Kela tarkkailee nykyään käteisen käyttöä
Nyt on mennyt hurjaksi. Enää et saa nostaa tiliä tyhjäksi sen takia ettei Kela pystyisi kyttäämään. Pian tulisi kysely mihin käytit rahat. Jeesus mitä paskaa!! Jos haluaa laittaa ihan huvin vuoksi rahaa tyynyn alle ja ostaa pelkästää ruokaa niin joudut toimittamaan kuitit Kelaan. Jos haluaa salata sen että käy pizzalla niin tuleeko ohjaus ravitsemusterapeutille ja käsky ruveta syömään kotiruokaa? Jos ostaa tekokyrvän eikä halua näyttää sitä Kelalle niin siitäkin pitäisi toimittaa kuitti? Nyt kyllä alkaa mennä liian pitkälle kyttäys!!
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä rikkoa rahan antajan luottamusta. Loppuu rahan saaminen siltä suunnalta kokonaan.
Ei Kela ole mikään sukulainen tai vanhempasi vaan sitä sitovat lakisääteiset velvollisuudet. Ei virkailija voi noin vain "lopettaa etuuksien maksattamista" mielialtaisesti menettämättä itse työpaikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Pojan kaveri nostaa joka kuukausi 20€ varalle jos jotain yllättävää sattuu. Kela oikeasti kysyi häneltä miksi nostaa käteistä ja mitä varten. Siis ovat kiinnostuneita 20 eurosta.
Suomi on erittäin sairas maa. Siksi kulutukseni on ihan mitätöntä. Muihin maihin menee rahani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Herättää se pankissakin ihmetystä, jos aina nostaa tilin tyhjäksi palkkapäivänä. Voi olla lainaneuvottelut asuntoa varten nihkeitä.
Ei tuommoinen ikinä omaa asuntoa osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Ihminen saa käyttää rahansa mihin haluaa eikä Kelassa mitään ruokakauppaostoksia tiliotteilta syynätä, ainoastaan tulot ja ne menot, joihin on haettu tukea (vuokra jne.). Loput rahat saa polttaa vaikka nuotiossa.
Ennen asia olikin näin, rahaa syydettiin täysin holtittomasti tuensaajille jotka sitten kukin rälläsivät ne miten huvitti. Jokainen vähänkin elämää nähnyt tietää taksirallit lähipubien edessä aina Kelan maksupäivinä, kukaan ei ole köyhä eikä kipeä, laulu raikaa ja viina virtaa. Tällä yhteiskunnalla ei ole samanlaiseen perseilyyn enää varaa, ja siksi tukien määriä pitää tarkistaa ja niiden käyttöä kontrolloida.
Just eilen nostin 250 euroa tyynyn alle koska sain eilen tuet. Mulla on joku 10450 euroa kotona säästössä. Se ei kelalle kuulu nostanko rahaa ja mihin käytän.
vain käteisellä saa ostettua varmasti. aina on vikaa pankissa, kortissa, maksupäätteessä. jo pelkästään tänä kesänä olen päässyt useamman kerran jonon ohi ostoksineni kaupassa, kun ei ole kenellään rahaa ja kortin luku ei taaskaan toiminut. kun käyttää käteistä, tietää aina tarkalleen, paljonko on rahaa. pankeissa ei makuuteta mitään. tiedätte varmaan, että vain kulta pitää arvonsa. paperiraha ja numerot pankkitilillä voivat menettää arvonsa yhdessä yössä.
Ei kelaa kiinnosta ostatko vihanneksia vai pizzaa. Niitä kiinnostaa onko sulla säästöjä jolla voit elää. Toimeentulotuki on viimeinen tukimuoto kun rahaa ei oikeasti ole..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.
Tuilla saa tehdä siinä vaiheessa mitä haluaa kun ne on tilille tullut, ei kuulu Kelalle.
Kyllä se kuuluu Kelalle, jos käteistä jää lompsaan tai patjan alle ja jatkaa tukien nostamista.
Ei ihme, että ilmastokin on kylmä. Yhtä kylmä kuin ihmisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä rikkoa rahan antajan luottamusta. Loppuu rahan saaminen siltä suunnalta kokonaan.
Ei Kela ole mikään sukulainen tai vanhempasi vaan sitä sitovat lakisääteiset velvollisuudet. Ei virkailija voi noin vain "lopettaa etuuksien maksattamista" mielialtaisesti menettämättä itse työpaikkaansa.
Kuule ne lakisääteiset velvollisuudet voidaan muuttaa Eduskunnan päätöksellä milloin tahansa. Ei kannata tuudittautua sen varaan, että sosiaalietuudet ovat jokin pysyvä ja ikuinen asiain tila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Ei valeuutiseen löydy. Laitetaan poistoon.
Sosiaaliturvaministeri gran-laakson aivotuksista ei yllättäisi jos se olisi tällaisenkin keksinyt köyhien iloksi kelaan.
Ensin valitetaan "Kukaan ei kuluta tarpeeksi suomen verotulot kärsii." Samaan aikaan samat ihmiset "en kuluta penniäkään suomessa kulutan rahani ulkomaille." :D
Vierailija kirjoitti:
Just eilen nostin 250 euroa tyynyn alle koska sain eilen tuet. Mulla on joku 10450 euroa kotona säästössä. Se ei kelalle kuulu nostanko rahaa ja mihin käytän.
Huono asento alkaa olla jo niskalla, jos kymppitonni seteleitä on tyynyn alla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Käytä tuet asianmukaisesti niin ei tule mitään ongelmia.
Tai mäne töihin,tienaamaan oma elantosi...ei kukaan kyttää..
tämähän on ihan oikein. eikä nuo tukiensaajat tajua että me muut maksetaan se raha heille
Eiköhän nämä toimenpiteet kohdistu ensisijaisesti ihan oikeaan kohderyhmään.
Voit nostaa rahat tililtäsi ja se ei kuulu kenellekään. Fiksu kantaa muovikasseittain rahaa ja jakaa ne suvulle tai lapsille ennen kuolemaansa, koska silloin ei sosialisti pääse rahoja kuppaamaan. Huvitteluhaluinen menee Las Vegasiin ja pelaa rahansa.
Nostan käteiseksi rahat jotka eivät mene kelan hyväksymiin laskuihin. Ei ole vielä kysytty mitään ja jos kysyvät niin menevät välttämättömiin jokapäiväisiin menoihin.
Säännöt on samat kaikille, jotka yhteiskunnan tukia käyttävät. Olisihan se varsin outoa, jos niitä voisi kiertää vain nostamalla tilin tyhkäksi.
Pankki kyselee ihan muiltakin kuin Kelan asiakkailta mihin rahansa käyttää. Seurasin sivusta kuinka 90-vuotiasta isääni tentattiin. Rahojen alkuperästä - eläke. Rahojen käyttötarkoituksesta - ruoka, lääkkeet, hoito, asumiskulut. Onko tehnyt ulkomaanmatkoja - ei eläissään.