Uskaltaako pellavapaidan pestä 60 asteessa? Ohjeessa 40 astetta
Kauluksen sisäpuolella aurinkorasva värjää, tuntuu ettei irtoa neljässäkympissä. Nanson paita.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Pese ensin neljässä kympissä.
On pesty monet kerrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pesty monet kerrat.
Jos sä sit kokeilet kuumempaa?
Pellava ei ole moksiskaan vaikka keittäisit, mutta teoriassa ompelulanka voi kutistua. Käytännössä sekin on tod. näk. pölyesteriä, ja kestää.
Oletko kokeillut pestä jauhemaisella tiskiaineella? Aurinkorasva lähti minulla sillä vaatteista.
Poista tahra sappisaippualla ennen pesua.
Fairya vaan niin kyllä lähtee rasvatahrat pois käsinpesullakin.
Uskaltaa. Pesen pellavan ja puuvillan aina 60C.
Laita Vanishin tahranpoistogeeliä ja anna vaikuttaa vähintään yön yli. Näin olen saanut pois kaikki hankalat tahrat, jotka eivät normaalissa pesussa lähde. Mutta geelin pitää antaa vaikuttaa pitkään, tunnin vaikutusaika ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Laita Vanishin tahranpoistogeeliä ja anna vaikuttaa vähintään yön yli. Näin olen saanut pois kaikki hankalat tahrat, jotka eivät normaalissa pesussa lähde. Mutta geelin pitää antaa vaikuttaa pitkään, tunnin vaikutusaika ei riitä.
Rasvatahrat saa aivan helposti pois Fairylla, en laittaisi mitään valkaisevaa ainetta, kun ei ole värjäytymää, vaan pelkkää rasvaa.
Uskaltaa pestä vaikka 90 asteessa mutta liian raju linkous voi rypistää pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Se ei liota rasvaa irti. Käsitiskiaineella on parempi apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvatahrat saa aivan helposti pois Fairylla, en laittaisi mitään valkaisevaa ainetta, kun ei ole värjäytymää, vaan pelkkää rasvaa.
Siinä on sellainen vaalea kerros tuota aurinkorasvaa. Paita on kyllä värillinen niin en valkaisevia aineita ehkä mielellään laittaisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vanish sisältää vetyperoksidia, joten sillä lähtee väritkin vaatteesta, se valkaisee vaatetta, käytetään siis vain vaaleille vaatteille.
Minulla on Nanson pellavainen maksimekko ja olen pessyt sitä vain 40 C:ssa ohjeen mukaan. En ole uskaltanut pestä kuumemmassa ettei mene pilalle. Maksoi 120 €.
Pesuohjeet laitetaan ihän vaan ihmisten kiusaksi, tietenkin.
Kangas on pellavaa, mutta neuleet sekä napit/vetskarit yleensä eivät ole.
Älä pese kuumassa, joissakin tahranpoisto-ohjeissa varoitetaan, että rasva asettuu kankaaseen.
Kokeile ensin vaikka käsitiskiainetta kostutettuun kankaaseen tarhakohdalla ja harjaat sitä vaikka kynsiharjalla ja sen jälkeen huuhtelet hyvin. Seuraavaksi voit kokeilla samaa vaikka sappisaippualla.
Yksi vaihtoehto on tehdä tahna ruokasoodasta ja vedestä ja levittää sitä tahralle ja antaa vaikuttaa ja harjata pois.
Laitat tahranpoistoaineen vaikuttamaan tahrakohtaan. Katso ettei se ole valkaisevaa, jolloin väri voi kärsiä.