Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omassa asunnossa
Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omistusasunnossa. Vuokralla voi asua halvemmalla samanlaisessa asunnossa kuin omistusasuja, tai samalla hinnalla omistusasujaa hienommassa asunnossa ja hienommalla sijainnilla.
Omaisuuttakin kertyy tällöin helposti enemmän vuokralla asuessa.
Asuntosijoittamiseen liittyvää riskiä ei vuokralla ole. Ei haittaa jos yläkertaan tulee vesivahinko, tai taloon pitää tehdä putkiremontti.
Lisäksi vuokralla ei voi jäädä jumiin asuntoon sen takia, että se ei meinaa mennä kaupaksi. Vuokra-asuntoa voi milloin vain vaihtaa kuukauden varoitusajalla.
Kertokaa toki, jos olette eri mieltä. Suomessa moni tykkää omistusasumisesta.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
En menetä senttiäkään, koska Kela maksaa vuokran. Sinäkin siis osallistut minun asumiskuluihin. Kätevää!
eri
Sinä kuulostatkin siltä, joka vuokralla asuessa sijoittaa osakkeisiin ja tienaa hirmuisia summia.
Not.
Miksi pitäisi sijoittaa osakkeisiin, kun voi elää sinun maksamillasi tuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.
Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia.
Muistithan puhua vanhemmillesi kuten nyt puhut tässä ketjussa muille omistusasujille? Eli nauroit heille ja/tai haukuit heidät, koska olivat niin tyhmiä ja omistivat kotinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.
Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia.
Muistithan puhua vanhemmillesi kuten nyt puhut tässä ketjussa muille omistusasujille? Eli nauroit heille ja/tai haukuit heidät, koska olivat niin tyhmiä ja omistivat kotinsa.
Mistä tiedät, että juuri hän on toiminut noin?
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasujilta aina unohtuu, että putkirempat jne. ovat myös kuluja.
Ja vuokralaisilla unohtuu että he maksavat ne vuokrassaan lisättynä asunnon omistajan tuotolla.
Jep, huimat 2,75€ nousi vuokra putkirempan jälkeen :D
Juu ihan varmasti. Et ole asunut muualla kuin äitisi nurkissa tuolla tietämättömyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
En menetä senttiäkään, koska Kela maksaa vuokran. Sinäkin siis osallistut minun asumiskuluihin. Kätevää!
eri
Sinä kuulostatkin siltä, joka vuokralla asuessa sijoittaa osakkeisiin ja tienaa hirmuisia summia.
Not.
Miksi pitäisi sijoittaa osakkeisiin, kun voi elää sinun maksamillasi tuilla?
Itse unohdit olevasi se, joka kehui ketjun alkupuolella, kuinka vuokralla-asujat voivat sijoittaa rahat, jotka omistusasujilla menee vastikkeisiin, lainoihin ja remontteihin.
Vierailija kirjoitti:
Ton takia sä olet ikuisesti köyhä vuokralainen ja se asunnon omistaja nauraa matkalla pankkiin. Maksat katsos koko ajan joka kuukausi remonteista riippumatta hänelle monta sataa euroa enemmän kuin hänen kulunsa ovat. Niistä on helppo sitten rahoittaa remontti kun se kohdalle osuu. Silti jää voitolle, vaikkei vuokraa juuri remontin kynnyksellä muuteta
Vuosituloni ovat 150 000€ ja sijoitussalkussa on puolisen mijoonaa. En pidä itseäni köyhänä.
Aivan varmasti. Sinua täältä enää puuttuikin.
Itse unohdit olevasi se, joka kehui ketjun alkupuolella, kuinka vuokralla-asujat voivat sijoittaa rahat, jotka omistusasujilla menee vastikkeisiin, lainoihin ja remontteihin.
Sellaista ei voi unohtaa, mitä ei ole tapahtunut. Kaikki eivät istu täällä tuntikausia jankuttamassa, vaikka sinä niin ilmeisesti teet. Itse en ole ollut mukana keskustelussa kuin jostain sivulta 5 lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä oletus on, että kaikki asuvat yksityisen omistamassa asunnossa? Esim. kaupungin vuokrakämpässä tuksin kenenkään lainoja maksellaan.
Kyllä maksatte. Ei mikään kaupunki asuntojaan käteisellä ostele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.
Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia.
Muistithan puhua vanhemmillesi kuten nyt puhut tässä ketjussa muille omistusasujille? Eli nauroit heille ja/tai haukuit heidät, koska olivat niin tyhmiä ja omistivat kotinsa.
Tietysti. Jokainen itseäänkunnioittava vuokralainen nauraa paskaisesti omistusasujille, jotka joutuvat elämään vuokralaisten almuilla. Säälittäväää!!!!
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan sen asunnon omistavan yhtiön lainoja, ihan korkojen kanssa.
Minkä yhtiön? Kaupunkin vuokrakämpät omistaa kaupunki.
Kaupungin ottamia lainoja.
Vierailija kirjoitti:
Omistusasujilta aina unohtuu, että putkirempat jne. ovat myös kuluja.
Ihanko aina unohtuu? Sehän on hyvä, että omistusasujalla on niin paljon rahaa, ettei edes ehdi huomaamaan mokomaa pikkusummaa, mikä putkirempasta muodostuu.
mieluummin mä sen ”vuokrarahan” laitan omiin seiniini kuin vuokranantajan tilille. Vuokran suuruus asunnosta olisi yhtä suuri kuin pankin lyhennyserä. Pankille maksettaessa kerrytän omaisuuttani sillä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasujilta aina unohtuu, että putkirempat jne. ovat myös kuluja.
Ihanko aina unohtuu? Sehän on hyvä, että omistusasujalla on niin paljon rahaa, ettei edes ehdi huomaamaan mokomaa pikkusummaa, mikä putkirempasta muodostuu.
Tottakai heillä on, kun elävät vuokralaisten loisina. Täällähän aina kerrotaan, miten valtavasti vuokralaiset maksavat rahaa. Omistusasujille.
Vierailija kirjoitti:
Johan oli roskaa joka rivi.
Täyttä roskaa. Minä kyllä tykkään asua maksetussa omistusasunnossani. Tässä kieli pitkällä suunnittelen seuraavaa remonttia, kiva kun saa ideoida, laittaa kaunista ja sievää. Piristää kummasti. Ja rahatkin on jo varattuna.
Suomessa asunto saattaa olla tulevaisuudessa kultaakin kalliimpi, kun keski-Euroopassa kelit vuosi vuodelta lämpiävät alkaa monikin miettiä muuttoa pohjoismaihin viileänpään ilmastoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Hesassa ei tajuta, että täällä maaseudulla ei todellakaan kannata lyödä kättään paskaan ja hankkia omaa asuntoa, jotka kukaan ei halua ostaa, kun tulee myynnin aika. Minä haluan asua luonnonrauhassa maalla ja siksi valintani on vuokra-asuminen.
En halua asua kunnassa, jossa oman asunnon hankkiminen tarkoittaa käden lyömistä paskaan. Jotenkin ihan hassua hehkuttaa maalla asumista, jos se tarkoittaa, että vain vuokra-asuminen on järkevää. Mitäs sitten kun kukaan ei halua enää omistaa niitä paskataloja, joissa sinä haluat olla vuokralla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Hesassa ei tajuta, että täällä maaseudulla ei todellakaan kannata lyödä kättään paskaan ja hankkia omaa asuntoa, jotka kukaan ei halua ostaa, kun tulee myynnin aika. Minä haluan asua luonnonrauhassa maalla ja siksi valintani on vuokra-asuminen.
En halua asua kunnassa, jossa oman asunnon hankkiminen tarkoittaa käden lyömistä paskaan. Jotenkin ihan hassua hehkuttaa maalla asumista, jos se tarkoittaa, että vain vuokra-asuminen on järkevää. Mitäs sitten kun kukaan ei halua enää omistaa niitä paskataloja, joissa sinä haluat olla vuokralla?
Tämä saattaa nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Tuossa ei puhuttu siitä, mitä sinä haluat.
Kyllä, varsinkin näillä hallituksen tekemillä potkulaeilla ja tuki leikkauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asunto saattaa olla tulevaisuudessa kultaakin kalliimpi, kun keski-Euroopassa kelit vuosi vuodelta lämpiävät alkaa monikin miettiä muuttoa pohjoismaihin viileänpään ilmastoon.
Juu, ihana kultakimpale joku vantaalainen kaksio vuonna 2035, kun Vantaan väkiluvusta 98% on hyvin paljon etelämmästä kuin Keski-Eurooppa.
Voooi, ottaapa sinulla koville, kun toiset osaavat maksattaa elämisensä sinulla <3 Eikö se omistusasuminen olekaan kannattavaa vai miksi itket?