinä käy kun miehestä tekee isän varten tahtoaan. Tätä puolta naiset ei mieti koskaan kun iskee vauvakuume kun se lapsi on saatava halusi mies sitä tai ei

Paitsi tässä tapauksessa mies itse halusi niitä lapsia.

Tietysti palstapulien mielestä kaikki maailman lapset on hankittu vedättämällä ja pakottamalla tomppeleita miehiä, jotka eivät osaa sanoa EI vauvakuumeiselle naiselle. On ilmeisesti suurempi himo pitää se pilde siinä vierellä kuin uskaltaa sanoa, että en halua lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi masentunut. Ohjaa mielenterveys vastaanotolle keskustelemaan ja hakemaan apua

Myöhäistä. Ketju on jo viralliseti miestenpieksentäketju.

Ihan aiheestakin on.

Vierailija
168/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan nalkuttanut niin mies on kyllästynyt ja vetäytynyt. 

Suosittelen silti että jätät sen sian

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole kiinnostunut sinusta ja lapsista. Kuulutte kalustoon. Jossain vaiheessa juttu voi edetä niin, että hän hommaa sivusuhteita saadakseen sisältöä elämään.

"Hommaa sivusuhteita"? Niinkuin mistä? Onko jossain jokin suhdevalintamyymälä, josta kuka tahansa voi käydä "hommaamassa" sivusuhteita, vai onko jotenkin muuten todennäköistä, että tuollainen mies herättäisi muiden naisten kiinnostuksen? Vaikea kuvitella, että perheellinen mies olisi niin kiinnostava, että hän saisi tuosta noin vaan halutessaan sivusuhteita sitten kun siltä sattuu tuntumaan. Miksi hän saisi niitä?

Ainakin entisen kotikyläni touhua katsellessa huomaa, että sivusuhteita löytyy kaikille halukkaille ja niihin näyttää kelpaavan kuka vaan. Tylsä elämä ja valinnanvaran puute johtaa erinäisiin kuvioihin.

Vierailija
170/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman tilanteen. Ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa (mies ei tule muuttumaan): kärvistely tai ero. Mieti haluatko olla viiden vuoden kuluttua samassa tilanteessa? Jos et, niin tiedät mitä pitää tehdä. Tsemppiä. T. Ero oli elämäni paras päätös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä kehoitetaan vain ja ainoastaan eroamaan, sen sijaan että yrittäisi saada suhteen toimimaan? Jotenkinhan tämä pari on päätynyt suhteeseen ja saanut kaksi lasta, eikai mies ole aina ollut tuollainen? Jos olette naimississa niin silloin on luettu valat.

Vierailija
172/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän siinä käy kun miehestä tekee isän varten tahtoaan. Tätä puolta naiset ei mieti koskaan kun iskee vauvakuume kun se lapsi on saatava halusi mies sitä tai ei

Eli sun mukaan miehet eivät halua lapsia? Tämä johtaa kysymykseen, miksi mies ei ehkäise? Ei nainen raskaaksi pyhästä hengestä tule. 

 

Mitähän mieltä muut miehet mahtaa tästä lasten haluamisesta olla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä kehoitetaan vain ja ainoastaan eroamaan, sen sijaan että yrittäisi saada suhteen toimimaan? Jotenkinhan tämä pari on päätynyt suhteeseen ja saanut kaksi lasta, eikai mies ole aina ollut tuollainen? Jos olette naimississa niin silloin on luettu valat.

Siitä avioliitosta pääsee eroon vielä helpommin kuin siihen päätyy sisään. Riittää ihan vain yksi hakemus ja 6kk kuluttua homma selvä.

Ei tarvitse edes maksaa sukulaisten syömisiä ja juomisia!

Vierailija
174/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei minulla toisaalta ole kiire erotakaan, koska en ole mitään uutta parisuhdetta haluamassa.

 

Ikäänkuin kuin sinä olisit tässä pääosassa mikä sinua sattuu huvittamaan. Kyse on lapsiesi oikeudesta elää normaalissa perheessä missä vuorovaikutus toimii. Tuossa tapauksessa sijoitus henkisesti terveempiin olosuhteisiin alkaa olla ajankohtaista ennen kuin aiheutatte lastenne psyykkiselle kehitykselle peruuttamatonta tuhoa. 

 Aivan sairas perhe mutta onneksi tämä on porvoolaistarina.

Mikäs kuivan kesän oravan ahteria kaivaa. Et ole saanut kumppania itsellesi tai kumppani pettää. Itsessäsi ei tietenkään ole vikaa. Tukehdu täydellisyyteesi. Ei ihme ettei sinusta pidetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän siinä käy kun miehestä tekee isän varten tahtoaan. Tätä puolta naiset ei mieti koskaan kun iskee vauvakuume kun se lapsi on saatava halusi mies sitä tai ei

Paitsi tässä tapauksessa mies itse halusi niitä lapsia.

Tietysti palstapulien mielestä kaikki maailman lapset on hankittu vedättämällä ja pakottamalla tomppeleita miehiä, jotka eivät osaa sanoa EI vauvakuumeiselle naiselle. On ilmeisesti suurempi himo pitää se pilde siinä vierellä kuin uskaltaa sanoa, että en halua lapsia. 

Ja mieluummin maksella elareita kuin ottaa vasektomia ja/tai käyttää kumia. 

 

Meidän valinnoilla on seurauksensa. 

Vierailija
176/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän puhelimesta paljastuu? Tinder, joku hoito vai kenties rahapelejä/muuta koukuttavaa? Ja miksi mies lähtisikään tuosta, sinä hoidat käytännössä kaiken siinä missä mies on kuin teini. 

Vierailija
177/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä kehoitetaan vain ja ainoastaan eroamaan, sen sijaan että yrittäisi saada suhteen toimimaan? Jotenkinhan tämä pari on päätynyt suhteeseen ja saanut kaksi lasta, eikai mies ole aina ollut tuollainen? Jos olette naimississa niin silloin on luettu valat.

Ap:n siipan perseily on jatkunut luultavasti jo vuosia, ja ap lienee jo tehnyt voitavansa. Miten tuollaista tilannetta voi enää korjata, kun toinen on hylännyt perheensä ja puolisonsa (henkisesti). Ei keskenkasvuinen vetkula muutu pakottamalla tai maanittelemalla vastuunsa kantavaksi aikuiseksi mieheksi.

Vierailija
178/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän siinä käy kun miehestä tekee isän varten tahtoaan. Tätä puolta naiset ei mieti koskaan kun iskee vauvakuume kun se lapsi on saatava halusi mies sitä tai ei

Eli sun mukaan miehet eivät halua lapsia? Tämä johtaa kysymykseen, miksi mies ei ehkäise? Ei nainen raskaaksi pyhästä hengestä tule. 

 

Mitähän mieltä muut miehet mahtaa tästä lasten haluamisesta olla? 

No itse suostuin lähinnä ajatuksella, että katsotaan.. Jos olisi ollut liian rasittavaa, ainahan olisin voinut lähteä suhteesta pois. Niin omakin faija teki aikanaan ja ymmärrän aika hyvinkin. 

No, eipä nyt isyys mikään "jumalallinen ilokokemus" ole keskiarvoisesti ollut, mutta ihan ok se tämä perhe-elämäkin rullailee. Ei valittamista. 

Kaveri otti eron vaimostaan pari vuotta takaperin päästäkseen nauttimaan omasta vapaudesta. Meni ja pamautti toisen naisen paksuksi ja nyt joutuu sitten sumplimaan kahden perheen välissä. SE on hulluutta. 

Vierailija
179/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä kehoitetaan vain ja ainoastaan eroamaan, sen sijaan että yrittäisi saada suhteen toimimaan? Jotenkinhan tämä pari on päätynyt suhteeseen ja saanut kaksi lasta, eikai mies ole aina ollut tuollainen? Jos olette naimississa niin silloin on luettu valat.

Ap:n siipan perseily on jatkunut luultavasti jo vuosia, ja ap lienee jo tehnyt voitavansa. Miten tuollaista tilannetta voi enää korjata, kun toinen on hylännyt perheensä ja puolisonsa (henkisesti). Ei keskenkasvuinen vetkula muutu pakottamalla tai maanittelemalla vastuunsa kantavaksi aikuiseksi mieheksi.

Henkinen hylkääminen, metatyöt... 

Ei näitä asioita ole olemassa reaalimaailmassa. Naistenlehtien hömppää. 

Vierailija
180/206 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siirtyä esim. Asumuseroon ilman että täytyy virallisesti erota, jos täytyy saada etäisyyttä toiseen. Siinä voi osapuolet hoitaa omia ja yhteisiä asioitaan kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi