Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omko mielestäsi syrjimistä, jos jotain etuja ja alennuksia saa vain äpillä?

Vierailija
24.06.2026 |

Miten tämä eroaa siitä, jos ennen oli vaikka joku lehdestä leikattava kuponki, jolla alennuksen sai?

Jokainen voi halutessa kuitenkin ostaa tarvittavan laitteen ja asentaa siihen sen äpin. Mutta jos ei osaa tai halua, niin ei kai se muiden vika ole?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen dokumentti autokaupoista(en muista nimeä) jossa paljastivat "tinkivaran" salaisuuden:

eli auton hintaan lisätään summa joka on tarkoitus antaa asiakkaan tinkiä pois, että asiakas voi kokea "voittaneensa" .... 

Vierailija
62/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, koska apin voi kuka tahansa ladata ilmaiseksi. 

Voi ladata, mutta mä en ole pystynyt ottamaan äppiä käyttöön migreenin takia. Käyttöönotto nimittäin vaatii valkoisen ruudun tuijottamista hyvän aikaa, ja saan siitä migreenikohtauksen ennen kuin olen saanut luettua näytöllä olevan tekstin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein tapaa ikäihmisiä joille maailma on nykyään monella tavalla epäreilu - varsinkin jos ei ole omasta "mikrotukihenkilöä" tai muuta asioiden hoitajaa olemassa. 

En itsekään ole kovin innostunut latailemaan jatkuvasti jotain uusia appeja, en viitsis yhtämittaa roikottaa puhelinta kädessä. 

Vanhat ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä älylaitteiden päälle, alkavat olla aika harvassa jo nykyään tai niin vanhoja, että tarvitsevat tukihenkilön joka tapauksessa ihan jo siihen, että pääsevät kauppaan ja sieltä pois. Nykyisistä kahdeksankymppisistä kuitenkin valtaosa oli vielä työelämässä, kun kännykkä oli jo kaikilla ja tietokoneet olleet pitkään käytössä joka paikassa ja aivan varmasti suurimmalla osalla heistä on ollut älypuhelin siitä asti, kun ne tulivat markkinoille. 

Ymmärrys, muisti, nopea reagointi ja sorminäppäryys voivat olla täysin kunnossa, kun ihminen alkaa käyttää  älylaitteita. Käytännössä kuitenkin melkein jokainen alkaa iän myötä hidastua. Jos sormet ovat kipeät ja kömpelöt, laitteilla asiointi vaikeutuu. Jotkut huomaavat sen käyttäessään verkkopankkia tai hoitaessaan asioita puhelimella. Ajatus toimii hyvin, mutta kädet eivät. Sormi alkaa osua yhä helpommin väärän näppäimen kohdalle. Näkökin voi olla vähän heikompi.  Ja sitten ne monet alati muuttuvat sovellukset, tietoturvauhat ja muut asiat, jotka pitää koko ajan pitää mielessä. 

Vierailija
64/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ei ole ikävä sitä korttikasaa mikä ennen oli. Korttina on enää pankkikortti, missä on samassa plussa, sekä s-kortti. Niitä käytän eniten ja silloin se on nopeampi ottaa vain kortti ja maksaa sillä. 

Eikä nuo äpit niin paljon tilaa vie, puhelimesta ehkä puolet täynnä, vaikka on kuvia ja videoita ja puhelin 6v vanha. Oikein hyvin toimii. 

Vierailija
65/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla se tilasta kiikasta vaan halusta plärätä noita eri appeja, jotta alennuksen saa. Ei aikaa eikä motivaatiota moiseen.

Vierailija
66/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

anteeksi maapallo, mutta ite tykkäsin enemmän kun alennus oli vain alennus eikä vaatinut mitään jäsenyyttä tai muuta hapatusta.

ja tuon ikuiseksi jämähtäneen 9,99- kusetuksenki vois jo viimein lopettaa.

shrinklaatiosta nyt puhumattakaan. 

eikä asiakkaan kusettaminen muutenkaan ole kivaa....

Tuossahan on muuten aivan loistava liikeidea. Toivottavasti kukaan ei ehdi varastamaan tätä ennen kuin saan firman polkaistua pystyyn.

mikä noista?

asiakkaan kusettaminen?

että se ei ole kivaa?

vai mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi äpit on ainakin ihan paskoja. Just jouduin deletoimaan S äpin kokonaan, kun se alkoi hallusinoimaan mulle tilauksia ihan itsestään. 

Vierailija
68/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painun tukka putkella kauppaan töistä päästyä, ennen riitti, kun osti kaupasta mikä oli tarjouksessa. Nykyään pitäis jo edellisilta tuhlata äppien plaraamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ota noita kauppojen appeja. En halua, että kännykässäni on mitään ylimääräistä sälää kun siinä jo nykyiselläänkin on ihan liikaa kaikkea turhaa eikä niitä edes saa pois.

Vierailija
70/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika persiistä sekin että postnord siirtää paketit automaattiin joka aikeaa vain appilla, ja sanoo sitä palveluksi. Olin toistamiseen valinnut noutopaikaksi läheisen marketin jossa appeja ei tarvi. Millähän muistaisi seuraavaa pakettia tilatessa ottaa sellasen noutopsteen että lokeroita ei ole lähimaillakaan.

Asiakaspalvelun chat oli myös siellä appissa, se on jo syrjintää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko asiakkailta kysytty kumpi tapa on heille mieluisampi? Alennukset kortilla vai appilla? Pitäisi saada valita.

outoa ettei mieleesi edes juolahda "alennukset alennuksena"

Vierailija
72/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt ei av toimi, kun apit päivittyvät taustalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänkinhän on osa alennuksista ihan vain alennuksia, ilman kortteja tai kännyä...

Niin kyssäri: jos kaikki olisivat, niin mikä asia olisi huonommin?

Siis asiakkaan kannalta.

Ja tulisko kaupoille pahasti damagea?

Vierailija
74/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta menettävät asiakkaita tuolla tavalla eli ei ehkä järkevää. 

Ei varmaan kauppaa haittaa. Moni jättää ostamatta jos appi tarjous. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän