Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omassa asunnossa
Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omistusasunnossa. Vuokralla voi asua halvemmalla samanlaisessa asunnossa kuin omistusasuja, tai samalla hinnalla omistusasujaa hienommassa asunnossa ja hienommalla sijainnilla.
Omaisuuttakin kertyy tällöin helposti enemmän vuokralla asuessa.
Asuntosijoittamiseen liittyvää riskiä ei vuokralla ole. Ei haittaa jos yläkertaan tulee vesivahinko, tai taloon pitää tehdä putkiremontti.
Lisäksi vuokralla ei voi jäädä jumiin asuntoon sen takia, että se ei meinaa mennä kaupaksi. Vuokra-asuntoa voi milloin vain vaihtaa kuukauden varoitusajalla.
Kertokaa toki, jos olette eri mieltä. Suomessa moni tykkää omistusasumisesta.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asunto saattaa olla tulevaisuudessa kultaakin kalliimpi, kun keski-Euroopassa kelit vuosi vuodelta lämpiävät alkaa monikin miettiä muuttoa pohjoismaihin viileänpään ilmastoon.
Juu, ihana kultakimpale joku vantaalainen kaksio vuonna 2035, kun Vantaan väkiluvusta 98% on hyvin paljon etelämmästä kuin Keski-Eurooppa.
Palstapersunkin piti päästä mölisemään tänne itseään viisampien ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, varsinkin näillä hallituksen tekemillä potkulaeilla ja tuki leikkauksilla.
Nyt hallitus aikoo asettaa tulorajan kaupungin vuokra-asunnossa asuville. Vuokrasopimus irtisanotaan, jos tulot menevät yli 3000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asunto saattaa olla tulevaisuudessa kultaakin kalliimpi, kun keski-Euroopassa kelit vuosi vuodelta lämpiävät alkaa monikin miettiä muuttoa pohjoismaihin viileänpään ilmastoon.
Kuinka kauan olet asunut siellä kellarissa? Suomi on matkalla kohti islamistista kehitysmaata. Ei tänne kukaan maksukykyinen Keski-Euroopasta halua tulla rahojaan somaleille syytämään.
Teille persuälykääpiöille on aivan omat ketjut. Mene kiitos paskomaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asunto saattaa olla tulevaisuudessa kultaakin kalliimpi, kun keski-Euroopassa kelit vuosi vuodelta lämpiävät alkaa monikin miettiä muuttoa pohjoismaihin viileänpään ilmastoon.
Kuinka kauan olet asunut siellä kellarissa? Suomi on matkalla kohti islamistista kehitysmaata. Ei tänne kukaan maksukykyinen Keski-Euroopasta halua tulla rahojaan somaleille syytämään.
Teille persuälykääpiöille on aivan omat ketjut. Mene kiitos paskomaan niitä.
Vihervasulla ottaa näköjään koville, kun totuus sanotaan sellaisena kuin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, varsinkin näillä hallituksen tekemillä potkulaeilla ja tuki leikkauksilla.
Nyt hallitus aikoo asettaa tulorajan kaupungin vuokra-asunnossa asuville. Vuokrasopimus irtisanotaan, jos tulot menevät yli 3000 euroa.
Jos tulot menee hieman yli, kannattaa pitää palkatonta vapaata välillä. Ei tarvi muuttaa kalliimpaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asunto saattaa olla tulevaisuudessa kultaakin kalliimpi, kun keski-Euroopassa kelit vuosi vuodelta lämpiävät alkaa monikin miettiä muuttoa pohjoismaihin viileänpään ilmastoon.
Kuinka kauan olet asunut siellä kellarissa? Suomi on matkalla kohti islamistista kehitysmaata. Ei tänne kukaan maksukykyinen Keski-Euroopasta halua tulla rahojaan somaleille syytämään.
Teille persuälykääpiöille on aivan omat ketjut. Mene kiitos paskomaan niitä.
Vihervasulla ottaa näköjään koville, kun totuus sanotaan sellaisena kuin se on.
Tajuatko älykääpiö, että tämä ketju koskee väittelyä vuokra- ja omistusasuminen, ei sinun lempiaihettasi. Sinua ei tähän ketjuun kaipaa kukaan.
Tajuatko älykääpiö, että tämä ketju koskee väittelyä vuokra- ja omistusasuminen, ei sinun lempiaihettasi. Sinua ei tähän ketjuun kaipaa kukaan.
Tämä on aihe VAPAA. Täällä saa kirjoitella ihan mitä haluaa. Siksi sinäkin saat runkata täällä persufantasioillesi, joilla ei ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa.
Pääomatulot leikkaavat 595 yleistukea.
Vierailija kirjoitti:
Pääomatulot leikkaavat 595 yleistukea.
Tuskinpa pääomatuloilla elävän tarvitsee mitään tukia nostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääomatulot leikkaavat 595 yleistukea.
Tuskinpa pääomatuloilla elävän tarvitsee mitään tukia nostella.
Koskee myös yli 55-vuotiaita työttömiä. Eli vuokratulot vähentävät yleistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääomatulot leikkaavat 595 yleistukea.
Tuskinpa pääomatuloilla elävän tarvitsee mitään tukia nostella.
Koskee myös yli 55-vuotiaita työttömiä. Eli vuokratulot vähentävät yleistukea.
Niin? Miksi luulet, että sijoitusasuntojen tuloilla elävän pitäisi nostaa jotain yleistukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääomatulot leikkaavat 595 yleistukea.
Tuskinpa pääomatuloilla elävän tarvitsee mitään tukia nostella.
Luuletko, että pääomatuloja aina tulee tuhansia euroja? Joskus niitä tulee vain muutama kymppi tai satanen.
Luuletko, että pääomatuloja aina tulee tuhansia euroja? Joskus niitä tulee vain muutama kymppi tai satanen.
Tiedän, että tulee, jos ihminen ELÄÄ PÄÄOMATULOILLA. Ymmärrän, että se on sinulle liian vaikea konsepti hahmottaa. Sinähän et ole koskaan elänyt muilla kuin sosiaalituilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Hesassa ei tajuta, että täällä maaseudulla ei todellakaan kannata lyödä kättään paskaan ja hankkia omaa asuntoa, jotka kukaan ei halua ostaa, kun tulee myynnin aika. Minä haluan asua luonnonrauhassa maalla ja siksi valintani on vuokra-asuminen.
En halua asua kunnassa, jossa oman asunnon hankkiminen tarkoittaa käden lyömistä paskaan. Jotenkin ihan hassua hehkuttaa maalla asumista, jos se tarkoittaa, että vain vuokra-asuminen on järkevää. Mitäs sitten kun kukaan ei halua enää omistaa niitä paskataloja, joissa sinä haluat olla vuokralla?
Tämä saattaa nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Tuossa ei puhuttu siitä, mitä sinä haluat.
Sinua se järkyttää, että jotkut haluavat asua Helsingissä velattomassa omistusasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Pääomatulot leikkaavat 595 yleistukea.
Voi hurjaa
t. 5 500€/kk asiotulot ja pääomatulot siihen päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.
Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia.
Muistithan puhua vanhemmillesi kuten nyt puhut tässä ketjussa muille omistusasujille? Eli nauroit heille ja/tai haukuit heidät, koska olivat niin tyhmiä ja omistivat kotinsa.
Tietysti. Jokainen itseäänkunnioittava vuokralainen nauraa paskaisesti omistusasujille, jotka joutuvat elämään vuokralaisten almuilla. Säälittäväää!!!!
Tämähän on mielenkiintoista. Äsken väitettiin, että minä maksan vuokralla asuvan tuet ja nyt sitten elänkin vuokralla asujan almuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Hesassa ei tajuta, että täällä maaseudulla ei todellakaan kannata lyödä kättään paskaan ja hankkia omaa asuntoa, jotka kukaan ei halua ostaa, kun tulee myynnin aika. Minä haluan asua luonnonrauhassa maalla ja siksi valintani on vuokra-asuminen.
En halua asua kunnassa, jossa oman asunnon hankkiminen tarkoittaa käden lyömistä paskaan. Jotenkin ihan hassua hehkuttaa maalla asumista, jos se tarkoittaa, että vain vuokra-asuminen on järkevää. Mitäs sitten kun kukaan ei halua enää omistaa niitä paskataloja, joissa sinä haluat olla vuokralla?
Tämä saattaa nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Tuossa ei puhuttu siitä, mitä sinä haluat.
Sinua se järkyttää, että jotkut haluavat asua Helsingissä velattomassa omistusasunnossa.
Miksi sen pitäisi järkyttää? Onko Helsinki tosiaan niin kammottava paikka?
Tämähän on mielenkiintoista. Äsken väitettiin, että minä maksan vuokralla asuvan tuet ja nyt sitten elänkin vuokralla asujan almuilla.
Uutinen lapselle: Vuoralla asuu hyvin monenlaisia ihmisiä. Osa elää Kela-rahoilla, osa ihan omilla rahoillaan, joilla maksaa myös vuokranantajan kulut. Nopeana esimerkkinä varakkaasta vuokra-asujasta vaikkapa Jorma Uotinen.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että pääomatuloja aina tulee tuhansia euroja? Joskus niitä tulee vain muutama kymppi tai satanen.
Tiedän, että tulee, jos ihminen ELÄÄ PÄÄOMATULOILLA. Ymmärrän, että se on sinulle liian vaikea konsepti hahmottaa. Sinähän et ole koskaan elänyt muilla kuin sosiaalituilla.
Kyllä minä elän pääomatuloillani, vaikkeivat ne kaikkea elämistäni maksakaan.
Kuinka kauan olet asunut siellä kellarissa? Suomi on matkalla kohti islamistista kehitysmaata. Ei tänne kukaan maksukykyinen Keski-Euroopasta halua tulla rahojaan somaleille syytämään.