Näkeekö jostain mitkä yliopiston tutkimushankkeet Rydman hylkäsi?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/57787510-5abb-4e16-9d30-d250a314c…
"hylkäsin puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista, Rydman jatkaa.
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
– Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen."
Mistä lähtien Rydman on ollut alan asiantuntija?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyytyväinen, että kerrankin leikataan kohteista, jotka ei tavallista duunaria kosketa mitenkään. Mitään hyötyä ei ole mulle ollut yhdestäkään järjestöstä 40 vuoteen.
Harvinaisen typerä kirjoitus. Entä jos sairastut tai Suomi joutuu sotaan. Monet järjestöt ovat tärkeitä huoltovarmuuden kannalta.
Erittele kiitos kyseiset yhdistykset, niiden ylläpito kustannukset ja menoerät sekä konkreettinen hyötysuhde.
Huoltovarmuuden ja armeijan osalta "konkreettinen hyötysuhde" on negatiivinen, ellei niitä tarvitse käyttää.
Maanpuolustuskoulutus MPK oli aiemmin yhdistys, mutta muutettiin julkisoikeudelliseksi 2008. Se on muuten myös "järjestöjen järjestö", jäseniä mm. Naisten valmiusliitto ja Suomen lentopelastusseura. Jos ajattelee vaikkapa lentopelastusseuraa, niin se aiheuttaa kuluja ja on aivan turha ellei onnettomuuksia tapahdu - mutta jos tapahtuu, se on ihan kätevä olemassa. Kannattaa myös perehtyä siihen, mitä esim. SPR mahdollisesti tekee sodan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyytyväinen, että kerrankin leikataan kohteista, jotka ei tavallista duunaria kosketa mitenkään. Mitään hyötyä ei ole mulle ollut yhdestäkään järjestöstä 40 vuoteen.
Harvinaisen typerä kirjoitus. Entä jos sairastut tai Suomi joutuu sotaan. Monet järjestöt ovat tärkeitä huoltovarmuuden kannalta.
Älä ole noin sinisilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei ole pelkästään siitä että kuulostaako jokin hänen mielestään hyvältä tutkimukselta, pitäisi osata myös arvioida onko aihe turhan päällekkäinen jo aiemmin tutkitun kanssa. Ei hän mitenkään voi tuntea alaa tarpeeksi hyvin voidakseen päättää rahoituskohteet yksin.
No eihän hallituksen touhuissa olekaan kyse siitä, että he haluaisivat selvittää asioita ja tietää mitä tekevät. Eivät kuuntele asiantuntijoita jne. Leikkaavat vain köyhiltä ja vähemmistöiltä ja hankkivat etuja itselleen ja muille rikkaille.
Turhat tutkimukset on turhia ja neljä miljoonaa niihin on kuin heittäusi rahat kankkulan kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittele kiitos kyseiset yhdistykset, niiden ylläpito kustannukset ja menoerät sekä konkreettinen hyötysuhde.
Suomessa tarvitaan kriisi- ja sotatilanteissa monipuolisesti eri järjestöjä täydentämään viranomaisten toimintaa. Järjestöjen rooli kattaa muun muassa henkisen ja fyysisen tuen, ensihoidon, haavoittuvien ryhmien auttamisen, huoltovarmuuden ylläpitämisen sekä viranomaisten tiedonkulun ja viestinnän tukemisen
Suomen Punainen Risti (SPR): Merkittävin humanitaarisen avun järjestö, joka tukee viranomaisia mm. lääkintähuollossa, ensiavussa ja ihmisten majoittamisessa kriisitilanteissa.
Haavoittuvien ryhmien auttaminen: Erilaiset sosiaali- ja terveysalan järjestöt (kuten Ensi- ja turvakotien liitto ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto) huolehtivat siitä, että lapset, vanhukset ja erityistukea tarvitsevat saavat tarvitsemansa avun, jos julkiset palvelut ruuhkautuvat
Ensi- ja turvakotien liitto: Tukee perheiden ja haavoittuvassa asemassa olevien selviytymistä kriisitilanteissa
Henkinen tuki ja kriisinhallinta: Kriisitilanteissa tarvitaan esimerkiksi Mielenterveys ry:tä ja muita toimijoita, jotka tarjoavat keskusteluapua ja psykososiaalista tukea pelkotiloissa tai kriisin kohdatessa.
Viestintä ja tilannetieto: Esimerkiksi Vapaaehtoinen maanpuolustuskoulutus (MPK) kouluttaa kansalaisia poikkeusolojen taitoihin, ja Maanpuolustuskiltojen liitto tukee maanpuolustustahtoa.
Paikallinen huolto ja arjen turva: Paikalliset yhdistykset, kyläyhdistykset ja muut järjestöt auttavat logistiikassa, ruokahuollossa ja naapuruusavussa, mikä luo turvaa ja yhteisöllisyyttä alueellisesti
Vierailija kirjoitti:
Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei.
Mistä tuo tieto, että olisi opiskellut filosofiaa?
Vierailija kirjoitti:
Turhat tutkimukset on turhia ja neljä miljoonaa niihin on kuin heittäusi rahat kankkulan kaivoon.
Logiikan tutkimus olisi sinulle erittäin tärkeää.