Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omassa asunnossa

Vierailija
23.06.2026 |

Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omistusasunnossa. Vuokralla voi asua halvemmalla samanlaisessa asunnossa kuin omistusasuja, tai samalla hinnalla omistusasujaa hienommassa asunnossa ja hienommalla sijainnilla.

 

Omaisuuttakin kertyy tällöin helposti enemmän vuokralla asuessa.

 

Asuntosijoittamiseen liittyvää riskiä ei vuokralla ole. Ei haittaa jos yläkertaan tulee vesivahinko, tai taloon pitää tehdä putkiremontti.

 

Lisäksi vuokralla ei voi jäädä jumiin asuntoon sen takia, että se ei meinaa mennä kaupaksi. Vuokra-asuntoa voi milloin vain vaihtaa kuukauden varoitusajalla.

 

Kertokaa toki, jos olette eri mieltä. Suomessa moni tykkää omistusasumisesta.

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.

 

Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D

Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.

 

 

Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia. 

Muistithan puhua vanhemmillesi kuten nyt puhut tässä ketjussa muille omistusasujille? Eli nauroit heille ja/tai haukuit heidät, koska olivat niin tyhmiä ja omistivat kotinsa. 

 

 

Tietysti. Jokainen itseäänkunnioittava vuokralainen nauraa paskaisesti omistusasujille, jotka joutuvat elämään vuokralaisten almuilla. Säälittäväää!!!!

Tämähän  on mielenkiintoista. Äsken väitettiin, että minä maksan vuokralla asuvan tuet ja nyt sitten elänkin vuokralla asujan almuilla. 

 

 

Niin, eikö olekin ihmeellistä tämä elämä. Sinä maksat sossun tuilla elävän Sirpan elämän ja sinun vuokralaisesi Martta maksaa sinun elämäsi. Piiriii pieniii pyörii......

Vierailija
182/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Hesassa ei tajuta, että täällä maaseudulla ei todellakaan kannata lyödä kättään paskaan ja hankkia omaa asuntoa, jotka kukaan ei halua ostaa, kun tulee myynnin aika. Minä haluan asua luonnonrauhassa maalla ja siksi valintani on vuokra-asuminen. 

En halua asua kunnassa, jossa oman asunnon hankkiminen tarkoittaa käden lyömistä paskaan. Jotenkin ihan hassua hehkuttaa maalla asumista, jos se tarkoittaa, että vain vuokra-asuminen on järkevää. Mitäs sitten kun kukaan ei halua enää omistaa niitä paskataloja, joissa sinä haluat olla vuokralla?

 

 

 

Tämä saattaa nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Tuossa ei puhuttu siitä, mitä sinä haluat. 

Sinua se järkyttää, että jotkut haluavat asua Helsingissä velattomassa omistusasunnossa. 

 

 

Miksi sen pitäisi järkyttää? Onko Helsinki tosiaan niin kammottava paikka? 

Ei ole kunhan sinä pysyt poissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että pääomatuloja aina tulee tuhansia euroja? Joskus niitä tulee vain muutama kymppi tai satanen. 

 

Tiedän, että tulee, jos ihminen ELÄÄ  PÄÄOMATULOILLA. Ymmärrän, että se on sinulle liian vaikea konsepti hahmottaa. Sinähän et ole koskaan elänyt muilla kuin sosiaalituilla. 

Kyllä minä elän pääomatuloillani, vaikkeivat ne kaikkea elämistäni maksakaan. 

 

 

Et elä, koska "elää pääomatuloilla" tarkoittaa, että pääomatulot kattavat kaikki kulut. 

Vierailija
184/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.

 

Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D

Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.

 

 

Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia. 

Muistithan puhua vanhemmillesi kuten nyt puhut tässä ketjussa muille omistusasujille? Eli nauroit heille ja/tai haukuit heidät, koska olivat niin tyhmiä ja omistivat kotinsa. 

 

 

Tietysti. Jokainen itseäänkunnioittava vuokralainen nauraa paskaisesti omistusasujille, jotka joutuvat elämään vuokralaisten almuilla. Säälittäväää!!!!

Tämähän  on mielenkiintoista. Äsken väitettiin, että minä maksan vuokralla asuvan tuet ja nyt sitten elänkin vuokralla asujan almuilla. 

 

 

Niin, eikö olekin ihmeellistä tämä elämä. Sinä maksat sossun tuilla elävän Sirpan elämän ja sinun vuokralaisesi Martta maksaa sinun elämäsi. Piiriii pieniii pyörii......

Ei  minulla ole vuokralaista, mutta sinähän et välitä faktoista vaan öyhöttämisestä. 

Vierailija
185/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun vuokralla, mutta olen samalla myös vuokranantaja toisessa kaupungissa omistamassani asunnossa. Niinpä tiedän aika hyvin sekä vuokralaisen että vuokranantajan näkökulman asiaan. Syy vuokralle muuttoon oli se, että halusin lapsen tiettyyn kouluun, mutta alueelta ei löytynyt myynnistä sopivaa asuntoa. Nyt olemme vuokralla mukavassa asunnossa lähellä koulua.  On monenlaisia syitä päätyä asumaan vuokralla ja aika usein se syy on joustavuus. 

Vierailija
186/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  minulla ole vuokralaista, mutta sinähän et välitä faktoista vaan öyhöttämisestä. 

 

Voi miten söpöä, kun yrität olla oikein nokkela poika <3 Ihan vanhan trollin sydän sulaa, kun katsoo teidän penikoiden yritelmiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.

 

Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D

Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.

 

 

Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia. 

Muistithan puhua vanhemmillesi kuten nyt puhut tässä ketjussa muille omistusasujille? Eli nauroit heille ja/tai haukuit heidät, koska olivat niin tyhmiä ja omistivat kotinsa. 

 

 

Tietysti. Jokainen itseäänkunnioittava vuokralainen nauraa paskaisesti omistusasujille, jotka joutuvat elämään vuokralaisten almuilla. Säälittäväää!!!!

Tämähän  on mielenkiintoista. Äsken väitettiin, että minä maksan vuokralla asuvan tuet ja nyt sitten elänkin vuokralla asujan almuilla. 

 

 

Niin, eikö olekin ihmeellistä tämä elämä. Sinä maksat sossun tuilla elävän Sirpan elämän ja sinun vuokralaisesi Martta maksaa sinun elämäsi. Piiriii pieniii pyörii......

Jaa. Äsken joku kirjoitti minulle näin. "Sinähän et ole koskaan elänyt muilla kuin sosiaalituilla"

 

Maksanko siis omilla sossutuillani myös Sirpan elämän? Ihan kiva toisaalta, jos saan niin paljon sossutukia. 

Vierailija
188/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Hesassa ei tajuta, että täällä maaseudulla ei todellakaan kannata lyödä kättään paskaan ja hankkia omaa asuntoa, jotka kukaan ei halua ostaa, kun tulee myynnin aika. Minä haluan asua luonnonrauhassa maalla ja siksi valintani on vuokra-asuminen. 

En halua asua kunnassa, jossa oman asunnon hankkiminen tarkoittaa käden lyömistä paskaan. Jotenkin ihan hassua hehkuttaa maalla asumista, jos se tarkoittaa, että vain vuokra-asuminen on järkevää. Mitäs sitten kun kukaan ei halua enää omistaa niitä paskataloja, joissa sinä haluat olla vuokralla?

 

 

 

Tämä saattaa nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Tuossa ei puhuttu siitä, mitä sinä haluat. 

Sinua se järkyttää, että jotkut haluavat asua Helsingissä velattomassa omistusasunnossa. 

 

 

Miksi sen pitäisi järkyttää? Onko Helsinki tosiaan niin kammottava paikka? 

Ei ole kunhan sinä pysyt poissa. 

 

 

Unohdit kertoa, mikä siinä hesulissa asumisessa on niin kovin järkyttävää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei  minulla ole vuokralaista, mutta sinähän et välitä faktoista vaan öyhöttämisestä. 

 

Voi miten söpöä, kun yrität olla oikein nokkela poika <3 Ihan vanhan trollin sydän sulaa, kun katsoo teidän penikoiden yritelmiä. 

Jaahas, sinulta loppui kaikki järkevä kommentointi - jos sellaista koskaan oli ollutkaan. 

Vierailija
190/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Äsken joku kirjoitti minulle näin. "Sinähän et ole koskaan elänyt muilla kuin sosiaalituilla"

 

Maksanko siis omilla sossutuillani myös Sirpan elämän? Ihan kiva toisaalta, jos saan niin paljon sossutukia. 

 

Sori, beibe, mutta tuo ei ole minun kirjoitukseni. Ymmärrän, että rakastat minua palavasti, mutta koeta nyt sen verran pysyä pöksyissäsi, että tajuat, ettemme ole täällä kaksin. Emme, vaikka kuinka sitä toivoisit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei  minulla ole vuokralaista, mutta sinähän et välitä faktoista vaan öyhöttämisestä. 

 

Voi miten söpöä, kun yrität olla oikein nokkela poika <3 Ihan vanhan trollin sydän sulaa, kun katsoo teidän penikoiden yritelmiä. 

Jaahas, sinulta loppui kaikki järkevä kommentointi - jos sellaista koskaan oli ollutkaan. 

 

 

Ai sä olet niin pieni lapsi, ettet edes tiedä, mitä sana trolli tarkoittaa. Olisit heti kertonut! 

Vierailija
192/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Hesassa ei tajuta, että täällä maaseudulla ei todellakaan kannata lyödä kättään paskaan ja hankkia omaa asuntoa, jotka kukaan ei halua ostaa, kun tulee myynnin aika. Minä haluan asua luonnonrauhassa maalla ja siksi valintani on vuokra-asuminen. 

En halua asua kunnassa, jossa oman asunnon hankkiminen tarkoittaa käden lyömistä paskaan. Jotenkin ihan hassua hehkuttaa maalla asumista, jos se tarkoittaa, että vain vuokra-asuminen on järkevää. Mitäs sitten kun kukaan ei halua enää omistaa niitä paskataloja, joissa sinä haluat olla vuokralla?

 

 

 

Tämä saattaa nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Tuossa ei puhuttu siitä, mitä sinä haluat. 

Sinua se järkyttää, että jotkut haluavat asua Helsingissä velattomassa omistusasunnossa. 

 

 

Miksi sen pitäisi järkyttää? Onko Helsinki tosiaan niin kammottava paikka? 

Ei ole kunhan sinä pysyt poissa. 

 

 

Unohdit kertoa, mikä siinä hesulissa asumisessa on niin kovin järkyttävää

Siinähän se edellä luki, mutta ehkä et osaa lukea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se edellä luki, mutta ehkä et osaa lukea. 

 

Eli sinusta on järkyttävää asua Hesulissa ilman minua. Ymmärrän <3 Ei varmasti ole helppo paikka. 

Vierailija
194/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei  minulla ole vuokralaista, mutta sinähän et välitä faktoista vaan öyhöttämisestä. 

 

Voi miten söpöä, kun yrität olla oikein nokkela poika <3 Ihan vanhan trollin sydän sulaa, kun katsoo teidän penikoiden yritelmiä. 

Jaahas, sinulta loppui kaikki järkevä kommentointi - jos sellaista koskaan oli ollutkaan. 

 

 

Ai sä olet niin pieni lapsi, ettet edes tiedä, mitä sana trolli tarkoittaa. Olisit heti kertonut! 

Sinuahan se tarkoitti, VANHAA trollia. Säälittävää vuokra-asukkia homeisessa kellariasunnossaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Hesassa ei tajuta, että täällä maaseudulla ei todellakaan kannata lyödä kättään paskaan ja hankkia omaa asuntoa, jotka kukaan ei halua ostaa, kun tulee myynnin aika. Minä haluan asua luonnonrauhassa maalla ja siksi valintani on vuokra-asuminen. 

En halua asua kunnassa, jossa oman asunnon hankkiminen tarkoittaa käden lyömistä paskaan. Jotenkin ihan hassua hehkuttaa maalla asumista, jos se tarkoittaa, että vain vuokra-asuminen on järkevää. Mitäs sitten kun kukaan ei halua enää omistaa niitä paskataloja, joissa sinä haluat olla vuokralla?

 

 

 

Tämä saattaa nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Tuossa ei puhuttu siitä, mitä sinä haluat. 

Sinua se järkyttää, että jotkut haluavat asua Helsingissä velattomassa omistusasunnossa. 

 

 

Miksi sen pitäisi järkyttää? Onko Helsinki tosiaan niin kammottava paikka? 

Ei ole kunhan sinä pysyt poissa. 

 

 

Unohdit kertoa, mikä siinä hesulissa asumisessa on niin kovin järkyttävää

Siinähän se edellä luki, mutta ehkä et osaa lukea. 

 

"Ei ole kunhan sinä pysyt poissa."

 

Tuo ei vastaa kysymykseen, miksi Hesulissa asumisen pitäisi järkyttää. Kerro ihan rohkeasti vain!  

Vierailija
196/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri muutti takaisin vuokralle, oli ostanut asunnon 4 vuotta sitten ja joutuikin työttömäksi, ei löydy uutta työpaikkaa ja asunto meni myyntiin ja velkaakin jäi, on nyt masentunut ja itsetuhoisen oloinen. 

Vierailija
197/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se edellä luki, mutta ehkä et osaa lukea. 

 

Eli sinusta on järkyttävää asua Hesulissa ilman minua. Ymmärrän <3 Ei varmasti ole helppo paikka. 

Eli et osaa lukea. MOT. 

Vierailija
198/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei  minulla ole vuokralaista, mutta sinähän et välitä faktoista vaan öyhöttämisestä. 

 

Voi miten söpöä, kun yrität olla oikein nokkela poika <3 Ihan vanhan trollin sydän sulaa, kun katsoo teidän penikoiden yritelmiä. 

Jaahas, sinulta loppui kaikki järkevä kommentointi - jos sellaista koskaan oli ollutkaan. 

 

 

Ai sä olet niin pieni lapsi, ettet edes tiedä, mitä sana trolli tarkoittaa. Olisit heti kertonut! 

Sinuahan se tarkoitti, VANHAA trollia. Säälittävää vuokra-asukkia homeisessa kellariasunnossaan. 

 

 

 

Tiedän, kultaseni. Huomasin vain, että sinä et hoksannut, mitä sana trolli tarkoittaa. Siksi käytit ilmaisua "sinulta loppui kaikki järkevä kommentointi". Etkö oikeasti huomaa ristiriitaa tuon ja sanan trolli välillä? 

Vierailija
199/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se edellä luki, mutta ehkä et osaa lukea. 

 

Eli sinusta on järkyttävää asua Hesulissa ilman minua. Ymmärrän <3 Ei varmasti ole helppo paikka. 

Eli et osaa lukea. MOT. 

 

 

Osasin toki. Minua kosketti suuresti, kun rohkenit tunnustaa, että Hesassa asumisessa järkyttää se, kun minä en asu siellä. Se oli upea tunnustus noin nuorelta pojalta! 

Vierailija
200/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Vaikea arpoa tässä pian eläkeiässä kumpi on parempi vaihtoehto. Eläke tulee olemaan todella pieni, säästöjä on jonkun verran ja velaton asunto. Tämä kuitenkin menee myyntiin ja yritän etsiä sopivan hintaista ja kokoista asuntoa muualta, uudempaa jotta ei mene koko eläke remppoihin ym vanhoilla päivillä. Toisaalta ahdistaa se että ostaa väärästä paikasta, tulee huonot naapurit eikä pääse enää muuttamaan pois.