Kela tarkkailee nykyään käteisen käyttöä
Nyt on mennyt hurjaksi. Enää et saa nostaa tiliä tyhjäksi sen takia ettei Kela pystyisi kyttäämään. Pian tulisi kysely mihin käytit rahat. Jeesus mitä paskaa!! Jos haluaa laittaa ihan huvin vuoksi rahaa tyynyn alle ja ostaa pelkästää ruokaa niin joudut toimittamaan kuitit Kelaan. Jos haluaa salata sen että käy pizzalla niin tuleeko ohjaus ravitsemusterapeutille ja käsky ruveta syömään kotiruokaa? Jos ostaa tekokyrvän eikä halua näyttää sitä Kelalle niin siitäkin pitäisi toimittaa kuitti? Nyt kyllä alkaa mennä liian pitkälle kyttäys!!
Kommentit (114)
Ulkomailla oleskelusta, minulla ainakin näkyy pankin tiliotteella automaatti josta rahat on nostettu. Ehkä siitä tulee kyselyitä jos on ulkomaan käteisnostoja mutta kelläpä niitä olisi. Western Union ja vastaavat voisi kyllä ottaa kelan erityistarkkailuun.
Koska saadaan chippi ranteeseen, joka rekisteröi jokaisen pennosen siirtymisen toiselta toiselle. Pennosiin myös chippi, joka kertoo, että kenen hallussa kyseinen pennonen on.
Kela huomautti ruokakaupan kuitista, että esim. limsat, jäätelö, pähkinät, keksit olivat aivan turhia ostoksia. Että kyllä ne katsoo, mitä sieltä kaupasta ostat.
Koskeeko tämä myös ma muja joilla toinen tili ulkomaisessa pankissa ?
Itse käytän pääsääntöisesti käteistä joka paikassa. Nostan keskimäärin 60€ kerralla. Näin olen tehnyt koko elämäni. Ei ole koskaan kyselty mitään.
Eipä tuo taida pitää paikkaansa. Kela/sossu ei ole ainakaan vuosikymmeniin katsonut tiliotteista muuta kuin sen ettei tilille ole tullut ylimääräistä tuloa eikä heille kuulu mihin rahat ovat menneet. Ainoastaan tietysti esim. sähkölasku pitää näkyä maksettuna tiliotteella, jos vaatii Kelaa korvaamaan sen. Jos asia olisi muuttunut siitä olisi ollut jo isot otsikot.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla oleskelusta, minulla ainakin näkyy pankin tiliotteella automaatti josta rahat on nostettu. Ehkä siitä tulee kyselyitä jos on ulkomaan käteisnostoja mutta kelläpä niitä olisi. Western Union ja vastaavat voisi kyllä ottaa kelan erityistarkkailuun.
Jep. Western Union pahin pimeän rahan välittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Kela huomautti ruokakaupan kuitista, että esim. limsat, jäätelö, pähkinät, keksit olivat aivan turhia ostoksia. Että kyllä ne katsoo, mitä sieltä kaupasta ostat.
Jos olet erikseen hakenut maksusitoumusta ruokaan, niin voivat ihmetellä, ettei vissiin niin tarve ollutkaan, ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Kela huomautti ruokakaupan kuitista, että esim. limsat, jäätelö, pähkinät, keksit olivat aivan turhia ostoksia. Että kyllä ne katsoo, mitä sieltä kaupasta ostat.
Ehkä jos olisit käynyt ruokakaupassa Kelan maksusitoomuksella... tosin sekään ei pitäisi paikkaansa, koska niissä mainitsemasi tuotteet ovat automaattisesti kiellettyjä. Muutoin turha provo, koska Kela ei koskaan tarkasta kauppakuitteja, ja eihän niitä useimmat taida nykyään edes mukaansa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela keroo, että voi pyytää selvitystä toistuvista nostoista ja suurista summista
Siis onko Kelalla jo pääsy ihmisten pankkitileille ja onko jollain aikaa seurata yksittäisten ihmisten rahankäyttöä?
Pääseehän se tilitietoihin siltä osin, kun lähettää toineentulohakemuksen, mikä vaaditaan hakemukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela huomautti ruokakaupan kuitista, että esim. limsat, jäätelö, pähkinät, keksit olivat aivan turhia ostoksia. Että kyllä ne katsoo, mitä sieltä kaupasta ostat.
Jos olet erikseen hakenut maksusitoumusta ruokaan, niin voivat ihmetellä, ettei vissiin niin tarve ollutkaan, ehkä?
En saa kuin asumistukea
Käteiseen ja vaihdantaan perustuva talous ohittaa verottajan ja Kelan. Vain isojen työnantajien palkkatyöstä maksetaan veroja. Tiedän myös henkilön joka saa palkkansa "valoisana" mutta palkan osia maksetaan käteisenä ja etuina.
En ole vielä nähnyt yhtäkään todistetta siitä, että kela olisi oikeasti kysynyt käteisnostoista YHTÄ viestiä lukuun ottamatta, jossa pyydettiin kertomaan tilanteestaan, koska tilillä ei näkynyt MITÄÄN muuta kuin käteisnosto tai pari.
Ulkomailla oleskellaan kelan piikkiin välillä niin, että kortti annetaan jollekulle tutulle, joka käy nostamassa rahat käteiseksi ja esim itse lähettää tuensaajalle rahaa tilisiirrolla ulkomaille ja käyttää käteiset omiin menoihinsa.
Tästä voi herätä epäilys, ettei henkilö itse oleskele maassa. Typerämpikin toki tajuaa, että jos tämä kortinhaltija käy muutaman kerran kuussa kaupassa ostamassa itselleen megiksen samalla kun nostaa rahaa, läsnäolo voidaan todentaa.
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Oletko ikinä kuullut termiä yksityisyyden suoja? No nyt kuulet? Onko siellä Venäjällä jo noin helle kun ihan on pönttö sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Herättää se pankissakin ihmetystä, jos aina nostaa tilin tyhjäksi palkkapäivänä. Voi olla lainaneuvottelut asuntoa varten nihkeitä.
Ei tuommoinen ikinä omaa asuntoa osta.
No mä ostan ja kertamaksulla ilman lainaa. Mun rahat siirtyy heti osakesäästötilille ja ostan osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa pitkin kuukautta muutaman kympin lahjakortteja siihen ruokakauppaan, missä asioi. Niillä voi sitten ostaa joskus isompia ostoksia, eikä ne näy tiliotteella tai rahapulassa myydä ne pienellä alennuksella.
Myydä ne alennuksella vaikka voisi pitää summaa käteissäästönä?
Onpahan logiikkaa.
Tämmöstä se tukipummin logiikka on. Ei ilmaisella rahalla ole arvoa.
AAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!
Demaripaskasakin lemmikkien, eli kelaelättien lojuminen loppuu asteittain, ja siitä minä NAUTIN!
VIHDOINKIN!!!!😁
Teille demarihaahkoille on sanottu monta kertaa, että menkää aikanaan sinne töihin, että kela suljetaan ja sosiaaliloisiminen NETTOveronmaksajien piikkiin loppuu.
Jos on niin saatanan tyhmä otus, että ei ymmärrä ottaa vinkistä vaaria, ei voi siinä kohtaa enää kuin ihan vain itseään syyttää🤗
Vierailija kirjoitti:
PASKAPUHE POISTOON.
Miksi poistaa? AP:han on vain tavallinen kokoomusnuori, jonka suukin on syntymäpaskan peitossa.
AI väittää että tämä on tosi. Kela voi tarkistaa käteisnostot, varsinkin jos nostaa suuria summia. Tarkistakaa itse, jos ette usko. Siitähän on ollut puhetta, mutta joka ei ole toteutunut, ainakaan vielä, että Kela voi tutkia suoraan pankista tilitiedot. Siitähän meteli nousi. Moni ei varmaan usko, koska tuollainen kyttäys alkaa olla jo vulgääriä ja muistuttaa Stasia.
Siis onko Kelalla jo pääsy ihmisten pankkitileille ja onko jollain aikaa seurata yksittäisten ihmisten rahankäyttöä?