Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omko mielestäsi syrjimistä, jos jotain etuja ja alennuksia saa vain äpillä?

Vierailija
24.06.2026 |

Miten tämä eroaa siitä, jos ennen oli vaikka joku lehdestä leikattava kuponki, jolla alennuksen sai?

Jokainen voi halutessa kuitenkin ostaa tarvittavan laitteen ja asentaa siihen sen äpin. Mutta jos ei osaa tai halua, niin ei kai se muiden vika ole?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä se, jolla ei ole lehteä eikä saksiakaan? Onko se syrjimistä?

Tai jos on sokea ja ne kupongit ei ole pistekirjoituksella.

Vierailija
22/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äppiviidakko.

Vessaäppi. Bussiäppi. Lideläppi. S-Äppi. K-Äppi. Parkkiäppi ja 120 muuta Äppiä.

Miten pärjää Vanhukset. Vammaiset. Älypuhelittomat jne.

Paskan väliä heistä. Kuolkoot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein tapaa ikäihmisiä joille maailma on nykyään monella tavalla epäreilu - varsinkin jos ei ole omasta "mikrotukihenkilöä" tai muuta asioiden hoitajaa olemassa. 

En itsekään ole kovin innostunut latailemaan jatkuvasti jotain uusia appeja, en viitsis yhtämittaa roikottaa puhelinta kädessä. 

Vanhat ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä älylaitteiden päälle, alkavat olla aika harvassa jo nykyään tai niin vanhoja, että tarvitsevat tukihenkilön joka tapauksessa ihan jo siihen, että pääsevät kauppaan ja sieltä pois. Nykyisistä kahdeksankymppisistä kuitenkin valtaosa oli vielä työelämässä, kun kännykkä oli jo kaikilla ja tietokoneet olleet pitkään käytössä joka paikassa ja aivan varmasti suurimmalla osalla heistä on ollut älypuhelin siitä asti, kun ne tulivat markkinoille. 

Vierailija
24/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapulakännyn (kamerattoman) omistajalle tulee alennus äpillä melko hinnakkaaksi.....

muutenkin tuo asiakkaan "osallistaminen" ja "sitouttaminen" ....onko pakko yrittää maksimoida aivan kaikkea?

Vierailija
25/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äppiviidakko.

Vessaäppi. Bussiäppi. Lideläppi. S-Äppi. K-Äppi. Parkkiäppi ja 120 muuta Äppiä.

Miten pärjää Vanhukset. Vammaiset. Älypuhelittomat jne.

Paskan väliä heistä. Kuolkoot.

Kuskoot housuihinsa ja kävelkööt. Ei kiinnosta. Mulla on kaikki Äpit!

Vierailija
26/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alennus on vain äpin kautta, se suosii niitä joilla on älypuhelin, taidot ja halu käyttää sitä. Ja sulkee muut ulkopuolelle.

Yhdenvertaisuuden ja saavutettavuuden kannalta olisi parasta, että edut ovat saatavilla useampaa kautta (esim. kassalla, verkkosivulla tai paperikuponkina), eikä niitä sidota yhteen digikanavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi maapallo, mutta ite tykkäsin enemmän kun alennus oli vain alennus eikä vaatinut mitään jäsenyyttä tai muuta hapatusta.

ja tuon ikuiseksi jämähtäneen 9,99- kusetuksenki vois jo viimein lopettaa.

shrinklaatiosta nyt puhumattakaan. 

eikä asiakkaan kusettaminen muutenkaan ole kivaa....

Vierailija
28/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein tapaa ikäihmisiä joille maailma on nykyään monella tavalla epäreilu - varsinkin jos ei ole omasta "mikrotukihenkilöä" tai muuta asioiden hoitajaa olemassa. 

En itsekään ole kovin innostunut latailemaan jatkuvasti jotain uusia appeja, en viitsis yhtämittaa roikottaa puhelinta kädessä. 

Vanhat ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä älylaitteiden päälle, alkavat olla aika harvassa jo nykyään tai niin vanhoja, että tarvitsevat tukihenkilön joka tapauksessa ihan jo siihen, että pääsevät kauppaan ja sieltä pois. Nykyisistä kahdeksankymppisistä kuitenkin valtaosa oli vielä työelämässä, kun kännykkä oli jo kaikilla ja tietokoneet olleet pitkään käytössä joka paikassa ja aivan varmasti suurimmalla osalla heistä on ollut älypuhelin siitä asti, kun ne tulivat markkinoille. 

Tuo ajatus lähtee siitä oletuksesta, että kyse olisi vain “osaamisesta”. Vanhemmalla iällä kyse ei usein ole ymmärryksestä vaan toimintakyvystä: heikentynyt näkö, sorminäppäryys, muistikuorma tai muut fyysiset rajoitteet voivat tehdä äpin käytöstä mahdotonta. Tämä koskee muitakin kuin vanhuksia, kuten esimerkiksi näkövammaisia tai muuten toimintarajoitteisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä äppejä jaksa asennella, tästä syystä pari kertaa vuodessa jää joku muutaman euron tarjous hyödyntämättä niin ihan sama.

Vierailija
30/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alennus on vain apissa, en käy siinä kaupassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestäsi syrjimistä, jos halvalla sähköllä voi ajella vain lataushybridi- tai sähköautolla?

Vierailija
32/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein tapaa ikäihmisiä joille maailma on nykyään monella tavalla epäreilu - varsinkin jos ei ole omasta "mikrotukihenkilöä" tai muuta asioiden hoitajaa olemassa. 

En itsekään ole kovin innostunut latailemaan jatkuvasti jotain uusia appeja, en viitsis yhtämittaa roikottaa puhelinta kädessä. 

Vanhat ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä älylaitteiden päälle, alkavat olla aika harvassa jo nykyään tai niin vanhoja, että tarvitsevat tukihenkilön joka tapauksessa ihan jo siihen, että pääsevät kauppaan ja sieltä pois. Nykyisistä kahdeksankymppisistä kuitenkin valtaosa oli vielä työelämässä, kun kännykkä oli jo kaikilla ja tietokoneet olleet pitkään käytössä joka paikassa ja aivan varmasti suurimmalla osalla heistä on ollut älypuhelin siitä asti, kun ne tulivat markkinoille. 

Tuo ajatus lähtee siitä oletuksesta, että kyse olisi vain “osaamisesta”. Vanhemmalla iällä kyse ei usein ole ymmärryksestä vaan toimintakyvystä: heikentynyt näkö, sorminäppäryys, muistikuorma tai muut fyysiset rajoitteet voivat tehdä äpin käytöstä mahdotonta. Tämä koskee muitakin kuin vanhuksia, kuten esimerkiksi näkövammaisia tai muuten toimintarajoitteisia.

myös voi olla kaltaisiani omituisia, jotka eivät TAHDO olla mukana ihan kaikessa sekopäätouhussa vaikka hyvin pystyisivätkin...

pystyyhän jokainen hakkaamaan päätään seinäänkin - mutta moniko tahtoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äppiviidakko.

Vessaäppi. Bussiäppi. Lideläppi. S-Äppi. K-Äppi. Parkkiäppi ja 120 muuta Äppiä.

Miten pärjää Vanhukset. Vammaiset. Älypuhelittomat jne.

Paskan väliä heistä. Kuolkoot.

S-Äppi on ollut jo vuosisatoja. Meilläkin on mökillä puuseen ovessa sellainen.

Vierailija
34/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi syrjimistä, jos halvalla sähköllä voi ajella vain lataushybridi- tai sähköautolla?

jos niillä voi ajaa vain tietynlaisen puhelimen omistaja niin alkaa olla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äppiviidakko.

Vessaäppi. Bussiäppi. Lideläppi. S-Äppi. K-Äppi. Parkkiäppi ja 120 muuta Äppiä.

Miten pärjää Vanhukset. Vammaiset. Älypuhelittomat jne.

Paskan väliä heistä. Kuolkoot.

S-Äppi on ollut jo vuosisatoja. Meilläkin on mökillä puuseen ovessa sellainen.

ääh, lähe k-äppimään siitä

Vierailija
36/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämä puhelimien kanssa vehtaaminen. Lidlkin on lopettanut äppiäppiäppi- hokemisen. Varmaan tullut negaa palautetta. Nyt saa olla tarkkana tarjousten kanssa, osa kun on vain "äppiläisille". Liian vaikeeta, en pahemmin enää käy. 

Vierailija
37/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten pikkusieluisuus on paisunut uuteen mittakaavaan.

Vierailija
38/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut S-etukortti ja luulin, että saan korttia näyttämällä kaikki asiakasomistajan etuudet. No, väärin luultu. Pitäisi olla puhelimeen sovellus ladattuna ja sieltä pitäisi sitten erikseen käydä aktivoimassa alennukset, samalla tavoin kuin Lidl:ssä. 

 

Lidlin sovelluksen poistin kokonaan sen jälkeen kun olivat soittaneet poliisit sille 9-vuotiaalle "muovipussivarkaalle", eli lapselle, joka ei ollut saanut muovipussin koodia skannattua itsepalvelukassalla. En tarvitse sen kaupan palveluja enää ihan periaatteesta. Pitäisi kauppiaan ymmärtää, että lapsi on lapsi, eikä miniaikuinen.

 

Minusta nuo sovellusten takana olevat alennukset ovat huijaamista, erityisesti ikäihmisten huijaamista. Enkä minä työssäkäyvänäkään ehdi sovelluksia selata, kun käyn lasten kanssa kaupassa. Asiakasomistajat omistavat S-kaupan. Voisimmeko yhdessä sanoa, että alennukset pois sovelluksista ja vanha reilumpi systeemi takaisin.

Vierailija
39/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

anteeksi maapallo, mutta ite tykkäsin enemmän kun alennus oli vain alennus eikä vaatinut mitään jäsenyyttä tai muuta hapatusta.

ja tuon ikuiseksi jämähtäneen 9,99- kusetuksenki vois jo viimein lopettaa.

shrinklaatiosta nyt puhumattakaan. 

eikä asiakkaan kusettaminen muutenkaan ole kivaa....

Tuossahan on muuten aivan loistava liikeidea. Toivottavasti kukaan ei ehdi varastamaan tätä ennen kuin saan firman polkaistua pystyyn.

Vierailija
40/73 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten pikkusieluisuus on paisunut uuteen mittakaavaan.

asiakkaan kusettaminen on kyllä maailmanlaajuista...ja varmaan suurin osa tavoistakin  tulee sieltä "suuresta maailmasta"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi