Kela tarkkailee nykyään käteisen käyttöä
Nyt on mennyt hurjaksi. Enää et saa nostaa tiliä tyhjäksi sen takia ettei Kela pystyisi kyttäämään. Pian tulisi kysely mihin käytit rahat. Jeesus mitä paskaa!! Jos haluaa laittaa ihan huvin vuoksi rahaa tyynyn alle ja ostaa pelkästää ruokaa niin joudut toimittamaan kuitit Kelaan. Jos haluaa salata sen että käy pizzalla niin tuleeko ohjaus ravitsemusterapeutille ja käsky ruveta syömään kotiruokaa? Jos ostaa tekokyrvän eikä halua näyttää sitä Kelalle niin siitäkin pitäisi toimittaa kuitti? Nyt kyllä alkaa mennä liian pitkälle kyttäys!!
Kommentit (114)
Ihan oikein. Käytä tuet asianmukaisesti niin ei tule mitään ongelmia.
Mee pumi töihin, niin kukaan ei kyttää rahan käyttöäsi.
Höpönpöpö ja huomenna lisää🥱
Mene ulos nauttimaan kesästä.
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Ei valeuutiseen löydy. Laitetaan poistoon.
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Älä kuseta Kelaa niin ei ole ongelmaa
Pojan kaveri nostaa joka kuukausi 20€ varalle jos jotain yllättävää sattuu. Kela oikeasti kysyi häneltä miksi nostaa käteistä ja mitä varten. Siis ovat kiinnostuneita 20 eurosta.
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Herättää se pankissakin ihmetystä, jos aina nostaa tilin tyhjäksi palkkapäivänä. Voi olla lainaneuvottelut asuntoa varten nihkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Pojan kaveri nostaa joka kuukausi 20€ varalle jos jotain yllättävää sattuu. Kela oikeasti kysyi häneltä miksi nostaa käteistä ja mitä varten. Siis ovat kiinnostuneita 20 eurosta.
Sanoo vaan, että peukkua pitää annos saada.
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Tuilla saa tehdä siinä vaiheessa mitä haluaa kun ne on tilille tullut, ei kuulu Kelalle.
Ei pidä rikkoa rahan antajan luottamusta. Loppuu rahan saaminen siltä suunnalta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojan kaveri nostaa joka kuukausi 20€ varalle jos jotain yllättävää sattuu. Kela oikeasti kysyi häneltä miksi nostaa käteistä ja mitä varten. Siis ovat kiinnostuneita 20 eurosta.
Sanoo vaan, että peukkua pitää annos saada.
Periaatteessa ei pitäisi muutama kymppi kuulua kelalle ollenkaan vaikka sen kuluttaisi peukkuun. Ei sentään tässä tapauksessa siihen.
Sano, että mitäs et anna töitä/työvuoroja. Anna lisää työvuoroja.
Jos Kela kysyy tuollaista, niin siitä jo pitää valittaa Valviraan. Tuollainen kontrolli Kelan pitää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Lääkkeiden ja ruuan maksaminen käteisellä on täysin laillista Suomessa ja muualla EU:ssa, uuvatti.
Aijaa, ei minun käteisnostot ole kelaa kiinnostanut, vaikka välillä olen nostanut kaikki kuukauden tuet (n. 1300€/kk) ja ryypännyt ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Ihminen saa käyttää rahansa mihin haluaa eikä Kelassa mitään ruokakauppaostoksia tiliotteilta syynätä, ainoastaan tulot ja ne menot, joihin on haettu tukea (vuokra jne.). Loput rahat saa polttaa vaikka nuotiossa.
Jos rahaa jää sukanvarteen laitettavaksi, niin tuet ovat liian isot
Linkki?