Omko mielestäsi syrjimistä, jos jotain etuja ja alennuksia saa vain äpillä?
Miten tämä eroaa siitä, jos ennen oli vaikka joku lehdestä leikattava kuponki, jolla alennuksen sai?
Jokainen voi halutessa kuitenkin ostaa tarvittavan laitteen ja asentaa siihen sen äpin. Mutta jos ei osaa tai halua, niin ei kai se muiden vika ole?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, koska apin voi kuka tahansa ladata ilmaiseksi.
Voi ladata, mutta mä en ole pystynyt ottamaan äppiä käyttöön migreenin takia. Käyttöönotto nimittäin vaatii valkoisen ruudun tuijottamista hyvän aikaa, ja saan siitä migreenikohtauksen ennen kuin olen saanut luettua näytöllä olevan tekstin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tapaa ikäihmisiä joille maailma on nykyään monella tavalla epäreilu - varsinkin jos ei ole omasta "mikrotukihenkilöä" tai muuta asioiden hoitajaa olemassa.
En itsekään ole kovin innostunut latailemaan jatkuvasti jotain uusia appeja, en viitsis yhtämittaa roikottaa puhelinta kädessä.
Vanhat ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä älylaitteiden päälle, alkavat olla aika harvassa jo nykyään tai niin vanhoja, että tarvitsevat tukihenkilön joka tapauksessa ihan jo siihen, että pääsevät kauppaan ja sieltä pois. Nykyisistä kahdeksankymppisistä kuitenkin valtaosa oli vielä työelämässä, kun kännykkä oli jo kaikilla ja tietokoneet olleet pitkään käytössä joka paikassa ja aivan varmasti suurimmalla osalla heistä on ollut älypuhelin siitä asti, kun ne tulivat markkinoille.
Ymmärrys, muisti, nopea reagointi ja sorminäppäryys voivat olla täysin kunnossa, kun ihminen alkaa käyttää älylaitteita. Käytännössä kuitenkin melkein jokainen alkaa iän myötä hidastua. Jos sormet ovat kipeät ja kömpelöt, laitteilla asiointi vaikeutuu. Jotkut huomaavat sen käyttäessään verkkopankkia tai hoitaessaan asioita puhelimella. Ajatus toimii hyvin, mutta kädet eivät. Sormi alkaa osua yhä helpommin väärän näppäimen kohdalle. Näkökin voi olla vähän heikompi. Ja sitten ne monet alati muuttuvat sovellukset, tietoturvauhat ja muut asiat, jotka pitää koko ajan pitää mielessä.
No minulla ei ole ikävä sitä korttikasaa mikä ennen oli. Korttina on enää pankkikortti, missä on samassa plussa, sekä s-kortti. Niitä käytän eniten ja silloin se on nopeampi ottaa vain kortti ja maksaa sillä.
Eikä nuo äpit niin paljon tilaa vie, puhelimesta ehkä puolet täynnä, vaikka on kuvia ja videoita ja puhelin 6v vanha. Oikein hyvin toimii.
No ei mulla se tilasta kiikasta vaan halusta plärätä noita eri appeja, jotta alennuksen saa. Ei aikaa eikä motivaatiota moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anteeksi maapallo, mutta ite tykkäsin enemmän kun alennus oli vain alennus eikä vaatinut mitään jäsenyyttä tai muuta hapatusta.
ja tuon ikuiseksi jämähtäneen 9,99- kusetuksenki vois jo viimein lopettaa.
shrinklaatiosta nyt puhumattakaan.
eikä asiakkaan kusettaminen muutenkaan ole kivaa....
Tuossahan on muuten aivan loistava liikeidea. Toivottavasti kukaan ei ehdi varastamaan tätä ennen kuin saan firman polkaistua pystyyn.
mikä noista?
asiakkaan kusettaminen?
että se ei ole kivaa?
vai mikä?
Noi äpit on ainakin ihan paskoja. Just jouduin deletoimaan S äpin kokonaan, kun se alkoi hallusinoimaan mulle tilauksia ihan itsestään.
Mä painun tukka putkella kauppaan töistä päästyä, ennen riitti, kun osti kaupasta mikä oli tarjouksessa. Nykyään pitäis jo edellisilta tuhlata äppien plaraamiseen.
Mä en ota noita kauppojen appeja. En halua, että kännykässäni on mitään ylimääräistä sälää kun siinä jo nykyiselläänkin on ihan liikaa kaikkea turhaa eikä niitä edes saa pois.
Aika persiistä sekin että postnord siirtää paketit automaattiin joka aikeaa vain appilla, ja sanoo sitä palveluksi. Olin toistamiseen valinnut noutopaikaksi läheisen marketin jossa appeja ei tarvi. Millähän muistaisi seuraavaa pakettia tilatessa ottaa sellasen noutopsteen että lokeroita ei ole lähimaillakaan.
Asiakaspalvelun chat oli myös siellä appissa, se on jo syrjintää.
Vierailija kirjoitti:
Onko asiakkailta kysytty kumpi tapa on heille mieluisampi? Alennukset kortilla vai appilla? Pitäisi saada valita.
outoa ettei mieleesi edes juolahda "alennukset alennuksena"
Juuri nyt ei av toimi, kun apit päivittyvät taustalla
Nykyäänkinhän on osa alennuksista ihan vain alennuksia, ilman kortteja tai kännyä...
Niin kyssäri: jos kaikki olisivat, niin mikä asia olisi huonommin?
Siis asiakkaan kannalta.
Ja tulisko kaupoille pahasti damagea?
Ei mutta menettävät asiakkaita tuolla tavalla eli ei ehkä järkevää.
Ei varmaan kauppaa haittaa. Moni jättää ostamatta jos appi tarjous.
tulee mieleen dokumentti autokaupoista(en muista nimeä) jossa paljastivat "tinkivaran" salaisuuden:
eli auton hintaan lisätään summa joka on tarkoitus antaa asiakkaan tinkiä pois, että asiakas voi kokea "voittaneensa" ....