Poikani oli uhkapelannut tilinsä tyhjäksi viime yönä (tuhansia). Nyt ihan maansa myyneenä
kun kesä on piloilla. Oli monelaista ohjelmaa suunnitteilla kavereiden kanssa, mutta ei enää rahaa toteuttaa.
Olisipa vielä ajat kun pelejä pelattiin vain kaupan alauloissa. Nettipelaaminen on aivan liian helppoa ja vaikuttaa, että monia varsinkin nuoria poikia koukuttaa.
No sanoin, että tässä sulle nyt opetus, ja kannattaa varmaan jatkossa pysyä peleistä erossa.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.
Oletko vähän yksinkertainen?
Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?
Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.
Ohis
Se se juttu on että on pakotettu
Kuinka?
Pelejä ja pelimainoksia ei tehtäisi mahdollisimman koukuttaviksi, jos ei olisi tarkoitus myös hyötyä toisten alttiudesta riippuvuuksille. Samahan on Temussakin. Valtaosa pystyy pitämään shoppailun kurissa mutta onhan tälläkin palstalla shoppailuriippuvaiset kertoneet tilanneensa vaikka alle euron hintaisen tarpeettoman tuotteen Sheinistä päivittäin saadakseen kiksinsä. Aivot kouluttautuvat janoamaan sitä päivittäistä dopamiiniannostaan.
Puhut asiaa, mutta en silti puhuisi pakottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdyksistä oppii parhaiten
Ei päde riippuvuussairauksissa.
Kyllä ja ei. Harva parantuu peliriippuvuudesta, jos pelkästään voittaa.
Uhkapeleissä ei ole mahdollisuutta pelkästään voittaa.
Onhan. Pelin ylläpitäjä voittaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buhahahahahaa 🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂
Ja sinä saatanan pelle keräät pisteitä tilanteesta, jossa toinen kärsii.
Tyhmyydestä sakotetaan. Minkä sille voi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen? Miksi pojallasi on tuhansia euroja käytettävissä?
NO KUN KAIKKI IHMISET EIVÄT OLE AINA OLLEET PERSAUKISIA, SIKSI KUN OSALLA EI OLE OLLUT KOSKAAN MITÄÄN.
No nyt ei taas ole mitään. Sinne meni.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä voi odottaa pojasta jos äitikin on noin tyhmä.
Isä
Toivottavasti poika saa asiansa kuntoon. Pelaaminen kannattaa lopettaa kokonaan ja keksiä muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.
Oletko vähän yksinkertainen?
Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?
Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.
Ohis
tuolla logiikallahan on myös uhrin oma vika jos tulee raiskatuksi? mieti nyt vähän mitä höpötät.
eri
Onko ihmiset, jotka ovat jääneet esim. loukkaantumisen jälkeen kipulääkekoukkuun, sen koukkuuntumisen itse valinneet?
Peliriippuvuutta ei mitenkään voi verrata kipulääkekoukkuun. Sitä paitsi, kipulääkekoukku johtuu yleensä siitä että olet saanut lääkkeestä huumaantuneen olon, mitä ei normaaleilla ohjeannoksilla pitäisi tulla. Mikä on tämä hirveä onnettomuus missä poikasi loukkaantui ja nyt on aivan pakko pelata?
Kaupan pelikoneillakin jotkut pelasivat koko omaisuutensa, silloin kun niitä sai pelata rajoituksetta. Kevyesti koneet ottivat vastaan yli tonninkin päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.
Ei ole. Jotkut ihmiset addiktoituu helpommin jotkut ei ollenkaan. Miten se on pojan vika?
Kuka pakotti pojan aloittamaan uhkapelit?
Mikä on mainonnan vaikutus? Mikä on niiden psykologisten keinojen vaikutus, että peleistä tehdään superkoukuttavia? Melkein kaikki kokeilevat uhkapelejä joskus mutta 4,2% suomalaisista jää koukkuun(2023). Se on noin 150 000 suomalaista.
"Vain veikkaamalla voit voittaa." Eikä voi voittaa veikkaamalla, jos hyvä onni loistaa poissaolollaan. Ilman hyvää tuuria kukaan ei ole voittanut mistään mitään. Pelivoittoon vaaditaan aina hyvää onnea, muuten sitä ei voita.
Näyttäkää mulle ihminen, joka on voittanut rahaa huonolla tuurilla, niin minä näytän teille Jeesuksen.
Vielä Jeesus piti tähän asiaan sotkea...
Vierailija kirjoitti:
Onko hänellä myös ulkonäköpuutteita? Kaikki vammaisuus kun ei näy.
No näkyyjän se jos se näkyy ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Jos peliriippuvaisilta katkottas sormet niin ainakin se hidastas pelaamista kun nenällä niitä näppäimiä tökkis. Yön häviöt jäis satasiin. Myös nenää vois hieman litistää, jäis häviöt kymppeihin.
Minä otan varpaat käyttöön nönnnönnööö!
On kyllä tyhmä poika sulla jos pelaa tuhansia jossain netissä, ihan oma syy.
Auta hakeutumaan avun piiriin. Ei riippuvuus parane tämmösestä "opetuksesta" vaan tarvii ammattiapua.
Nämä iltapäivälehdet mainostavat tehokkaasti voittajatarinoilla. Henkilö xx voitti miljoonia tai kymmeniä miljoonia ja kerrotaan miten kaikki on nyt ihanaa ja loistavaa, Kaikki mahdollisuudet on nyt tarjolla.
Tälläiset jutut vaan yllyttävät ihmisiä pelaamaan. Muka vastuullista pelaamista ja vielä mitä!
Vierailija kirjoitti:
Nämä iltapäivälehdet mainostavat tehokkaasti voittajatarinoilla. Henkilö xx voitti miljoonia tai kymmeniä miljoonia ja kerrotaan miten kaikki on nyt ihanaa ja loistavaa, Kaikki mahdollisuudet on nyt tarjolla.
Tälläiset jutut vaan yllyttävät ihmisiä pelaamaan. Muka vastuullista pelaamista ja vielä mitä!
Ja kohtahan ulkomaiset pelifirmat saavat alkaa toimia ja mainostaa Suomessa. Kylmää kyytiä kaikille, joilla on geneettistä taipumusta riippuvuuksiin. Kiitos Petteri Orpo ja kumppanit, tuhositte aika monta perhettä tuolla päätöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Auta hakeutumaan avun piiriin. Ei riippuvuus parane tämmösestä "opetuksesta" vaan tarvii ammattiapua.
Tämä.
Pariakin peliriippuvaista läheltä seuranneena voin sanoa, että tuollainen tappio saattaa vain yllyttää pelaamaan lisää. Katsos kun ne hävityt massit pitää voittaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan pelikoneillakin jotkut pelasivat koko omaisuutensa, silloin kun niitä sai pelata rajoituksetta. Kevyesti koneet ottivat vastaan yli tonninkin päivässä.
Onpa typeriä ihmisiä.
Miksi pojalla oli niin paljon rahaa laitettavana peleihin?
Pitäisi herran vuonna 2026 ymmärtää, ettei noista rahapeleistä mitään voi voittaa.
Uhkapeleissä ei ole mahdollisuutta pelkästään voittaa.