Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani oli uhkapelannut tilinsä tyhjäksi viime yönä (tuhansia). Nyt ihan maansa myyneenä

Vierailija
23.06.2026 |

kun kesä on piloilla. Oli monelaista ohjelmaa suunnitteilla kavereiden kanssa, mutta ei enää rahaa toteuttaa.

Olisipa vielä ajat kun pelejä pelattiin vain kaupan alauloissa. Nettipelaaminen on aivan liian helppoa ja vaikuttaa, että monia varsinkin nuoria poikia koukuttaa.

 

No sanoin, että tässä sulle nyt opetus, ja kannattaa varmaan jatkossa pysyä peleistä erossa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Oletko vähän yksinkertainen?

Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?

Vierailija
42/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Ei ole. Jotkut ihmiset addiktoituu helpommin jotkut ei ollenkaan. Miten se on pojan vika?

Kuka pakotti pojan aloittamaan uhkapelit?

Mikä on mainonnan vaikutus? Mikä on niiden psykologisten keinojen vaikutus, että peleistä tehdään superkoukuttavia? Melkein kaikki kokeilevat uhkapelejä joskus mutta 4,2% suomalaisista jää koukkuun(2023). Se on noin 150 000 suomalaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Oletko vähän yksinkertainen?

Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?

Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.

Ohis

Vierailija
44/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelimiehiä?

Pelimies-kappale soinut läpi yön.

Vierailija
45/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen? Miksi pojallasi on tuhansia euroja käytettävissä?

NO KUN KAIKKI IHMISET EIVÄT OLE AINA OLLEET PERSAUKISIA, SIKSI KUN OSALLA EI OLE OLLUT KOSKAAN MITÄÄN. 

Vierailija
46/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Ei ole. Jotkut ihmiset addiktoituu helpommin jotkut ei ollenkaan. Miten se on pojan vika?

Kuka pakotti pojan aloittamaan uhkapelit?

Mikä on mainonnan vaikutus? Mikä on niiden psykologisten keinojen vaikutus, että peleistä tehdään superkoukuttavia? Melkein kaikki kokeilevat uhkapelejä joskus mutta 4,2% suomalaisista jää koukkuun(2023). Se on noin 150 000 suomalaista.

Uhkapelien pelaaminen on silti omalla vastuulla, mainostivat sitten kuinka tahansa. Samanlailla kuten monet muutkin asiat on omalla vastuulla. Uhkapeliriippuvaisilla on toki usein tapana syytellä muita riippuvuudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelaan valtaosan rahoistani. Ongelmani juontuvat lapsuudesta, kun jo ennen kouluikää sain pelata pajatsoa äitini kauppareissuilla. Vähän vanhempana pelasinkin jo itsenäisesti pelikoneita🥺

Vierailija
48/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Oletko vähän yksinkertainen?

Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?

Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.

Ohis

Pointti olikin se, että ei ole alkon vika että asiakas on alkoholisti tai että ei ole peliyhtiön vika että asiakas on peliriippuvainen. Nämä ovat itseaiheutettuja asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Oletko vähän yksinkertainen?

Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?

Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.

Ohis

tuolla logiikallahan on myös uhrin oma vika jos tulee raiskatuksi? mieti nyt vähän mitä höpötät.

eri

Vierailija
50/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Oletko vähän yksinkertainen?

Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?

Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.

Ohis

Eikä lihavia kukaan pakota ylensyömään. Kyllä elämästä pitää ottaa itse vastuuta. Heikkojen hyysääminen on karannut käsistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Oletko vähän yksinkertainen?

Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?

Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.

Ohis

tuolla logiikallahan on myös uhrin oma vika jos tulee raiskatuksi? mieti nyt vähän mitä höpötät.

eri

Hetkinen, millä ihmeen logiikalla? Kammottava ajatus, olet sairas.

Vierailija
52/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Oletko vähän yksinkertainen?

Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?

Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.

Ohis

Se se juttu on että on pakotettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Oletko vähän yksinkertainen?

Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?

Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.

Ohis

Se se juttu on että on pakotettu

Kuinka?

Vierailija
54/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan. Kuinka monta tonnia tai miljoonaa muuten kuvitteli voittavansa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerää. Olen säästänyt 11000 euroa ja olen tässä tehnyt kaikkea kivaa kuten reissannut suomea ympäri.

Vierailija
56/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Ei ole. Jotkut ihmiset addiktoituu helpommin jotkut ei ollenkaan. Miten se on pojan vika?

Kuka pakotti pojan aloittamaan uhkapelit?

Mitäpä lottoat, olisiko peleihin hävinnyt koskaan lähtenyt edes kokeilemaan niitä uhkapelejä, jos hän olisi ennalta tiennyt, mihinkä se tulee johtamaan, eli peliriippuvuuden ja valtaviin häviöihin ja huoliin? 

Itse olen alkoholista lähes 17 vuotta sitten eroon päässyt alkoholisti ja voin sanoa, että jos olisin silloin aikoinaan tiennyt, mitä tulee seuraamaan siitä, kun lähdin kokeilemaan alkoholia, en olisi pentuna laittanut ensimmäistä liköörikonvehtia suuhuni ja olisin kieltäytynyt kaikista rommilla sun muilla kostutetuista joulusuklaista ja leivonnaisista, mitä mummo ja muut sukulaiset eteen työnsivät jo 1970-luvulla. 

Ennemmin olisi kannattanut ruveta tupakoimaan kuin juomaan. 

Jälestäpäin on aina hyvä neuvoa ja viisastella, kun ennakkoon ei ollut mitään käsitystä, mitä tulee tapahtumaan, kun tuosta vivusta vääntää. Kun vahinko ja tuho on tapahtunut ja ollaan kokemuksista viisastuttu, niin tiedetään hyvin, mitä vaikutuksia on sillä ja sillä valinnalla ja teolla, niin osaa olla tekemättä vanhoja virheitä uudelleen. 

Vierailija
57/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pelaan valtaosan rahoistani. Ongelmani juontuvat lapsuudesta, kun jo ennen kouluikää sain pelata pajatsoa äitini kauppareissuilla. Vähän vanhempana pelasinkin jo itsenäisesti pelikoneita🥺

Sama juttu. Ei niitä pelejä valvottu ennen ja nykyäänkin netissä alaikäiset pystyy kiertämään rajat. Itellä alkoi kans pajatsosta, siitä pelikoneisiin ja siitä netin suureen valikoimaan erilaisia pelejä. Ihmettelen kyllä miten ihmiset täälläkin sanovat, että "aseellako ukhlkasivat pelaamaan", "oma valinta" ym. Nämä kirjoittelijat eivät tiedä addiktioista yhtään mitään. Lukisivat aiheesta edes vähän eivätkä huutelisi täällä summanmutikassa.

Vierailija
58/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vika se on, ei nettipelien vika.

Oletko vähän yksinkertainen?

Aseellako hänet on uhattu pelaamaan rahansa?

Ei. Eikä alkoholistia kukaan ole pakottanut juomaan, mutta silti osa juo itsensä rappiolle ja hautaan. Sellaisia ovat addiktiot.

Ohis

Eikä lihavia kukaan pakota ylensyömään. Kyllä elämästä pitää ottaa itse vastuuta. Heikkojen hyysääminen on karannut käsistä.

Miten heikoilta voidaan odottaa vahvuutta? 

Vierailija
59/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi opastaa kaveria eteenpäin asiassa? Joko pikavippaamalla, tai työpaikalta kavaltamalla, voisi pystyttää uuden pelikassan, jonka avulla skarppi kaveri voittaa helposti takaisin hävityt rahat, ja enemmänkin. Jokainen on joskus aloittanut, ja kohdannut alussa pieniä vastoinkäymisiä. Niistä ei pidä lannistua.

Eli syvemmälle suohon vaan kaveri, ikään kuin nykyisessä jamassa ei olisi tarpeeksi ja ylikin. Vielä pitäisi uusi pelikassa pystyttää pikavippien ja rikosten voimin. Kyllä ne on tuossa kohtaa pelit pelattu. 

Höps! Ei noi nettipokerissa miljoonaturnauksia voittavatkaan ole aina voittaneet. Pelaamaan oppii pelaamalla. Häviö on hyvä opetus, eikä hyvä opetus ole koskaan ilmainen.

Vierailija
60/64 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyksistä oppii parhaiten

Peliriippuvainen ei opi. Häviöt aiheuttavat usein vain lainakierteen.