Omko mielestäsi syrjimistä, jos jotain etuja ja alennuksia saa vain äpillä?
Miten tämä eroaa siitä, jos ennen oli vaikka joku lehdestä leikattava kuponki, jolla alennuksen sai?
Jokainen voi halutessa kuitenkin ostaa tarvittavan laitteen ja asentaa siihen sen äpin. Mutta jos ei osaa tai halua, niin ei kai se muiden vika ole?
Kommentit (73)
Äppiviidakko.
Vessaäppi. Bussiäppi. Lideläppi. S-Äppi. K-Äppi. Parkkiäppi ja 120 muuta Äppiä.
Miten pärjää Vanhukset. Vammaiset. Älypuhelittomat jne.
Paskan väliä heistä. Kuolkoot.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tapaa ikäihmisiä joille maailma on nykyään monella tavalla epäreilu - varsinkin jos ei ole omasta "mikrotukihenkilöä" tai muuta asioiden hoitajaa olemassa.
En itsekään ole kovin innostunut latailemaan jatkuvasti jotain uusia appeja, en viitsis yhtämittaa roikottaa puhelinta kädessä.
Vanhat ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä älylaitteiden päälle, alkavat olla aika harvassa jo nykyään tai niin vanhoja, että tarvitsevat tukihenkilön joka tapauksessa ihan jo siihen, että pääsevät kauppaan ja sieltä pois. Nykyisistä kahdeksankymppisistä kuitenkin valtaosa oli vielä työelämässä, kun kännykkä oli jo kaikilla ja tietokoneet olleet pitkään käytössä joka paikassa ja aivan varmasti suurimmalla osalla heistä on ollut älypuhelin siitä asti, kun ne tulivat markkinoille.
kapulakännyn (kamerattoman) omistajalle tulee alennus äpillä melko hinnakkaaksi.....
muutenkin tuo asiakkaan "osallistaminen" ja "sitouttaminen" ....onko pakko yrittää maksimoida aivan kaikkea?
Vierailija kirjoitti:
Äppiviidakko.
Vessaäppi. Bussiäppi. Lideläppi. S-Äppi. K-Äppi. Parkkiäppi ja 120 muuta Äppiä.
Miten pärjää Vanhukset. Vammaiset. Älypuhelittomat jne.
Paskan väliä heistä. Kuolkoot.
Kuskoot housuihinsa ja kävelkööt. Ei kiinnosta. Mulla on kaikki Äpit!
Jos alennus on vain äpin kautta, se suosii niitä joilla on älypuhelin, taidot ja halu käyttää sitä. Ja sulkee muut ulkopuolelle.
Yhdenvertaisuuden ja saavutettavuuden kannalta olisi parasta, että edut ovat saatavilla useampaa kautta (esim. kassalla, verkkosivulla tai paperikuponkina), eikä niitä sidota yhteen digikanavaan.
anteeksi maapallo, mutta ite tykkäsin enemmän kun alennus oli vain alennus eikä vaatinut mitään jäsenyyttä tai muuta hapatusta.
ja tuon ikuiseksi jämähtäneen 9,99- kusetuksenki vois jo viimein lopettaa.
shrinklaatiosta nyt puhumattakaan.
eikä asiakkaan kusettaminen muutenkaan ole kivaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tapaa ikäihmisiä joille maailma on nykyään monella tavalla epäreilu - varsinkin jos ei ole omasta "mikrotukihenkilöä" tai muuta asioiden hoitajaa olemassa.
En itsekään ole kovin innostunut latailemaan jatkuvasti jotain uusia appeja, en viitsis yhtämittaa roikottaa puhelinta kädessä.
Vanhat ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä älylaitteiden päälle, alkavat olla aika harvassa jo nykyään tai niin vanhoja, että tarvitsevat tukihenkilön joka tapauksessa ihan jo siihen, että pääsevät kauppaan ja sieltä pois. Nykyisistä kahdeksankymppisistä kuitenkin valtaosa oli vielä työelämässä, kun kännykkä oli jo kaikilla ja tietokoneet olleet pitkään käytössä joka paikassa ja aivan varmasti suurimmalla osalla heistä on ollut älypuhelin siitä asti, kun ne tulivat markkinoille.
Tuo ajatus lähtee siitä oletuksesta, että kyse olisi vain “osaamisesta”. Vanhemmalla iällä kyse ei usein ole ymmärryksestä vaan toimintakyvystä: heikentynyt näkö, sorminäppäryys, muistikuorma tai muut fyysiset rajoitteet voivat tehdä äpin käytöstä mahdotonta. Tämä koskee muitakin kuin vanhuksia, kuten esimerkiksi näkövammaisia tai muuten toimintarajoitteisia.
Eipä niitä äppejä jaksa asennella, tästä syystä pari kertaa vuodessa jää joku muutaman euron tarjous hyödyntämättä niin ihan sama.
Jos alennus on vain apissa, en käy siinä kaupassa
Onko mielestäsi syrjimistä, jos halvalla sähköllä voi ajella vain lataushybridi- tai sähköautolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tapaa ikäihmisiä joille maailma on nykyään monella tavalla epäreilu - varsinkin jos ei ole omasta "mikrotukihenkilöä" tai muuta asioiden hoitajaa olemassa.
En itsekään ole kovin innostunut latailemaan jatkuvasti jotain uusia appeja, en viitsis yhtämittaa roikottaa puhelinta kädessä.
Vanhat ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä älylaitteiden päälle, alkavat olla aika harvassa jo nykyään tai niin vanhoja, että tarvitsevat tukihenkilön joka tapauksessa ihan jo siihen, että pääsevät kauppaan ja sieltä pois. Nykyisistä kahdeksankymppisistä kuitenkin valtaosa oli vielä työelämässä, kun kännykkä oli jo kaikilla ja tietokoneet olleet pitkään käytössä joka paikassa ja aivan varmasti suurimmalla osalla heistä on ollut älypuhelin siitä asti, kun ne tulivat markkinoille.
Tuo ajatus lähtee siitä oletuksesta, että kyse olisi vain “osaamisesta”. Vanhemmalla iällä kyse ei usein ole ymmärryksestä vaan toimintakyvystä: heikentynyt näkö, sorminäppäryys, muistikuorma tai muut fyysiset rajoitteet voivat tehdä äpin käytöstä mahdotonta. Tämä koskee muitakin kuin vanhuksia, kuten esimerkiksi näkövammaisia tai muuten toimintarajoitteisia.
myös voi olla kaltaisiani omituisia, jotka eivät TAHDO olla mukana ihan kaikessa sekopäätouhussa vaikka hyvin pystyisivätkin...
pystyyhän jokainen hakkaamaan päätään seinäänkin - mutta moniko tahtoo?
Vierailija kirjoitti:
Äppiviidakko.
Vessaäppi. Bussiäppi. Lideläppi. S-Äppi. K-Äppi. Parkkiäppi ja 120 muuta Äppiä.
Miten pärjää Vanhukset. Vammaiset. Älypuhelittomat jne.
Paskan väliä heistä. Kuolkoot.
S-Äppi on ollut jo vuosisatoja. Meilläkin on mökillä puuseen ovessa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestäsi syrjimistä, jos halvalla sähköllä voi ajella vain lataushybridi- tai sähköautolla?
jos niillä voi ajaa vain tietynlaisen puhelimen omistaja niin alkaa olla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äppiviidakko.
Vessaäppi. Bussiäppi. Lideläppi. S-Äppi. K-Äppi. Parkkiäppi ja 120 muuta Äppiä.
Miten pärjää Vanhukset. Vammaiset. Älypuhelittomat jne.
Paskan väliä heistä. Kuolkoot.
S-Äppi on ollut jo vuosisatoja. Meilläkin on mökillä puuseen ovessa sellainen.
ääh, lähe k-äppimään siitä
Ärsyttää tämä puhelimien kanssa vehtaaminen. Lidlkin on lopettanut äppiäppiäppi- hokemisen. Varmaan tullut negaa palautetta. Nyt saa olla tarkkana tarjousten kanssa, osa kun on vain "äppiläisille". Liian vaikeeta, en pahemmin enää käy.
Suomalaisten pikkusieluisuus on paisunut uuteen mittakaavaan.
Minulla on ollut S-etukortti ja luulin, että saan korttia näyttämällä kaikki asiakasomistajan etuudet. No, väärin luultu. Pitäisi olla puhelimeen sovellus ladattuna ja sieltä pitäisi sitten erikseen käydä aktivoimassa alennukset, samalla tavoin kuin Lidl:ssä.
Lidlin sovelluksen poistin kokonaan sen jälkeen kun olivat soittaneet poliisit sille 9-vuotiaalle "muovipussivarkaalle", eli lapselle, joka ei ollut saanut muovipussin koodia skannattua itsepalvelukassalla. En tarvitse sen kaupan palveluja enää ihan periaatteesta. Pitäisi kauppiaan ymmärtää, että lapsi on lapsi, eikä miniaikuinen.
Minusta nuo sovellusten takana olevat alennukset ovat huijaamista, erityisesti ikäihmisten huijaamista. Enkä minä työssäkäyvänäkään ehdi sovelluksia selata, kun käyn lasten kanssa kaupassa. Asiakasomistajat omistavat S-kaupan. Voisimmeko yhdessä sanoa, että alennukset pois sovelluksista ja vanha reilumpi systeemi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
anteeksi maapallo, mutta ite tykkäsin enemmän kun alennus oli vain alennus eikä vaatinut mitään jäsenyyttä tai muuta hapatusta.
ja tuon ikuiseksi jämähtäneen 9,99- kusetuksenki vois jo viimein lopettaa.
shrinklaatiosta nyt puhumattakaan.
eikä asiakkaan kusettaminen muutenkaan ole kivaa....
Tuossahan on muuten aivan loistava liikeidea. Toivottavasti kukaan ei ehdi varastamaan tätä ennen kuin saan firman polkaistua pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten pikkusieluisuus on paisunut uuteen mittakaavaan.
asiakkaan kusettaminen on kyllä maailmanlaajuista...ja varmaan suurin osa tavoistakin tulee sieltä "suuresta maailmasta"
Tai jos on sokea ja ne kupongit ei ole pistekirjoituksella.