Näkeekö jostain mitkä yliopiston tutkimushankkeet Rydman hylkäsi?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/57787510-5abb-4e16-9d30-d250a314c…
"hylkäsin puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista, Rydman jatkaa.
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
– Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen."
Mistä lähtien Rydman on ollut alan asiantuntija?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
En nyt puutu tähän Rydmanin epäilemättä ideologiseen toimintaan muuten kuin toteamalla, että minustakin on outoa jos ministeriö jakaa tutkimusrahaa. Sitä varten on Suomen Akatemia ja Business Finland.
Joo, se business finlandin rahajaot nähttiin jo edellisen hallituksen aikana. Kaikki rahajaot vaan syyniin ja turhat pois.
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Miten jotkut saa rahaa ihan tutkimukseen, ja osa tekee ilmaiseksi ja käy samalla töissä, että saa ruokansa ja asumisensa maksettua??? Miksi toisille jopa tuollaiset huuhaa-tutkimukset tuottaa 500 000 euroa (luin ne aiheet, hyvin olisi voinut tehdä työn ohessa)? Meille ei edes tarjottu mitään rahallista tukea! Nolla euroa, ei mitään! Kun tein lopputyöni (jonka perusteella kouluni jopa muokkasi opintolinjansa uuteen järjestykseen!), en saanut edes opintotukea, kun tein lopputyön päivätyöni ohessa ihan vaan, että sain paperit ulos talosta. Ostin jopa tietokoneen 90-luvun alussa kotiini itse, että sain kirjoitettua lopputyöni. Olin ihan poikki yli puoli vuotta, vaikka lopetin kaikki harrastukseni, enkä katsonut yhtään teeveetä, en edes uutisia tai säätä. Olisipa ollut hienoa saada rahallista avustusta siihen tutkimustyöhön, että olisi voinut tehdä vain sitä, tai että sen lopputyön olisi saanut edes tehdä omasta työstään. Suunnittelin työssäni mallistoja, mutta mallisto ei kelvannut lopputyön aiheeksi, kuulemma koska sain siitä palkkaa työnantajalta. Vain poikien kohdalla tehtiin tästä poikkeus, kun laitoksen johtaja suosi heitä tyttöjen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo puoli miljoonaa saanut Itä-Suomen yliopiston Riitta Vornanen jotain sukua sille toiselle Vornaselle?
Ai gunslinger Vornaselle?
Vierailija kirjoitti:
Tieteet ja taiteet olivat myös natsisaksan suurimmat uhat. Mutta en minä sillä, varmaan sosiaalityöstä voinee leikata kun mitään uutta ei näköpiirissä. Huostaanotto vaan lisääntyneet. Kuulemma 30 % joissakin kaupungeissa....??
Sosiaalityö kokonaan pois. Omalla kohdallani se on tuottanut vain haittaa, kun ex kiusasi sossujen kautta minua vuositolkulla. Silloin tuli nähtyä, millaisia ääliöämmiä siellä oli jopa johtotasolla. Minun, maallikon, piti lukea lakia heille, heidän oman sosiaalialan lakiansa, kun se oli heille ihan tuntematonta. Äänestän nyt ehdottomasti persuja.
Taiteet on saaneet Suomessa niin vähän rahoitusta kautta aikojen, että eipä sieltä oikein ole edes mistä karsia.
Äänestän persuja Rydmanin ja Mari Rantasen vuoksi. Tekevät hyvää työtä.
Rännien kehitys keski-ajalta 1800-luvulle. Naisen asema säynätsalossa 1900 alkupuolella, tutkimus Mesopotamian perho kalastus kulttuurista.
Mikä ihmeen vimma persuilla on leikata koulutuksesta? Harmittaako niin paljon se ettei itsellä pää riitä ymmärtämään vaikeita asioita että pitää kostaa se niille jotka ovat älykkäämpiä. Ja tuollainen älykääpiöiden joukko sitten laittaa kaikki kärsimään. No katsotaan kuinka syvälle sukellatte seuraavissa vaaleissa.
Ainakin X sovelluksessa Roni Arvonen on nää listannut,jos joku näitä puolustelee,niin siitä vaan kaivamaan omaa lompakkoa,a hinta 500000€ kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Miten jotkut saa rahaa ihan tutkimukseen, ja osa tekee ilmaiseksi ja käy samalla töissä, että saa ruokansa ja asumisensa maksettua??? Miksi toisille jopa tuollaiset huuhaa-tutkimukset tuottaa 500 000 euroa (luin ne aiheet, hyvin olisi voinut tehdä työn ohessa)? Meille ei edes tarjottu mitään rahallista tukea! Nolla euroa, ei mitään! Kun tein lopputyöni (jonka perusteella kouluni jopa muokkasi opintolinjansa uuteen järjestykseen!), en saanut edes opintotukea, kun tein lopputyön päivätyöni ohessa ihan vaan, että sain paperit ulos talosta. Ostin jopa tietokoneen 90-luvun alussa kotiini itse, että sain kirjoitettua lopputyöni. Olin ihan poikki yli puoli vuotta, vaikka lopetin kaikki harrastukseni, enkä katsonut yhtään teeveetä, en edes uutisia tai säätä. Olisipa ollut hienoa saada rahallista avustusta siihen tutkimustyöhön, että olisi voinut tehdä vain sitä, tai että sen lopputyön olisi saanut edes tehdä omasta työstään. Suunnittelin työssäni mallistoja, mutta mallisto ei kelvannut lopputyön aiheeksi, kuulemma koska sain siitä palkkaa työnantajalta. Vain poikien kohdalla tehtiin tästä poikkeus, kun laitoksen johtaja suosi heitä tyttöjen kustannuksella.
Lopputyö???
Nämä on post doc tutkimuksia, joihin osallistuu aina useita jo maisterin tutkinnon tehneitä tutkijoita. Ei mitään "lopputöitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteet ja taiteet olivat myös natsisaksan suurimmat uhat. Mutta en minä sillä, varmaan sosiaalityöstä voinee leikata kun mitään uutta ei näköpiirissä. Huostaanotto vaan lisääntyneet. Kuulemma 30 % joissakin kaupungeissa....??
Sosiaalityö kokonaan pois. Omalla kohdallani se on tuottanut vain haittaa, kun ex kiusasi sossujen kautta minua vuositolkulla. Silloin tuli nähtyä, millaisia ääliöämmiä siellä oli jopa johtotasolla. Minun, maallikon, piti lukea lakia heille, heidän oman sosiaalialan lakiansa, kun se oli heille ihan tuntematonta. Äänestän nyt ehdottomasti persuja.
Tässä on persujen taso.
Poliitikkojen ei siis tarvitse välittää ihmisistä?