Juoko liki 3-vuotiaat vielä maitoa tuttipullosta?
Minkä ikäiseksi lapset pääsääntöisesti juo maitoa tuttipullosta? Onko ihan normaalia, että 3-vuotiaat?
Kommentit (15)
No ei minusta ole normaalia, tuon ikäinen tarvi edes nokkamukin enää, tavallinen lasi käy hyvin.
Ei. Kun mun poika oli 3-vuotias niin joi ihan lasista. Olisi ollut outoa roudata vaikka ravintolaan tuttipullo mukana.
Ei terve 3v tarvitse tuttipulloa mihinkään juomiseen. Maito lasista ruoalla ja janojuomaksi vettä
Alle 1-vuotiaana alettiin harjoitella nokkamukia ja siitä sitten tavalliseen mukiin. Purentavirhe tulee jos 3-vuotias käyttää vielä tuttipulloa.
Ei varmaankaan koko ajan, mutta kyllä mun molemmat lapset ovat ikävuosina 3-5 välillä tuttipulloa pyytäneet, ja aina olen antanut. Sellaista kasvamisen kipuilua on tuossa iässä paljon, että välillä ollaan niin kaikkivoipia ja osataan kaikki itse, ja välillä on tarve olla vauva jälleen. En ole osannut pitää haitallisena sitä, jos satunnaisesti haluaa käpertyä maitopullon kanssa peiton alle tai syliin. Ihan tavallisia koululaisia heistä kasvoi.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaankaan koko ajan, mutta kyllä mun molemmat lapset ovat ikävuosina 3-5 välillä tuttipulloa pyytäneet, ja aina olen antanut. Sellaista kasvamisen kipuilua on tuossa iässä paljon, että välillä ollaan niin kaikkivoipia ja osataan kaikki itse, ja välillä on tarve olla vauva jälleen. En ole osannut pitää haitallisena sitä, jos satunnaisesti haluaa käpertyä maitopullon kanssa peiton alle tai syliin. Ihan tavallisia koululaisia heistä kasvoi.
Pienen lapsen kasvamisen kipuilua. Joopa joo 😂😂
Meillä siirryttiin 1 vuotiaana pillipulloon
1v on sellainen ikä missä suositellaan luopua tutista ja siirtyä (nokka) mukiin, hampaille pullo ja tutti ei ole hyväksi. Mitä vanhemmaksi lapsi saa näitä käyttää, niin vieroitus on myös vaikeampaa, näistä tuppaa tulla lapselle turvaa tuovia asioita eikä ne enää palvele nälän ja imuntarpeen tyydytystä, turvaa lapselle voi luoda esimerkiksi ottamalla lapsi syliin, myös pehmolelu on monelle lapselle tärkeää turvaa tuomaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on vaan manipuloineet sinua, lapset osaavat sen, mutta keinot ovat rajallisia. He ovat vaan testanneet mihin asetat heille rajat...
Emma K. kirjoitti:
3- vuotiaat juovat siinä iässä keskiolutta ja aperitaa. Välillä heillä menee gambinaa.
Meidän 2-vuotias valmistaa jo itse omat vodka-martinit. Äitille valmistaa Ville Vallattoman ja meikälle Hot Shotin kuin ammattilainen.
Tuttipulloa ja nokkamukia ei tarvita välttämättä missään iässä, jos lasta imetetään. Muut juomat annetaan heti oikeasta mukista/lasista, kun lapsi syö pöydän ääressä. Toimii, eikä tule mitään vieroitus- tai purentaongelmia.
Tuttipullot on tarkoitettu hampaattomille vauvoille. 🙄 Tekee huonoa varsinkin pehmeille maitohampaille.
3- vuotiaat juovat siinä iässä keskiolutta ja aperitaa. Välillä heillä menee gambinaa.