Poikani oli uhkapelannut tilinsä tyhjäksi viime yönä (tuhansia). Nyt ihan maansa myyneenä
kun kesä on piloilla. Oli monelaista ohjelmaa suunnitteilla kavereiden kanssa, mutta ei enää rahaa toteuttaa.
Olisipa vielä ajat kun pelejä pelattiin vain kaupan alauloissa. Nettipelaaminen on aivan liian helppoa ja vaikuttaa, että monia varsinkin nuoria poikia koukuttaa.
No sanoin, että tässä sulle nyt opetus, ja kannattaa varmaan jatkossa pysyä peleistä erossa.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittiko pörssiin vai miten rahat lähti.
Minäkin sijoitin pörssiin ja olen nyt viisi tonnia köyhempi
Panic soldasitko? Ostit kalliilla, ja myit halvalla? 9/10 menettää osakkeilla rahaa.
En ole myynyt ...olen vain tappiolla viisi tonnia ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittiko pörssiin vai miten rahat lähti.
Minäkin sijoitin pörssiin ja olen nyt viisi tonnia köyhempi
Panic soldasitko? Ostit kalliilla, ja myit halvalla? 9/10 menettää osakkeilla rahaa.
En ole myynyt ...olen vain tappiolla viisi tonnia ....
Jos on trendisektori, niin todennäköisesti palautuu. Jos ei ole, niin on vähän niin ja näin🤷🤷
OP, jos sun minkään kortin numero on missään hänellä tiedossa, esim pleikassa, suoratoistoissa... Niin kortit uusiksi. Vetäisin varanvuoksi itse joka tapauksessa ja pitäsin visusti piilossa. Riippumatta siitä asuuko poika kotona vai ei. Samoin joku luoton esto päälle sun hetulle.
Ohhoh. Minä pelasin kympin ja tuli heti morkkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä iltapäivälehdet mainostavat tehokkaasti voittajatarinoilla. Henkilö xx voitti miljoonia tai kymmeniä miljoonia ja kerrotaan miten kaikki on nyt ihanaa ja loistavaa, Kaikki mahdollisuudet on nyt tarjolla.
Tälläiset jutut vaan yllyttävät ihmisiä pelaamaan. Muka vastuullista pelaamista ja vielä mitä!
20-30 vuotta sitten luin ulkomaisesta lehdestä kuinka joku nuori aviopari oli voittanut suunnattoman summan rahaa rahapelissä. Pian ystävät alkoivat lainata pyytää rahaa liikeideota varten ja pariskunta itse pisti rahaa menemään kuvitellen, että rahat riittävät ikuisesti. Eivät riittäneet. Siinä vaiheessa, kun lehtijuttu tehtiin, heillä oli rakennusvaiheessa valtava kartano ja rahat olivat lopussa. He totesivat surullisina, että olivat voittaessaan liian nuorena eivätkä olleet ymmärtäneet, että sellainen summa voi oikeasti loppua.
Vähän paremmin olisi riittäneet, jos rahoja ei olisi ruvettu jakamaan "ystäville", levittelemään ympäriinsä, vaan olisivat kahdestaan kuluttaneet. Tottahan siinä oli heti kaikenlaiset korppikotkat ympärillä saaliin jaossa, kun toisen voitosta iso osa kuului myös heille. Se voittosumma oli myös näiden "ystävien" rahoja. "Liikeideoita" varten. Mihinkö mahtoi rahat oikeasti mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdyksistä oppii parhaiten
Peliriippuvainen ei opi. Häviöt aiheuttavat usein vain lainakierteen.
Lainakierteen lisäksi voi tulla sukulaisilta kiristämistä ja viimeisenä rahan hankkimista rikoksen avulla.
Se on just sitä riippuvuutta, kun ei pysty lopettamaan siihen kun kaikki rahat on pelattu, vaan vielä pitäisi tyhjästä nyhjästä. Eikä pystytä olemaan pelaamatta sen aikaa, kunnes seuraavat rahat tulevat tilille. Sittenhän se peliraha pitää jostain huijata, kiristää, varastaa..., kun ei muullakaan keinolla voida jatkaa pelaamista ja päässä takoo ja huutaa: pakko saada. On se perkeleellinen mielensairaus. Samanlainen kuin alkoholismi, ainut ero siinä, että mihin ollaan koukussa.
Pyydä poikaasi laittamaan nettilaitteisiin estot päälle. Ohjelmia ja ohjeita kyllä löytyy netistä.