Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela tarkkailee nykyään käteisen käyttöä

Vierailija
25.06.2026 |

Nyt on mennyt hurjaksi. Enää et saa nostaa tiliä tyhjäksi sen takia ettei Kela pystyisi kyttäämään. Pian tulisi kysely mihin käytit rahat. Jeesus mitä paskaa!! Jos haluaa laittaa ihan huvin vuoksi rahaa tyynyn alle ja ostaa pelkästää ruokaa niin joudut toimittamaan kuitit Kelaan. Jos haluaa salata sen että käy pizzalla niin tuleeko ohjaus ravitsemusterapeutille ja käsky ruveta syömään kotiruokaa? Jos ostaa tekokyrvän eikä halua näyttää sitä Kelalle niin siitäkin pitäisi toimittaa kuitti? Nyt kyllä alkaa mennä liian pitkälle kyttäys!!
 

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa pitkin kuukautta muutaman kympin lahjakortteja siihen ruokakauppaan, missä asioi. Niillä voi sitten ostaa joskus isompia ostoksia, eikä ne näy tiliotteella tai rahapulassa myydä ne pienellä alennuksella.

Vierailija
42/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAIRASTA MEININKIÄ KELALLA, KELA PALKKAA KYTTÄÄJÄ-GESTAPOITA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat lässyttäjät  vauhdissa. 

Vierailija
44/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käteisen käyttöä voi tarkkailla. Siksi sitä käytän aina kun on mahdollista.

Vierailija
45/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Käytä tuet asianmukaisesti niin ei tule mitään ongelmia.

Ne tuet saa vaikka ryypätä, laskunsa maksettuaan ja asiansa hoidettuaan, kunhan ei vaan älähdäkään että pitäisi saada jostain lisää ja vingu itkemässä kuinka on vaikeeta. 

Vierailija
46/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin kyselyihin vastaukseksi: työ- ja työnahkukyvyn ylläpitäminen henkilökohtaisin keinoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aivan oikein. Ei sellainen mitään tukia tarvi jolla on patjan alla euroja. 

Vierailija
48/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Käytä tuet asianmukaisesti niin ei tule mitään ongelmia.

Ne tuet saa vaikka ryypätä, laskunsa maksettuaan ja asiansa hoidettuaan, kunhan ei vaan älähdäkään että pitäisi saada jostain lisää ja vingu itkemässä kuinka on vaikeeta. 

Voivat evätä toimeentulotuen jatkossa, jos tiliotteella näkyy runsaasti rahanmenoa esim. Veikkaukselle tai Alkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä, tuet vaan kokonaan pois niin kukaan ei kyttää enää mitään.

Vierailija
50/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta ihmeessä se herättää Kelalla epäilyksiä, jos sinä nostat tilin tyhjäksi eikä sulla ole toimittaa kuitteja mihin olet rahasi tuhlannut, samaan aikaan kun kuitenkin haluat maksattaa heillä ruoat, laskut, asumisen, lääkkeet, terveydenhuollon ja muun elämisen.

Tuilla saa tehdä siinä vaiheessa mitä haluaa kun ne on tilille tullut, ei kuulu Kelalle.

Toki, mutta jos on rahaa niin tukiin ei ole oikeutettu. Eli säästöön ei saa laittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keksiä keinot nostaa se raha käteiseksi niin, että se ei näytä käteisnostolta. Keinot tähän löytyy kyllä, kun miettii ja käyttää luovuutta. Keksin itse ainakin muutaman eri keinon tähän, mutta en viitsi kirjoitella niitä nettiin, koska on parempi, että tällainen tieto ei leviä viralliseksi.

Vierailija
52/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiloisien tilitiedot pitäisi olla yhtälailla avoimuuden nimissä julkisia kuin rikkaiden verotiedotkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käteisen käyttöä voi tarkkailla. Siksi sitä käytän aina kun on mahdollista.

Teoriassa pystyt narauttamaan itsesi käyttämällä ison määrän käteistä S-ryhmän paikassa ja ottamalla bonukset kortille ja se bonus tulee näkymään S-tilillä. 

Iso bonus mutta ei tarpeeksi korttiostoja tuottamaan sitä näkyy tällä tavalla.

 

ELI JOS KÄYTÄT ISOA MÄÄRÄÄ KÄTEISTÄ S-PAIKOISSA ÄLÄ OTA BONUKSIA VARMUUDEN VUOKSI

Vierailija
54/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela palkkaa nykyään vakoojia, jotka seuraa työttömiä päivät pitkät, ja raportoi Kelalle kaikesta käteismaksusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Käytä tuet asianmukaisesti niin ei tule mitään ongelmia.

Ne tuet saa vaikka ryypätä, laskunsa maksettuaan ja asiansa hoidettuaan, kunhan ei vaan älähdäkään että pitäisi saada jostain lisää ja vingu itkemässä kuinka on vaikeeta. 

Voivat evätä toimeentulotuen jatkossa, jos tiliotteella näkyy runsaasti rahanmenoa esim. Veikkaukselle tai Alkoon.

Jos näkyy, että on maksanut maksun Setaan tai tunnettuun homobaariin niin tuet lähtee. Se on kuitenkin laitonta syrjintää ja kannattaa tehdä valitus niin saat tuet tilille. 

Vierailija
56/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämähän on ihan oikein. eikä nuo tukiensaajat tajua että me muut maksetaan se raha heille

Miten se sun persettä kutittaa ostaako ostonsa käteisellä vai kortilla?

Tai ostaako joku 20 eurolla pullon vodkaa, gramman budia, viikon ruuat vai laitetaanko säästöön jos se ei ole enempää tukia vinkumassa?

Vierailija
57/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni ja marja aikaan kaupoissa ja muualla on naaman tunnistuskamerat kun välittäjät maksaa käteisellä keräämällä.  Kuvat menee suoraan kelalle.

Vierailija
58/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa pitkin kuukautta muutaman kympin lahjakortteja siihen ruokakauppaan, missä asioi. Niillä voi sitten ostaa joskus isompia ostoksia, eikä ne näy tiliotteella tai rahapulassa myydä ne pienellä alennuksella.

Myydä ne alennuksella vaikka voisi pitää summaa käteissäästönä?

Onpahan logiikkaa.

Vierailija
59/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen toimeentulotukiasiakas täällä. Olen nostanut vuosien aikana säännöllisen epäsäännöllisesti aina yleensä sen kolminumeroisen summan, eikä ole koskaan kysytty, minne raha menee.

Kelan toimeentulotukiohjeessa (googlaa toimeentulotuki pdf) todetaan erikseen, 

"Asiakas voi itse päättää, mihin hän perusosansa
käyttää. Perusosan käyttämisestä ei pyydetä selvityksiä."

 

Jos tilillä ei näy ollenkaan muuta kuin käteisnosto(ja), voi herätä epäilys, oleskeleeko henkilö ulkomailla. Sinne kun toimaria ei makseta yli 7vrk ajalta.

Vierailija
60/114 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, että joku oikeusoppinut ottaisi tähän kantaa. Ei nimittäin tunnu ihan lailliselta. Käteinen on kuitenkin ihan laillinen maksuväline, eikä toimeentulotuessa ole mitenkään rajattu sitä, mihin sitä tukea saa käyttää.