Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omassa asunnossa

Vierailija
23.06.2026 |

Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omistusasunnossa. Vuokralla voi asua halvemmalla samanlaisessa asunnossa kuin omistusasuja, tai samalla hinnalla omistusasujaa hienommassa asunnossa ja hienommalla sijainnilla.

 

Omaisuuttakin kertyy tällöin helposti enemmän vuokralla asuessa.

 

Asuntosijoittamiseen liittyvää riskiä ei vuokralla ole. Ei haittaa jos yläkertaan tulee vesivahinko, tai taloon pitää tehdä putkiremontti.

 

Lisäksi vuokralla ei voi jäädä jumiin asuntoon sen takia, että se ei meinaa mennä kaupaksi. Vuokra-asuntoa voi milloin vain vaihtaa kuukauden varoitusajalla.

 

Kertokaa toki, jos olette eri mieltä. Suomessa moni tykkää omistusasumisesta.

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Äsken joku kirjoitti minulle näin. "Sinähän et ole koskaan elänyt muilla kuin sosiaalituilla"

 

Maksanko siis omilla sossutuillani myös Sirpan elämän? Ihan kiva toisaalta, jos saan niin paljon sossutukia. 

 

Sori, beibe, mutta tuo ei ole minun kirjoitukseni. Ymmärrän, että rakastat minua palavasti, mutta koeta nyt sen verran pysyä pöksyissäsi, että tajuat, ettemme ole täällä kaksin. Emme, vaikka kuinka sitä toivoisit. 

Minulle on ihan sama kuka sen kirjoitti, sinä saastainen vuokra-asukki tai se toinen saastainen vuokra-asukki. Toinen väittää, että elän sossutuilla ja toinen taas, että maksan sossutuilla elävien elämän. Naurattaa, että olette molemmat tyhmiä. 

Vierailija
202/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Äsken joku kirjoitti minulle näin. "Sinähän et ole koskaan elänyt muilla kuin sosiaalituilla"

 

Maksanko siis omilla sossutuillani myös Sirpan elämän? Ihan kiva toisaalta, jos saan niin paljon sossutukia. 

 

Sori, beibe, mutta tuo ei ole minun kirjoitukseni. Ymmärrän, että rakastat minua palavasti, mutta koeta nyt sen verran pysyä pöksyissäsi, että tajuat, ettemme ole täällä kaksin. Emme, vaikka kuinka sitä toivoisit. 

Minulle on ihan sama kuka sen kirjoitti, sinä saastainen vuokra-asukki tai se toinen saastainen vuokra-asukki. Toinen väittää, että elän sossutuilla ja toinen taas, että maksan sossutuilla elävien elämän. Naurattaa, että olette molemmat tyhmiä. 

 

 

Se on mukavaa, että lapsella on hauskaa. Edes yksi onnistumisen kokemus sinulle tähän iltaan. Trollausyrityksesihän menivät niin persiilleen, että kaipaatkin vähän pönkitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se edellä luki, mutta ehkä et osaa lukea. 

 

Eli sinusta on järkyttävää asua Hesulissa ilman minua. Ymmärrän <3 Ei varmasti ole helppo paikka. 

Eli et osaa lukea. MOT. 

 

 

Osasin toki. Minua kosketti suuresti, kun rohkenit tunnustaa, että Hesassa asumisessa järkyttää se, kun minä en asu siellä. Se oli upea tunnustus noin nuorelta pojalta! 

Et edelleenkään osannut lukea. Minua koskettaa suuresti, että noin nuori poika, joka on samaan aikaa haiseva vuokralainen äitinsä kellarissa tunnusti sen. 

Vierailija
204/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Äsken joku kirjoitti minulle näin. "Sinähän et ole koskaan elänyt muilla kuin sosiaalituilla"

 

Maksanko siis omilla sossutuillani myös Sirpan elämän? Ihan kiva toisaalta, jos saan niin paljon sossutukia. 

 

Sori, beibe, mutta tuo ei ole minun kirjoitukseni. Ymmärrän, että rakastat minua palavasti, mutta koeta nyt sen verran pysyä pöksyissäsi, että tajuat, ettemme ole täällä kaksin. Emme, vaikka kuinka sitä toivoisit. 

Minulle on ihan sama kuka sen kirjoitti, sinä saastainen vuokra-asukki tai se toinen saastainen vuokra-asukki. Toinen väittää, että elän sossutuilla ja toinen taas, että maksan sossutuilla elävien elämän. Naurattaa, että olette molemmat tyhmiä. 

 

 

Sä menet siis syksyllä 4. luokalle? Ehkä kolmas kerta siellä jo opettaa sinulle, mitä tarkoittaa sinä-passiivi. Tsemppiä! 

Vierailija
205/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edelleenkään osannut lukea. Minua koskettaa suuresti, että noin nuori poika, joka on samaan aikaa haiseva vuokralainen äitinsä kellarissa tunnusti sen. 

 

Wau! osasitko ihan itse matkia vai auttoiko äiti? 

Vierailija
206/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Äsken joku kirjoitti minulle näin. "Sinähän et ole koskaan elänyt muilla kuin sosiaalituilla"

 

Maksanko siis omilla sossutuillani myös Sirpan elämän? Ihan kiva toisaalta, jos saan niin paljon sossutukia. 

 

Sori, beibe, mutta tuo ei ole minun kirjoitukseni. Ymmärrän, että rakastat minua palavasti, mutta koeta nyt sen verran pysyä pöksyissäsi, että tajuat, ettemme ole täällä kaksin. Emme, vaikka kuinka sitä toivoisit. 

Minulle on ihan sama kuka sen kirjoitti, sinä saastainen vuokra-asukki tai se toinen saastainen vuokra-asukki. Toinen väittää, että elän sossutuilla ja toinen taas, että maksan sossutuilla elävien elämän. Naurattaa, että olette molemmat tyhmiä. 

 

 

Se on mukavaa, että lapsella on hauskaa. Edes yksi onnistumisen kokemus sinulle tähän iltaan. Trollausyrityksesihän menivät niin persiilleen, että kaipaatkin vähän pönkitystä. 

Sinähän se tässä olet vanha trolli. Minä en ole trollannut mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se edellä luki, mutta ehkä et osaa lukea. 

 

Eli sinusta on järkyttävää asua Hesulissa ilman minua. Ymmärrän <3 Ei varmasti ole helppo paikka. 

Eli et osaa lukea. MOT. 

 

 

Osasin toki. Minua kosketti suuresti, kun rohkenit tunnustaa, että Hesassa asumisessa järkyttää se, kun minä en asu siellä. Se oli upea tunnustus noin nuorelta pojalta! 

Et edelleenkään osannut lukea. Minua koskettaa suuresti, että noin nuori poika, joka on samaan aikaa haiseva vuokralainen äitinsä kellarissa tunnusti sen. 

 

 

Mukava, että omat juttusi koskettavat sinua. Jotain iloa sinunkin elämääsi. 

Vierailija
208/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se tässä olet vanha trolli. Minä en ole trollannut mitään. 

 

Niin olen. Nytkö sen vasta tajusit, vaikka kerroin sen sinulle jo puoli tuntia sitten? Ja totta, sinä et tosiaan ole trollanut mitään. Hyvä, että itsekin myönnät, ettei sinun säälittäviä yritelmiäsi voi trollaamiseksi kutsua. Mutta kyllä sinä vielä voit oppia, kun kasvat isoksi pojaksi ja jaksat oikein kovasti harjoitella. Tsemppiä, mussukka!