Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö jostain mitkä yliopiston tutkimushankkeet Rydman hylkäsi?

Vierailija
24.06.2026 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/57787510-5abb-4e16-9d30-d250a314c…

 

"hylkäsin puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista, Rydman jatkaa.

Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.

– Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen."

 

 

Mistä lähtien Rydman on ollut alan asiantuntija? 

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.

Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki" 

Kommenttisi ei osu. Kyse tästä:

"Helsingin yliopiston tutkijatohtori Daria Krivonosin johtama tutkimushanke Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa. Suomen Akatemia myönsi hankkeelle noin 750 000 euron rahoituksen vuonna 2025."

Niin, juuri tuon yhteydessä tuli ilmi ihmiskauppaa. Aasialaisia oli käytännössä orjatyössä. 

Ei liity tuohon tutkimukseen mitenkään, sekoitat nyt asioita.

Vierailija
42/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Ei häntä kiinnosta. Persujen tavoite on saada demokratia alas. 

 

Persut kävi jo vuosia sitten läpi Akatemian tutkimushankkeita, joihin halusivat päästä käsiksi.

 

Sama kuin Trumpin hallinnolla, jos löytyy massahaulla sana esim. nainen, nais-, homo, trans, vihreä jne. niin hylkyyn kaikki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Ei häntä kiinnosta. Persujen tavoite on saada demokratia alas. 

 

Persut kävi jo vuosia sitten läpi Akatemian tutkimushankkeita, joihin halusivat päästä käsiksi.

 

Sama kuin Trumpin hallinnolla, jos löytyy massahaulla sana esim. nainen, nais-, homo, trans, vihreä jne. niin hylkyyn kaikki. 

Mistä lähtien demokratia on tarkoittanut rahan tuhlaamista turhuuteen?

Vierailija
44/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Vau, teoreettinen filosofia? Nyt olen kyllä aika vaikuttunut. Se on ihmisille, jotka pitävät ajattelusta.

 

N58

Vierailija
45/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Ei häntä kiinnosta. Persujen tavoite on saada demokratia alas. 

 

Persut kävi jo vuosia sitten läpi Akatemian tutkimushankkeita, joihin halusivat päästä käsiksi.

 

Sama kuin Trumpin hallinnolla, jos löytyy massahaulla sana esim. nainen, nais-, homo, trans, vihreä jne. niin hylkyyn kaikki. 

Mistä lähtien demokratia on tarkoittanut rahan tuhlaamista turhuuteen?

Persujen mielestä kaikki mikä liittyy naisiin, vähemmistöihin, luontoon, eläimiin, vammaisiin, sairaisiin, vanhuksiin, ympäristöön, koulutukseen, opetukseen, terveyteen on turhuutta. 

Vierailija
46/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Rydman on valtiotieteiden maisteri. Valtiotieteellisessä voi opiskella käytännöllistä filosofiaa. Teoreettinen filosofia on humanistisen alla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysehän ei ole pelkästään siitä että kuulostaako jokin hänen mielestään hyvältä tutkimukselta, pitäisi osata myös arvioida onko aihe turhan päällekkäinen jo aiemmin tutkitun kanssa. Ei hän mitenkään voi tuntea alaa tarpeeksi hyvin voidakseen päättää rahoituskohteet yksin. 

Tietenkin tähänkin pitäisi palkata kokonainen komitea vatvomaan asiaa isolla palkalla ja tekemään muutama opintomatka vaikka Singaporeen. Toki mukaan edustaja kaikista mahdollisista instansseista ja viiteryhmistä, että tasa-arvo varmasti toteutuu.

Vierailija
48/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä älyn jättiläinen tämä meidän Wille. 

"pystynyt vakuuttumaan"

eli ymmärryksessä vikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä älyn jättiläinen tämä meidän Wille. 

"pystynyt vakuuttumaan"

eli ymmärryksessä vikaa?

Yritätkö sanoa että aivan kaikkea tutkimusta on varaa ja järkeä rahoittaa 🤭

Vierailija
50/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.

 

Niinpä. Aiemmat ministerit eivät ole kuvitelleet olevansa akateemisen tutkimuksen asiantuntijoita, varsinkaan alalla jota eivät itse opiskelleet. 

Ei tarvitse olla alan asiantuntija, jos kyse on rahojen säästämisestä. Poliitikko tekee asioita poliittisin perustein, eikä siksi tarvitse asiantuntemusta muusta kuin rahojen riittävyydestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Ei häntä kiinnosta. Persujen tavoite on saada demokratia alas. 

 

Persut kävi jo vuosia sitten läpi Akatemian tutkimushankkeita, joihin halusivat päästä käsiksi.

 

Sama kuin Trumpin hallinnolla, jos löytyy massahaulla sana esim. nainen, nais-, homo, trans, vihreä jne. niin hylkyyn kaikki. 

Mistä lähtien demokratia on tarkoittanut rahan tuhlaamista turhuuteen?

Persujen mielestä kaikki mikä liittyy naisiin, vähemmistöihin, luontoon, eläimiin, vammaisiin, sairaisiin, vanhuksiin, ympäristöön, koulutukseen, opetukseen, terveyteen on turhuutta. 

Tavallaan Persut ovat oikeassa.

Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.

Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita. 

Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa. 

Vierailija
52/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Ei häntä kiinnosta. Persujen tavoite on saada demokratia alas. 

 

Persut kävi jo vuosia sitten läpi Akatemian tutkimushankkeita, joihin halusivat päästä käsiksi.

 

Sama kuin Trumpin hallinnolla, jos löytyy massahaulla sana esim. nainen, nais-, homo, trans, vihreä jne. niin hylkyyn kaikki. 

Woke on kehitetty epädemokraattisissa piireissä ja sen tarkoitus on tuhota demokratia. Kommunismissa ei ole demokratiaa ja tämä on kommareiden uusi hyökkäys demokratiaa vastaan. 

Demokratia on tärkeämpi kuin tällaiset demokratian ohittamiseen tarkoitetut pseudotieteelliset ihmisten lajittelut.

Demokratian tarkoitus on nimenomaan välttää tämänkaltainen lajittelu ja antaa kaikille yhtäläinen ääni ja mahdollisuus vaikuttaa asioihin.

Woke on sairas teoria ohittaa demokratia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan se on leikattava. Suomi nousuun. Nytkö sitten ei sovi kun ei näännytetä köyhiä?

Vierailija
54/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Ei häntä kiinnosta. Persujen tavoite on saada demokratia alas. 

 

Persut kävi jo vuosia sitten läpi Akatemian tutkimushankkeita, joihin halusivat päästä käsiksi.

 

Sama kuin Trumpin hallinnolla, jos löytyy massahaulla sana esim. nainen, nais-, homo, trans, vihreä jne. niin hylkyyn kaikki. 

Trumpin kausi on hyvä asia maailmalle kun woke, lqbt, transnarsistit, feminatsit, vihervasemmiston perseilijät saavat nenilleen Trumpin voiton kautta.

Rehellisyys nousee uuteen arvostukseen, kun asioista saa puhua oikeilla nimillä. Sukupuolia on kaksi, kehopositiivisuus on sairaalloista lihavuutta ja, jos ei tykkää jostain niin sen saa sanoa suoraan eikä tarvitse varoa loukkaantujien loukkaantumista. Paska maa on paskamaa. Eikä se ole rasismia. 

Miehekkyys ei ole toksista maskuliinisuutta. Valhe toksiesta miehisyydestä on feminatsien valhe, jolla he hankkivat vaikutusvaltaa naisten joukossa.

Äiti on äiti eikä mikään mies, joka voi synnyttää.

Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on mielenterveyspotilas ja iso korsto oikeasti raskaaksi tulevien naisten maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Ei häntä kiinnosta. Persujen tavoite on saada demokratia alas. 

 

Persut kävi jo vuosia sitten läpi Akatemian tutkimushankkeita, joihin halusivat päästä käsiksi.

 

Sama kuin Trumpin hallinnolla, jos löytyy massahaulla sana esim. nainen, nais-, homo, trans, vihreä jne. niin hylkyyn kaikki. 

Mistä lähtien demokratia on tarkoittanut rahan tuhlaamista turhuuteen?

Persujen mielestä kaikki mikä liittyy naisiin, vähemmistöihin, luontoon, eläimiin, vammaisiin, sairaisiin, vanhuksiin, ympäristöön, koulutukseen, opetukseen, terveyteen on turhuutta. 

Tavallaan Persut ovat oikeassa.

Naisille voidaan syöttää sairaita asioita joihin he rupeavat uskomaan. Horoskoopit, ennustukset, kehopositiivisuus läskifobia, vihreä liike, woke, lqbt, ydinvoima paha ja maahan muutto kaikkinensa ovat naisten pinnallisesta ymmärryksestä kumpuavia ilmiöitä, joita vastaan miesten on vaikea argumentin vastustaa.

Vihreät ja vasemmisto ovat yksinkertaistamalla monimutkaisia asioita onnistuneet populisoimaan naisille tärkeitä aiheita. 

Naiset ovat liian helposti populistien manipuloitavissa. 

Aika harva nainen tosissaan uskoo astrologiaan, horoskooppeja saatetaan lueskella ihan vain huvin vuoksi. Sen sijaan huolestuttavaa on miten moni mies uskoo Raamattuun. Se osuus on paljon suurempi kuin naisilla. 

Vierailija
56/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus on hirveä. Siis aivan hirveä arvomaailmaltaan. Kansalaisopistoilta, sivistystyöltä, koulutuksesta ja tutkimuksesta leikataan niin ettei ole kuin rippeet jäljellä. Mutta onneksi saatiin maaliin se kaikkein tärkein eli nämä jo valmiiksi päihdesairauksien tilastoissa kärjessä oleva kansa saa vastaisuudessa ostaa viinaa sunnuntainakin ja sitä jopa kuljetetaan kotiin asti, ei tarvitse edes poistua neljän seinän sisältä, kunhan juotavaa riittää. 

Tavallisen duunarin oikeuksien heikennyksestä en jaksa edes aloittaa. 

Vierailija
57/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Ei häntä kiinnosta. Persujen tavoite on saada demokratia alas. 

 

Persut kävi jo vuosia sitten läpi Akatemian tutkimushankkeita, joihin halusivat päästä käsiksi.

 

Sama kuin Trumpin hallinnolla, jos löytyy massahaulla sana esim. nainen, nais-, homo, trans, vihreä jne. niin hylkyyn kaikki. 

Trumpin kausi on hyvä asia maailmalle kun woke, lqbt, transnarsistit, feminatsit, vihervasemmiston perseilijät saavat nenilleen Trumpin voiton kautta.

Rehellisyys nousee uuteen arvostukseen, kun asioista saa puhua oikeilla nimillä. Sukupuolia on kaksi, kehopositiivisuus on sairaalloista lihavuutta ja, jos ei tykkää jostain niin sen saa sanoa suoraan eikä tarvitse varoa loukkaantujien loukkaantumista. Paska maa on paskamaa. Eikä se ole rasismia. 

Miehekkyys ei ole toksista maskuliinisuutta. Valhe toksiesta miehisyydestä on feminatsien valhe, jolla he hankkivat vaikutusvaltaa naisten joukossa.

Äiti on äiti eikä mikään mies, joka voi synnyttää.

Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on mielenterveyspotilas ja iso korsto oikeasti raskaaksi tulevien naisten maailmassa.

Miehillä yleisempi uskonnollisuus sen sijaan kertoo järjestä ja loogisuudesta? 😅

Vierailija
58/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteet ja taiteet olivat myös natsisaksan suurimmat uhat. Mutta en minä sillä, varmaan sosiaalityöstä voinee leikata kun mitään uutta ei näköpiirissä. Huostaanotto vaan lisääntyneet. Kuulemma 30 % joissakin kaupungeissa....??

Vierailija
59/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.

 

Niinpä. Aiemmat ministerit eivät ole kuvitelleet olevansa akateemisen tutkimuksen asiantuntijoita, varsinkaan alalla jota eivät itse opiskelleet. 

Ei tarvitse olla alan asiantuntija, jos kyse on rahojen säästämisestä. Poliitikko tekee asioita poliittisin perustein, eikä siksi tarvitse asiantuntemusta muusta kuin rahojen riittävyydestä. 

Yleensä poliitikko päättää joo budjeteista mutta ei todellakaan mene sörkkimaan sinne tasolle jossa päätetään yksittäisten tutkimusten rahoituksesta. 

Vierailija
60/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.

 

Niinpä. Aiemmat ministerit eivät ole kuvitelleet olevansa akateemisen tutkimuksen asiantuntijoita, varsinkaan alalla jota eivät itse opiskelleet. 

No, jonkunhan se on tuokin leikkaus tehtävä 

Porukalla se menisi vain kahvitteluksi ja piereskelyksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi