Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö jostain mitkä yliopiston tutkimushankkeet Rydman hylkäsi?

Vierailija
24.06.2026 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/57787510-5abb-4e16-9d30-d250a314c…

 

"hylkäsin puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista, Rydman jatkaa.

Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.

– Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen."

 

 

Mistä lähtien Rydman on ollut alan asiantuntija? 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.

Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki" 

Kommenttisi ei osu. Kyse tästä:

"Helsingin yliopiston tutkijatohtori Daria Krivonosin johtama tutkimushanke Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa. Suomen Akatemia myönsi hankkeelle noin 750 000 euron rahoituksen vuonna 2025."

 

 

 

 

Ei kai tuollaiseen humpuukiin veronmaksajien rahoja mene?

Vierailija
22/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri! 

 

Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.

Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen! 

Et säkään ihan täysillä käy jos kuvittelet hyödyttömän nollatutkimuksen tai ministerinpalkkaa nauttivien tyhjäntoimittajajärjestöjen rahoittamisen ilman mitään tulosvastuuta olevan millään tapaa sosiaalialan puolustamista.

Kaltaistesi loispullamussuttajien sijaan se raha pitää mennä sinne missä oikea työ tehdään, ei järjestöpomoille.

Ihanan lapsellista olkiukkoilua, taattua palstalaatua taas kerran. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt puutu tähän Rydmanin epäilemättä ideologiseen toimintaan muuten kuin toteamalla, että minustakin on outoa jos ministeriö jakaa tutkimusrahaa. Sitä varten on Suomen Akatemia ja Business Finland.

Vierailija
24/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noi kaikki jossain nähtävissä. Todennäköisesti osui aika hyvin maaliin kaikenmaailman höpötutkimuksiin.

Vierailija
25/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perskokkarit vei 10 vuotta sitten opetukselta, tieteeltä ja kulttuurilta 681 miljoonaa. Opetukselta leikattiin 600 miljoonaa vaikka lupasivat että koulutus säästyy leikkauksilta.

Vielä olisi paljon leikattavaa sielläkin.

Vierailija
26/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokettajat paniikissa kun loppuu loisiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.

Pitääkö ne siis tehdä niin että miellyttää ensisijaisesti persuministeriä? 

Kannattaa tehdä niin että se tutkimuksen tärkeys tulee ilmi :)

 

Tietysti hankalampi homma tehdä se valehtelematta.

Eihän kyse pelkästään siitä ole. Rahoituksesta päätettäessä pitäisi tuntea aiemmatkin tutkimukset, Rydman menee mutu-tuntumalla. 

Vierailija
28/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.

Valitettavasti ei, koska Koneen säätiö noita kesäkurpitsa ahterissa-tutkimuksia myös rahoittaa. Mutta ainakin menee vähemmän veronmaksajien rahaa kaikenlaisiin roskatutkimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun hänestä tuli ministeri jolla on päätäntävaltaa rahoista. 

Vierailija
30/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo puoli miljoonaa saanut Itä-Suomen yliopiston Riitta Vornanen jotain sukua sille toiselle Vornaselle? 

On sukua 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri! 

 

Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.

Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen! 

Yleensä näin, mutta nyt kun valtiontalous huonossa jamassa niin tilanne hiukan eri.

Voidaan ajatella että ministeri näin toimiessaan kykenee säilyttämään sote-palveluiden ytimen ja ikäänkuin turvaa sen rahoituksen riittävyyttä paremmin.

Vierailija
32/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.

 

Niinpä. Aiemmat ministerit eivät ole kuvitelleet olevansa akateemisen tutkimuksen asiantuntijoita, varsinkaan alalla jota eivät itse opiskelleet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.

Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki" 

Kommenttisi ei osu. Kyse tästä:

"Helsingin yliopiston tutkijatohtori Daria Krivonosin johtama tutkimushanke Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa. Suomen Akatemia myönsi hankkeelle noin 750 000 euron rahoituksen vuonna 2025."

 

 

 

 

Ei kai tuollaiseen humpuukiin veronmaksajien rahoja mene?

Menee.

Vierailija
34/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri! 

 

Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.

Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen! 

Et säkään ihan täysillä käy jos kuvittelet hyödyttömän nollatutkimuksen tai ministerinpalkkaa nauttivien tyhjäntoimittajajärjestöjen rahoittamisen ilman mitään tulosvastuuta olevan millään tapaa sosiaalialan puolustamista.

Kaltaistesi loispullamussuttajien sijaan se raha pitää mennä sinne missä oikea työ tehdään, ei järjestöpomoille.

Ihanan lapsellista olkiukkoilua, taattua palstalaatua taas kerran. 

Taattua palstalaatua myös sun kyvyttömyytesi perustella omaa kantaasi ja sen sijaan lapsellisesti yrittää hyökätä kirjoittajan kimppuun ilman edes yritystä argumentoida. Toki niinhän vassari tekee kun on väärässä. Eli aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.

 

Niinpä. Aiemmat ministerit eivät ole kuvitelleet olevansa akateemisen tutkimuksen asiantuntijoita, varsinkaan alalla jota eivät itse opiskelleet. 

Eihän heidän silloin olisi pitänyt tehdä ensimmäistäkään rahoituspäätöstä jossei osaaminen riitä. Mutta niin vaan sokeasti jaettiin veronmaksajien rahaa turhuuksiin

Vierailija
36/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei. 

Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.

Pitääkö ne siis tehdä niin että miellyttää ensisijaisesti persuministeriä? 

Kannattaa tehdä niin että se tutkimuksen tärkeys tulee ilmi :)

 

Tietysti hankalampi homma tehdä se valehtelematta.

Eihän kyse pelkästään siitä ole. Rahoituksesta päätettäessä pitäisi tuntea aiemmatkin tutkimukset, Rydman menee mutu-tuntumalla. 

No se on siihen hakemukseen ihan keskeisesti kuvattava asia :) jos ei tutkinusrahoituksen hakija sitä osaa kertoa niin roskiin koko hakemus.

Vierailija
37/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä älyn jättiläinen tämä meidän Wille. 

Lyhyt mies, lyhyt miehuus, lyhyt järki, lyhyt ura.

Vierailija
38/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.

Valitettavasti ei, koska Koneen säätiö noita kesäkurpitsa ahterissa-tutkimuksia myös rahoittaa. Mutta ainakin menee vähemmän veronmaksajien rahaa kaikenlaisiin roskatutkimuksiin.

Pitäisi vielä saada opetus ja kulttuuriministeriö mukaan talkoisiin, sillä Suomen akatemia rahoittaa myös ihan järjetöntä tuubaa kuten tuo kynsisalonkitutkimus.

 

Suomen Akatemia (lyh. SA;[3] ruots. Finlands Akademi) on valtiollinen tieteen ja tutkimuksen asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävä on rahoittaa tieteellistä tutkimusta, toimia tieteen ja tiedepolitiikan asiantuntijana sekä vahvistaa tieteen ja tutkimustyön asemaa. Akatemia toimii opetus- ja kulttuuriministeriön alaisena ja saa rahoituksensa siltä.

Vierailija
39/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364

C---k

Meillä on fasisteja hallituksessa ja eduskunnassa tuhoamassa Suomea. Siksi: allekirjoita fasistit helvettiin Suomesta!

Vierailija
40/84 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wokettajat paniikissa kun loppuu loisiminen.

WokeHALLITUSPUOLUEET kokoomus ja Rkp eivät olleet välittömästi valmiita hyväksymään ministeri Rydmanin listaa kriteereistä, joiden perusteella avustuksia jaettaisiin jatkossa sote-järjestöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän