Näkeekö jostain mitkä yliopiston tutkimushankkeet Rydman hylkäsi?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/57787510-5abb-4e16-9d30-d250a314c…
"hylkäsin puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista, Rydman jatkaa.
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
– Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen."
Mistä lähtien Rydman on ollut alan asiantuntija?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Et säkään ihan täysillä käy jos kuvittelet hyödyttömän nollatutkimuksen tai ministerinpalkkaa nauttivien tyhjäntoimittajajärjestöjen rahoittamisen ilman mitään tulosvastuuta olevan millään tapaa sosiaalialan puolustamista.
Kaltaistesi loispullamussuttajien sijaan se raha pitää mennä sinne missä oikea työ tehdään, ei järjestöpomoille.
Ihanan lapsellista olkiukkoilua, taattua palstalaatua taas kerran.
En nyt puutu tähän Rydmanin epäilemättä ideologiseen toimintaan muuten kuin toteamalla, että minustakin on outoa jos ministeriö jakaa tutkimusrahaa. Sitä varten on Suomen Akatemia ja Business Finland.
Eiköhän noi kaikki jossain nähtävissä. Todennäköisesti osui aika hyvin maaliin kaikenmaailman höpötutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Perskokkarit vei 10 vuotta sitten opetukselta, tieteeltä ja kulttuurilta 681 miljoonaa. Opetukselta leikattiin 600 miljoonaa vaikka lupasivat että koulutus säästyy leikkauksilta.
Vielä olisi paljon leikattavaa sielläkin.
Wokettajat paniikissa kun loppuu loisiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei.
Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.
Pitääkö ne siis tehdä niin että miellyttää ensisijaisesti persuministeriä?
Kannattaa tehdä niin että se tutkimuksen tärkeys tulee ilmi :)
Tietysti hankalampi homma tehdä se valehtelematta.
Eihän kyse pelkästään siitä ole. Rahoituksesta päätettäessä pitäisi tuntea aiemmatkin tutkimukset, Rydman menee mutu-tuntumalla.
Vierailija kirjoitti:
Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.
Valitettavasti ei, koska Koneen säätiö noita kesäkurpitsa ahterissa-tutkimuksia myös rahoittaa. Mutta ainakin menee vähemmän veronmaksajien rahaa kaikenlaisiin roskatutkimuksiin.
Siitä lähtien kun hänestä tuli ministeri jolla on päätäntävaltaa rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo puoli miljoonaa saanut Itä-Suomen yliopiston Riitta Vornanen jotain sukua sille toiselle Vornaselle?
On sukua 😬
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Yleensä näin, mutta nyt kun valtiontalous huonossa jamassa niin tilanne hiukan eri.
Voidaan ajatella että ministeri näin toimiessaan kykenee säilyttämään sote-palveluiden ytimen ja ikäänkuin turvaa sen rahoituksen riittävyyttä paremmin.
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
Niinpä. Aiemmat ministerit eivät ole kuvitelleet olevansa akateemisen tutkimuksen asiantuntijoita, varsinkaan alalla jota eivät itse opiskelleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.
Kynsisalongeista paljastui vakavaa ihmiskauppaa. Et taida oikein ymmärtää asioita, takerrut vain sanaan "kynsisalonki"
Kommenttisi ei osu. Kyse tästä:
"Helsingin yliopiston tutkijatohtori Daria Krivonosin johtama tutkimushanke Intiimi manikyyri: femininisoitu työ, (itse-)hoiva ja rodullistetut kohtaamiset kynsistudioissa. Suomen Akatemia myönsi hankkeelle noin 750 000 euron rahoituksen vuonna 2025."
Ei kai tuollaiseen humpuukiin veronmaksajien rahoja mene?
Menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä meillä sosiaali- ja terveysministeri!
Eikö tuon alan ministerin pitäisi pitää nimenomaan huolta sosiaali- ja terveysalasta ja puolustaa alan tutkimusta.
Tämä repii väkivalloin kaiken alas, järjestöt ja tutkimuksen!
Et säkään ihan täysillä käy jos kuvittelet hyödyttömän nollatutkimuksen tai ministerinpalkkaa nauttivien tyhjäntoimittajajärjestöjen rahoittamisen ilman mitään tulosvastuuta olevan millään tapaa sosiaalialan puolustamista.
Kaltaistesi loispullamussuttajien sijaan se raha pitää mennä sinne missä oikea työ tehdään, ei järjestöpomoille.
Ihanan lapsellista olkiukkoilua, taattua palstalaatua taas kerran.
Taattua palstalaatua myös sun kyvyttömyytesi perustella omaa kantaasi ja sen sijaan lapsellisesti yrittää hyökätä kirjoittajan kimppuun ilman edes yritystä argumentoida. Toki niinhän vassari tekee kun on väärässä. Eli aina.
Vierailija kirjoitti:
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
Niinpä. Aiemmat ministerit eivät ole kuvitelleet olevansa akateemisen tutkimuksen asiantuntijoita, varsinkaan alalla jota eivät itse opiskelleet.
Eihän heidän silloin olisi pitänyt tehdä ensimmäistäkään rahoituspäätöstä jossei osaaminen riitä. Mutta niin vaan sokeasti jaettiin veronmaksajien rahaa turhuuksiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen pääaineensa oli teoreettinen filosofia, jotenkin vaikea kuvitella että hän tuntisi sosiaalityön tutkimuskenttään niin hyvin että on kapasiteettia yksin päättää mitkä on hyviä hankkeita ja mitkä ei.
Kannattaa tehdä parempia hakemuksia siinä tapauksessa.
Pitääkö ne siis tehdä niin että miellyttää ensisijaisesti persuministeriä?
Kannattaa tehdä niin että se tutkimuksen tärkeys tulee ilmi :)
Tietysti hankalampi homma tehdä se valehtelematta.
Eihän kyse pelkästään siitä ole. Rahoituksesta päätettäessä pitäisi tuntea aiemmatkin tutkimukset, Rydman menee mutu-tuntumalla.
No se on siihen hakemukseen ihan keskeisesti kuvattava asia :) jos ei tutkinusrahoituksen hakija sitä osaa kertoa niin roskiin koko hakemus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyn jättiläinen tämä meidän Wille.
Lyhyt mies, lyhyt miehuus, lyhyt järki, lyhyt ura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministinen kynsisalonkitutkimus roskissa 😁 vihdoinkin jotain rotia tähän mielisairaaseen touhuun.
Valitettavasti ei, koska Koneen säätiö noita kesäkurpitsa ahterissa-tutkimuksia myös rahoittaa. Mutta ainakin menee vähemmän veronmaksajien rahaa kaikenlaisiin roskatutkimuksiin.
Pitäisi vielä saada opetus ja kulttuuriministeriö mukaan talkoisiin, sillä Suomen akatemia rahoittaa myös ihan järjetöntä tuubaa kuten tuo kynsisalonkitutkimus.
Suomen Akatemia (lyh. SA;[3] ruots. Finlands Akademi) on valtiollinen tieteen ja tutkimuksen asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävä on rahoittaa tieteellistä tutkimusta, toimia tieteen ja tiedepolitiikan asiantuntijana sekä vahvistaa tieteen ja tutkimustyön asemaa. Akatemia toimii opetus- ja kulttuuriministeriön alaisena ja saa rahoituksensa siltä.
https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364
C---k
Meillä on fasisteja hallituksessa ja eduskunnassa tuhoamassa Suomea. Siksi: allekirjoita fasistit helvettiin Suomesta!
Vierailija kirjoitti:
Wokettajat paniikissa kun loppuu loisiminen.
WokeHALLITUSPUOLUEET kokoomus ja Rkp eivät olleet välittömästi valmiita hyväksymään ministeri Rydmanin listaa kriteereistä, joiden perusteella avustuksia jaettaisiin jatkossa sote-järjestöille.
Ei kai tuollaiseen humpuukiin veronmaksajien rahoja mene?