Näkeekö jostain mitkä yliopiston tutkimushankkeet Rydman hylkäsi?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/57787510-5abb-4e16-9d30-d250a314c…
"hylkäsin puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista, Rydman jatkaa.
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
– Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen."
Mistä lähtien Rydman on ollut alan asiantuntija?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Et säkään ihan täysillä käy jos kuvittelet hyödyttömän nollatutkimuksen tai ministerinpalkkaa nauttivien tyhjäntoimittajajärjestöjen rahoittamisen ilman mitään tulosvastuuta olevan millään tapaa sosiaalialan puolustamista.
Kaltaistesi loispullamussuttajien sijaan se raha pitää mennä sinne missä oikea työ tehdään, ei järjestöpomoille.
Ihanan lapsellista olkiukkoilua, taattua palstalaatua taas kerran.
Taattua palstalaatua myös sun kyvyttömyytesi perustella omaa kantaasi ja sen sijaan lapsellisesti yrittää hyökätä kirjoittajan kimppuun ilman edes yritystä argumentoida. Toki niinhän vassari tekee kun on väärässä. Eli aina.
Minä en kirjoittanut mitään aiemmin, takerruin voin tuohon vastapuolen solvaamiseen tavalla joka ei liittynyt mitenkään kirjoitettuun asiaan.
"Loispullamussuttaja" on päiväkotitasoista nimittelyä, ei todellakaan mitään argumentointia. Aikuisilta voisi odottaa asiallisempaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.
Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki"
Tuon ihmiskaupan tiesi ilman 750k€ tutkimustakin. Mitähän thaihierontapaikoista löytyisi vai pitääkö ensin tehdä tutkimus yliopistolla?
Rydman keräilee poliittisia irtopisteitä äärioikeistolaisena mulkqvistina, koska näille äärilinjan tyypeille on nyt tilausta. Siitä poliitikon suu suoltaa, mistä hän jotenkin hyötyy. Suomi tyhmentyy joka päivä, ja juuri ne miehet, joilla menee kaikista heikoimmin, kannattavat näitä eduskunnassa istuvia oikeistotrolleja.
Rydman toimii yhtä alhaisesti kuin Keskisarja, joka nosti myyntitulostaan historioitsijana kirjoittamalla kaikesta mahdollisen alhaisesta skandaalinomaisesti ja joka yhä nostaa samalla tavalla pisteitään kannustamalla leikkauksia opintukeen opiskelijoiden glitter-kynsiä arvostelemalla. Molemmat joutuisivat työttömäksi tai ainakin hyvin pienille tuloille, jos eduskunnasta tulisi lähtöpassit.
Rydman on lisäksi lasten ahdistelija, mokoma pervo maissilapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Et säkään ihan täysillä käy jos kuvittelet hyödyttömän nollatutkimuksen tai ministerinpalkkaa nauttivien tyhjäntoimittajajärjestöjen rahoittamisen ilman mitään tulosvastuuta olevan millään tapaa sosiaalialan puolustamista.
Kaltaistesi loispullamussuttajien sijaan se raha pitää mennä sinne missä oikea työ tehdään, ei järjestöpomoille.
Ihanan lapsellista olkiukkoilua, taattua palstalaatua taas kerran.
Taattua palstalaatua myös sun kyvyttömyytesi perustella omaa kantaasi ja sen sijaan lapsellisesti yrittää hyökätä kirjoittajan kimppuun ilman edes yritystä argumentoida. Toki niinhän vassari tekee kun on väärässä. Eli aina.
Minä en kirjoittanut mitään aiemmin, takerruin voin tuohon vastapuolen solvaamiseen tavalla joka ei liittynyt mitenkään kirjoitettuun asiaan.
"Loispullamussuttaja" on päiväkotitasoista nimittelyä, ei todellakaan mitään argumentointia. Aikuisilta voisi odottaa asiallisempaa keskustelua.
Varmaan oppinut Rydmanilta ja muilta persupoliitikoilta tuon nimittelyn, sitähän ne kaikki kilvan harrastaa, välillä päätyneet käräjille asti 🤔
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Kyllä. Suomi tarvitsee 27 eri somaliyhdistystä, ja näille tulee myöntää veronmaksajien rahaa, koska syyt.
Tarvitsemme myös useamman eri edunvalvontajärjestön tai liiton kaikille erilaisille sairauksille, ja sitten erilliset järjestöt heidän omaisilleen. Tämä raha palautuu moninkertaisena takaisin, koska järjestörälssi niin sanoo.
Vai kannattaisiko suunnata tämä raha esim. perusterveydenhuoltoon? Suomella on sellaiset -11 miljardia jaettavaa vuodessa. Mitä ajattelit priorisoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei.
Vau, teoreettinen filosofia? Nyt olen kyllä aika vaikuttunut. Se on ihmisille, jotka pitävät ajattelusta.
N58
No Rydman ei ole siinä kunnostautunut muutoin kuin omaa etua ajamalla. Hän kyllä tietää, mitä tekee (toimii epäeettisesti, keräilee pisteitä lapsiin sekaantujilta ja äärioikeistolta), muttei välitä muusta kuin vallankahvasta kuten kaikki kokoomuslaiset narsistit.
Ehkä Rydman haluaa, että jatkossa Suomessa voisi entistä helpommin käyttää hyväksi lapsia ilman sossutanttojen puuttumista asiaan? Hänhän kehuskeli sille tyttöystävälleen, kuinka oma isäkin nussi 16-vuotiasta 50-vuotiaana, joten hänen linjansa voisi hyvin olla se, että suosionsa taataakseen hän pyrkii alentamaan suojaikärajaa jonnekin 9–14-vuotiaisiin.
En jaksa nyt edes kirjoittaa, mutta totean vain, että olen oikeasti raivoissani Ryden/persujen sotepolitiikasta. Asiakasmaksujen nosto oli jo katastrofaalinen päätös, eikä Suomi kaipaisi tällaista idi#oottimaista kulttuurisotaa ja identiteettipolitiikkaa politiikan tekemiseen.
Tämä mies tässä haluaa vain lisätä polarisaatiota ja vastakkainasettelua - todella valitettava suuntaus, Usasta, Uk:sta, Unkarista voi katsoa tulokset.
Intersektionaalinen punakapinatutkimus menetti rahoituksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Kyllä. Suomi tarvitsee 27 eri somaliyhdistystä, ja näille tulee myöntää veronmaksajien rahaa, koska syyt.
Tarvitsemme myös useamman eri edunvalvontajärjestön tai liiton kaikille erilaisille sairauksille, ja sitten erilliset järjestöt heidän omaisilleen. Tämä raha palautuu moninkertaisena takaisin, koska järjestörälssi niin sanoo.
Vai kannattaisiko suunnata tämä raha esim. perusterveydenhuoltoon? Suomella on sellaiset -11 miljardia jaettavaa vuodessa. Mitä ajattelit priorisoida?
Priorisointi on helppoa:
Yhteisöveron alennuksen peruminen + 800 miljoonaa (jos verotus nostetaan Tanskan tasolle kun Tanskan mallia muutenkin ajetaan, niin + 1600 miljoonaa)
Puolustusmenojen palautus Ukrainan kriisiä edeltävälle tasolle (v. 2022) + 3700 miljoonaa
Eli siitä alkuun 5,3 miljardia suhteellisen yksinkertaisilla toimilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
Niinpä. Aiemmat ministerit eivät ole kuvitelleet olevansa akateemisen tutkimuksen asiantuntijoita, varsinkaan alalla jota eivät itse opiskelleet.
Ei tarvitse olla alan asiantuntija, jos kyse on rahojen säästämisestä. Poliitikko tekee asioita poliittisin perustein, eikä siksi tarvitse asiantuntemusta muusta kuin rahojen riittävyydestä.
Tyhmiä kirjoitat. Silmät ummessa leikataan tietämättä mitä seurauksia niistä aiheutuu. Näillä järjestöleikkauksilla saadaan kallis lasku myöhemmin. Mutta eihän nämä ihmisvihaajat välitä. Heistä on mukava potkia maassa makaavia.
Mä olen tyytyväinen, että kerrankin leikataan kohteista, jotka ei tavallista duunaria kosketa mitenkään. Mitään hyötyä ei ole mulle ollut yhdestäkään järjestöstä 40 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo puoli miljoonaa saanut Itä-Suomen yliopiston Riitta Vornanen jotain sukua sille toiselle Vornaselle?
Aikamoinen summa nykyisessä valtiontaloudessa, missä kaikilta otetaan .
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyytyväinen, että kerrankin leikataan kohteista, jotka ei tavallista duunaria kosketa mitenkään. Mitään hyötyä ei ole mulle ollut yhdestäkään järjestöstä 40 vuoteen.
Duunarin harteilla lepää koko horjuva valtiontalous. Ja heiltä otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.
Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki"
Kommenttisi ei osu. Kyse tästä:
"Helsingin yliopiston tutkijatohtori Daria Krivonosin johtama tutkimushanke Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa. Suomen Akatemia myönsi hankkeelle noin 750 000 euron rahoituksen vuonna 2025."
Niin, juuri tuon yhteydessä tuli ilmi ihmiskauppaa. Aasialaisia oli käytännössä orjatyössä.
Ihmiskauppaa koskeva tutkinta on poliisin vastuulla. Ihmiskauppaa pitää vastustaa ja siitä pitäisi jäädä kiinni nykyistä nopeammin ja kattavammin. Tuollaisen projektin rahoituksesta tämä asia ei saisi olla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
Niinpä. Aiemmat ministerit eivät ole kuvitelleet olevansa akateemisen tutkimuksen asiantuntijoita, varsinkaan alalla jota eivät itse opiskelleet.
Ei tarvitse olla alan asiantuntija, jos kyse on rahojen säästämisestä. Poliitikko tekee asioita poliittisin perustein, eikä siksi tarvitse asiantuntemusta muusta kuin rahojen riittävyydestä.
Tyhmiä kirjoitat. Silmät ummessa leikataan tietämättä mitä seurauksia niistä aiheutuu. Näillä järjestöleikkauksilla saadaan kallis lasku myöhemmin. Mutta eihän nämä ihmisvihaajat välitä. Heistä on mukava potkia maassa makaavia.
Suomessa uskotaan vähän liikaa siihen, että kun vaan kaadetaan verorahaa jonnekin, niin sillä ne ihmisten ongelmat poistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Rydman keräilee poliittisia irtopisteitä äärioikeistolaisena mulkqvistina, koska näille äärilinjan tyypeille on nyt tilausta. Siitä poliitikon suu suoltaa, mistä hän jotenkin hyötyy. Suomi tyhmentyy joka päivä, ja juuri ne miehet, joilla menee kaikista heikoimmin, kannattavat näitä eduskunnassa istuvia oikeistotrolleja.
Rydman toimii yhtä alhaisesti kuin Keskisarja, joka nosti myyntitulostaan historioitsijana kirjoittamalla kaikesta mahdollisen alhaisesta skandaalinomaisesti ja joka yhä nostaa samalla tavalla pisteitään kannustamalla leikkauksia opintukeen opiskelijoiden glitter-kynsiä arvostelemalla. Molemmat joutuisivat työttömäksi tai ainakin hyvin pienille tuloille, jos eduskunnasta tulisi lähtöpassit.
Rydman on lisäksi lasten ahdistelija, mokoma pervo maissilapsi.
Samaa mieltä.
Ministeriön ei pidä rahoittaa yliopiston tutkimusta yhtään. Siihen on omat kanavat.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyytyväinen, että kerrankin leikataan kohteista, jotka ei tavallista duunaria kosketa mitenkään. Mitään hyötyä ei ole mulle ollut yhdestäkään järjestöstä 40 vuoteen.
Harvinaisen typerä kirjoitus. Entä jos sairastut tai Suomi joutuu sotaan. Monet järjestöt ovat tärkeitä huoltovarmuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Kyllä. Suomi tarvitsee 27 eri somaliyhdistystä, ja näille tulee myöntää veronmaksajien rahaa, koska syyt.
Tarvitsemme myös useamman eri edunvalvontajärjestön tai liiton kaikille erilaisille sairauksille, ja sitten erilliset järjestöt heidän omaisilleen. Tämä raha palautuu moninkertaisena takaisin, koska järjestörälssi niin sanoo.
Vai kannattaisiko suunnata tämä raha esim. perusterveydenhuoltoon? Suomella on sellaiset -11 miljardia jaettavaa vuodessa. Mitä ajattelit priorisoida?
Asiaa! En edes liiiemmin oli aiemmin välittänyt koko Rydmanista. Nyt kuitenkin vain ja ainoastaan hyvä asia kuitenkin, että edes joku reagoi ja pöyhii yhdistyksien höyhentyynyjä.
Koska tämä on naurettava epäsuhta että vähävaraislta otetaan ja toisille jaetaan veronmaksajien rahaa isoja summia.
Koko Suomi saa kärsiä tämän pikkusieluisen miehen itsetunto-ongelmien takia.