Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela tarkkailee nykyään käteisen käyttöä

Vierailija
25.06.2026 |

Nyt on mennyt hurjaksi. Enää et saa nostaa tiliä tyhjäksi sen takia ettei Kela pystyisi kyttäämään. Pian tulisi kysely mihin käytit rahat. Jeesus mitä paskaa!! Jos haluaa laittaa ihan huvin vuoksi rahaa tyynyn alle ja ostaa pelkästää ruokaa niin joudut toimittamaan kuitit Kelaan. Jos haluaa salata sen että käy pizzalla niin tuleeko ohjaus ravitsemusterapeutille ja käsky ruveta syömään kotiruokaa? Jos ostaa tekokyrvän eikä halua näyttää sitä Kelalle niin siitäkin pitäisi toimittaa kuitti? Nyt kyllä alkaa mennä liian pitkälle kyttäys!!
 

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käteisen käyttöä voi tarkkailla. Siksi sitä käytän aina kun on mahdollista.

Teoriassa pystyt narauttamaan itsesi käyttämällä ison määrän käteistä S-ryhmän paikassa ja ottamalla bonukset kortille ja se bonus tulee näkymään S-tilillä. 

Iso bonus mutta ei tarpeeksi korttiostoja tuottamaan sitä näkyy tällä tavalla.

 

ELI JOS KÄYTÄT ISOA MÄÄRÄÄ KÄTEISTÄ S-PAIKOISSA ÄLÄ OTA BONUKSIA VARMUUDEN VUOKSI

Älä anna kassan vinguttaa bonuksia tilillesi. Jos annat niin tililläsi näkyy mitä ruokaa tismalleen syöt. Jos olet vaikkapa homo niin joku homofoobikko voi näin myrkyttää ruokasi helpommin.

Vierailija
62/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieni ja marja aikaan kaupoissa ja muualla on naaman tunnistuskamerat kun välittäjät maksaa käteisellä keräämällä.  Kuvat menee suoraan kelalle.

Pitääkö jo olla varuillaan onko metsässä kameravalvonta?

Täytyypi ostaa maastoutumispuku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen toimeentulotukiasiakas täällä. Olen nostanut vuosien aikana säännöllisen epäsäännöllisesti aina yleensä sen kolminumeroisen summan, eikä ole koskaan kysytty, minne raha menee.

Kelan toimeentulotukiohjeessa (googlaa toimeentulotuki pdf) todetaan erikseen, 

"Asiakas voi itse päättää, mihin hän perusosansa
käyttää. Perusosan käyttämisestä ei pyydetä selvityksiä."

 

Jos tilillä ei näy ollenkaan muuta kuin käteisnosto(ja), voi herätä epäilys, oleskeleeko henkilö ulkomailla. Sinne kun toimaria ei makseta yli 7vrk ajalta.

Luulisi että juuri käteisnostot todistavat henkilön oleskelevan kotimaassa, sillä niissähän näkyy nostopaikka. Jos joku oikeasti oleskeli pitempään ulkomailla, hän keksisi kyllä keinot tehdä sen niin, ettei Kela saa tietää mitään. Ei se ole edes vaikeaa, joskin saattaa joissain tapauksissa vaatia hiukan vaivannäköä.

Vierailija
64/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on aivan oikein. Ei sellainen mitään tukia tarvi jolla on patjan alla euroja. 

Ryypätä saa vapaasti ja ostaa kalliimpaa ruokaa, mutta ei saa säästää elämällä niukemmin?

En ole ikinä ymmärtänyt tätä tuhlaamisen sallimista, säästämisen ei. Joku pärjää hyvinkin niukalla ruualla ja kulutuksella ja toinen ostelee peukkua.

Koittakaa nyt jo päättää.

Vierailija
65/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käteisen käyttöä voi tarkkailla. Siksi sitä käytän aina kun on mahdollista.

Teoriassa pystyt narauttamaan itsesi käyttämällä ison määrän käteistä S-ryhmän paikassa ja ottamalla bonukset kortille ja se bonus tulee näkymään S-tilillä. 

Iso bonus mutta ei tarpeeksi korttiostoja tuottamaan sitä näkyy tällä tavalla.

 

ELI JOS KÄYTÄT ISOA MÄÄRÄÄ KÄTEISTÄ S-PAIKOISSA ÄLÄ OTA BONUKSIA VARMUUDEN VUOKSI

Ei näitä kukaan ala setviä, ja jos alkaisi, voi aina sanoa, että kaveri hyvää hyvyyttään vingutti juuri tämän köyhän toimeentulotukiasiakkaan bonuskorttia.

Vierailija
66/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva, että joku oikeusoppinut ottaisi tähän kantaa. Ei nimittäin tunnu ihan lailliselta. Käteinen on kuitenkin ihan laillinen maksuväline, eikä toimeentulotuessa ole mitenkään rajattu sitä, mihin sitä tukea saa käyttää.

Jos kyselee, sanoo että korttimaksu ei mennyt läpi häiriön takia, piti nostaa käteistä että sai ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on itse kunkin pakko nöyrtyä käyttämään käteistä, kuten taannoin meidän Tokmannilla, kun kenenkään asiakkaan kortit eivät menneet läpi vaan kaikilla kaikki kortit ilmoitti vaan että maksu hylätty, kummallakin tarjolla olevalla kassalla, joten ne, joilla ei sitä käteistä mukana ollut, joutuivat jättämään ostoksensa siihen kassalle ja poistumaan tyhjin käsin. Aina hyvä jonkun verran olla käteistä varalla. 
 

Vierailija
68/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä ei toki vielä kytätä. Suomessa oli käteinen lähes kadonnut koronavuosina, oli niin helppoa maksaa kortilla, ja jos kortti jäi kotiin niin lähimaksulla kännykästä tai älykellosta, Raha tuli tilille ja lähti tililtä eikä harmaa talous kukoistanut. Nyt tilanne on toinen - kaikki on työttömiä, ja haluaa rahansa käteisenä ja ilman kuttia. Myös yritykset saattavat pyörittää käteiskassaa kirjanpidon sivussa. Käteistaloudessa ei veroja maksella.  Hienoa, orpo ja purra! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PASKAPUHE POISTOON.

Vierailija
70/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa pitkin kuukautta muutaman kympin lahjakortteja siihen ruokakauppaan, missä asioi. Niillä voi sitten ostaa joskus isompia ostoksia, eikä ne näy tiliotteella tai rahapulassa myydä ne pienellä alennuksella.

Myydä ne alennuksella vaikka voisi pitää summaa käteissäästönä?

Onpahan logiikkaa.

Lahjakortit on voimassa 24kk ostopäivästä. Jos on tarvetta saada muutama kossupullo eikä viitsi ostaa niin että näkyy tiliotteella, se 100 euron lahjakortti kannattaa myydä 90 eurolla ja ostaa sillä rahalla ne kossut.

Pistäpä nyt taas valot päälle tai vedä ainakin se pää ulos sieltä ahterista ja hengittele välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kuin diktatuurisessa kommunistisessa valtiossa. Mut sen pillin mukaan tanssit mistä rahasi saat. Muitakin vaihtoehtoja varmaan löytyy.

Vierailija
72/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet homo niin homofoobikko keksii seuraavaksi esim ”olit poissa töistä”, ”varmasti huijasit rahaa”, ”olit ulkomailla”. Todellisuudessa mitään näistä ei tapahtunut vaan syytöksiä ohjaa homofoobisuua, naisviha ja poliittisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä kaupan roskiksesta kaivella kuitteja. Toimittelet niitä kelaan. Joskus kassalla siinä koneessa on edellisen asiakkaan kuitti. Nappaat senkin mukaan.

Vierailija
74/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kun persunatsi vetää tämmöisen syytöksen niin minäkin voin suureen ääneen kailottaa että niin SE HALLA-AHO PÖKKI VIERASTA NAISTA 8 VUOTTA PUTKEEN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä kaupan roskiksesta kaivella kuitteja. Toimittelet niitä kelaan. Joskus kassalla siinä koneessa on edellisen asiakkaan kuitti. Nappaat senkin mukaan.

Palkkaan etsivän tonkimaan Päivi Räsäsestä, Halla-ahosta ja Purrasta jotain todella pahaa lokaa ja pistän kaikki lehdet laulamaan.

Vierailija
76/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela keroo, että voi pyytää selvitystä toistuvista nostoista ja suurista summista

Vierailija
77/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-aho vois pistää seuraavaksi 20 vuodeksi  kaltereiden taakse ilman naisen naista. 

Vierailija
78/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa pitkin kuukautta muutaman kympin lahjakortteja siihen ruokakauppaan, missä asioi. Niillä voi sitten ostaa joskus isompia ostoksia, eikä ne näy tiliotteella tai rahapulassa myydä ne pienellä alennuksella.

Myydä ne alennuksella vaikka voisi pitää summaa käteissäästönä?

Onpahan logiikkaa.

Lahjakortit on voimassa 24kk ostopäivästä. Jos on tarvetta saada muutama kossupullo eikä viitsi ostaa niin että näkyy tiliotteella, se 100 euron lahjakortti kannattaa myydä 90 eurolla ja ostaa sillä rahalla ne kossut.

Pistäpä nyt taas valot päälle tai vedä ainakin se pää ulos sieltä ahterista ja hengittele välillä.

Järjetöntä ellei tosissaan pelkää että käteisnoston näkyminen johtaa johonkin. 

Ne lahjakortit voivat muuten nollautua isolla magneetillakin koska ne ovat pelkkiä magneettiraitakortteja. 10% arvonlasku kahdessa vuodessa! 100% arvonlasku 2 vuodessa! Riski että kortti nollaantuu tai katoaa. Järjetöntä puuhaa.

-eri

Vierailija
79/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan kaveri nostaa joka kuukausi 20€ varalle jos jotain yllättävää sattuu. Kela oikeasti kysyi häneltä miksi nostaa käteistä ja mitä varten. Siis ovat kiinnostuneita 20 eurosta. 

Esim. sitä varten, että pankkikortti ei toimi. Minullakin on aina käteistä varalla niitä tilanteita varten. Näköjään Kelan tukemalla ihmisellä ei saisi olla.

Vierailija
80/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa olisi antaa 20e tilisiirto käteistä nostavalle bulvaanille niin saat sen saatanan setelin mikä ei katoa sataprosenttisesti kahdessa vuodessa.