Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela tarkkailee nykyään käteisen käyttöä

Vierailija
25.06.2026 |

Nyt on mennyt hurjaksi. Enää et saa nostaa tiliä tyhjäksi sen takia ettei Kela pystyisi kyttäämään. Pian tulisi kysely mihin käytit rahat. Jeesus mitä paskaa!! Jos haluaa laittaa ihan huvin vuoksi rahaa tyynyn alle ja ostaa pelkästää ruokaa niin joudut toimittamaan kuitit Kelaan. Jos haluaa salata sen että käy pizzalla niin tuleeko ohjaus ravitsemusterapeutille ja käsky ruveta syömään kotiruokaa? Jos ostaa tekokyrvän eikä halua näyttää sitä Kelalle niin siitäkin pitäisi toimittaa kuitti? Nyt kyllä alkaa mennä liian pitkälle kyttäys!!
 

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PASKAPUHE POISTOON.

Miksi poistaa? AP:han on vain tavallinen kokoomusnuori, jonka suukin on syntymäpaskan peitossa.

En ole kokoomusnuori, vaan vanha akka. Ap.

Vierailija
102/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on jo talousrikolliseksi leimattu sitä kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.

Tuilla saa tehdä siinä vaiheessa mitä haluaa kun ne on tilille tullut, ei kuulu Kelalle.

Ei saa säästää. Se kuuluu Kelallekin.

Vierailija
104/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Käytä tuet asianmukaisesti niin ei tule mitään ongelmia.

Ei todellakaan ole oikein että joka ostoskuitti esitettävä kelalle mitä on ostanut. Jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa ja maksaa laskut.

Vierailija
105/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky elämisen tyyli on mennyt todella omituiseksi. Ei saa säästää rahaa pahan päivän varalle, töitä ei saa vaikka haetaan jatkuvasti monesta paikkaa . Monesta tuista leikattu ja poistettu vähäisiäkin työhön viittaavia mahdollisuuksia.

Vierailija
106/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennän tilin ja haen kelalta tukea syksyllä, vai kuinka monelta vuodelta ne katsoo jo valmiiksi persaukisen tilitiedot? Kiinnostaisi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjennän tilin ja haen kelalta tukea syksyllä, vai kuinka monelta vuodelta ne katsoo jo valmiiksi persaukisen tilitiedot? Kiinnostaisi tietää.

Tulorekisteristä tarvittaessa kolme vuotta.

Vierailija
108/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kiinni niin lähteet tukipummielukat hiiteen Suomesta Emme tarvitse täällä toisten rahoilla eläviä saatanoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko entiset kansanedustajat ovat sopeutuneet? 

Vierailija
110/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon että nostan puolisolle ja lapsille, he eivät osaa käyttää maksupäätteitä. Usein myös kassalta on kuittirullat loppu, tai taapero tuhosi kuitit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin päivä Tukholmassa -risteilyllä kengännauhabudjetilla (risteilyn hinta 4e). Seuraavassa kuussa Kela ilmoitti ettei tukea ole käytetty hyväksyttävään tarkoitukseen, tiliotteelta näkyi että olin ostanut laivalla kahvin ja Tukholmasta eväitä :D Ihme kyttäämistä, köyhä ei saa poistua kotikaupungistaan.

Vierailija
112/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela kiinni niin lähteet tukipummielukat hiiteen Suomesta Emme tarvitse täällä toisten rahoilla eläviä saatanoita.

Milläs minä sitten opiskelen? Opintolainaa en saa. Ai niin pitäisi varmaan lähteä myymään per settään kokoomus ja persuherroille, paitsi että persut usein perseauki. T. Tuleva sh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeesti 🧐Minua työssäkäyvää eivät kyttää. Miksi eivät? En tajua..

Vierailija
114/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, ei minun käteisnostot ole kelaa kiinnostanut, vaikka välillä olen nostanut kaikki kuukauden tuet (n. 1300€/kk) ja ryypännyt ne rahat.

Tokihan se on ihan ok jos ryyppäät kaikki Kelan antamat rahat, rahan säästäminen/säästyminen tässä on Kelan mukaan se ongelma.