Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omko mielestäsi syrjimistä, jos jotain etuja ja alennuksia saa vain äpillä?

Vierailija
24.06.2026 |

Miten tämä eroaa siitä, jos ennen oli vaikka joku lehdestä leikattava kuponki, jolla alennuksen sai?

Jokainen voi halutessa kuitenkin ostaa tarvittavan laitteen ja asentaa siihen sen äpin. Mutta jos ei osaa tai halua, niin ei kai se muiden vika ole?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttääkö ketään se, että nämä manipuloijat selvästi pitävät kohdettaan (meitä) aika tyhminä?

Vierailija
42/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se. Eivät ole ilmaisia vaikka niin sanotaan. Ei ole ärsyttävämpää kuin puhelin täynnä erilaisia sovelluksia että saa edes kaupasta tavaraa

Vierailija
44/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se äpin lataaminen edes riittäis, mutta kun pitää vielä erikseen klikkailla jotta edun saa.

Vierailija
45/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se äpin lataaminen edes riittäis, mutta kun pitää vielä erikseen klikkailla jotta edun saa.

Tämä. Lopetin Lidlissä käymisen sen jälkeen, kun alennukset olisi pitänyt ennen kassalle menoa käydä erikseen klikkailemassa, ja hinnat nostivat yleisestikin kovemmaksi kuin S- ja K-kaupoissa. 

Vierailija
46/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut S-etukortti ja luulin, että saan korttia näyttämällä kaikki asiakasomistajan etuudet. No, väärin luultu. Pitäisi olla puhelimeen sovellus ladattuna ja sieltä pitäisi sitten erikseen käydä aktivoimassa alennukset, samalla tavoin kuin Lidl:ssä. 

 

Lidlin sovelluksen poistin kokonaan sen jälkeen kun olivat soittaneet poliisit sille 9-vuotiaalle "muovipussivarkaalle", eli lapselle, joka ei ollut saanut muovipussin koodia skannattua itsepalvelukassalla. En tarvitse sen kaupan palveluja enää ihan periaatteesta. Pitäisi kauppiaan ymmärtää, että lapsi on lapsi, eikä miniaikuinen.

 

Minusta nuo sovellusten takana olevat alennukset ovat huijaamista, erityisesti ikäihmisten huijaamista. Enkä minä työssäkäyvänäkään ehdi sovelluksia selata, kun käyn lasten kanssa kaupassa. Asiakasomistajat omistavat S-kaupan. Voisimmeko yhdessä sanoa, että alennukset pois sovelluksista ja vanha reilumpi systeemi takaisin.

ihan tietoista ja tahallista manipulointiahan kaikki tuollainen on. ajateltu että asiakas saa kokemuksen, että omalla toiminnallaan pystyy vaikuttamaan kauppaan, ja tämä sitten nuolaisee asiakkaan itsetuntoa ja lisää ostohaluja...

samasta syystä kupongitkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt parikin kertaa Lidlin kassalla, kun ikäihminen joutui jättämään ostoksensa(taisi olla kahvipaketteja) kun ei ollut ymmrtänyt, miten sen alennuksen saa.

Vierailija
48/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alennus on vain äpin kautta, se suosii niitä joilla on älypuhelin, taidot ja halu käyttää sitä. Ja sulkee muut ulkopuolelle.

Yhdenvertaisuuden ja saavutettavuuden kannalta olisi parasta, että edut ovat saatavilla useampaa kautta (esim. kassalla, verkkosivulla tai paperikuponkina), eikä niitä sidota yhteen digikanavaan.

Lisäisin tähän, ei pelkästään älypuhelin riitä vaan näihinhän tarvitsee kokoajan kalliimman ja kalliimman älypuhelimen. Sovellus ei ole ilmainen koskaan, se vaatii muistia ja se maksaa satoja euroja, ellei jopa tuhansia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä köyhiä joilla varaavain halpis-pappapuhelimeen sorretaan. Tänäänkin Ltlireisu olisi ollut 0, 42 € edullisempi );

Vierailija
50/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syrjintää vaan v-mäistä asiakkaan ajan tuhlausta, kun joutuu noita tarjouksia erikseen klikkailla.

K-korttikin muuttunut tuollaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Lidlin appia ja maksoinkin vahingossa kaksinkertaisen hinnan juustosta. Hups! Sama kävi Alepassa, kun enhän minä alkanut tarkistamaan millainen tarjous oli kyseessä. Ja sehän oli appitarjous. Ehkä vaan K-markettiin ensi kuussa.

Vierailija
52/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Lidlin appia ja maksoinkin vahingossa kaksinkertaisen hinnan juustosta. Hups! Sama kävi Alepassa, kun enhän minä alkanut tarkistamaan millainen tarjous oli kyseessä. Ja sehän oli appitarjous. Ehkä vaan K-markettiin ensi kuussa.

Siellä ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Lidlin appia ja maksoinkin vahingossa kaksinkertaisen hinnan juustosta. Hups! Sama kävi Alepassa, kun enhän minä alkanut tarkistamaan millainen tarjous oli kyseessä. Ja sehän oli appitarjous. Ehkä vaan K-markettiin ensi kuussa.

Olisi kiva jos myyjät voisivat edes kassalla huomauttaa ja muistuttaa tarjouksesta ja miten sen saa. Vaikka ymmärrän toki, että on varmasti puuduttavaa toistaa sama puhe 100x päivässä. K:ssa on asiakaspalvelukin parempaa, varmaan kun ei ole miljoonittain näitä pikkutehtäviä viemässä energiaa. Siellä ei myöskään ole "myyjäkelloja", kuten Alepassa. En tahtosii kilistää myyjää paikalle kuin koiraa. Haluaisin, että myyjä vaikuttaa sille, että hän ilahtuu näkemisestäni ja haluaa palvella minua.

Vierailija
54/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei pyyjjipulverin takaisin citarin infoon, kun ei ollutkaan plussatarjous, vaan äppitarjous.

Sai rahat takaisin. Suosittelen muillekin, ihan kauppojen kiusaksi, että työllistyvöt itsekin näistä typeryyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein tapaa ikäihmisiä joille maailma on nykyään monella tavalla epäreilu - varsinkin jos ei ole omasta "mikrotukihenkilöä" tai muuta asioiden hoitajaa olemassa. 

En itsekään ole kovin innostunut latailemaan jatkuvasti jotain uusia appeja, en viitsis yhtämittaa roikottaa puhelinta kädessä. 

Vanhat ihmiset, joilla ei ole mitään ymmärrystä älylaitteiden päälle, alkavat olla aika harvassa jo nykyään tai niin vanhoja, että tarvitsevat tukihenkilön joka tapauksessa ihan jo siihen, että pääsevät kauppaan ja sieltä pois. Nykyisistä kahdeksankymppisistä kuitenkin valtaosa oli vielä työelämässä, kun kännykkä oli jo kaikilla ja tietokoneet olleet pitkään käytössä joka paikassa ja aivan varmasti suurimmalla osalla heistä on ollut älypuhelin siitä asti, kun ne tulivat markkinoille. 

Toisaalta pian meillä on todellisena uhkana kaikkialle levittäytyvä tekoäly. Nyt jo ollaan tilanteessa, jossa ei tiedä onko jokin uutinen totta vai ei.  Kohta ei uskalleta luottaa mihinkään.  Laitteet ja sovellukset keräävät koko ajan tietoja ihmisistä eivätkä nämä aina ymmärrä, mihin kaikkialle se päätyy.  Sokea digimaialman ihailu voi lopulta johtaa hunningolle.

Vierailija
56/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Lidlin appia ja maksoinkin vahingossa kaksinkertaisen hinnan juustosta. Hups! Sama kävi Alepassa, kun enhän minä alkanut tarkistamaan millainen tarjous oli kyseessä. Ja sehän oli appitarjous. Ehkä vaan K-markettiin ensi kuussa.

Siellä ihan sama.

Siellä on aina 1-2 tarjousta viikossa, jotka saa aktivoimalla apista. Ne on mielestäni selkeät ja appi muutenkin hyödyllinen sekä helppokäyttöinen.

Vierailija
57/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Lidlin appia ja maksoinkin vahingossa kaksinkertaisen hinnan juustosta. Hups! Sama kävi Alepassa, kun enhän minä alkanut tarkistamaan millainen tarjous oli kyseessä. Ja sehän oli appitarjous. Ehkä vaan K-markettiin ensi kuussa.

Siellä ihan sama.

Joo. Mies sanoi samaa, että K-kaupassa pitää nykyään myös klikkailla alennukset sovelluksen kautta. Ei minulla työssäkäyvällä, perheellisellä ihmisellä ole aikaa selata eri kauppojen äppejä läpi, kun on S-, K-, Lidl, Tokmanni, jne. Ottaa päähän lähinnä kaikki kusettajakauppiaat. 

Vierailija
58/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty esim. vamman (näkövamma) takia käyttämään laitetta, jolla alennuksen saisi, silloin se on syrjintää.

Vierailija
59/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiakkailta kysytty kumpi tapa on heille mieluisampi? Alennukset kortilla vai appilla? Pitäisi saada valita.

Vierailija
60/74 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään apia en ole lataillut halvempien hintojen toivossa enkä varmaan tee niin jatkossakaan. Mulla ei yleensä ole känny edes mukana, kun käyn kaupassa, paitsi jos tulen suoraan vaikka töistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan