Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela tarkkailee nykyään käteisen käyttöä

Vierailija
25.06.2026 |

Nyt on mennyt hurjaksi. Enää et saa nostaa tiliä tyhjäksi sen takia ettei Kela pystyisi kyttäämään. Pian tulisi kysely mihin käytit rahat. Jeesus mitä paskaa!! Jos haluaa laittaa ihan huvin vuoksi rahaa tyynyn alle ja ostaa pelkästää ruokaa niin joudut toimittamaan kuitit Kelaan. Jos haluaa salata sen että käy pizzalla niin tuleeko ohjaus ravitsemusterapeutille ja käsky ruveta syömään kotiruokaa? Jos ostaa tekokyrvän eikä halua näyttää sitä Kelalle niin siitäkin pitäisi toimittaa kuitti? Nyt kyllä alkaa mennä liian pitkälle kyttäys!!
 

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
2/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Käytä tuet asianmukaisesti niin ei tule mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee pumi töihin, niin kukaan ei kyttää rahan käyttöäsi.

Vierailija
4/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönpöpö ja huomenna lisää🥱

Mene ulos nauttimaan kesästä. 

Vierailija
5/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Ei valeuutiseen löydy. Laitetaan poistoon.

Vierailija
6/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuseta Kelaa niin ei ole ongelmaa

Vierailija
8/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kaveri nostaa joka kuukausi 20€ varalle jos jotain yllättävää sattuu. Kela oikeasti kysyi häneltä miksi nostaa käteistä ja mitä varten. Siis ovat kiinnostuneita 20 eurosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.

Herättää se pankissakin ihmetystä, jos aina nostaa tilin tyhjäksi palkkapäivänä. Voi olla lainaneuvottelut asuntoa varten nihkeitä.

Vierailija
10/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan kaveri nostaa joka kuukausi 20€ varalle jos jotain yllättävää sattuu. Kela oikeasti kysyi häneltä miksi nostaa käteistä ja mitä varten. Siis ovat kiinnostuneita 20 eurosta. 

Sanoo vaan, että peukkua pitää annos saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.

Tuilla saa tehdä siinä vaiheessa mitä haluaa kun ne on tilille tullut, ei kuulu Kelalle.

Vierailija
12/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä rikkoa rahan antajan luottamusta. Loppuu rahan saaminen siltä suunnalta kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen käyttö kielletty?

Vierailija
14/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan kaveri nostaa joka kuukausi 20€ varalle jos jotain yllättävää sattuu. Kela oikeasti kysyi häneltä miksi nostaa käteistä ja mitä varten. Siis ovat kiinnostuneita 20 eurosta. 

Sanoo vaan, että peukkua pitää annos saada.

Periaatteessa ei pitäisi muutama kymppi kuulua kelalle ollenkaan vaikka sen kuluttaisi peukkuun. Ei sentään tässä tapauksessa siihen. 
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että mitäs et anna töitä/työvuoroja. Anna lisää työvuoroja.

Vierailija
16/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kela kysyy tuollaista, niin siitä jo pitää valittaa Valviraan. Tuollainen kontrolli Kelan pitää lopettaa.

Vierailija
17/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.

Lääkkeiden ja ruuan maksaminen käteisellä on täysin laillista Suomessa ja muualla EU:ssa, uuvatti.

Vierailija
18/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, ei minun käteisnostot ole kelaa kiinnostanut, vaikka välillä olen nostanut kaikki kuukauden tuet (n. 1300€/kk) ja ryypännyt ne rahat.

Vierailija
19/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.

Ihminen saa käyttää rahansa mihin haluaa eikä Kelassa mitään ruokakauppaostoksia tiliotteilta syynätä, ainoastaan tulot ja ne menot, joihin on haettu tukea (vuokra jne.). Loput rahat saa polttaa vaikka nuotiossa.

Vierailija
20/114 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa jää sukanvarteen laitettavaksi, niin tuet ovat liian isot