Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö jostain mitkä yliopiston tutkimushankkeet Rydman hylkäsi?

Vierailija
24.06.2026 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/57787510-5abb-4e16-9d30-d250a314c…

 

"hylkäsin puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista, Rydman jatkaa.

Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.

– Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen."

 

 

Mistä lähtien Rydman on ollut alan asiantuntija? 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä älyn jättiläinen tämä meidän Wille. 

Vierailija
2/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysministeriön asiantuntijaryhmän työ siis oli aika lailla turhaa koska Wille despoottisesti päättää rahoituskohteet? 

Vierailija
4/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo puoli miljoonaa saanut Itä-Suomen yliopiston Riitta Vornanen jotain sukua sille toiselle Vornaselle? 

Vierailija
5/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri! 

 

Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.

Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen! 

Vierailija
6/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankumous-utopioiden ideointiroska tieteen kentältä ulos. Onkin jo aika ruveta siivoamaan ideologista aivopesua joka teeskentelee olevansa tiedettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.

Vierailija
8/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.

Pitääkö ne siis tehdä niin että miellyttää ensisijaisesti persuministeriä? 

Vierailija
10/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri! 

 

Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.

Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen! 

Voit puolustaa tärkeäksi katsomaasi tutkimusta omilla rahoillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.

Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki" 

Vierailija
12/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä. On aikakin kiinnittää huomiota mihin turhuuteen täällä rahaa syydetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.

Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki" 

Kommenttisi ei osu. Kyse tästä:

"Helsingin yliopiston tutkijatohtori Daria Krivonosin johtama tutkimushanke Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa. Suomen Akatemia myönsi hankkeelle noin 750 000 euron rahoituksen vuonna 2025."

Vierailija
14/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sosiaali- ja terveysministerin pitäisi puolustaa sotealaa eikä leikata siitä? Mitään muuta tehdä kuin hallaa. Nostetaan asiakasmaksuja järkyttäviin hintoihin ja leikataan joka asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole pelkästään siitä että kuulostaako jokin hänen mielestään hyvältä tutkimukselta, pitäisi osata myös arvioida onko aihe turhan päällekkäinen jo aiemmin tutkitun kanssa. Ei hän mitenkään voi tuntea alaa tarpeeksi hyvin voidakseen päättää rahoituskohteet yksin. 

Vierailija
16/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.

Pitääkö ne siis tehdä niin että miellyttää ensisijaisesti persuministeriä? 

Kannattaa tehdä niin että se tutkimuksen tärkeys tulee ilmi :)

 

Tietysti hankalampi homma tehdä se valehtelematta.

Vierailija
17/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri! 

 

Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.

Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen! 

Et säkään ihan täysillä käy jos kuvittelet hyödyttömän nollatutkimuksen tai ministerinpalkkaa nauttivien tyhjäntoimittajajärjestöjen rahoittamisen ilman mitään tulosvastuuta olevan millään tapaa sosiaalialan puolustamista.

Kaltaistesi loispullamussuttajien sijaan se raha pitää mennä sinne missä oikea työ tehdään, ei järjestöpomoille.

Vierailija
18/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.

Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki" 

Kommenttisi ei osu. Kyse tästä:

"Helsingin yliopiston tutkijatohtori Daria Krivonosin johtama tutkimushanke Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa. Suomen Akatemia myönsi hankkeelle noin 750 000 euron rahoituksen vuonna 2025."

Niin, juuri tuon yhteydessä tuli ilmi ihmiskauppaa. Aasialaisia oli käytännössä orjatyössä. 

Vierailija
19/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti naistutkimuksen ala on Rydmanin hyppysissä. Sielä on leikattavaa!

Vierailija
20/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkarit vei 10 vuotta sitten opetukselta, tieteeltä ja kulttuurilta 681 miljoonaa. Opetukselta leikattiin 600 miljoonaa vaikka lupasivat että koulutus säästyy leikkauksilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän